LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp en Selektvracht

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
spijkerbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2012 15:25

Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door spijkerbroek »

Op 17 april jl. plaatste ik een bestelling bij Wehkamp. Het eerste deel van mijn bestelling werd netjes de volgende dag bezorgd en ik was tevreden over de levering en het product (matrassen). De stoelen die ik had ontvangen vielen tegen en dus wilde ik ze terugsturen.

De stoelen werden bezorgd door een transporteur, maar de stoelen zouden worden opgehaald door Selektvracht (SV). Op de door Wehkamp aangegeven bezorgdatum en tijd zat ik netjes thuis op de bank te wachten. Na de hele dag te hebben gewacht, ben ik maar eens naar mijn brievenbus gelopen: een briefje van Selektvracht dat men langs was geweest. Maar mijn deurbel was helemaal niet gegaan?! De tweede dag maar weer gewacht en eindelijk om 18.00 uur (Wehkamp gaf als tijd aan 09.00 uur tot 13.00 uur) kwam de Selektvracht-medewerker aan. Met de mededeling dat hij de stoelen niet mee zou nemen..

Na wat boze telefoontjes met Wehkamp, bleek dat men eigenlijk geen enkele invloed had op de kwaliteit van levering van SV. Ik had maar pech dat ik toevallig een slechte bezorger had. En ik moest maar de discussie aan met de beste man dat hij toch echt mijn stoelen mee moest nemen in zijn veel te kleine auto. Daarnaast kreeg ik geen vergoeding voor de twee dagen dat ik voor niets vrij had genomen van mijn werk om de spullen af te geven aan de bezorger.

Ondertussen had ik de andere stoelen die ik had besteld nog niet geleverd gekregen. Op een middag kwam ik uit mijn werk en er lag een SV-briefje in de bus. Dat mijn stoelen bij mijn hoogbejaarde buurvrouw stonden. En inderdaad, in haar kleine halletje had de bezorger mijn stoelen gedumpt: een stoel te weinig en een incomplete stoel. Mijn kookpunt was bereikt en ik heb direct Wehkamp gebeld. Wehkamp gaf SV de schuld en ja, er miste een stoel en die werd morgen nageleverd. En de incomplete stoel kon ik ruilen. Hoppa, weer een dag vrij omdat Wehkamp en SV hun zaken niet op orde hebben.

Het rekeningoverzicht dat ik ontving, bevatte allemaal vreemde dingen:
- De verzendkosten waren anders dan afgesproken
- Ik moest opeens 'rente' betalen?
- De stoel die nageleverd was, had de oude prijs en niet de actieprijs (stoelen waren in de aanbieding toen ik ze kocht)

Bij Wehkamp word ik niet serieus genomen en ik krijg een troosteloze vergoeding van 25 euro voor drie verloren vrije dagen. Ik weet niet wat men bij Wehkamp verdient, maar mijn vrije dagen kosten mij meer dan 25 euro per stuk! Wat zijn mijn mogelijkheden om toch een vergoeding te krijgen voor mijn verloren vrije dagen, de slechte service en al mijn tijd en moeite? Ik bestel in ieder geval NOOIT meer iets bij Wehkamp!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heel kort door de bocht - maar jij hebt als 'slachtoffer' niets te maken met postnl, selektvracht, dpd, ups, dhl of wat dan ook.

Wehkamp heeft dit wel - als opdrachtgever.

Zij zullen dus een oplossing moeten verzinnen voor jou - zoek even op 'fritspieters' op dit forum - de webcare medewerker.
Misschien dat hij zijn bedrijf weer komt redden?

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Vergoeding voor opgenomen vrije dagen?
Wehkamp levert ook op zaterdag en 's avonds na 18.00 uur, of werkt u dan ook?
Een vergoeding voor vrije dagen vind ik onzin.

Rick29
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2012 16:48

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door Rick29 »

inderdaad, bij wehkamp kan je aangeven wanneer je de bestelling bezorgd wil hebben.
ik heb zo'n 10 jaar voor Selektvracht gewerkt, ten eerste bezorgd SV noooit tussen 9.00 uur en 13.00 uur (alleen de zaterdag), de werkdagen word er bezorgd tussen 12.00 en 18.00 uur, dus dat is verkeerde informatie van Wehkamp geweest. en verder is SV afhankelijk van wat zij binnen krijgen, de levering gebeurt in rolco's en zijn gesealed, als er iets ontbreekt qua bestelling, dan is dat de schuld van de leveranciers en niet van SV.
En dat ze om 18.00 uur komen is puur pech, ik kreeg soms ook zo'n 130 pakjes mee, ja dan kan je niet overal tegelijk zijn. . . . .
en pakjes ophalen? ik moest soms ook weigeren, je rijdt in je eigen auto en kan het niet altijd laden, en vaak maakte Wehkamp ook een fout door SV een afhaalopdracht te sturen, terwijl het om kasten, banken of iets dergelijks ging, dit moest dan door een transporteur worden gehaald, bestellers van Wehkamp halen en brengen over het algemeen kleine pakketten.
U heeft gewoon pech gehad. . .

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte heer, "mevrouw Spijkerbroek",

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Quannik
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2012 20:59

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door Quannik »

Rick29 schreef:ik heb zo'n 10 jaar voor Selektvracht gewerkt, ten eerste bezorgd SV noooit tussen 9.00 uur en 13.00 uur (alleen de zaterdag), de werkdagen word er bezorgd tussen 12.00 en 18.00 uur, dus dat is verkeerde informatie van Wehkamp geweest.
@Rick, Dit is misschien officieel zo, maar als wij iets bij een winkel bestellen die SV als bezorgdienst heeft, dan dan komt de bezorger ook door de weeks, altijd ruim voor 13.00 uur. Vaak is het pakketje al voor 10.30 bezorgd. Het zal misschien aan de route liggen, wij wonen dichtbij het bedrijven terrein waar SV een depot heeft. Misschien scheelt dat, maar dat ze op werkdagen nooit voor 13.00 uur bezorgen klopt niet.

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp en Selektvracht

Ongelezen bericht door alfatrion »

spijkerbroek schreef:Wat zijn mijn mogelijkheden om toch een vergoeding te krijgen voor mijn verloren vrije dagen, de slechte service en al mijn tijd en moeite? Ik bestel in ieder geval NOOIT meer iets bij Wehkamp!
Ontbinding geeft partijen de verplichting om de geleverde prestaties ongedaan te maken. Uit uw bericht maak ik op dat Wehkamp tevens de verplichting is aangegaan om dit mogelijk te maken. En afgaande op uw berichtgeving is Wehkamp in deze verplichting tekortgeschoten. In beginsel komt uw daarvoor in aanmerking voor een schadevergoeding.

Het is mij niet duidelijk waarom hele vakantiedagen vergoed zouden moeten worden, omdat werknemers deze wettelijk gezien per uur kunnen opnemen.

Gesloten