LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel; wanprestatie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
pascalhament

KPN Glasvezel; wanprestatie

Ongelezen bericht door pascalhament »

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de volgende ervaring hebbben:
Maanden en maanden lang heeft KPN met een autootje dagelijks bij mij in de buurt gestaan om glasvezel te promoten. De aansluiting voor glasvezel is vorig jaar in elke woning hier in de buurt gemaakt. Na enig wikken en wegen heb ik op 11 april een aanvraag gedaan voor glasvezel bij KPN (telefoon, internet en tv). Vanaf het moment dat ik contact kreeg met de afdeling planning voor het maken van een afspraak voor het aansluiten gaat het echter mis. Ik krijg te horen dat KPN niet kan aansluiten omdat het insteekkkaarten heeft besteld voor een verdeelkast of iets dergelijks. Ik zal worden teruggebeld zodra men iets meer weet. Als ik niets meer hoor en zelf ga bellen blijkt dat kaarten nog niet binnen zijn en dat men niet kan aangeven wanneer dat wel het geval zal zijn. Daarna heb ik contact opgenomen met de helpdesk en uiteindelijk de afdeling contracten. Daar is de boodschap dat men het heel vervelend vindt maar geen termijn kan noemen waarop het probleem is opgelost. Overigens zeggen zowel helpdesk en contracten koeltjes dat KPN een jaar de tijd heeft om mij aan te sluiten.

Dat laatste bestrijd ik. Artikel '4.1 van de voorwaarden zegt dat KPN binnen een maand moet aansluiten. Indien deze termijn niet kan worden gehaald had KPN dat aan mij moeten aangeven, bijv. bij het aangaan van de overeenkomst of wellicht laten maar idealiter binnnen de 7 dagen bedenktijd die de consument heeft. Ik heb echter nooit een andere termijn gehoord, ook niet na de 3-4 telefoontjes die ik inmiddels heb gepleegd. Als ik zeg dat er sprake is van wanprestatie omdat KPN niet levert binnen de termijn van 1 maand en geen redelijke termijn noemt waarbinnen de dienst wel wordt aangeboen wordt daar niet op ingegaan en dreigt men met en boete/afkoop van de overeenkomst als ik aangeef van de overeenkomst af te willen. De hoogte van de boete is ongeveer EUR 600.
KPN doet dus voorkomen dat men altijd 12 maanden de tijd heeft een aanvrager aan te sluten. Onzin natuurlijk. Artikel 4.2 treedt pas in werking indien KPN bij de aanvraag en acceptatie daarvan dat heeft aangegeven en dat is nooit gebeurd en gebeurt nog steeds niets zoals ik hierboven al schreef. Indien direct bij het aangaan van de overeenkomst duidelijk was dat aansluiten een jaar duurt had ik die direct opgezegd en naar een andere aanbieder uitgegekeken.
Ik ben ook zo naief geweest internet en tv alvast op te zeggen. Inmiddels heb ik geen internet meer en heb ik de tv nog een maand kunnen verlengen.

Ik ben beniewd of deze ervaring bekend voor komt. Iin de NRC van 9 mei jongstleden stond een vergelijkbaar verhaal van een mevrouw uit Amersfoort. Zij voelde zich misleidt door KPN. Ik wil dat nu nog niet zeggen maar op zijn minst is sprake van wanprestatie en onjuiste uitleg van de voorwaarden...en intimidatie door te dreigen met een boete. Want dat is misschien wel het vervelendst, dat KPN niet ingaat op de klacht en die oplost maar dreigt met een boete en de termijn oprekt tot een jaar...

pascalhament

Re: KPN Glasvezel; wanprestatie

Ongelezen bericht door pascalhament »

Update.

Ik werd zojuist gebeld door een medewerker van klantencontacten van KPN. Ik had gisteren nl. dit verhaal ook aan NRC gemeld. NRC heeft dat vervolgens doorgespeeld naar KPN. KPN wilde nu wel zaken doen en de kwestie oplossen.

Niesm

Ongelezen bericht door Niesm »

Een zelfde ervaring op Java-eiland, Amsterdam.
Ik word nu al weken lang aan het lijntje gehouden . . . .

Probleem is dat KPN mijn abonnement al beeindigd heeft, dus ik moet me nu behelpen met Digitenne en mobiele telefoon / internet.
Ik ga nu kijken of ik het hele abonnement kan opzeggen.

Tubantia1983

Ongelezen bericht door Tubantia1983 »

Helaas heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met KPN Glasvezel. Ik ben onlangs verhuisd vanuit de binnenstad naar een woning in een nieuwbouwwoning in Leiden. Ik had reeds een Alles-in-een-contract van de KPN. Op mijn nieuwe adres heb ik echter geen telefoonaansluiting, maar wel een glasvezelaansluiting. Echter, al zo'n mooi glanzend foldertje op mijn nieuwe adres ontvangen van KPN glasvezel. Omzetting naar het nieuwe contract was geen probleem, zegt KPN-medewerker 1. Desalniettemin wordt de glasvezelaansluiting op mijn oude adres aangemeld. Geen probleem, zegt KPN-medewerker 2, we zetten dat zo om op uw nieuwe adres. Anderhalve week later, KPN-medewerker 3: "Ja, ik zie wel dat de bestelling op het oude adres geannuleerd is, maar op het nieuwe adres is niets aangemaakt. Maar ik kan wel voor de nieuwe (duurdere) proposities een nieuw contract aanmaken (lees: de klant kan fluiten naar zijn beloofde korting)". Uiteraard zijn wij gekke Henkie niet, dus een klacht ingediend. KPN-medewerker 3 belt terug: "Ik vond het toch vervelend voor u, ik heb alles voor u aangepast. Nu moet alles kloppen." Brief in de bus: nieuw contract volgens de nieuwe (duurdere) proposities. KPN-medewerker 4: "Ja, dat verschil kan ik u wel teruggeven, maar het verschil in maandelijkse abonnementsgelden, daarvoor moet u jaarlijks even bellen met de KPN, zodat u dat terugkrijgt". "Bon, niet-ideale situatie, maar goed, als dat allemaal geregeld is, kan KPN dan glasvezel leveren?" "Reggefiber heeft het netwerk nog niet klaar, dan zult u contact met hen moeten opnemen om er achter te komen hoe lang dat nog gaat duren." Reggefiber-medewerker: "Nee hoor, het netwerk is klaar, KPN hoeft alleen maar een order te plaatsen en de glasvezelverbinding kan geleverd worden." KPN-medewerker 5: "Oh, is dat zo? Hmm... wacht, ik zet u even in de wacht, dan vraag ik het na"..."Meneer? Ja, ik heb het even voor u nagevraagd, maar KPN levert nog geen glasvezel in Leiden, en ik kan u ook niet vertellen of en zo ja wanneer KPN wel glasvezel in Leiden zal gaan leveren". :shock: Wat een service als je al vaste klant bent...

sdheijer

Ongelezen bericht door sdheijer »

Ook wij hebben met dit probleem te maken. Wij zijn in april verhuisd. Op het oude adres hadden wij glasvezel van KPN (3in1 pakket). Begin februari hebben we de verhuizing aan KPN doorgegeven. KPN reageerde per brief dat de verhuizing geregeld zou worden per verhuisdatum. Letterlijk staat er in de brief: "We hebben uw verhuisbericht ontvangen. Wij zullen ervoor zorgen dat u uw diensten van Glasvezel van KPN per 12 april 2012 op uw nieuwe adres kunt gebruiken."

Je raadt het al. Op 12 april blijkt de verhuizing niet geregeld te zijn. Direct contact gezocht met KPN (via klantenservice en twitter) en na veel bellen, mailen en twitteren komt de aap uit de mouw. KPN heeft geen capaciteit en heeft onze verhuizing daardoor gewoon niet uitgevoerd. Te bizar natuurlijk, want de abo-kosten worden uiteraard wel geincasseerd. Ook wij worden afgescheept met het verhaal over patchkaarten ed.

Inmiddels zitten we nu dus al bijna 2 maanden zonder glasvezel waar we wel voor betalen. KPN kan niet aangeven wanneer de aansluiting wel gerealiseerd zal zijn. We zitten nu opgescheept met Digitenne en een adsl-verbinding, maar hebben dus geen vaste telefoon.

Het liefst wil ik nu van het abo af, maar natuurlijk wel met vergoeding van alle gemaakte kosten en teruggaaf van het betaalde abo-geld. Maar hoe?

Ondertussen werft KPN wel actief nieuwe klanten in onze postcode.

Update november 2012: Inmiddels zijn we weer aangesloten en werkt alles naar behoren. Uiteindelijk heeft de webcare service van KPN alle communicatie met ons gedaan en dat is goed bevallen. Ze geven je via twitter wel het gevoel dat er naar je geluisterd wordt. En ze hebben excuus gemaakt voor hoe het verlopen is.
Laatst gewijzigd door sdheijer op 20 nov 2012 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Tubantia1983

Ongelezen bericht door Tubantia1983 »

sdheijer schreef:...
Zijn er dan eigenlijk mensen die wel positief zijn over KPN Glasvezel? Het begint er namelijk op te lijken dat er grote structurele problemen bij de KPN zijn m.b.t. levering ervan.

Christkaan

Ongelezen bericht door Christkaan »

Helaas ook slechte ervaring met KPN glasvezel. Bij verhuizen naar een andere regio wilde we glasvezel meenemen. KPN mannetje installeert op het nieuwe adres het bewuste kastje, maar wist niets van een nieuw telefoonnummer. (waren immers verhuist naar een andere regio). Het heeft een maand geduurd voordat de telefoon werkte, maar met een verkeerd nummer. Probeer daar KPN mensen achter het service nummer maar eens van te overtuigen. Van ellende na ruim 2 maanden bellen alles op gezegd. Kon niet zeiden ze bij KPN, er stond namelijk nog een klacht open in hun systeem. Uiteindelijk toch kunnen opzeggen. Nu alleen al 4 maanden geëmmer over een factuur. Het standaard antwoord u wordt teruggebeld, waarbij ze vergeten te zeggen in drie termijnen, nu niet , dan niet, nooit niet. Jammer voor KPN maar ze hebben de zaken niet voor elkaar.

Op de vraag heb ik iets positiefs, was het maar zo.

F.T.B.

Ongelezen bericht door F.T.B. »

Tot nu toe ook alleen maar negatieve ervaring met Glasvezel, zit nu al in totaal 4,5 maand te wachten op glasvezel, en dus ook al 4,5 maand zonder internet/tv/telefoon.

In April/Mei zijn ze bij ons overal gratis glasvezel komen aanleggen van Regiefiber tot in huis. Op 7 juni heb ik een glasvezel abonnement genomen bij Tweak, en daarmee mijn toen huidige kabel leverancier stop gezet per ingang van 1-juli.
Mijn ouders wonend in dezelfde straat hebben precies hetzelfde gedaan als mij alleen 2 dagen eerder, daar is het op 29-Juni aangesloten zonder probleem. Ik kreeg op 9-Juni van Tweak het contract binnen in 2voud, en werd gevraagd om beide contracten op te sturen voor een snellere afhandeling voor het aansluiten van het glasvezel. Rond 20-Juni kreeg ik een brief van Tweak waarin stond dat ze mijn contract nog steeds niet hadden ontvangen, Ik heb hierna contact opgenomen met Tweak en hun medegedeeld dat ze dat contract alleen moesten hebben, en wat bleek ze hadden inderdaad het contract al 13-Juni binnen gehad, en was het nog niet doorgevoerd, er werd mij toen verteld dat de apparatuur verzonden zou worden en ik op een telefoontje moest wachten van de installateur Regiefiber om de datum af te spreken wanneer ze langs zouden komen om mij aan te sluiten.
Dus ik maar wachten tot eind Juni, toen had ik weer contact opgenomen met Tweak omdat ik nog geen brief en apparatuur had ontvangen, toen bleek dat mijn order niet was doorgevoerd en er totaal nog niks aan gedaan was, weer werd mij beloofd dat ik de apparatuur binnen een week kon verwachten. Begin Juli ik weer opgebeld naar Tweak dat ik alsnog niks vernomen heb, toen was de oorzaak dat ze de apparatuur nog niet konden sturen want die hadden ze niet meer op voorraad die moest besteld worden, wat nog een 2 weken extra zou kunnen gaan duren.
Rond 22-Jul kreeg ik opeens een brief van van de installateur Regiefiber dat ze op 15-Augustus kwamen om de de lijn te installeren, waar ik niet mee akkoord ging natuurlijk en tevens zou ik gebeld worden om een afspraak te maken. Weer Tweak gebeld dat ik het hier niet mee eens was, maar ik kon naar de installateur bellen om de afspraak te verzetten, ik dus daar naar toe gebeld en de afspraak verzet naar 3-Augustus.
Op 3-Augustus kwam de installateur van Regiefiber dus langs om de lijn vrij te maken zodat de monteur van Tweak kon langs komen om de apparatuur aan te sluiten, maar die had ik nog steeds niet binnen.
Ik heb nog tot begin September regelmatig aan de telefoon gehangen met Tweak vanwege de apparatuur die ik nog steeds niet ontvangen had, en toen maar een aangetekende brief gestuurd dat ik wegens wanprestatie van hun zijde het contract ging beëindigen (dat moest via een aangetekende brief want over de telefoon ging dat niet), het leuke hieraan is dat Tweak alleen een post adres heeft en het dus een eeuwigheid kan duren voor ze de brief ondertekenen dat ze hem hebben gehad (heb hem zelfs 2x gestuurd want Post NL was in eerste instantie de 1e brief kwijtgeraakt), uiteindelijk heb ik op 6-September een bevestiging gekregen dat het contract verbroken was. Het resultaat dat ik dus al ruim 2 maanden zonder internet/tv en telefoon zat en ruim €40,- aan belkosten had naar Tweak daarbij nog komend 2x een aangetekende brief van €7,5 per stuk.

Nu deze drama voorbij was dacht ik eindelijk aan de slag te kunnen met andere provider en ging ik dus met vol vertrouwen naar de KPN winkel in de stad. Ik sprak daar met een medewerker die mij goed vertrouwen gaf op een goede afloop, hij zei dat het eventueel wel binnen 2 weken zou kunnen geklaard zijn, dus ik afwachten. KPN nam inderdaad al snel met mij contact op (zaterdag 7-September aangevraagd, en maandag 9-September gebeld door KPN), alleen deze gaf aan dat ze pas op 3-Oktober konden komen om aan te sluiten (weer een maand wachten, maar ja het moest maar).
Toen belde ik 2-Oktober op om te vragen hoe laat de monteur ook alweer zou langs komen de volgende dag, toen begon het gezeik allemaal weer opnieuw, hij vertelde mij dat Regiefiber de lijn nog niet vrij gegeven had, en dat de afdeling planning met mij contact zou opnemen om een nieuwe afspraak te maken zodra de lijn vrijgegeven zou zijn, volgens de medewerker (1) zou dit zo een 2 a max 4 weken weer gaan duren, en ik zou de apparatuur met 2 weken ontvangen. Als tijdige oplossing gaf hij aan dat ik in de KPN winkel een internet dongel kon halen zodat ik tot die tijd wel gewoon internet zou hebben, dit zou zo een €20,- per maand kosten en maandelijks opzegbaar zijn, ik moest dit bedrag wel zelf voorschieten en zou dan als ik eenmaal aangesloten was de facturen naar KPN sturen en deze kosten vergoed krijgen, dit heb ik dus nooit gedaan omdat ik hier geen goed gevoel over had.
Toen kreeg ik dus 3-Oktober een telefoontje van de monteur dat hij in de buurt was en met een kwartiertje bij mij kon zijn, hij wist dus helemaal van niks dat het niet doorging omdat de lijn nog niet vrijgegeven was, hij kwam dus niet en zou het doorgeven aan zijn baas dat de lijn nog niet vrij was en ik de apparatuur nog niet ontvangen had.

Op 24-Oktober ik weer naar KPN gebeld om te vragen hoe het met mijn bestelling stond, medewerker(2) vertelde mij dat hun bericht hadden gehad van Regiefiber (op 22-Oktober) dat ik opnieuw moest ingepland moest worden. En gaf mij aan dat ik binnenkort zou worden opgebeld voor een nieuwe afspraak, ook vertelde hij mij dat de apparatuur pas wordt verzonden wanneer er een officiële afspraak is gemaakt met de afdeling planning voor een monteur.

2-November ik weer gebeld naar KPN en medewerker(3) verbond mij door naar de afdeling planning, hier gingen ze controleren of de lijn al vrij was of niet en zou mij dezelfde dag nog terug bellen met een antwoord. Maar dit is nooit gebeurd!!!

5-November ik weer gebeld naar KPN maar medewerker(4) kon niet in zijn systeem omdat er een landelijke storing was, dus ik 6-November weer gebeld en gaf medewerker(5) mij aan dat de planning snel met mij contact zou opnemen om een nieuwe afspraak te maken met de monteur, de apparatuur zou ook worden verstuurd en met zo een 3 werkdagen binnen zijn.

9-November werd ik dan eindelijk door de afdeling planning gebeld, maar die zei mij leuk dat eerst Regiefiber langs moet komen om de lijn vrij te geven... (waar ik dacht dat dit al was gebeurd gebaseerd op de melding van 22-Oktober), toen zei ik dat dan wel mijn contract wilde beëindigen, maar daarvoor moest ik weer bellen naar de klantenservice. Dus ik weer gebeld naar KPN en het verhaal uitgelegd dat hun zeiden dat eerst Regiefiber zou moeten langskomen, Medewerker(6) controleerde de lijn en zei dat die vrij was en dat ze een signaal konden ontvangen en er dus wel gewoon een monteur langs kan komen. Dus had hij een spoed order ingelegd bij planning om zo snel mogelijk contact met mij op te nemen om alsnog een monteur in te plannen.

Op 12-November ik weer naar KPN gebeld, Medewerker(7) probeerde contact te krijgen met de afdeling planning maar kwam er niet doorheen, dus nog een spoed mail naar de afdeling planning gestuurd, maar deze kon weer niet met zekerheid vertellen of de lijn nu wel of niet vrij was.

15-November weer gebeld naar KPN, Medewerker(8) ging weer contact proberen te krijgen met de afdeling planning, alleen na 10 minuten werd de verbinding verbroken vanaf de KPN kant, kon ik dus weer opnieuw bellen naar KPN en ik het verhaal uitgelegd aan medewerker(9), deze ook weer geprobeerd contact te krijgen met de afdeling planning, maar ook tevergeefs ze kreeg ze niet te pakken, ook zij stuurde weer een mail met urgentie om met mij contact op te nemen, zij legde mij dus uit dat de planning een extern bedrijf is die de installaties doen en daarom ook voor hun niet direct bereikbaar zijn...
Zij vertelde mij ook dat er een aparte afdeling opgezet zou zijn om dit snel af te handelen en meer druk te zetten op de afdeling planning. Ik vroeg dus ook waar de apparatuur bleef want die had ik nog steeds niet binnen, deze stond klaar om verzonden te worden maar dit zou pas gebeuren als er een afspraak met de monteur gemaakt was. Volgens haar zou de afdeling planning dan ook deze dag wel contact met mij opnemen omdat KPN er zo een "DRUK" op zou zetten. Dit is dus niet gelukt...

Ik de dag erna (16-November) weer gebeld, medewerker(10) weer geprobeerd te bellen met de afdeling planning maar kwam er ook weer niet doorheen, wel vertelde hij mij dat de lijn op 8-November echt vrij is gegeven.

Vandaag (19-November weer gebeld, medewerker(11) weer 2x geprobeerd om in contact te komen met de afdeling planning maar weer tevergeefs, ze zegt dat ze in de wachtrij staat en het er erg druk is, zij zal vandaag nog proberen in contact te komen met de afdeling planning om met mij te gaan bellen voor een afspraak.

Met tweak heeft het dus ruim 2 maanden geduurd, deze werd wel aangesloten maar tweak verzuimde om mij apparatuur te sturen, terwijl bij mijn ouders het gewoon allemaal netjes met 3 weken was aangesloten. Bij KPN duurt het nu dus ook alweer 2,5 maand en ik heb nog steeds geen zicht op een echte datum dat ik eindelijk kan worden aangesloten, dus ook hier zal ik mijn contract moeten gaan breken omdat KPN en hun installateurs dus niet bekwaam zijn en hun afspraken niet kunnen na komen.
Tevens vind ik het onzin dat KPN niet het nummer kan geven van de afdeling planning, en zelf niet klantvriendelijk genoeg zijn om aan de lijn te blijven als zij zelf in de wacht staan bij de afdeling planning, als ze langer als 2 minuten wachten geven ze het al op terwijl klanten die naar KPN helpdesk bellen soms velen malen langer moeten wachten.

Enige voordeel van KPN is dat naar de helpdesk bellen bij hun gratis is.

Ik zit nu dus al ruime 4,5 maand zonder internet/tv en telefoon en ben het hele Glasvezel meer dan spuugzat, dan maar weer gewoon terug naar de kabel.

nijland3

Ongelezen bericht door nijland3 »

Geachte KPN
Ik ben erg teleurgesteld in de KPN.
Na lang beraad had ik besloten om alles te de KPN onder te brengen. {jammer}
Op 30-09-20012 contract ondertekend en op één november zou ik worden aan gesloten,[leuk]
Ik heb dus UPC per 17-11-2012 op gezegd zeventien dagen speling dit moest ruim voldoende zijn.
Ik heb dus vrij gevraagd voor één november,maar alles wat komt geen monteur van de KPN,
Ik heb gebeld en kreeg toen als antwoord, ja meneer wij hebben u gebeld maar kregen u niet te pakken het nummer klopte niet en uw vaste nummer hadden wij niet {dit stond er pal onder}
Oké nieuw af spraak gemaakt op 12-11-2012 ik heb weer verlof op genomen,en ja de monteur kwam,
Maar toen ik vroeg, is dit alles wat u nodig heeft was het antwoord heeft u dan nog niet een pakket van ons gehad, nee dus,maar u bent er nu toch, en er zal wel een kabel onder de vloer moeten zullen wij dit dan maar doen, ja oké dit was goed ik ben dus zelf onder de vloer gegaan, zo dan ligt die alvast,
De monteur doet een spoed bestelling zo dat het pakket de volgende morgen bezorgt kon worden, als het pakketje er dan was, moesten wij dan bellen dan hoefde dit niet nog eens een hele dag te duren,
U begrijpt het misschien al geen pakket, geen monteur,weer gebeld zou nu met spoed worden besteld en door TNT worden bezorgd en ja dit gebeurde,nieuwe afspraak was ook al gemaakt voor donderdag 15-11-2012 tussen 15,00 en 17,00 uur nu had mijn vrouw vrij genomen,maar als het kwart voor vijf is dan is er de twijfel toch wel weer, en heeft mijn vrouw toch maar weer gebeld,met als antwoord ja mevrouw het is nog geen vijf uur hé,maar ook om zes of zeven uur waren zij er ook niet. en er is ook niet even gebeld dat het niet door ging,dus zelf maar weer gebeld,ja meneer het zit zo er is een technische storing,en die moet eerst worden verholpen, ik heb toen gezegd wij zijn nu wel de vijftiende waren en de zeventiende ben ik afgesloten bij UPC, nu waarschijnlijk kon dit binnen vierentwintig uur worden geregeld, dus savsond weer gebeld, en gevraagd als de storing al klaar was,
Nu het zat zo in de meter kast moest nog een kast je bij komen, dit had het bedrijf dat het glasvezel had aan gelegd nog vergeten,dit kan dus op zijn vroegst[weer een spoed bestelling??} maandag 19-11-2011.en dan moet er nog een monteur van de KPN worden ingepland. Help ,help wij zijn zaterdag wat de tv betreft al af gesloten, gelukkig hebben wij nog wel internet en telefoon ik vraag niet hoe dat kan maar ik profiteer er {zo lang het nog kan} maar van, snapt u nu wel dat mijn vertrouwen in de KPN erg laag is uw medewerkers van de klanten service zijn erg vriendelijk,en begripvol ,de planning daar in tegen minder. En om het nu samen vatten.
1-november verlof,monteur niet geweest.
12- november verlof, monteur wel geweest maar kon niets doen.
13- november verlof, geen pakket,geen monteur
15- november verlof, geen monteur geen bericht niks
16-november het was nu weer een storing die eerst klaar moest,maar eerst was het een nt dat nog moest worden aangesloten.
17-november weer gebeld ik wil een datum,wanneer er een monteur komt,het zal nu binnen een anderhalve week moeten gebeuren.eerst zien dan geloven.
Nu ben ik twee verlofdagen kwijt en mijn vrouw twee hele dagen en twee halve,
Wij vonden het leuk om naar de KPN terug te gaan,maar hoeveel verlofdagen moet het nu nog kosten, eerst nog een monteur van de glas vezel dan nog een van de KPN, en hoelang moet ik nu nog zonder,wij moeten maandag eerst nog maar de KPN winkel gaan om een digitenne op te halen ,dit was ons verteld dat het tijdelijk kan,maar als het aan de KPN ligt had deze het niet tijdelijk op kunnen lossen,
Als ik een email krijg voor de bevestigingen dat er een monteur komt en ik zou niet aanwezig zijn dan worden er voorrijdkosten berekend, en dit vind ik heel logies maar wat kost mij dit nu allemaal aan verlof dagen en wat nog erger is de ergernis dat er niet terug gebeld word, geen afspraken na worden gekomen,
Tot slot ik hoop toch nog op een goede af loop,maar er moet nog heel wat gebeuren om het vertrouwen terug te winnen.of had ik toch beter bij UPC kunnen blijven.
Maar toch een vriendelijke groet .

1000zen

Ongelezen bericht door 1000zen »

Ik zit op het Java-eiland in Amsterdam en heb al een tijd glasvezel in huis voor telefoon en internet van Tele2 (was Alice). De digitale TV komt via de kabel van UPC.
KPN adverteert zich suf in de buurt en komt nu met een interessant 3-in-1 aanbod. Bijna had ik de overstap gedaan, maar na het lezen van dit forum zie ik daar gauw van af.

F.T.B.

Even een update:

Ik heb 19-November smiddags nogmaals gebeld naar KPN om te kijken of ze nu wel de afdeling planning konden bereiken. Toen kreeg ik weer een andere medewerker aan de lijn, die mij vertelde dat de lijn helemaal nog niet vrij zou zijn en dat al zijn voorgaande medewerkers niet de juiste afdeling probeerde te bereiken, dus hij zou nu de goede afdeling gaan informeren.

20-November ben ik zelf maar eens naar de ReggeFiber winkel gestapt (zit een winkel bij ons in de stad zelf wat ik niet wist), om navraag te doen hoe het nou allemaal zit met de lijn aangezien KPN mij vertelde dat de lijn schijnbaar nog steeds niet vrij was.
Hier krijg je in ieder geval iemand fysiek te spreken, deze keek in zijn PC en kon mij vertellen dat de lijn al sinds 8-SEPTEMBER was vrij gegeven voor KPN (wel een beetje raar want dat is op een zondag en hij zei dat hun de kastjes om patchen op dins- en donderdagen), dit was voor mij dus de druppel met KPN die me van het naar her sturen en eigenlijk niks voor je doen dan je alleen maar aan het lijntje houden. Maar goed ik wou dus voor een andere provider gaan kijken maar wist nou niet hoe dat met KPN zat, dus heeft de ReggeFiber medewerker voor mij gebeld naar de planning van KPN.
Wat gek hij komt er wel doorheen binnen 5 minuten, waar KPN het geduld niet eens voor kan opbrengen voor hun eigen klanten!!! De planning medewerker wist de medewerker vertellen dat de order in annuleren stond want dat had de klant (Ik) aangegeven. Wat wel kan kloppen maar hun zelf niet mogen doen... Ik had inderdaad 9-November toen ze van de afdeling planning hadden gebeld gezegd dat het van mij allemaal niet meer hoefde, maar zei vertelde mij dat hun daar niet over gingen en ik daarvoor de klantenservice moest bellen om de order te annuleren, maar ik heb hem zelf nooit geannuleerd bij de klanten service want deze gingen mij met spoed weer inplannen omdat die persoon zag dat de lijn vrij was.

De medewerker van ReggeFiber gaf mij aan dat Concepts een goede provider was en gaf mij spullen mee om thuis even na te kijken. Toen ik thuis was en het een beetje had doorgenomen heb ik zelf alsnog naar KPN gebeld om te vragen of de order nou inderdaad geannuleerd was, ik heb geen zin in gezeik achteraf, maar de KPN medewerker kon niets voor mij doen ik zou binnen drie dagen gebeld worden door die afdeling voor overleg hoe het verders moest (dat was dus 10 dagen geleden en ben nog niet gebeld...).

Ik had het dus wel gehad met KPN en ging terug naar de stad om voor Concepts te gaan. Ik heb daar het contract ondertekend en ervoor gekozen om de 7 dagen bedenk tijd te vergeten zodat ze zo snel mogelijk alles konden aansluiten, hij dacht dat als die alles nog deze dag (Dinsdag 20-November) kon invoeren dat ik 2 dagen later op de donderdag al om gepatched kon worden, en hij zou mij terug bellen die donderdag om te kijken hoe het verlopen was.

A fijn Donderdag 's middags nog niks gehoord dus ik maar zelf opgebeld naar de winkel en kreeg de medewerker aan de lijn die mij toen geholpen had, het patchen waas niet gelukt en hij zou er alles aan doen zodat het de dinsdag erop gebeurd zou zijn.

Dinsdag (27-November) de dag van de waarheid, 's middags werd ik opgebeld door de medewerker van ReggeFiber dat de lijn omgezet was en de monteur van ReggeFiber kon langskomen om de lijn te testen, deze werd ingepland op donderdag 29-Nov 2 dagen later al dus.

Donderdag kwam de monteur langs en gaf aan dat alles OK, 's middags belde de medewerker van ReggeFiber weer op om te zeggen dat ik als ik al eerder internet wou hebben ik naar Concepts kon bellen om de lijn per direct vrij te geven, dus ik naar Concepts opgebeld en jahoor ze konden het internet en telefoon al vrij geven met wel de voorwaarde dat de factuur vanaf deze dag inging en dat de apparatuur eraan kwam want die had ik nog niet. De dag erna heb ik de apparatuur ontvangen, en heb ik nu eindelijk mijn internet/tv/telefoon.

En dat zelfs met 8 dagen tijd, ik snap dus niet dat het allemaal zo lang en zo ingewikkeld heeft moeten zijn bij KPN en Tweak als het het hier zelfs met 8 dagen helemaal geregeld kan zijn. Voor mij niks meer van KPN in de toekomst in huis...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan gewoon ontbinden als KPN niet binnen 30 dagen levert. En als dat problemen geeft, span je een geschil tegen ze aan bij de SGC

http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
www.sgc.nl

F.T.B.

Het wordt nog leuker, wordt ik door KPN gebeld wanneer ze kunnen komen om mij aan te sluiten, dus ik verteld dat de bestelling bij hun geannuleerd was, krijg ik als antwoord dat hun daar niks van af weten en dat ik verplicht ben de dienst af te nemen. Ik heb dus meegedeeld dat ik ondertussen al klant bent bij een andere provider en dat mij verteld was dat de afspraak al in annulering staat bij hun. En dat ik dus niet van plan ben om nog bij KPN te komen, vervolgens wordt mij gevraagd wanneer ik bij de andere provider bent aangesloten en dat dus na dat contract alsnog verplicht ben om bij KPN diensten af te nemen. Hier ging ik dus niet mee akkoord en toen werd het gelijk gegooid op het feit dat hun 12 maanden de tijd zouden hebben om mij mijn diensten van KPN te leveren.

Dus ik mijn hele verhaal gedaan van behandeling, maar alsnog wordt er op de 12 maanden gewezen en als ik dat dus niet wil dat ik dan het contract moet afkopen!!! Hier ga ik dus echt niet mee akkoord. KPN krijgt geen cent van mij.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dus ik mijn hele verhaal gedaan van behandeling, maar alsnog wordt er op de 12 maanden gewezen en als ik dat dus niet wil dat ik dan het contract moet afkopen!!! Hier ga ik dus echt niet mee akkoord. KPN krijgt geen cent van mij.
Zoals Bob hierboven al zei, maak een melding bij de geschillencommissie , en je kan ook met je papieren naar het juridisch loket gaan, daar weten ze ook hoe of wat te doen.

succes.

E.M. Schneider

Ongelezen bericht door E.M. Schneider »

April 2012 kregen we een nieuw appartement in Almere-Buiten.
Hadden in Amsterdam bijna 50 jaar bij de KPN een aansluiting eerst alleen telefoon later TV en nog later internet. Ik had graag gezien dat de KPN ging mee verhuizen, dat dus aangegeven bij de klantenservice van de KPN en gelijk glasvezel aanleg besteld.
Kreeg keurig een contract thuis met een annulering periode van 7 dagen, geen gebruik van gemaakt, nee natuurlijk niet ik verwacht van zo’n grote instelling geen moeilijkheden.
Maar oh, oh wat was dat een misrekening.
We kregen er maar geen afspraak door, heel veel mobiel gebeld maar elke keer een ander smoesje. Dus GEEN TELEFOON, GEEN TV en GEEN INTERNET en waarom niet??? Geen idee, andere bewoners in de flat hadden wel al telefoon en dergelijke en ja van de KPN.
Telefoon is en was heel belangrijk ben dus uiteindelijk naar de UPC gestapt en daar had ik binnen 2 á 3 dagen alle aansluitingen die ik had besteld.
Ondertussen het lopende abonnement bij de KPN opgezegd.
Nu hebben we nog steeds moeilijkheden met de KPN, nog steeds wapperen ze met het contract dat zij niet zijn nagekomen. KPN wil ons dwingen het contract bij de UPC te beëindigen en het glasvezel contract bij hen te nemen.
We blijven liever bij de UPC.

Gesloten