LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijk nummer bij SIMYO (KPN) = Diefstal

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
r.v.d.p
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:07

Tijdelijk nummer bij SIMYO (KPN) = Diefstal

Ongelezen bericht door r.v.d.p »

Samengevat: telecombedrijven geven tegenwoordig niet bestelde tijdelijke nummers weg, waarmee klanten tegen disproportionele tarieven bellen BUITEN de bestelde bundel. Door onduidelijkheid krijgen misleide klanten torenhoge rekeningen toegestuurd, zonder enige waarschuwing. Simyo en KPN doen hier niks tegen en leggen de schuld neer bij de consument.

Wie heeft dit zelfde probleem meegemaakt? Het wordt tijd dat dit corrupte verdienmodel van telecombedrijven stopt!

Situatie:Op donderdag 10 mei jl. ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik een abonnement heb die niet is aangesloten, maar de vorm heeft van een 'tijdelijk nummer'. Dit in tegenstelling tot mijn waarnemingen op de website (Mijn Simyo), waarbij duidelijk wordt aangegeven dat ik 300 belminuten en een geactiveerde internetbundel heb. Toch heb ik na precies 30 dagen Simyo al een rekening opgebouwd van bijna 350 euro. Een onrealistisch, disproportioneel en onmenselijk bedrag waar ik per toeval achter ben gekomen(!). Na activering van mijn abonnement heb ik des tijds een verbruik-notificatie 'aan' gezet op Mijn Simyo, met als reden om dit soort taferelen te voorkomen. Dit heeft mij niet geholpen.

Mijn probleem heb ik direct op 10 mei jl. aangekaart bij de klantenservice, waarbij ik heel bot en koud werd ontvangen. Het was 'mijn eigen fout', want ik heb één zin, blijkbaar cruciaal en tevens onderaan een e-mail, over het hoofd gezien, waar ik nu als klant de prijs voor moet betalen volgens een paar medewerkers van Simyo. Uiteraard ben ik boos geworden en heb ik gevraagd of ik kon spreken met een manager of iemand anders die mij wel wilde helpen. Hij kon mij niet helpen en er was niemand aanwezig, iets wat later een leugen bleek te zijn. Tevens werd de verbinding plots verbroken. Ik voelde mij bedonderd door Simyo. Ik zocht ten slotte naar een oplossing voor een probleem die onbewust en onmoedwillig is ontstaan, want ik wil geen hoge rekeningen. Ik heb zelf een onderneming en ik weet dat een bedrijf geen baat heeft bij ontevreden klanten, dus het valt mij zwaar dat er niet werd meegedacht over een oplossing. Het blijft namelijk nooit bij één verloren klant.

Een tweede telefoongesprek volgde na een kleine wachtrij en ik kreeg hier het genoegen om te spreken met Joran (of Yoran). Deze meneer hielp mij op een hele klantvriendelijke manier, waarbij hij aangaf dat hij naar een oplossing wilde zoeken met mij. Perfect! Hij belde mij een uur later op met het slechte nieuws dat hij niks voor mij kon betekenen. Hierop hebben wij een discussie gehad over de situatie en ik heb hem gevraagd of Simyo wel waarde hecht aan zijn klanten, een rare maar terechte vraag, toch? Hoe kan het zo zijn dat een onderneming op deze manier geld wil verdienen aan haar klanten? Aan het einde van dit tweede gesprek werd mij na veel moeite beloofd dat de leidinggevende, die toen plotseling wel aanwezig was, mij voor het einde van de dag zou terugbellen. Dit is niet gebeurd, wat erg teleurstellend is. Ik had namelijk een hele hoge pet op van Simyo en ik heb zelfs vrienden en familie weten over te halen om voor Simyo te kiezen. Zij hebben al laten weten per direct over te stappen als het probleem niet wordt opgelost.

Ik ben tot op heden nog steeds niet gebeld door Simyo en ook een brief wordt via automatische beantwoording afgehandeld. Waar is de klantenservice die zij ons beloven?

Ik krijg het idee dat dit volledig mijn schuld en mijn probleem is, terwijl ik na onderzoek erachter ben gekomen dat er vele mensen op het internet hun beklach uiten over hetzelfde probleem en niet alleen bij Simyo. Het is dus schijnbaar geen incident of fout van een 'domme' consument, maar een structureel probleem veroorzaakt door onduidelijkheid. Het zo geheten 0-euro abonnement of 'tijdelijke nummer' wordt nergens in de algemene voorwaarden genoemd. Ik wordt alleen gewezen op een zin uit een e-mail die mij aan deze betaling zou moeten verplichten.

Hoe kan het zo zijn dat Simyo haar klanten bewust of onbewust misleid met dit rare 'tijdelijke nummer' en daarmee over de rug van een klant geld wil verdienen? Ik heb geen tijdelijk nummer besteld, noch staat dit in de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatie. Het is onrechtvaardig dat mij deze keuze niet is gegeven en dat ik daar nu wel de prijs voor moet betalen van bijna 350 euro, tegenover de maandelijkse 14 euro waar ik voor getekend heb. Ik heb het tijdelijke nummer namelijk niet besteld, noch heb ik hiervoor kunnen kiezen. Gezien het feit dat dit GEEN ENKEL VOORDEEL biedt aan een klant, duidt dit op een verdienmodel die alleen misselijke voordelen biedt voor organisaties als Simyo. Op de korte termijn althans.

Op dit moment betalen vele consumenten braaf deze rekeningen die soms wel oplopen tot over de 1.000 euro per maand. Deze klanten worden keihard bestolen door organisaties die beweren dat ze klantvriendelijk en klantgericht zijn. Simyo en KPN zijn hier een voorbeeld van.

Niet alleen is dit 0-euro abonnement diefstal van eigen klanten, ook zijn de tarieven die zij hanteren het bewijs van moedwillige plundering. U betaalt bij SIMYO als 'gewaardeerde klant' 30 cent per minuut/sms en 1 euro per MB. Een ander bewijs hiervoor is dat zij op geen enkele manier bescherming bieden. Niemand van Simyo of KPN zal je bellen dat je keihard betaald voor je rekening. Zij zullen u alleen te woord staan met het nieuws dat u dom bent en uw rekening moet betalen.

Wat zegt u hiervan? Ik zeg dat dit moet stoppen en ik vraag daarom de aandacht van alle mensen die hieraan mee willen werken. Samen kunnen we ervoor zorgen dat consumenten Simyo ontwijken tot de huidige en toekomstige klanten beschermd worden tegen deze maffia praktijken.

En aan ieder die Simyo probeert te verdedigen met argumenten als 'onderzoeksplicht' en 'domme consumenten', denk ook eens na over rechtvaardiging en redelijkheid. Hoe kan een bedrag van 14 euro per maand gelijk staan aan een bedrag van 350 euro? En wie levert dit tijdelijke nummer de meeste voordelen op, de aandeelhouder of de klanten?
Laatst gewijzigd door r.v.d.p op 21 mei 2012 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

r.v.d.p
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:07

Re: Tijdelijk nummer bij SIMYO (KPN) = Diefstal

Ongelezen bericht door r.v.d.p »

Zelfs organisaties als de Phonehouse hebben mij al verteld dat dit een BEKEND probleem is bij de telecomproviders, maar dat zij hier BEWUST niks aan doen.

Als 90% de rekeningen braaf betaald en 10% het tot een schikking weet te brengen, dan is het op de korte termijn een gouden verdienmodel voor deze ondernemingen. Daar hebben u en ik geen rekenmachine voor nodig. Als de top van KPN het maar breed kan laten hangen.

Voor deze bedrijven zijn consumenten tegenwoordig niks meer dan het dunne papier om de toiletrol. Ze hebben schijt aan u.

maaike123
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:05

Re: Tijdelijk nummer bij SIMYO (KPN) = Diefstal

Ongelezen bericht door maaike123 »

hoe herkenbaar.

Ben je naar de geschillencommissie geweest?

twijfel of ik dat zal doen.
verhaal lijkt op dat van jou.

aangemeld voor abo bij simyo met nummerbehoud van vodafone.
emails van simyo ter bevestiging wijzen me enerzijds op activeren van simkaart. anderzijds op gebruikskosten die buiten de bundel komen te vallen.

na lang twijfelen heb ik de simkaart ingevoerd in mijn nieuwe smartphone met de intentie hem nog niet via het netwerk van simyo te gebruiken en te wachten tot het nummerbehoud achter de rug was.
vrijwel direct na het opstarten van telefoon krijg ik een sms. 'u ontvangt instelleningen voor gebruik mobiele date. gelieve deze op te slaan en activeren'.

ik heb de instructies opgevolgd.

Je voelt m al aankomen. Volgende dag log ik, om even te zien hoe de aanvraag nummerbehoud vordert, in en zie dat er 186 euro data-verbruikskosten zijn.
Direct de optie 'mobiel internet' op uit gezet en gebeld naar simyo. Nee, ze konden hier niks aan doen. Nee, eigen schuld.
Ook na klachten brieven en mails krijg ik geen antwoord dat mij helpt. gewoon betalen...

ik ben het hiermee niet eens. ik heb te goeder trouw gehandeld. zij hebben mij misleid door me over te halen simkaart en instellingen te activeren.

Ik overweeg mijn klacht in te dienen bij de geschillencommissie. Wat zou jij doen?

En wat is jouw ervaring?

maaike123
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:05

Re: Tijdelijk nummer bij SIMYO (KPN) = Diefstal

Ongelezen bericht door maaike123 »

Ter info:

inmiddels eea ingediend bij de geschillencommissie en simyo stelt voor te schikken.

niet omdat ik gelijk heb, maar omdat ze zich voor kunnen stellen dat het wat veel is en ik ervan geschrokken ben.

Gesloten