LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanpassen aansluiting (aop) interactieve tv ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
roaqui

aanpassen aansluiting (aop) interactieve tv ziggo

Ongelezen bericht door roaqui »

ik wil een Humax IHDR-5200c interactieve harddisk kopen. Nu lees ik op verschillende sites dat je alleen gebruik kunt maken van interactieve tv als je aansluiting (aop) retourgeschikt is. Mijn kabelaansluiting zit al minimaal 15 jaar in de woonkamer en heeft 2 aansluitingen, 1 voor tv en 1 voor radio. Ik heb het alles-in-1 extra pakket van ziggo.
Vraag:
hoe weet ik of mijn aansluiting retourgeschikt is?
en hoe kan ik deze aansluiting retourgeschikt maken (ik ben niet technisch)?

Ik weet dat je bij de interactieve (Cisco) ontvanger een startpakket interactieve tv krijgt geleverd waarin een breedbandversterker, een retourgeschikte 1gatsdoos en allerlei verloopstukken/accessoires een een handleiding zit voor de aanpassing van de hoofdaansluiting. Dit pakket is volgens mij niet los verkrijgbaar en zit waarschijnlijk niet bij de Humax (niet verkijgbaar bij Ziggo). En als ik al die onderdelen los moet aanschaffen en moet aansluiten zonder handleiding dan gaat me dat waarschijnlijk niet lukken.

bprosman

Re: aanpassen aansluiting (aop) interactieve tv ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor een Humax hoeft je aansluiting niet retourgeschikt te zijn, voor een Cisco wel. Het interactieve deel gaat bij de Humax via een Internet aansluiting, je moet dus wel een internet aansluiting (bekabeld) tot je beschikking hebben op de plaats waar de Humax komt te staan.

Wel of niet retourgeschikt heeft overigens niets met je AOP te maken maar met een eventuele versterker/splitter die er op aangesloten zit, die moet retourgeschikt zijn.

Mooi apparaat trouwens die 5200.

roaqui

ok, dank je wel, daar ben ik erg blij mee. Mijn kabelaansluiting zit namelijk erg ongelukkig achter een verwarmingsbuis en ik zag het niet zitten om hier aan te moeten sleutelen.
Weet je of het ook mogelijk is om dit draadloos aan te sluiten met een Humax-dongle en de ziggo modem EVW3200?
Ik wil namelijk graag een aantal kabels kwijt.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wel of niet retourgeschikt heeft overigens niets met je AOP te maken maar met een eventuele versterker/splitter die er op aangesloten zit, die moet retourgeschikt zijn.
daarin zit je toch verkeerd bprosman,
een aop moet wel degelijk retourgeschikt zijn.

zo van TS te begrijpen heeft hij een wandcontactdoos in de woonkamer zitten.
die is eenvoudig aan te passen. is een kwestie van even kijken hoe de oude zit en de nieuwe er voor in de plaats zetten.

hoe het zit met de humax weet ik niet precies.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

daarin zit je toch verkeerd bprosman,
een aop moet wel degelijk retourgeschikt zijn.
hoe het zit met de humax weet ik niet precies
Ik wel, heb naar volle tevredenheid een Humax 5200 draaien en daarom weet ik zo zeker dat AOP NIET retourgeschikt hoeft te zijn.
Zoals ik al eerder zei... voor een Cisco wel.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

roaqui schreef:ik wil een Humax IHDR-5200c interactieve harddisk kopen. Nu lees ik op verschillende sites dat je alleen gebruik kunt maken van interactieve tv als je aansluiting (aop) retourgeschikt is. Mijn kabelaansluiting zit al minimaal 15 jaar in de woonkamer en heeft 2 aansluitingen, 1 voor tv en 1 voor radio. Ik heb het alles-in-1 extra pakket van ziggo.
Vraag:
hoe weet ik of mijn aansluiting retourgeschikt is?
en hoe kan ik deze aansluiting retourgeschikt maken (ik ben niet technisch)?

Ik weet dat je bij de interactieve (Cisco) ontvanger een startpakket interactieve tv krijgt geleverd waarin een breedbandversterker, een retourgeschikte 1gatsdoos en allerlei verloopstukken/accessoires een een handleiding zit voor de aanpassing van de hoofdaansluiting. Dit pakket is volgens mij niet los verkrijgbaar en zit waarschijnlijk niet bij de Humax (niet verkijgbaar bij Ziggo). En als ik al die onderdelen los moet aanschaffen en moet aansluiten zonder handleiding dan gaat me dat waarschijnlijk niet lukken.
Even een korte vraag. Je schrijft dat je het Alles-In-1-Extra pakket hebt met een EWV3200 modem. Als je dit al hebt en het werkt, is je AOP retourgeschikt, want anders heb je geen internet :mrgreen:
Als je bedoeld, dat je het Alles-In-1-Extra pakket gaat krijgen en dus nog aangesloten moet worden, dan zou ik gebruik maken van de gratis monteur, zeker als je niet technisch bent. Die maakt maakt je AOP geschikt en zorgt ook voor de juiste versterker.
En even ter informatie: voor het gebruiken van een Humax 5200 (en overigens ook een Cisco 8458) als recorder is het niet noodzakelijk dat je AOP retour geschikt is. Pas als je gebruik wilt maken van Interactieve TV dan moet je AOP wel retourgeschikt zijn. En overigens niet alleen je AOP, maar ook een eventuele versterker.
En mocht je overigens geen één gats AOP en/of versterker hebben, dan moet je even contact opnemen met de klantenservice. Deze sturen het juiste pakket inclusief handleiding (ook te vinden op de site van Ziggo) meestal gewoon op. Dit hoort namelijk bij de dienst die je afneemt.

roaqui

ik heb al een alles-in-1 pakket met internet. En dat werkt allemaal. Ik heb geen versterker en mijn aop is nog 2gats. Daar heb ik een Tratec pdf-65 splitter op aangesloten om de connectie met mijn modem te kunnen maken. Ik wil de nieuwe Humax ook interactief gaan gebruiken. Maar is dan een 1gats aop en een versterker noodzakelijk?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

nee dit is niet noodzakelijk mits het signaal sterk genoeg is.
en dat is het denk ik wel aangezien je internet naar behoren werkt.

Gesloten