LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slipcursus van traffic control?

Andere onderwerpen over auto en vervoer

hoelang zit je achte het stuur bij deze cursus?

1. 3 uur, dat staat er toch?
0
Geen stemmen
2. langer want ze gaan door totdat je de basis beheerd.
0
Geen stemmen
3. Korter
1
100%
4. geen idee, hangt er vanaf hoe groot de groep is waarmee je moet rouleren, zijn dat er 10 dan heb je dus 18 minuten waarbij je ook nog in en uit moet stappen, de juiste zithouding verteld wordt en dan mag je misschien 7 minuten rijden.....,
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

http://www.superdagdeal.nl/slipcursus-3-uur-658.html

Deze advertentie stuurde mijn zoon aan mij als perfect cadeautje voor zijn vriendin.... Wat denken jullie, mij lijkt het misleiding maar dat zo'n advertentie zo mag worden opgesteld blijft vaag!

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat is er vaag aan? Er zijn meer slipscholen die zo werken met het goedkoopste instap pakket.
Afgezien dat ze tegenwoordig wat traag werken en moeilijk te bereiken zijn,is het een leerzame cursus.
Vorig jaar voor 40 euro pp samen met mijn dochter zo'n cursus gedaan.Je krijgt ruim de tijd om alles goed te oefenen.

Je zit met max 4 personen in de auto,daar ligt al een hele grote redenerings/denk fout 10 passen er niet in.
Je kan ook ergens een cursus volgen van pakweg 160 euro heb je een hele dag cursus.Hoe duurder hoe langer de oefen tijd.
Ps ik heb geen enkele verbondenheid met dit bedrijf.

gr Henk

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er moet hierover ergens op het forum een topic staan, kan 'm zelf niet vinden. Maar herinner we wel iets dergelijks gelezen te hebben.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja, jij had dus inderdaad een cursus met max. 4 en in de auto, maar dat staat hier dus nergens..... Vandaar het voorbeeld van 10. Er stond hier laatst ook een topic van man die een uurtje rijden had geboekt op een speciale motor... Blijkt het ook via "roulatie"te gaan en hij kreeg maar 20 minuten....

Dat is dus inderdaad het vage, er staat nergens dat je 3 uur slibles in een auto krijgt....

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
ja, jij had dus inderdaad een cursus met max. 4 en in de auto, maar dat staat hier dus nergens..... Vandaar het voorbeeld van 10. Er stond hier laatst ook een topic van man die een uurtje rijden had geboekt op een speciale motor... Blijkt het ook via "roulatie"te gaan en hij kreeg maar 20 minuten....
Slipcursus en verschillende soorten begeleiding:

De slipcursus kan op twee manieren worden begeleid, namelijk met een instructeur in de auto of door middel van instructies over een portofoon. In het laatste geval staat de instructeur op de baan. Let dus goed op naar welk soort begeleiding uw voorkeur uitgaat. De maximum capaciteit per auto is bij een standaard slipcursus 3 personen (want de instructeur zit ook in de auto) en bij een slipcursus met portofoon 4 personen.
Staat toch heel duidelijk op de officiele site even iets verder kijken en met die motor is heel wat anders je vergelijkt nu appels met peren. Op die motor zit je met 2 acher elkaar en wissel je elkaar af gedurende de 20 minuten. Dit laatste is gewoon fun net als met de ferrari en tank.
Je rijdt met 5 auto's tegelijk op de baan.

gr Henk

TrafficControl
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2011 11:20
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door TrafficControl »

Beste Frantic2,

Het is ons niet helemaal duidelijk wat u vaag vindt aan de opgestelde advertentie.

Maar de door Superdagdeal aangeboden cursus is een reguliere 3 uur durende slipcursus die wij dagelijks uitvoeren met onze klanten. Uiteraard maken wij geen onderscheid tussen klanten die rechtstreeks bij ons boeken of via een aanbieding op bijvoorbeeld Superdagdeal.

Al onze slipcursussen worden uitgevoerd op basis van roulatie, u zit met maximaal 4 cursisten in de auto (dit bij de cursus met portofoon). Tevens zullen er tijdens de cursus meerdere auto's op de baan aanwezig zijn. Ongeveer 1/3 van de tijdsduur van de slipcursus zal uit theorie bestaan wat vooraf gegeven wordt en noodzakelijk is om de slipcursus te kunnen volgen. Binnen de resterende tijd van de cursus zal er dan per onderdeel afgewisseld worden achter het stuur.

Hopende u hiermee wat meer duidelijkheid over onze cursussen te hebben verschaft. Meer informatie over de slipcursussen kunt u tevens terug vinden op onze website: http://www.trafficcontrol.nl/events/slipcursus/.

Met vriendelijke groet,
Traffic Control
Webcare Team

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja, dat las ik ook, maar dan zal ik ze toch moeten bellen of deze aanbieding valt onder de standaard slibcursus, want ik heb dus ook al van mensen gehoord dat dit bedrijf heel goed is in verbloemen van de werkelijke regels....


Als ik het weet laat ik het horen.

Mailmuis
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 feb 2011 17:38

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door Mailmuis »

Heb vorig jaar ook een slipcursus gedaan bij Traffic Control (een hele dag) en die is mij goed bevallen.
Je zit inderdaad met 4 personen in een auto,maar dat is wat mij betreft niet storend en je bent best aardig wat aan het rijden en oefenen.
Wij hadden een instructeur die heel soepel met het rouleren omging,als je eerder of later wilde wisselen van plaats in de auto was dat geen probleem. Mijn ervaring is dus positief.........erg leerzaam. En natuurlijk wil iedereen constant rijden (ik ook het liefste),maar als je hieraan begint lijkt me duidelijk dat dit niet zo is.

HeMa1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 16:49

Re: Slipcursus van traffic control?

Ongelezen bericht door HeMa1949 »

aug.2011 heb ik mijn zoon een slipcursus cadeau gegeven, binnen gehaald via vakantie veilingen
Volgens mijn zoon heeft hij de cursus 29 maart 2012 gedaan en veel plezier gehad.
Nu is het april 2013 en wordt ik al ruim een jaar lang lastig gevallen met mailtjes van traffic control dat de bon nog niet gebruikt is, op mijn antwoord dat het wel gebruikt is en of ze dat willen noteren komt een positieve reactie en evengoed een week later weer een mail.
Vorige week vrijdagavond om ong. half 9 een telefoontje met hetzelfde verhaal, weer netjes gevraagd of ze nu eindelijk hun administratie in orde willen brengen en aantekenen dat de bon gebruikt is.
Tot mijn verbazing werd ik vandaag een goede week later weer gebeld, weer hetzelfde verhaal en of ik het bonnr. even op wilde zoeken, op mijn vraag of hij alle kassabonnen van 2011 nog had, had hij geen antwoord.
Toen ik hem vroeg waarom ze dit toch alsmaar deden was het antwoord dat ze tevreden klanten willen hebben, toen ben ik boos geworden en heb ze gezegd dat als dit nu niet stopte ik een klacht in ging dienen het antwoord was dat het telefoongesprek zonder fatsoenlijk gedag zeggen afgebroken werd.
Zelfs al zou mijn zoon de bon niet verzilverd hebben snap ik nog hun aandringen niet, maar dat het irritant is is wel duidelijk

Gesloten