LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel: Geen legitimatie bij aansluiting abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
colintje

Simpel: Geen legitimatie bij aansluiting abonnement

Ongelezen bericht door colintje »

Goede dag,

Mijn zus heeft zonder toestemming van mijn broertje een abonnement op zijn naam aangesloten bij Simpel.
Nu dreigt zijn auto in beslag genomen omdat mijn zij het niet nodig vond om haar achterstallige telefoonrekening van over de €900 te betalen.
Omdat er een kind in het spel zit (het dochter van mijn zus) hebben we besloten om dit binnen de familie op te lossen en de politie niet in te schakelen. Het gaat hier namelijk om een serieus misdrijf.

Niet dat ik de schuld bij mijn zus weg wil werken maar ik ben van mening dat Simpel ook zeker mede verantwoordelijk is voor deze situatie
Wat mijn niet lekker zit is dat er bij Simpel gewoon telefonisch een abonnement aangesloten kan worden. Zonder enige vorm van legitimatie. Dat is toch wel letterlijk heel simpel.Alleen met zijn naam en geboorte naam kon zij een abonnement op mijn naam aansluiten.
Mijn vraag is of dit zo maar van de wet mag.

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door colintje op 23 mei 2012 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Hatertje

Re: Simpel: Geen legitimatie bij aansluiting abonnement

Ongelezen bericht door Hatertje »

Je hoeft je niet bij iedere provider bij elke abonnementsvorm te legitimeren. Als ik al jouw persoonlijke gegevens uit me hoofd weet, dan kan ik via internet een abonnement op jouw naam bestellen.

De verificatie wordt dan meestal gedaan middels een betaling via iDeal van €0,01.

Ik zal in deze kwestie niet simpel aankijken, maar je zus. Die heeft zich namelijk schuldig gemaakt aan identiteitsfraude.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Denk dat er hier meerdere partijen fout zijn. En simpel is er daar 1 van. Simpel is onderdeel van tmobile, en bij mijn vorige abonnemnt moest ik mij persoonlijk legitimeren aan de deur, en daarnaast tekenen voor het contract. Ik mocht hier ook geen ander voor machtigen.

Maar als ts dit hoog op wil spelen en simpel verantwoordelijkmmaken, zal die het toch hoger moeten spelen dan een topic op een forum. Zoals ik al zei, meerdere partijen zijn hier fout. Maar om die fout uit te kunnen spelen, zal uw zus zeker met justitie in aanraking komen. Als het niet door u zelf gebeurt, zal simpel deze stappen zetten ivm de fraude die naar hen is gepleegd.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

colintje schreef: Niet dat ik de schuld bij mijn zus weg wil werken maar ik ben van mening dat Simpel ook zeker mede verantwoordelijk is voor deze situatie
Dus wil je de schuld wel bij je zus wegwerken.

Misschien kan je zo wel een familiebedrijf beginnen. De één besteld op naam van de ander en daarna gewoon niet betalen en de leverancier de schuld geven.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Hoe je het ook wend of keert, je zus zal schuld moeten bekennen en opdraaien voor de gevolgen, wat simpel ook fout heeft gedaan.

Gesloten