| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegvergoeding energiedirect
opzegvergoeding energiedirect
Beste leden,
Nog even een aanvulling op mijn eerdere vraag :
Ik krijg de volgende mail van Energie.direct :
Je wilt snel gebruik maken van het aantrekkelijke aanbod met het energietegoed. We zien dat je contract bij je vorige energieleverancier langer doorloopt dan 75 dagen. Zo lang kunnen we dit aanbod niet voor je in de wacht zetten.
Direct voordeel
We starten daarom binnen 26 dagen met de levering, zodat je wel van het aanbod kunt profiteren. Mogelijk brengt je oude leverancier een opzegvergoeding in rekening. Deze vergoeden we niet. We verwachten dat het energietegoed hoger is dan de hoogte van de opzegvergoeding.
Voor vragen of wijzigingen helpt onze overstapservice je graag verder. Neem hiervoor contact op met onze overstapservice op telefoonnummer 0900-2020688 (€ 0,10 per minuut).
Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
Erik Goossens
Algemeen directeur
Op de website van Energie.direct staat dat de opzegboete door hun vergoed
wordt:
Opzegvergoeding terugvragen
Je stapt zorgeloos over zonder extra kosten. Vraag de eventuele opzegvergoeding gemakkelijk online terug.
Waarom staat er in het eerste bericht dan dat er geen vergoeding plaatsvindt.
Mvg Hansvw
Nog even een aanvulling op mijn eerdere vraag :
Ik krijg de volgende mail van Energie.direct :
Je wilt snel gebruik maken van het aantrekkelijke aanbod met het energietegoed. We zien dat je contract bij je vorige energieleverancier langer doorloopt dan 75 dagen. Zo lang kunnen we dit aanbod niet voor je in de wacht zetten.
Direct voordeel
We starten daarom binnen 26 dagen met de levering, zodat je wel van het aanbod kunt profiteren. Mogelijk brengt je oude leverancier een opzegvergoeding in rekening. Deze vergoeden we niet. We verwachten dat het energietegoed hoger is dan de hoogte van de opzegvergoeding.
Voor vragen of wijzigingen helpt onze overstapservice je graag verder. Neem hiervoor contact op met onze overstapservice op telefoonnummer 0900-2020688 (€ 0,10 per minuut).
Met vriendelijke groet,
Energiedirect.nl
Erik Goossens
Algemeen directeur
Op de website van Energie.direct staat dat de opzegboete door hun vergoed
wordt:
Opzegvergoeding terugvragen
Je stapt zorgeloos over zonder extra kosten. Vraag de eventuele opzegvergoeding gemakkelijk online terug.
Waarom staat er in het eerste bericht dan dat er geen vergoeding plaatsvindt.
Mvg Hansvw
-
stofzuigertje
Re: opzegvergoeding energiedirect
Wegens niet betalen van opzegvergoeding huidige leverancier zou ik het contract met hun daarom ontbinden.
Wacht op einde contract huidige en ga daarna pas zoeken.
U zult nu extra kosten krijgen en meestal is dat €50,- per product dus €50,- gas en €50,- stroom omdat dat het minimale is bij 1 jaar of minder.
Dus zij zullen deze vermoedelijke €100,- niet betalen zoals belooft dus moet U deze nieuwe aanbieder wegens niet leveren wat in reclame beloofd werd ONTBINDEN.
Niet opzeggen want dan betaal je ook bij hun nogmaals deze boete.
Wacht op einde contract huidige en ga daarna pas zoeken.
U zult nu extra kosten krijgen en meestal is dat €50,- per product dus €50,- gas en €50,- stroom omdat dat het minimale is bij 1 jaar of minder.
Dus zij zullen deze vermoedelijke €100,- niet betalen zoals belooft dus moet U deze nieuwe aanbieder wegens niet leveren wat in reclame beloofd werd ONTBINDEN.
Niet opzeggen want dan betaal je ook bij hun nogmaals deze boete.
-
energie:direct
- Contacteer:
Beste Hans,
Wanneer je jezelf aanmeld via een prijsvergelijkingswebsite krijg je een hoog energietegoed als welkomstcadeau waardoor energiedirect.nl de eventuele opzegvergoeding niet vergoedt. Wanneer je jezelf via energiedirect.nl aanmeld vergoedt energiedirect.nl inderdaad de opzegvergoeding.
Helaas kan ik niet voor je nakijken hoe je jezelf hebt aangemeld. Mocht je dit graag nader uitgezocht willen hebben dan kun je een e-mail sturen naar: [email protected] met daarin je NAW-gegevens. Graag kijk ik dit dan voor je na.
Groetjes,
^Natascha van energiedirect.nl
Wanneer je jezelf aanmeld via een prijsvergelijkingswebsite krijg je een hoog energietegoed als welkomstcadeau waardoor energiedirect.nl de eventuele opzegvergoeding niet vergoedt. Wanneer je jezelf via energiedirect.nl aanmeld vergoedt energiedirect.nl inderdaad de opzegvergoeding.
Helaas kan ik niet voor je nakijken hoe je jezelf hebt aangemeld. Mocht je dit graag nader uitgezocht willen hebben dan kun je een e-mail sturen naar: [email protected] met daarin je NAW-gegevens. Graag kijk ik dit dan voor je na.
Groetjes,
^Natascha van energiedirect.nl
Begrijp ik het goed dat als je via een vergelijkingssite aanmeldt Energie Direct in geen enkel geval de opzeg vergoeding vergoedt? Graag reactie van Energie Direct.
Ik ben al eens overgestapt van Dong naar Energie Direct.
Van Dong kreeg ik ook een boete, omdat Energie Direct gas 1 dag te laat had overgezet. Ze hadden dus het nieuwe jaarcontract alweer in laten gaan. Elektriciteit hadden ze wel op tijd opgezegd. Energie Direct heeft zonder moeite de boete overgenomen. Ik had mij daar aangemeld via gaslicht.com, dus kreeg ook nog een aanmeldpremie. Let echter wel op, of ze de jaarnota juist opmaken. Bij mij hadden ze dag- en nachttarief omgedraaid en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat dat door hen gecorrigeerd werd. Verder prima maatschappij!
Van Dong kreeg ik ook een boete, omdat Energie Direct gas 1 dag te laat had overgezet. Ze hadden dus het nieuwe jaarcontract alweer in laten gaan. Elektriciteit hadden ze wel op tijd opgezegd. Energie Direct heeft zonder moeite de boete overgenomen. Ik had mij daar aangemeld via gaslicht.com, dus kreeg ook nog een aanmeldpremie. Let echter wel op, of ze de jaarnota juist opmaken. Bij mij hadden ze dag- en nachttarief omgedraaid en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat dat door hen gecorrigeerd werd. Verder prima maatschappij!
-
energie:direct
- Contacteer:
Beste Mikado80,
Wat je zegt is inderdaad correct. Als je de aanmelding doet via een prijsvergelijkingssite wordt de eventuele opzegvergoeding niet door ons vergoed.
Groetjes
^Ralf
Energiedirect.nl
Wat je zegt is inderdaad correct. Als je de aanmelding doet via een prijsvergelijkingssite wordt de eventuele opzegvergoeding niet door ons vergoed.
Groetjes
^Ralf
Energiedirect.nl
-
MAXIEM
^Ralf
Konklusie: de opzegvergoeding is dus bij EnergieDirect een koekje van eigen deeg. Of anders gezegd: we verkopen aan de nieuwe klanten knollen voor citroenen!
Maxiem.
Konklusie: de opzegvergoeding is dus bij EnergieDirect een koekje van eigen deeg. Of anders gezegd: we verkopen aan de nieuwe klanten knollen voor citroenen!
Maxiem.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
MAXIEM schreef:^Ralf
Maxiem.
MAx, das overal zo niet alleen bij ED. Of je nu upc,ziggo of wdo zit. Alleen nieuwe klanten ontvangen voordeeltjes veelal via vergelijkingssites.
Er is niet voor niets zoveel concurrentie in NL en daardoor het overstappen aantrekkelijk.
Dit is wat je noemt koekje van eigen deeg. Hiermee wordt dus het energietegoed van ED behoorlijk te niet gedaan omdat ze dit o.a. als compensatie zien voor de eventuele opzegvergoeding van de oude leverancier. Zeker als je van je oude leverancier het volle pond opgelegd krijgt (afhankelijk duur contract etc. . Hiervoor gelden wettelijk vastgestelde boete bedragen)Wanneer je jezelf aanmeld via een prijsvergelijkingswebsite krijg je een hoog energietegoed als welkomstcadeau waardoor energiedirect.nl de eventuele opzegvergoeding niet vergoedt. Wanneer je jezelf via energiedirect.nl aanmeld vergoedt energiedirect.nl inderdaad de opzegvergoeding.
En nee, dit is niet bij alle leveranciers zo. Dergelijke uitsluitingen zoals ED hanteert:
(Wanneer je klant wordt via een prijsvergelijker (bijvoorbeeld gaslicht.com) of een veiling of collectief (bijvoorbeeld van Vereniging Eigen Huis of de Consumentenbond), vergoeden we de opzegvergoeding niet. Link: http://www.energiedirect.nl/klantenservice)
hanteren zeker niet alle leveranciers.
Bijv. Nuon, (https://www.nuon.nl/Images/Tekst%20voor ... 157332.pdf) of Essent (http://www.essent.nl/content/Images/849 ... mulier.pdf) hebben bovenvermelde uitsluitingen niet.
Duidelijk wordt hierdoor wel dat dit dus óók weer een aandachtspunt is als je gaat vergelijken en denkt aan overstappen. Wie betaald wel/niet de boete als je via een prijsvergelijkingssite of collectief overstapt.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Shine schreef:Dit is wat je noemt koekje van eigen deeg. Hiermee wordt dus het energietegoed van ED behoorlijk te niet gedaan omdat ze dit o.a. als compensatie zien voor de eventuele opzegvergoeding van de oude leverancier. Zeker als je van je oude leverancier het volle pond opgelegd krijgt (afhankelijk duur contract etc. . Hiervoor gelden wettelijk vastgestelde boete bedragen)Wanneer je jezelf aanmeld via een prijsvergelijkingswebsite krijg je een hoog energietegoed als welkomstcadeau waardoor energiedirect.nl de eventuele opzegvergoeding niet vergoedt. Wanneer je jezelf via energiedirect.nl aanmeld vergoedt energiedirect.nl inderdaad de opzegvergoeding.
En nee, dit is niet bij alle leveranciers zo. Dergelijke uitsluitingen zoals ED hanteert:
(Wanneer je klant wordt via een prijsvergelijker (bijvoorbeeld gaslicht.com) of een veiling of collectief (bijvoorbeeld van Vereniging Eigen Huis of de Consumentenbond), vergoeden we de opzegvergoeding niet. Link: http://www.energiedirect.nl/klantenservice)
hanteren zeker niet alle leveranciers.
Bijv. Nuon, (https://www.nuon.nl/Images/Tekst%20voor ... 157332.pdf) of Essent (http://www.essent.nl/content/Images/849 ... mulier.pdf) hebben bovenvermelde uitsluitingen niet.
Duidelijk wordt hierdoor wel dat dit dus óók weer een aandachtspunt is als je gaat vergelijken en denkt aan overstappen. Wie betaald wel/niet de boete als je via een prijsvergelijkingssite of collectief overstapt.
Ik vindt het geen koekje van eigen deeg want je kan ook kiezen om niet via een vergelijkingssite aantemelden zodat je geen bonus krijgt maar wel de opzegboete vergoed krijgt.
Tis dus of of en niet en en.
Belangrijk is ook hoe hoog de bonus is. Ben destijds overgestapt van nuon naar ed ook via een vergelijkingsite waarbij ik ook kon blijven bij nuon met een bonus van 100,- terwijl ed 325,- gaf.
Je zal ind wel moeten kijken wat het beste uitpakt voor je.