Herriemanus schreef:Na wat research mijn Opel via de ANWB te koop gezet. Uiteraard eerst wat voorwerk gedaan en de garage waar mijn ouders de auto in onderhoud hebben bood 4000 euro. Een andere garage wou de auto niet inkopen maar schatte zo in dat de auto niet voor meer dan 5500 euro ingekocht zou worden. De auto was in prima staat en ze stonden op verschillende sites voor zo'n 7500-8000 euro te koop. Maar goed, uiteraard zou ik dat er niet voor krijgen bij een inkoper. Aangezien zij hem na moeten lopen, een beurt geven en garantie toevoegen. Tel er daar bij op de winstmarge en er zou toch snel een euro of 2000 van die prijs afgaan.
Hier op het froum gekeken en wel erg veel negatieve reacties gelezen. Maar goed ik wilde graag van de auto af, dus toch aangeboden. De prijsindicatie vond ik zeer optimistisch met 6700 euro en na de verhalen hier plus het bod van de garages verwachtte ik aan substantieel lager/realistischer bod.
Dat klopte ook, het bod was uiteindelijk 5550 euro.
Ingegaan op het bod en weggebracht naar Herz. Heel ardige medewerker die idd wel elk klein haarkrasje, al was het een polijst krasje, opschreef. Ik had die niet eens gezien dus ook niet opgegeven. Bij het telefoontje naar de inkoper had ik het geluk dat alleen de secetaresse beschikbaar was en niet te moeilijk deed over de krassen. De man van Herz zei wel dat ze daar normaal lastig over doen.
Uiteindelijk heel snel mijn geld gekregen (5550) en alles dus prima geregeld.
Tip, denk zelf na wat een realistisch bod is en vraag evt een garage naar een indicatie. Het indicatiebod van de ANWB lijkt idd wat overdreven. Beschrijf daarnaast alle krasjes die je ziet, al zijn ze nog zo klein, dat scheelt een hoop discussie.
Wel mooi de auto met een week verkocht voor een realistische prijs!
Maar je hebt wel 29.75 euro moeten betalen om dat bod van 5550 euro te krijgen.
Als je dat een fijn bod vindt zul je daar geen probleem mee hebben.
Maar wat als ze 4000 hadden geboden, net als de eerste garage die noemde? Dan was je die 29.75 euro kwijt terwijl ANWB/Verkoopservice daar helemaal geen prestatie voor heeft geleverd.
Nogmaals, het zou veel beter zijn als je die 29,75 alleen moet betalen als je ingaat op hun bod, en niet om een bod te krijgen.