LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
newmikey

Re: Opgelicht door Tele2 mobiel - Wees gewaarschuwd!

Ongelezen bericht door newmikey »

consument456 schreef:Ik was ook altijd gewend om te pinnen en legitimatie te overhandigen. Nu was dit bij mij niet het geval, waarom weet ik niet.

Er is geen grensbedrag opgenomen in de wet waarin je een bedrijf kunt beschuldigen van oplichting. Het gaan om het principe dat je niet zo omgaat met de consument. Bewust een abonnement 3 weken in laten gaan omdat je als bedrijf daar beter van wordt getuigt niet van een klangerichte en eerlijke manier van zakendoen. Aangezien dit vaker voorkomt bij Tele2, kun je rustig spreken van oplichting. Tenzij je bij Tele2 werkt en af en toe ook eens komt rondneuzen hier.
Goed, wat mij betreft is dit einde gesprek. Je verspilt ieders tijd, zéker de mijne, en het is volstrekt zinloos om op je berichten in te gaan klaarblijkelijk. Zoals voorspeld ga je er voor het gemak maar op insinuerende wijze vanuit dat wie niet kritiekloos je opruiende en wilde kritiek napraat dan wel voor "de tegenpartij" werkt.

Het zij zo...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

consument456 schreef:Ik was ook altijd gewend om te pinnen en legitimatie te overhandigen. Nu was dit bij mij niet het geval, waarom weet ik niet.

Er is geen grensbedrag opgenomen in de wet waarin je een bedrijf kunt beschuldigen van oplichting. Het gaan om het principe dat je niet zo omgaat met de consument. Bewust een abonnement 3 weken in laten gaan omdat je als bedrijf daar beter van wordt getuigt niet van een klangerichte en eerlijke manier van zakendoen. Aangezien dit vaker voorkomt bij Tele2, kun je rustig spreken van oplichting. Tenzij je bij Tele2 werkt en af en toe ook eens komt rondneuzen hier.
goh waarom denk je nu dat iemand meteen dit doet:
Heel opvallend dat men gaat roepen "nee ik werk niet voor Tele2". Wat is de reden om dat specifiek erbij te vermelden?
Maar goed.. die 36 cent bleek ook al heel goed te verklaren en niets met oplichting te maken.. Wellicht dat er in het eerder in gaan van het contract ( is dat eigenlijk wel zo, wat is er nu afgesproken en staat er op papier ? ) ook wel een heel goede verklaring mogelijk is..

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik werk ok bij tele 2 :lol: :lol: :lol: :lol: zo druk hier op het callcenter met al die oplichtings zaken,man niet te doen...wordt overwerken...

ga vooral door met doorzagen over oplichting...krijg je vast en zeker nog iets gedaan bij tele2 :lol: :lol: not..

lees je contract nog maar eens na,daar ben je mee akkoord gegaan...of ken je misschien het woordje contract niet?
want daar zeg je niks over,wat staat daarop??

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

consument456 schreef:
Hatertje schreef:Mijn vermelding dat ik niet bij Tele2 werk zet ik erbij omdat types die direct over "oplichting" beginnen doorgaans bij alle antwoorden die niet naar hun zin zijn, gaan roepen dat we voor de provider werken. Dat wou ik in deze voorkomen.

Verder geef je geen antwoord op mijn vraag. Welke ingangsdatum staat er op je contract?

En nog een vraag: Hoe zijn die extra kosten gespecificeerd op je factuur? Abonnementskosten? Gebruikerskosten? Servicenummers? Gebruik buiten de bundel?

Edit: Verder vind ik dat je een beetje agressief reageert. Dat zorgt er niet voor dat mensen veel zin krijgen om je te helpen of met je mee te denken.
Telefoongesprekken over de periode 08/04/2012 tot 08/05/2012 Bedrag
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Totaalbedrag 9,55
BTW 19,00 % over 1,81
Te betalen in Euro 11,36

Tele2 stuurt geen contract maar een bevestiging met datum overname abonnement. Ook uit de sms'jes die ze tijdens het proces sturen, sturen ze op de datum waarop contract met Vodafone eindigt.

Gaat ook om dat klantenservice regelrecht liegt als je ze op voorhand belt om te vragen hoe het allemaal zit, het zou allemaal zogenaamd goedkomen.
Meneer betaald 11 euro per maand, en is dus opgelicht voor meer dan 7,50 euro, omdat het contract 3 weken voor het nummerbehoud in is gegaan. Ik wil niet spreken van te vroeg, aangezien dat nog iet eens met zekerheid te zeggen valt. En ja, ik kan het natuurlijk wel gaan nakijken hier ij tele2, maar dan kanii niet meer doen alsof ik er niet werk.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik alles zo nog eens terug lees heb je dus geen contract hoeven te tekenen? Dan heb je dus ook geen overeenkomst, dus ontbinden die hap. Heb je wel een contract, dan staat daar een startdatum op, en dit is of iets in de trant van "per datum ummerbehoud", of een keiharde datum. Zolang hier geen antwoord op gegeven kan worden, zul je hier waarschijnlijk geen serieus antwoord meer krijgen nadat je begint te roeptoeteren dat iemand dan maar medewerker is bij tele2 als iemand het niet met je mening eens is dat je over oplichting begint.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste consument456,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je factuur en de ingangsdatum van je contract. Ik zie dat je je bericht ook op het Kassa Vara forum hebt geplaatst. Daar heb ik al op je post gereageerd.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik schrijf hoe ik wil..en hoe mij dat uitkomt..IK BETICHT TENMISTE GEEN BEDRIJF VAN OPLICHTING! :mrgreen: :mrgreen: :lol:
wees blij dat er nog mensen zijn de op JOU reageren....
om dat geneuzel van je,om 36 ct...

ja,ik ga het overleggen met mijn collega's ,per direct...

heb even het bericht bijgewerkt ,ivm overleg collega's :lol: :lol:

consument456

Ongelezen bericht door consument456 »

Tele2 Webcare schreef:Beste consument456,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je factuur en de ingangsdatum van je contract. Ik zie dat je je bericht ook op het Kassa Vara forum hebt geplaatst. Daar heb ik al op je post gereageerd.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Ik ben inmiddels gebeld door Tele2. Had toch maar zelf nogmaals aan de bel getrokken telefonisch. Na wat heen en weer gebel heeft Tele2 toegegeven inderdaad een fout te hebben gemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur.

Mijn vraag hoe Tele2 in de toekomst met dit soort zaken omgaat bleef echter onbeantwoord. Al met al toch veel hoofdpijnwerk wat heel makkelijk voorkomen had moeten worden door Tele2.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

consument456 schreef:
newmikey schreef:
consument456 schreef: Telefoongesprekken over de periode 08/04/2012 tot 08/05/2012 Bedrag
SimOnly 200 1 jaar April 0,17
SimOnly 200 1 jaar April 5,04
Internet Small April 0,14
Internet Small April 4,20
Totaalbedrag 9,55
BTW 19,00 % over 1,81
Te betalen in Euro 11,36
Je "teveel"betaalde bedrag van €0.36 blijkt te bestaan uit 1 dag abonnement gebruik, waarschijnlijk een overbruggingsdag:

SimOnly 5.04/30 dagen = 0.17/dag
Internet small 4.20/30 dagen = 0.14/dag

Samen €0.31 + 19% BTW à €0.06 = (met wat afronding) €0.36

Is dat voldoende uitleg voor je om je niet opgelicht te voelen?
Bedankt voor je uitleg. Daar kan ik me nog wel in vinden, maar de ingangsdatum van mijn abonnement dan? Waarom moet ik betalen over de periode dat ik nog bij Vodafone zit terwijl ik dat duidelijk heb aangegeven? Want is dat is meer dan 36 cent.

Ze laten het abonnement achteraf gezien ruim 3 weken eerder ingaan dan ik heb aangegeven. Sneaky toch van Tele2?
Heb je ze eigenlijk gebeld om te vragen hoe het zit. Misschien is het heel misschien mogelijk dat er een foutje is gemaakt en doen ze helemaal niet moeilijk om de boel te corrigeren.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

consument456 schreef:
Tele2 Webcare schreef:Beste consument456,

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Ik ben inmiddels gebeld door Tele2. Had toch maar zelf nogmaals aan de bel getrokken telefonisch. Na wat heen en weer gebel heeft Tele2 toegegeven inderdaad een fout te hebben gemaakt. Dit wordt verrekend op de volgende factuur.

Mijn vraag hoe Tele2 in de toekomst met dit soort zaken omgaat bleef echter onbeantwoord. Al met al toch veel hoofdpijnwerk wat heel makkelijk voorkomen had moeten worden door Tele2.
Die hoofdpijn had voorkomen kunnen worden als jij je niet zo druk had gemaakt. Of maak jij nooit fouten? Nou in ieder geval door het oplichters te noemen.

Gesloten