LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JoostBrno

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door JoostBrno »

SaritaX schreef: Volgende keer dus gewoon lezen wat er staat, paspoort ernaast en naam zoals in paspoort invullen.
Mee eens. Dit is echter niet de essentie van mijn appèl. Met zijn op het oog, maar in praktijk niet, transparante en consument beschermende website en buitenproportionele boetes toont Wizz Air zich niet waardige speler in de luchtvaart. Wizz Air heeft zich op de kaart gezet met prima verbindingen tussen Europese steden, nu moet het zich op de kaart zetten met vriendelijke bindingen met zijn klanten. Ik hoop dat dat appèl wordt gehoord.
peter en sonja schreef:toch maar een laatste keer reageren.

ik weet uit mail correspondentie dat deze vliegtuigmaatschappijen veel ondersteuning krijgen om negatief schrijven uit te schakelen in dit soort forums . werkt voor hun heel goed .

op onze retourticket van wizzair stond de voornaam van mijn vrouw alleen met een enkele letter vermeld. en daar juist voor zijn we voor een abnormaal hoog bedrag afgerekend . het verhaal daarover is wel terug te lezen .

en ik weet wel die gereageerd hebben op mijn verhaal ,allemaal de beste leerlingen van de klas waren of nog zijn .alleen zijn ze het woord KLANTVRIENDELIJK VERGETEN . BLIJF DAAR TOCH MAAR EVEN BIJ STIL STAAN .maar dat lukt waarschijnlijk niet
de normale vliegtuigmaatschappijen doen niet aan deze praktijken. ze hebben ruim voldoende ter controloe aan paspoort -nummer en foto.

ik denk nog vijf jaar deze prijsvechters voor ze gaan beseffen dat je de klant toch even anders moeten gaan benaderen . heb even op het vliegveld eindhoven in onze rij opgelet .en zeker 10 mensen werden teruggestuurd .
deze maatschappijen zullen het ook niet redden op deze manier
als men naar het vliegtuig mag, word het rennen voor de vrije plaatsen en de koffers worden in het vliegtuig er boven in geramd. en wel met zo veel koffers boven in dat je gewoon even gaat nadenken of het vliegtuig in de lucht niet gaat kantelen.

maar goed, voor ons absoluut geen prijvechter meer .en met ons zovele aan de honderde negatieve reactie,s te lezen
goede reclame toch.

en toch lezende forumleden en personeel van wizzair-ryanair en easyjet een plezierige zondag toegewenst.
peter en sonja

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Toch zou ik van JoostBrno nog graag antwoord hebben op mijn vraag :
Was het wel een boete of is het bestaande ticket ongeldig verklaard en heb je een nieuw ticket moeten komen (die hoe dichter bij het tijdstip van de vlucht steeds duurder worden) ?

JoostBrno

bprosman schreef:Toch zou ik van JoostBrno nog graag antwoord hebben op mijn vraag :
Was het wel een boete of is het bestaande ticket ongeldig verklaard en heb je een nieuw ticket moeten komen (die hoe dichter bij het tijdstip van de vlucht steeds duurder worden) ?
Ik kreeg een nieuwe boarding pass voor de vlucht Eindhoven -Brno. Voor de vlucht Brno -Eindhoven kon ik de pass 'thuis' in Tsjechië printen met het invoeren van mijn boekinggegevens.
Misschien had de aanschaf van een nieuw ticket ter plekke een mindere bom duiten gekost :D
JoostBrno schreef:
Wizz Air heeft zich op de kaart gezet met prima verbindingen tussen Europese steden, nu moet het zich op de kaart zetten met vriendelijke bindingen met zijn klanten. Ik hoop dat dat appèl wordt gehoord.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

JoostBrno schreef:Mee eens. Dit is echter niet de essentie van mijn appèl. Met zijn op het oog, maar in praktijk niet, transparante en consument beschermende website en buitenproportionele boetes toont Wizz Air zich niet waardige speler in de luchtvaart. Wizz Air heeft zich op de kaart gezet met prima verbindingen tussen Europese steden, nu moet het zich op de kaart zetten met vriendelijke bindingen met zijn klanten. Ik hoop dat dat appèl wordt gehoord.
Zoals reeds aangehaald door anderen, dit echt niet iets van Wizz Air alleen, maar geldt voor alle luchtvaartmaatschappijen en niet flexibele tickets. De tarieven lopen sterk uiteen en 120 valt eigenlijk nog wel mee in vergelijking met vele anderen.

Dit appèl is totaal niet nodig als mensen nu gewoon even opletten en hun naam goed schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn ? Door dit akkefietje zal het u vast niet nog een keer gebeuren en daar gaat het de luchtvaartmaatschappijen om. Een bedrag van een tientje maakt mensen nauwelijks zorgvuldiger.

Nog een mogelijkheid is boeken bij een reisbureau. Als men gaat doe-het-zelven moet men weten waar men mee bezig is en niet zomaar even zou wel goed zijn. Dit is met alles zo en toevallig ook met het zelf boeken en regelen van een vliegticket.

JoostBrno

Emmy75 schreef:.

Dit appèl is totaal niet nodig als mensen nu gewoon even opletten en hun naam goed schrijven. Hoe moeilijk kan het zijn ? Door dit akkefietje zal het u vast niet nog een keer gebeuren en daar gaat het de luchtvaartmaatschappijen om. Een bedrag van een tientje maakt mensen nauwelijks zorgvuldiger.
.
Dat is uw mening, die ik begrijp, en m.i. niet de kern van mijn oproep is.
Zorgvuldige communicatie komt van twee kanten. Wizz Air schiet daarin te kort en verschuilt zich achter fouten van anderen. Noch klantvriendelijk noch professioneel van een onderneming, die met mensen werkt.

Ik ben tekort geschoten, geef dat toe. Jammer, dat Wizz geen professie toont op zijn website en buiten proportioneel dure prijskaartjes hangt aan goedkope tickets. Mijn oproep aan de onderneming, die werkt in een roerige markt met en voor mensen: "Straal juist die menselijkheid uit, dan verdien je je plaats tussen de mensen en vliegt iedereen er met een goed gevoel op uit!"

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

JoostBrno schreef: Zorgvuldige communicatie komt van twee kanten. Wizz Air schiet daarin te kort en verschuilt zich achter fouten van anderen. ...

Jammer, dat Wizz geen professie toont op zijn website en buiten proportioneel dure prijskaartjes hangt aan goedkope tickets.
Volstrekt onzinnig, onterecht en onredelijk.

-Het boekingsformulier vermeldt duidelijk "Voor- en achternaam"
-De prijslijst vermeldt de kosten van naamswijziging "Naamwijzigingskosten
via callcenter Per vlucht, per passagier 60 EUR"
-De Algemene Voorwaarden vermelden duidelijk wat het begrip "naam" inhoudt en wat de gevolgen van het incorrect invullen zijn: "6.1.4 U bent verplicht om ons te voorzien van de volledige naam van de Passagier zoals vermeld op het reisdocument van de Passagier die het reisdocument gebruikt om te reizen. Als u dit verzuimt tijdens het boeken of binnen 2 uur na de boeking via ons Callcenter, moet een kleine vergoeding voor naamswijziging van de Passagier worden betaald. De hoogte van het bedrag is beschikbaar op onze Website en bij ons Callcenter "

Wat wilt u nu eigenlijk? Nòg duidelijker kan haast niet, moet het u dan echt letter voor letter opgelepeld worden? U haalt de naam van een luchtvaartmaatschappij door de modder omdat u zelf onverantwoordelijk, dom en onbenullig bezig bent geweest. Dat is triest. Niet de luchtvaartmaatschappij maar u zelf moet de moeite nemen kennis te nemen van de voorwaarden van het product dat u aanschaft, voorwaarden die volstrekt gebruikelijk en normaal zijn in die branche.

JoostBrno

newmikey schreef:
Wat wilt u nu eigenlijk? Nòg duidelijker kan haast niet, moet het u dan echt letter voor letter opgelepeld worden? U haalt de naam van een luchtvaartmaatschappij door de modder omdat u zelf onverantwoordelijk, dom en onbenullig bezig bent geweest. Dat is triest. Niet de luchtvaartmaatschappij maar u zelf moet de moeite nemen kennis te nemen van de voorwaarden van het product dat u aanschaft, voorwaarden die volstrekt gebruikelijk en normaal zijn in die branche.
Ik ben blij, dat mijn op -en aanmerkingen over het reilen en zeilen van Wizzair de nodige aandacht krijgen. Door de modder halen is iets anders dan op -en aanmerkingen maken. Zeker als jezelf toegeeft een fout te hebben gemaakt.

Ik bewonder enerzijds Newmickey's op de bres springen voor Wizz Air, anderzijds spreekt uit zijn woordkeuze frustratie. Die lege woorden deren mij niet.

Mij deert de handelswijze van Wizz Air in zijn communicatie en klantvriendelijkheid. Daaraan schort het. Mijn appel is duidelijk. Daarover kan je het eens zijn of niet. Die zaak is onder de aandacht middels dit forum. Laat Wizz daarmee wat doen. Succes!

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Noem eens een low budgetmaatschappij die lagere kosten rekent dan WIZZ?

JoostBrno

b767-300er schreef:Noem eens een low budgetmaatschappij die lagere kosten rekent dan WIZZ?
Ik kan hierop een flauw antwoord geven á la met de Wizzadders onder het gras is Wizz altijd duur.
Mijn pleidooi is ter aanmoediging van beterschap van Wizz Air in zijn klantvriendelijkheid en communicatie naar zijn klanten.
Low budget is ook high human respect.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Das geen antwoord op mijn vraag.
Welke (low-budget) maatschappijen rekenen er allemaal minder dan 120 euro en welke meer?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vlieg al tijdje met Wizzair, voornamelijk vanuit Dortmund, en je moet ind enorm goed opletten van begin tot end. Nog niet zolang geleden was er behoorlijke discussie ivm per ticket tig euro bijbetalen als je met credtcard betaald.

Anyway, 120 euri tsja pech niks meer of minder. Zonde geld, zie het maar als leergeld.
Als ik zie hoeveel truukjes er worden uitgehaald om amar zoveel mogelijk extra bagage mee te nemen, daar trapt Wizzair ook niet meer in.

newmikey

JoostBrno schreef: Ik ben blij, dat mijn op -en aanmerkingen over het reilen en zeilen van Wizzair de nodige aandacht krijgen.
De aandacht is eerder gericht op uw domme en onnadenkend handelen, eerlijk gezegd; de spiegel is eerlijk.
Ik bewonder enerzijds Newmickey's op de bres springen voor Wizz Air, anderzijds spreekt uit zijn woordkeuze frustratie. Die lege woorden deren mij niet.
Och, jee. Gaan we op die toer? Wizzair is net zo'n slechte maatschappij als Ryanair, Air Berlin, Vueling of Easyjet. Ik boek zelf liever een wandeltocht dan met één van voornoemde maatschappijen te vliegen maar dan om geheel andere redenen.

Naamswijzigingskosten bij KLM, Alitalia, Austrian, Swiss, British Airways, Northwest en vele anderen waar ik wèl mee vlieg zijn echter nèt zo hoog of hoger. Dáár gaat het hier toch over?
Mij deert de handelswijze van Wizz Air in zijn communicatie en klantvriendelijkheid. Daaraan schort het. Mijn appel is duidelijk.
Wizzair's communicatie verloopt via de website. Wie kan lezen vindt daar alles van zijn gading. Zo werkt dat tegenwoordig als men een ticket voor een paar tientjes wil - meer valt daar ook niet te verwachten. Wie voor een dubbeltje op de eerste rij zit en toch nog meer verwacht komt dan van een koude kermis thuis. Wie het gewoon verdomt om de voorwaarden even door te lezen, vervalt in kinderlijke woede als hij met diezelfde voorwaarden geconfronteerd wordt. Dat bent u dus. U bent niet de eerste die op dit forum huilie komt doen na eigen stupiditeiten, noch zult u de laatste zijn.

Succes met stampvoeten!

JoostBrno

b767-300er schreef:Das geen antwoord op mijn vraag.
Welke (low-budget) maatschappijen rekenen er allemaal minder dan 120 euro en welke meer?
Dat weet ik niet, en dat wil ik niet uitzoeken. Ik wil dat niet uitzoeken, omdat dat niet de essentie van mijn verhaal is. Die is inmiddels bekend.

Interessant vind ik het wel om te weten hoe low budget maatschappijen met hun mensen/klanten omgaan. Sky Europe bestaat niet meer. Ryanair deed een aantal jaren geleden niet moeilijk over een spellingsfout in de naam van mijn reisgenoot. Er werd met humor gerefereerd aan dyslexie door de Ryanairdame aan de incheckbalie.

Humor bindt, geeft blijk van communicatie en klantvriendelijkheid, toont professionaliteit. Een raad voor Wizz.

newmikey

tennis schreef:
Op het ticket komt de eerste achternaam en de eerste voornaam uit uw paspoort te staan, zonder leestekens en in hoofdletters. De naam wordt gevolgd door MR (mister/meneer), MRS (misses, mevrouw), MISS of MSTR (miss/master voor juffrouw of jongeman voor kinderen). Omdat de ruimte op het ticket beperkt is worden niet alle voor- en achternamen vermeld (bijv. bij gehuwde vrouwen alleen de meisjesnaam)

Tip: Zorg dat u de paspoorten van alle reizigers bij de hand heeft als u gaat boeken, zo weet u zeker dat u de juiste namen doorgeeft. Dit voorkomt fouten en daarmee bespaart u extra kosten en moeite.

Bron
http://www.wereldcontact.nl/S3581/Werel ... Vraag_3746
Nog maar eens uit het begin van dit draadje deze tekst gequote. Dateert al van 2011. Hoezo betonnen plaat voor de kop?

JoostBrno

@Mikey

Ik bewonder jouw tomeloze inzet voor Wizz Air. Ik begin er wel steeds meer een meer zure toon in te proeven. Dat is jammer. De essentie van mijn verhaal ga je voorbij en ondertussen zet je mijn verhaal meer in het licht. Voor dat laatste dank ik je voor tijd, energie en het zoeken naar woorden.

Hoe zuur jouw sfeer ook, ik vind dat je een stampvoetende projectie maakt met humor.
Humor geeft mij energie.

Terug bij de feiten en resumerend: Ik heb geen wrok tegen Wizz Air, ik heb een boekingsfout gemaakt, ik geef Wizz een goede raad mee in klantvriendelijkheid en communicatie. Daar schort het bij Wizz aan. Goede verbindingen tussen locaties, en hopend op betere verbindingen met mensen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sorry Joost, maar ik ben het toch echt met Newmikey eens in deze.

Ja u geeft uw fout wel toe maar plaatst wel een beschuldiging richting wizz dat het allemaal beter kan qua communicatie en klantvriendelijheid. Eeen bedrijf als wizz kan communiceren wat zij wil, echter als mensen niet even de moeite nemen om de communicatie te lezen of anderszins tot zich nemen, heeft alle communicatie totaal geen zin. Ze hoeven u toch ook niet na te lopen met hoe uw uw koffer moet inpakken, waarom moeten ze dat nog uitvoeriger dan al gedaan doen bij het spellen van uw eigen naam ?

Een low budget maatschappij als wizz hoeft deze kosten niet zelf te nemen onder de noemer van klantvriendelijheid, ze hoeven niet zo klantvriendelijk te zijn. Mensen die low cost willen vliegen, willen vooral goedkoop vliegen en zijn ook niet super loyaal naar de luchtvaartmaatschappij toe, als ze volgende keer met een andere airliner goedkoper kunnen vliegen, zullen ze daarvoor kiezen.

JoostBrno

Emmy75 schreef:Sorry Joost, maar ik ben het toch echt met Newmikey eens in deze.

Ja u geeft uw fout wel toe maar plaatst wel een beschuldiging richting wizz dat het allemaal beter kan qua communicatie en klantvriendelijheid.
Een low budget maatschappij als wizz hoeft deze kosten niet zelf te nemen onder de noemer van klantvriendelijheid, ze hoeven niet zo klantvriendelijk te zijn. Mensen die low cost willen vliegen, willen vooral goedkoop vliegen en zijn ook niet super loyaal naar de luchtvaartmaatschappij toe, als ze volgende keer met een andere airliner goedkoper kunnen vliegen, zullen ze daarvoor kiezen.
Emmy, ik deel jouw standpunt niet, maar respecteer het wel. We hoeven elkaar geen 'sorry' te zeggen in een open discussie.

Wij hebben voor Wizz Air gekozen vanwege de ideale verbinding naar onze bestemming. Met die verbinding zijn wij blij. Wij hebben deze keuze niet gemaakt, omdat de maatschappij een paar tientjes goedkoper is.

Waar er met mensen wordt omgegaan, dien je respect te tonen. In zijn boekingsprocedure toont Wizz dat niet. De website lijkt transparant, maar heeft valkuilen. Fouten worden buitengewoon zwaar beboet. Waar er met mensen wordt gecommuniceerd, is klantvriendelijkheid prioriteit. Ik deel je mening niet, dat Wizz minder klantvriendelijk moet zijn, omdat het toevallig zich wat goedkoper op de markt zet.

Mijn oproep naar Wizz is om zijn communicatie te verbeteren en klantvriendelijkheid juist te tonen. Zo kan de maatschappij een waardig speler zijn en op een eerlijke basis zijn naam waar(dig) maken. Ik wens Wizz sterkte toe in het verbeteren!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

JoostBrno schreef:Ik bewonder enerzijds Newmickey's op de bres springen voor Wizz Air, anderzijds spreekt uit zijn woordkeuze frustratie. Die lege woorden deren mij niet.
...............
Ik bewonder jouw tomeloze inzet voor Wizz Air. Ik begin er wel steeds meer een meer zure toon in te proeven. Dat is jammer. De essentie van mijn verhaal ga je voorbij en ondertussen zet je mijn verhaal meer in het licht. Voor dat laatste dank ik je voor tijd, energie en het zoeken naar woorden.
Of Newmicky zich gefrustreerd voelde tijdens het schrijven van zijn post weet ik niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik wordt er inderdaad gefrustreerd van als ik dagelijks topics tegenkom van mensen die een bedrijf door de modder halen terwijl ze zelf boter op hun hoofd hebben, dit door meerdere posters duidelijk gemaakt wordt, en ze doorgaan met stug en stug volhouden dat het bedrijf dan toch maar een uitzondering had moeten maken.

Neem gewoon je verantwoordelijkheid, erken dat je het verkeerd hebt aangepakt, en wees volgende keer een stuk alerter. En nee, ik ben niet beter dan een ander, maak je geen zorgen, ik ben juist op deze manier wijzer geworden, door steeds de fout bij mezelf te zoeken, en de consequenties van die fout ook te accepteren.

JoostBrno

witte angora schreef: ................ Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik wordt er inderdaad gefrustreerd van als ik dagelijks topics tegenkom van mensen die een bedrijf door de modder halen
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, erken dat je het verkeerd hebt aangepakt, en wees volgende keer een stuk alerter. En nee, ik ben niet beter dan een ander, maak je geen zorgen, ik ben juist op deze manier wijzer geworden, door steeds de fout bij mezelf te zoeken, en dat ook te accepteren.

Jammer, dat je gefrustreerd wordt van meningen van anderen. Aan de andere kant goed dat je je in de discussie mengt. Wizz zal ongetwijfeld de discussie (laten) volgen, en ik hoop dat op deze wijze ook Wizz wijzer wordt.

Als eerste heb ik mijn hand in eigen boezem gestoken en erkend dat ik een fout heb gemaakt. Dat ik de website van Wizz niet transparant vind en dat ik de boetes buitensporig hoog vind, is niet om Wizz door het slijk te halen. Ik hoop dat Wizz met de op -en aanmerkingen wat doet.

Acceptatie en zelfreflectie zijn zowel voor mensen als bedrijven uitstekende middelen om jezelf en zaken te verbeteren. "Wat gaat goed en hoe kan dat beter?"

In dat licht
JoostBrno schreef: Mijn oproep naar Wizz is om zijn communicatie te verbeteren en klantvriendelijkheid juist te tonen. Zo kan de maatschappij een waardig speler zijn en op een eerlijke basis zijn naam waar(dig) maken. Ik wens Wizz sterkte toe in het verbeteren!

newmikey

witte angora schreef:Of Newmicky zich gefrustreerd voelde tijdens het schrijven van zijn post weet ik niet.
Neu, dat heb ik al weer een tijdje opgegeven. Dit soort lui met betonnen platen voor hun kop komen hier tegenwoordig zó vaak langs, daar is géén beginnen aan als je je elke keer weer gefrustreerd moet voelen.

Moet ook altijd erg lachen als ze die ouwe truc uit de kast halen en insinueren dat je gelieerd bent aan een bedrijf of er belang bij hebt een bedrijf te verdedigen. Ik geloof dat we hier nu een vaste ploeg hebben die al beticht is van het werken bij een 30-tal bedrijven op z'n minst. Waar hálen we de tijd vandaan, zou je je afvragen... :lol: :lol: :lol:

Gesloten