LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
gedupeerdeboraautos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2012 15:34

Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door gedupeerdeboraautos »

Vorig jaar hebben wij een auto op huurkoop bij Bora auto's in Oss gekocht.
http://www.bora-autos.nl
De auto kostte 10.000, terwijl een soortgelijke op marktplaats ca. 7500 was.
Ook wisten we toen niet wat voor wurgcontract we hebben getekend.
Oude auto ingeruild (tegen een belachelijk lage prijs waar ze dikke winst op hebben gemaakt) en aanbetaling gedaan.
Het restbedrag konden we in 10 termijnen voldoen.

Netjes betaald tot ons bedrijf compleet afbrandde; met als gevolg dat wij de maandelijkse termijnen van 500,- niet meer konden voldoen. De auto teruggeven kon niet en ook kwamen ze ons daar niet in tegemoet, we kregen geen uitstel en konden ook het maandbedrag niet lager krijgen.
De auto verkopen kon ook niet, wij konden pas na betaling van het volledige bedrag eigenaar worden!!
Meneer Kahraman van Bora auto's is ons nergens tegemoetgekomen en is vanaf elke WEEK 50,- boete gaan rekenen waardoor deze op begonnen te lopen tot duizenden euro's. Ook deze boetes zijn wettelijk 50% te hoog.

Een aantal weken geleden hebben ze de auto weggesleept, dit zonder enig bericht (Ja, een smsje wat ik dagen later kreeg) en ook houdt Dhr Kahraman zich niet meer aan het contract wat wij destijds hebben getekend, en aan de wet huurkoop.
Hier staat in dat we binnen 14 dagen de achterstand en evt. boetes kunnen terugbetalen en dan de auto terug kunnen krijgen. Ze willen gewoon onze auto niet teruggeven! Dhr. Kahraman zit ook 'toevallig' in het buitenland en kan ons niet meer te woord staan. Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat!

Mijn partner heeft inmiddels weer werk (en moet ver rijden, dus auto extreem hard nodig om het werk te behouden!) en we hebben met moeite de achterstand en boetes bij elkaar kunnen krijgen (ca. 3500) en krijgen nu te horen dat Bora auto's dit niet accepteert (dus illegaal bezig, in strijd met de wet huurkoop) en het VOLLEDIGE bedrag opeist. Dus ook de toekomstige maanden.

We hebben ervoor gekozen het bedrag alsnog over te maken en te wachten tot de 14 dagen om zijn, als wij de auto dan niet terugkrijgen zullen we een kort geding aanspannen met onze advocaat. Zo kunnen we hopelijk onze auto terugkrijgen...

Wat ik in ieder geval iedereen aanraad: laat je niet in met Bora auto's, en koop ZEKER geen auto via huurkoop bij hen. Hoe mooi ze het je ook voorschotelen, trap er niet in. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Groeten, een gedupeerde
Laatst gewijzigd door gedupeerdeboraautos op 24 mei 2012 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wanneer u een auto aanschaft die elders 2.500,00 euro goedkoper is en u krijgt een belachelijk lage prijs voor uw inruilauto heeft dat niks met oplichting te maken maar met uw eigen stommiteit en een koop sluiten voordat uw vooronderzoek heeft gedaan. Dit heeft dus niks met oplichting te maken.

Wat betreft de huurkoop en het contract is weinig over te zeggen maar aangaande bovenstaande zult u hier ook niet goed op hebben gelet.

Voordat u mensen haat beschulidgen zou ik eerst de hand in eigen boezem steken.

gedupeerdeboraautos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2012 15:34

Re: Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door gedupeerdeboraautos »

Ik heb ook nooit gezegt dat ze oplichters zijn omdat we teveel hebben betaald. Wel dat er niet wordt gehouden aan het Burgerlijk wetboek artikel 1576v, dat de auto teruggegeven moet worden bij het betalen van de achterstand en boetes. Betaling is inmiddels gebeurd. En het feit dat ze opeens op vakantie zijn en dus de auto niet willen teruggeven.
Dus eerst eens even goed lezen voordat je je conclusies trekt suzanne.
Juridisch advies heb ik al gekregen, en we staan in ons gelijk, dus verwacht ook geen adviezen van lezers :)
Naar aanleiding van mijn bericht kunnen mensen ook zelf beslissen of ze wel of niet in zee gaan, we waarschuwen ze alleen maar.

Bedankt voor je reactie, maar verder irrelevant.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door harley68 »

Volgens mij moet de titel van uw klaagzang zijn: Ow wat ben ik stom geweest en ik ga nu de schuld aan een ander proberen te geven. U voldoet niet aan de verplichtingen van de afspraak, dus krijgt een reactie van Bora. Nou ja, nu doet hij precies hetzelfde als u, dus is het aan u om te reageren.

In uw reactie hierboven zegt u dat er irrelevante dingen worden gezegd, maar uw stukje staat er ook vol mee.

gedupeerdeboraautos
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2012 15:34

Re: Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door gedupeerdeboraautos »

Het feit is: we hebben betaald, maar krijgen de auto niet terug.
Terwijl in het contract staat dat dit wel het geval is.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Bora auto's huurkoop, oplichters eerste klas!

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

gedupeerdeboraautos schreef:Het feit is: we hebben betaald, maar krijgen de auto niet terug.
Terwijl in het contract staat dat dit wel het geval is.

In het contract stonden ook uw verplichtingen waar u niet (al dan niet buiten uw schuld om) aan heeft voldaan. Wanneer u niet aan uw verplichting kunt voldoen komt daar een boete overheen.

Wanneer u vorig jaar de auto heeft aangeschaft en een aantal maanden aan uw verplcihting heeft voldaan en daarna niet meer zullen de kosten geen duizenden euro's zijn, dat kan namelijk niet want een jaar heeft maar 52 weken.

Gesloten