Ook ik ben helaas de dupe geworden van een vakman via werkspot. De vakman in kwestie probeert wederom ook via dit medium zichzelf betrouwbaar te verkopen. En ik wil daar graag iedereen voor voor waarschuwen.
Mijn ervaring met deze vakman genaamd Schildersbedrijf Shield schilder Robert John van den broek:
Ik kan niet goed begrijpen waarom Schildersbedrijf Shield aan zoveel positieve reacties is gekomen op Werkspot. Mijn ervaring met Schildersbedrijf Shield en schilder Robert is uitermate negatief.
Kort samengevat kan schildersbedrijf Shield niet eens 1 afspraak nakomen nadat hij zijn eerste gedeelte (€906,42 ) van de totale factuur heeft ontvangen. Nadat ik het geld had overgemaakt had ik er al direct spijt van, want hierna was Robert ineens heel moeilijk bereiken. Een afspraak over de inspectie om de offerte nogmaals door te nemen verliep al meteen moeizaam. Ik heb heel mijn werkdag om moeten gooien en afspraken moeten afzeggen, omdat hij niet eens op tijd aanwezig kon zijn.
Robert zou een week lang bij mij thuis aan het werk zijn, maar in de praktijk is hij echter maar twee dagen fysiek aanwezig geweest. Daarnaast kwam hij op elke afgesproken werktijden te laat. Doordat hij zo vaak afwezig was moesten de werkzaamheden plaats vinden in de namiddag en zelfs in de late avonduren.
De redenen van zijn afwezigheid was onder andere, het uitlaten van zijn honden, avondeten omdat hij te laat was gestart, verslapen en omdat zijn vriendin de gehele dag naar het ziekenhuis moest (op zich een valide reden maar na zoveel afmeldingen moeilijk om te geloven).
Op de derde dag kwam hij wederom weer zijn afspraak niet na omdat hij zich had verslapen. Ik heb toen besloten de voortzetting van de opdracht met hem persoonlijk te bespreken en na een zeer negatief gesprek te beëindigen. Volgens mij willen mensen een schilder inhuren om een last van zich af te nemen, Robert was voor mij persoonlijk een extra last en het heeft mij ontzettend veel inspanning, tijd en geld gekost waar ik niks voor terug heb gehad.
Robert (Schildersbedrijf Shield)is niet te vertrouwen, hij kan zijn afspraken niet nakomen, van de werkzaamheden waaraan hij was begonnen is nog niets afgerond. Daarnaast vind ik dat deze professional (conform zijn profiel op Werkspot) totaal geen rekening houd met zijn opdrachtgever, stemt niets af, gaat er maar van uit dat hij dan maar in de avond en op de zondag door zou kunnen werken. Zijn privé omstandigheden belemmeren hem in zijn werkzaamheden, kan totaal niet plannen en wilt een deel van het ontvangen bedrag niet terug betalen. Dit is niet terecht aangezien hij zijn werkzaamheden niet heeft volbracht volgens de afgesproken offerte. Volgens mij begrijpt Robert niet eens waarom wij ontevreden zijn. Verder kan ik niet geloven dat deze vakman zijn werk serieus neemt. Als hij overal op deze manier tewerk gaat, dan moeten er veel meer mensen het slachtoffer zijn van de schilderpraktijken van Robert. Zoals ik al eerder stelde, is het onbegrijpelijk dat er zoveel positieve reacties van Robert (Schildersbedrijf Shield) op Werkspot staan.
Rest mij nog het laatste wat ik wil vermelden dit schildersbedrijf. In zijn profiel beschrijving op Werkspot verwijst hij naar een branchevereniging: OnderhoudNL - Ondernemersvereniging schilders- en onderhoudsbranche zie website:
http://www.onderhoudnl.nl/homepage waarmee hij zich blijkbaar in een positieve zin kan onderscheiden van andere schilders, hiermee geeft dit de opdrachtgever garantie dat men te maken heeft met een schilders bedrijf die kwaliteit en kwantiteit levert, de praktijk blijkt helaas anders te zijn, zoals hierboven aangegeven.
Ik heb uiteraard contact gehad met deze organisatie en ik heb de volgende vraag gesteld: wat voor garantie geeft het de opdrachtgever / cliënt om met dit (of een dergelijk) schildersbedrijf in zee te gaan, het antwoord was NIETS! De branchevereniging behartigt alleen de zaken van de schildersbedrijven maar niet van de cliënten van de schildersbedrijven. De branchevereniging OnderhoudNL - Ondernemersvereniging schilders- en onderhoudsbranche doet helemaal niets met meldingen waarvan de opdrachtgever of cliënt de dupe van is en kon mij totaal niet helpen. Ik heb ook nog eens gevraagd wat zij ervan vinden dat een dergelijk schildersbedrijf wordt geassocieerd met de branchevereniging, antwoord hierop was daar doen we niks mee. Dus ook dit zegt iets over deze branchevereniging. Wat heeft het voor extra waarde om te adverteren dat een schildersbedrijf is aangesloten bij een branchevereniging, als de opdrachtgever of cliënt hier helemaal niet door beschermd wordt. En de branchevereniging de klachten van opdrachtgevers of cliënten niet serieus neemt.
Tot slot, ik zou niemand schildersbedrijf Shield aanraden, omdat ik wil voorkomen dat ander de dupe worden van zijn onbetrouwbaarheid- en onprofessionaliteit. Eerlijk waar, ik kan niet geloven dat er schilders zijn die met zoveel ervaring, hun werkzaamheden op een dergelijk negatieve manier kunnen laten verlopen.
Voor verdere informatie kunt u altijd contact opnemen met mij. Met vriendelijke groet, Furgill Wariman (mail
[email protected])
Wederom heb zoals meerdere gedupeerde via werkspot contact opgenomen met Werkspot met de volgende mail:
Geachte de heer en mevrouw,
Hieronder beschrijf ik mijn ervaring met Schildersbedrijf Shield die doet voorkomen als een professioneel schildersbedrijf. Na het contact hebben gehad met u collega van Werkspot hebben zij mij het volgende geïnformeerd omtrent mijn vraag.
Mijn vraag was dat ik graag wilde weten hoe ik een referentie kan plaatsen bij een vakman, uw collega heeft mij geïnformeerd dat dit alleen mogelijk is zodra een vakman heeft gereageerd op mijn opdracht. De vakman in kwestie heeft dus blijkbaar bewust direct contact met mij opgenomen. Hierdoor heb ik geen bewijs materiaal via Werkspot dat deze vakman de opdracht heeft aangenomen. Echter vind ik dat dit een punt is dat Werkspot de opdrachtgevers over moet informeren.
Echter heb ik wel ander bewijsmateriaal dat Schildersbedrijf Shield bij mij thuis wel opdracht heeft aangenomen, ik heb een offerte van hem ontvangen, ik heb de eerste 40% van het totaal factuur digitaal naar hem overgemaakt, daarnaast kan ik aantonen dat hij bij mij werkzaam is geweest door foto's door te sturen van het werk wat hij niet heeft afgerond.
Ik zou graag van u willen weten wat voor stappen ik zou moeten ondernemen om alsnog de referentie te kunnen plaatsen op Werkspot, want ik vind dit een ernstige situatie en wil heel graag voorkomen voordat er meerdere dupeerde worden getroffen. Ik heb al geaccepteerd dat ik kan fluiten naar mijn centen en daarom wil ik ervoor zorgen dat dit wordt gepubliceerd om andere te waarschuwen.
Reactie van werkspot:
Het betreurt ons ten zeerste dat u een dergelijke ervaring heeft met een bij Werkspot.nl aangesloten vakman.
Wij begrijpen dat u graag uw ervaringen met deze vakman wilt delen middels een referentie. Zoals u zelf aangeeft is het alleen mogelijk om een referentie te geven aan de vakman als de vakman heeft gereageerd via de opdracht op onze website. Helaas is het daarom niet mogelijk om een referentie te geven via Werkspot. U kunt uw ervaring wel delen via andere website zoals de telefoongids en telefoonboek.
Tevens wil ik u adviseren om op de website van
http://www.eigenhuis.nl/ te kijken voor eventuele vervolg stappen.
Wij zullen wel uw klacht over deze vakman registeren bij ons op de achtergrond. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft vernemen wij dit graag.
Uiteraard mijn reactie naar werkspot:
Werkspot stelt mij ontzettend teleur, ook bij het aangeven dat ik bewijsmateriaal bezit dat Schildersbedrijf Shield de opdracht heeft aangenomen wordt er totaal geen moeite genomen om dit soort situaties te willen voorkomen voor andere. Hierdoor zou Werkspot zijn kwaliteit kunnen verbeteren zodat men zeker weet dat ze betrouwbare vakmannen kunnen vinden via Werkspot. Als ik dan de reacties lees via forum.
www.trosradar.nl zijn dit situaties die ik precies nu ook ervaar.
Sterker nog Schildersbedrijf Shield is een van de vakmannen die op de discussie op radar reageert en doet zich voor als de vakman die betrouwbaar is. Zie link:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... &start=100.
Het enige wat ik u wilt melden is dat ik mijn ervaring met Schildersbedrijf Shield en met werkspot zal gaan delen op dit medium van forum.
www.trosradar.nl. Ik wil voorkomen dat Schildersbedrijf Shield nog meer gedupeerde personen gaat raken.