LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ontevreden1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 12:07

Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door ontevreden1985 »

Begin december 2011 ging mijn Samsung Galaxy S2 kapot, uit het niks, deze lag gewoon aan de oplader, haalde deze eruit, en deed niks meer..

enfin, ik bel pro assist op, keurig netjes binnen 4 uur krijg ik een 'vergelijkend toestel'. De Galaxy Mini in dit geval, goed, geen gelijkwaardig, maar het kan ermee door.

Na een week bel ik Pro Assist om te vragen hoe het met de status stond... toen wisten ze me al te melden dat me telefoon niet meer viel te repareren en dat ik een nieuwe zou krijgen. Ik dacht nog... zo.. dat is snel.. dat is mooi geregeld.

Niks is minder waar, na dat goede nieuws dat ik een nieuwe telefoon zou krijgen zijn we nu 10(TIENNN!!!!!) weken verder, en nog steeds niks vernomen.

Heb regelmatig contact gehad met Pro Assist over de gang van zaken, maar deze zeggen dat het geld door de verzekering moet worden uitgekeerd en dat dit altijd even kan duren. Een andere medewerker kwam met een totaal ander zever verhaal aanzetten.

Dit is werkelijk belachelijk, KPN, T-Mobile en misshcien nog wel andere providers moeten hier zo snel mogelijk weg!!!!


Hopelijk zijn er ook nog andere telefonie verzekeraars op de markt!! wat een belachelijke gang van zaken bij Pro Assist.

Na een klein onderzoekje bleek ook dat Pro Assist bijna failliet is, dus het wordt nog maar afwachten of alle gedupeerde nog worden geholpen!!

Ben ik de enige met dit probleem???

Webcare_PA
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:03

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Webcare_PA »

Wij hebben uw bericht gelezen en vragen u vriendelijk uw contactgegevens te mailen naar [email protected] ovv Radar ontevreden 1985.

MAXIEM

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Webcare_PA

Een bedrijf dat problemen niet op een normale manier oplost en daarvoor een webcare nodig heeft, is naar mijn mening een slecht bedrijf. Advies: investeer in een gewone servicehelpdesk en rust die toe met uitnemende professionaliteit en vakbekwaamheid.

Maxiem.

Note: in Amerika en Japan is het al zover, dat bedrijven die een webcare hebben gemeden worden door de consument!

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Je leest veel over ProAssist. Heb er ook de buik vol van.
2009 ik mocht me T-Mobile abo verlengen en zo gezegt zo gedaan.
Heb destijds voor de Nokia N95v2 gekozen en kreeg ik ook gelijk mee.
Ging een half jaar prima tot deze niet meer wilde opladen , niet de oplader was
stuk maar de oplaad-aansluiting van de N95 zelf (pinnetje was afgebroken).
Ook ik had een verzekering van ProAssist want ja was destijds toch een duur telefoontje. Ook bij mij werd ie binnen 4 uur opgehaald en kreeg een vervangend toestel. Zeker niet gelijkwaardig want het was een toestelletje van Nokia uit 2002 maar goed ik kon bellen en gebeld worden , dat dacht ik , kon idd gebeld worden en zelf bellen enkel was de speaker stuk.Gebeld met ProAssist maar een ander vervangend toestel was niet meer op voorraad.
Na 2 weken kreeg ik me N95 terug maar niet gerepareerd, zelfs helemaal niet naar gekeken.Gebeld en weer binnen 4 uur opgehaald en nu wel een werkend leentoestel. Weer 2 weken later kreeg ik een toestel terug een zwarte N95 (ik had een zilveren) waarvan het display stuk was en weer gebeld en ook nu weer opgehaald. Inmiddels 5 weken na het eerstekeer ophalen. 3 Weken later maar eens gebeld maar er was nog niks bekend. Weer 3 weken gewacht en toen zijnden ze dat het toestel onder weg was. Weer 2 weken gewacht maar nog geen telefoon dus weer gebeld blek me N95 'zoek' te zijn dus ik vroeg wat ze eraan gingen doen en ik moest maar 'gewoon' afwachten(?) . Ik heb in totaal 9 maanden gewacht en was inmiddels contractvrij bij T-Mobile en ben ik met nummerbehoud en nieuw toestel op een aanbieding van Telfort gegaan en dat ging allemaal snel , vlot en soepel.
Na ruim 9 maanden te hebben gewacht heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niks vernomen van mijn N95v2 noch iets van ProAssist gehoord.Ben dan ook niet meer verder gegaan met die verzekering en heb het stop gezet zodra dat kon en heb na al die tijd de hoop nog iets van ProAssist te horen of nog iets van me N95v2 terug te zullen zien verloren.

Met dank aan ProAssist.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wolter32 schreef: Na ruim 9 maanden te hebben gewacht heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niks vernomen van mijn N95v2 noch iets van ProAssist gehoord.Ben dan ook niet meer verder gegaan met die verzekering en heb het stop gezet zodra dat kon en heb na al die tijd de hoop nog iets van ProAssist te horen of nog iets van me N95v2 terug te zullen zien verloren.

Met dank aan ProAssist.
Aangifte doen van diefstal/verduistering een optie?
Of een mail aan die gozer van webcare?

Beetje bizar dat ze kennelijk zomaar spullen kwijtraken

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Na opzeggen van die belachelijke verzekering kunnen ze helemaal niks meer terug vinden ('zeggen' ze) van mij. Gegevens en klantnummer is weg en kunnen niks voor me (en ook dat 'zeggen' ze) doen. Ik kan dus helemaal niks meer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wolter32 schreef:Na opzeggen van die belachelijke verzekering kunnen ze helemaal niks meer terug vinden ('zeggen' ze) van mij. Gegevens en klantnummer is weg en kunnen niks voor me (en ook dat 'zeggen' ze) doen. Ik kan dus helemaal niks meer.
Heb je nog verzendbewijzen etc?
Dan aangifte doen van diefstal c.q. verduistering.

Marty85
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 16:11

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door Marty85 »

Ik zelf ken Pro Assist helaas maar al te goed...

Als het goed is heeft u bij inlevering van uw toestel een blauw formulier gehad.. hierin staat de naam van de chauffeur uw naam en gegevens en de datum..

dit is uw bewijs dat u uw toestel heeft ingeleverd!

Er zijn nog veel meer problemen bij Pro Assist bijv.

Te weinig leentoestellen, er word u beloofd een vergelijkend toestel te geven maar deze zijn er haast nooit.. omdat er niet geinversteerd word in nieuwe leentoestellen.. sluit dus geen iphone verzekering af die u 13 euro per maand kost want u krijgt gwn een nokia 6230 in uw handen gedrukt met de melding dat de leeniphone's op zijn... tuurlijk kunt u er tegenin gaan maar dan word u op de "lijst" gezet..

valentino461
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2012 23:36

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door valentino461 »

Ben het hier helemaal mee eens. Ik heb een ongelukje gehad met mijn BB. Contact opgenomen met Pro Assist 08/01/2012 hierna een formulier ontvangen en de telefoon opgestuurt.
Na een aantal weken gebelt met Pro Assist en toen werd er verteld de BB kan niet gemaakt worden u krijgt een nieuwe.
Vrijdag 24/02/2012 nogmaals gebelt hoe het met de telefoon zat ik heb hem namelijk nog steeds niet.
Men vertelde toen hetzelfde verhaal en ik vroeg toen wanneer ik de BB kan verwachten. Hierop zeiden ze dat kunnen we niet zeggen dit vond ik zeer raar want ze liggen volgens mij gewoon bij T-Mobile in het magazijn.
Maar toen ik dat hun vertelde zeiden ze dat ze een andere leverancier hadden.
Ik ben nu bang dat het lang gaat durven voor ik weer een BB krijg want volgens mijn zoon heeft een vriendin 6 maanden moeten wachten met een soort gelijk geval.
Misschien moet radar maar eens contact met Pro Assist gaan opnemen.

marloeswoltjer26
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2012 18:34

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door marloeswoltjer26 »

3 februari heb ik een melding gemaakt bij pro assist dat mijn Samsung galaxy S 2 raar begon te doen omdat ik hem heb laten vallen in het water.
De telefoon werd zondagmiddag 5 februari opgehaald voor reparatie.
De man die de telefoon op heeft gehaald zei tegen mij dat het 4 tot 6 weken zou duren (kan ik mee leven). Daarnaast had ik gevraagd naar een telefoon die vergelijkbaar is met mijn kapotte telefoon, geen probleem zeiden ze bij Pro Assist.
Wat krijg ik een htc Snap, dus ik heb hem aangenomen en begin er mee te werken, wat denk je, dat apparaat kan helemaal niets.

Via mijn pro assist hou ik bij met de blauwe bon die je krijgt hoe het staat met de reparatie.
Tot mijn schrik is de telefoon ruim 14 dagen ontraceerbaar.
Een week later kijk ik en hij ligt bij het reparatiecentrum, nu gaat het wel snel dacht ik.
Na 6 weken ben ik gaan bellen om te vragen hoe het ervoor stond, want er werd mij een reparatietijd van 4-6 weken beloofd.
De telefoniste wist mij te vertellen dat er een storing was geweest en de reparaties achter lopen.
Nauw ja denk ik, het is niet anders, kan gebeuren, hierna ik ben eens op internet gaan speuren en zie zoveel reacties over dezelfde storing over een langere periode.

Nu keek ik weer op mijn pro assist en tot mijn stomme verbazing staat er dat de telefoon vernietigd wordt.
Dan zou je toch denken: ik krijg een nieuwe telefoon en die komt snel binnen.
Nee hoor, dus weer gebeld ik werd in de wacht gezet voor ruim 10 minuten.
De telefoniste vertelde mij dat de melding die in het systeem staat niet klopt, de Samsung is niet vernietigd en gewoon repareerbaar.

Oke, maar als ik nu kijk op mijn pro assist staat deze melding er nog steeds.
Als ik er achteraan bel krijg ik te horen ja mevrouw de telefoon is hier niet.
We zetten er vaart achter, ik ben nu alweer 2 weken verder zonder resultaat.
Ik ben erg boos, ik betaal een volledig abbonnement (deze blijft gedurende de reparatieperiode gewoon doorlopen) en heb een telefoon waar ik helemaal niets me kan.

Ik lees hier berichtten van mensen die hun telefoon niet meer hebben gezien dit is voor mij een mogelijke aanleiding om juridische stappen te gaan ondernemen i.h.k.v wanprestatie en verduistering.

W.Beltman
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:24

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door W.Beltman »

Nog een leuke,

op 18 april merkte ik dat mijn speaker het niet meer deed op mijn I9000 samsung Galaxy S (mensen hoorden mij wel, ik hen niet tijdens gesprekken) en dus ik bel Pro-assist en ze komen de volgende dag mijn toestel ophalen met een leentoestel.

prima, ze komen weliswaar op tijd en ik krijg een leentoestel, een htc smart, zeer simpel ding, met het scherm onder de krassen. goed, het is een leentoestel dus het moet maar.

wachten en wachten en vandaag heb ik mijn toestel terug gekregen, van 18-4 tot 3-5 dus, gelijk testen dus...niets veranderd, precies dezelfde problemen, speaker werkt niet.

ik bel ze weer en natuurlijk zijn ze verbaast dat er niets is verbeterd, ze zeggen dat ze de speaker hebben vervangen, maar hebben ze nooit gedacht aan misschien even testen?

dus ze halen het vandaag weer op, zeggen ze, ik verwacht dat ik weer gewoon dezelfde htc smart krijg.

ook leuk om te weten, ik heb nog bij de pro-assist website gekeken naar de status van de reparatie;
telefoon opgehaald op 18-4/terug ontvangen op 3-5...

25-04-2012 23:03 Uw toestel is verzonden naar de afzender
25-04-2012 21:15 Uw toestel is retour ontvangen bij ProAssist en wordt getest
23-04-2012 22:48 Uw toestel is verzonden naar het reparatiecentrum
23-04-2012 08:08 Uw toestel is ontvangen door ProAssist
23-04-2012 08:08 Uw toestel is aangemeld voor reparatie
23-04-2012 08:08 Uw toestel is verzonden naar ProAssist


dus het duurt ze zo lang om een telefoon te ophalen/verzenden?

natuurlijk niet zo erg als de bovenstaande problemen, maar waar betalen we nou eigenlijk voor?

StefanvM
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 12:28

Re: Pro Assist... belachelijke gang van zaken

Ongelezen bericht door StefanvM »

Ik heb er nog een verhaal bij, eigenlijk twee.

Ongeveer een half jaar geleden had ik mijn Samsung Galaxy SII ter reparatie aangemeld. Het termijn wat Proassist geeft voor de reparatie is 4-6 weken dus na 6 weken ben ik maar eens gaan bellen. Ik kreeg toen het antwoord dat de reparatie in de laatste fase verkeerde en dat de telefoon spoedig binnen zou komen. 1,5 week daarna had ik de telefoon wat dus betekend dat ik er 7,5 week op heb moeten wachten. Gezien het feit dat alleen het display gescheurd was en het dus een kleine reparatie betrof is 7,5 week veel te lang.

Op dit moment heb ik ook mn telefoon om bijna dezelfde reden opgestuurd. De telefoon is nu langer dan 7 weken in reparatie. Gister maar weer eens naar Proassist gebeld en na lang wachten kreeg ik toevallig net als vorige keer te horen dat de reparatie in de laatste fase verkeerde. Volgens Proassist zou het toestel ergens volgende week klaar moeten zijn wat betekend dat het toestel langer dan 8 weken weg is.

Het is dat ik een goede reserve telefoon heb en niet een leen toestel moet gebruiken want die zijn zeker niet gelijkwaardig of komen in de buurt van mijn eigen toestel. Ik vind 4-6 weken al te lang voor een display of iets dergelijks te vervangen maar daar kan ik nog mee leven. Wanneer het bijna 8 weken of langer duurt vind ik toch echt dat het veel ste lang duurt.

Het is nu zo dat omdat ik de Galaxy SIII al besteld heb dat ik deze telefoon waarschijnlijk eerder krijg dan mijn Galaxy SII.

Gesloten