LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Experia Box ZTE H220N portforwarden blijkbaar onmogelijk
Re: KPN Experia Box ZTE H220N portforwarden blijkbaar onmogelijk
hey, ik heb ook bovenstaand modem.
zelfde probleem met xbox live.
heb de box een vast ip adres toegewezen, en in het modem bij xbox live toegevoegd.
nat nog steeds op moderate.
daarna handmatig nog een keer alle poorten open gezet.
nat nog steeds op moderate....
heb er verder een tv en een laptop aan hangen...
help please!
grtz
luc
zelfde probleem met xbox live.
heb de box een vast ip adres toegewezen, en in het modem bij xbox live toegevoegd.
nat nog steeds op moderate.
daarna handmatig nog een keer alle poorten open gezet.
nat nog steeds op moderate....
heb er verder een tv en een laptop aan hangen...
help please!
grtz
luc
Hier hetzelfde probleem. alleen de wmm optie nog niet uitgeprobeerd.
Zelfs met de PC als DMZ lijkt er niks open te staan.
@tommie 73
Je kan niet vanaf je eigen netwerk port forwarding testen. De H220N ondersteund alleen routing per interface (ff bijlezen over iptables). Je NAT forward is vanaf een extern adres wel beschikbaar omdat de requests dan binnenkomen op je WAN adapter. vanaf daar word het doorgestuurd naar de juiste host op je interne netwerk. Vanaf je interne netwerk bestaat deze regel niet aangezien de requests nooit via je WAN adapter binnen komen. Hierdoor kun je alleen vanaf een andere internetverbinding je forwards bereiken.
Is misschien een beetje een onduidelijk verhaal maar routing en interfaces zijn nou eenmaal een ingewikkeld onderwerp.
Zelfs met de PC als DMZ lijkt er niks open te staan.
@tommie 73
Je kan niet vanaf je eigen netwerk port forwarding testen. De H220N ondersteund alleen routing per interface (ff bijlezen over iptables). Je NAT forward is vanaf een extern adres wel beschikbaar omdat de requests dan binnenkomen op je WAN adapter. vanaf daar word het doorgestuurd naar de juiste host op je interne netwerk. Vanaf je interne netwerk bestaat deze regel niet aangezien de requests nooit via je WAN adapter binnen komen. Hierdoor kun je alleen vanaf een andere internetverbinding je forwards bereiken.
Is misschien een beetje een onduidelijk verhaal maar routing en interfaces zijn nou eenmaal een ingewikkeld onderwerp.
Ik dacht ik zal jullie eens even komen helpen, maar heb net wat dingen getest en snap het nu eigenlijk ook niet helemaal.
Ik heb de witte kpn experia zte 220n zoals hier op deze site staat,
http://www.computerhandleiding.nl/netwe ... ellen.html
Ik heb tussen de xbox en experiabox een Dlink router zitten.
De xbox netwerk settings staan op Automatisch. Ik krijg geen meldingen nadat ik een netwerk test doe op de xbox. En in bv Trials Evolution, staat mn NAT ook op Open.
Toen ik de xbox op Manual settings had staan, kreeg ik wel een melding in bv trials evo, dat Nat Moderate is. Voordat ik de de experia had moest het op manual, omdat ik in de router poorten moest openzetten.
Nu hoef ik dus geen poorten open te zetten.
Alleen als ik de kabel van de experia rechtstreeks in de xbox steek, krijg ik wel een melding dat het niet optimaal is voor xbox live of iets dergelijks. En ook in Trials evo staat NAT op moderate.
Omdat ik de router nodig heb, heb ik nu dus nergens last van. Hoe het precies zit weet ik niet.
Ik heb de witte kpn experia zte 220n zoals hier op deze site staat,
http://www.computerhandleiding.nl/netwe ... ellen.html
Ik heb tussen de xbox en experiabox een Dlink router zitten.
De xbox netwerk settings staan op Automatisch. Ik krijg geen meldingen nadat ik een netwerk test doe op de xbox. En in bv Trials Evolution, staat mn NAT ook op Open.
Toen ik de xbox op Manual settings had staan, kreeg ik wel een melding in bv trials evo, dat Nat Moderate is. Voordat ik de de experia had moest het op manual, omdat ik in de router poorten moest openzetten.
Nu hoef ik dus geen poorten open te zetten.
Alleen als ik de kabel van de experia rechtstreeks in de xbox steek, krijg ik wel een melding dat het niet optimaal is voor xbox live of iets dergelijks. En ook in Trials evo staat NAT op moderate.
Omdat ik de router nodig heb, heb ik nu dus nergens last van. Hoe het precies zit weet ik niet.
Ik heb alle bovenstaande informatie goed gelezen en alle tips opgevolgd.
Toch lukt het niet.
Ik probeer mijn Synology DiskStation (NAS) aan te sluiten op de Experia box van KPN Glasvezel. Dat is in mijn geval een ZTE H220 modem.
Ik zie de Synology DiskStation wel staan in de modem admin tool, in de lijst die je ziet onder Network / LAN.
Daar heeft hij een local IP adres van 192.168.2.7. Dat is een vast IP adres heb ik zelf via de modem admin tool vastgelegd. Voor dat IP adres heb ik vervolgens allerlei poorten geforward. Onder andere ook poort 5000.
Maar als ik via canyouseeme.org check of die poorten inderdaad open staan blijken ze allemaal dicht te zijn.
De Synology Assistant kan mijn Synology DiskStation niet vinden.
En als ik vanaf mijn laptop binnen hetzelfde subnet een ping stuur naar 192.168.2.7 dan krijg ik niks terug.
Wat gaat hier mis???
ps. wmm is uit, UPnP IGD staat aan
Toch lukt het niet.
Ik probeer mijn Synology DiskStation (NAS) aan te sluiten op de Experia box van KPN Glasvezel. Dat is in mijn geval een ZTE H220 modem.
Ik zie de Synology DiskStation wel staan in de modem admin tool, in de lijst die je ziet onder Network / LAN.
Daar heeft hij een local IP adres van 192.168.2.7. Dat is een vast IP adres heb ik zelf via de modem admin tool vastgelegd. Voor dat IP adres heb ik vervolgens allerlei poorten geforward. Onder andere ook poort 5000.
Maar als ik via canyouseeme.org check of die poorten inderdaad open staan blijken ze allemaal dicht te zijn.
De Synology Assistant kan mijn Synology DiskStation niet vinden.
En als ik vanaf mijn laptop binnen hetzelfde subnet een ping stuur naar 192.168.2.7 dan krijg ik niks terug.
Wat gaat hier mis???
ps. wmm is uit, UPnP IGD staat aan
-
ANTWOORD IS HIER!!!!!!!!!!
hallo,
ik had ook een probleem met deze netwerk op mijn ps3.
het was namelijk de nat type, die was moderate maar wel 2.
hier is de oplossing helemaal zelf gevonden.
ga naar je ps3/xbox
ga naar netwerkinstellingen
ga via instellingen naar de plek waar je je internetverbinding maakt.
Bij ps3 is dat bij de middelste regel (3e).
ik weet het niet van de xbox.
ga met alles naar voren dus zoek ook je internetnaam en typ w8woord etc
als er upnp is moet je daar w8ten.
het is of enable of disable(kan je zelf instellen).
zet het alvast op enable.
en nu ga op je pc/laptop
ga dan naar zoeken op start links beneden.
doe uitvoeren of gwn cmd bij windows 7 starter.
dan moet je bij uitvoeren cmd typen(geld niet als je het al hebt gedaan bij windos 7 starter).
dan krijg je een zwarte ding typ daar in: ipconfig
dan krijg je een lijst van ip adressen zoek de gene die begint met standaartgateway 192.168.''. en dan kan het bij de '' zijn 1 of 2 of 3 etc daarna staat er op het eind van die nummers 254. typ dat allemaal dus 192.168.''.254
op in je tekstbalk bij het internet.(''=je nummer het verschilt per ip adres)
dan kom je op een site van kpn typ je w8woord in, en je bent dan ingelogd.
als je een maal bent is het bijna al klaar en makkelijk.
ga nu naar applications.
dan naar UPnP IGD.
er staat enable en dan een hokje als het aangevinkt is klik er op en dan moet het dus leeg zijn en submid het door op dat knopje te klikken rechts beneden.
het laad wel wat.
nadat je dat hebt gedaan vink het weer aan en submid het weer.
als het is geladen ga naar je ps3/xbox.
klik nu op opslaan als je upnp enable hebt gedaan op je ps3/laptop(pc).
start de test nu.
als er staat bij upnp avaible dan is het goed nat type moet ook 2 zijn. als er staat not avaible dan heb je wat fout gedaan.
ga nu naar cod mw2 of mw3 of black ops. maakt niet uit wat het is kan ook AC revelations zijn.
dan moet het open staan!!!
hallo,
ik had ook een probleem met deze netwerk op mijn ps3.
het was namelijk de nat type, die was moderate maar wel 2.
hier is de oplossing helemaal zelf gevonden.
ga naar je ps3/xbox
ga naar netwerkinstellingen
ga via instellingen naar de plek waar je je internetverbinding maakt.
Bij ps3 is dat bij de middelste regel (3e).
ik weet het niet van de xbox.
ga met alles naar voren dus zoek ook je internetnaam en typ w8woord etc
als er upnp is moet je daar w8ten.
het is of enable of disable(kan je zelf instellen).
zet het alvast op enable.
en nu ga op je pc/laptop
ga dan naar zoeken op start links beneden.
doe uitvoeren of gwn cmd bij windows 7 starter.
dan moet je bij uitvoeren cmd typen(geld niet als je het al hebt gedaan bij windos 7 starter).
dan krijg je een zwarte ding typ daar in: ipconfig
dan krijg je een lijst van ip adressen zoek de gene die begint met standaartgateway 192.168.''. en dan kan het bij de '' zijn 1 of 2 of 3 etc daarna staat er op het eind van die nummers 254. typ dat allemaal dus 192.168.''.254
op in je tekstbalk bij het internet.(''=je nummer het verschilt per ip adres)
dan kom je op een site van kpn typ je w8woord in, en je bent dan ingelogd.
als je een maal bent is het bijna al klaar en makkelijk.
ga nu naar applications.
dan naar UPnP IGD.
er staat enable en dan een hokje als het aangevinkt is klik er op en dan moet het dus leeg zijn en submid het door op dat knopje te klikken rechts beneden.
het laad wel wat.
nadat je dat hebt gedaan vink het weer aan en submid het weer.
als het is geladen ga naar je ps3/xbox.
klik nu op opslaan als je upnp enable hebt gedaan op je ps3/laptop(pc).
start de test nu.
als er staat bij upnp avaible dan is het goed nat type moet ook 2 zijn. als er staat not avaible dan heb je wat fout gedaan.
ga nu naar cod mw2 of mw3 of black ops. maakt niet uit wat het is kan ook AC revelations zijn.
dan moet het open staan!!!
-
heeft iemand enige idee hoe ik mijn poorten open zet voor mijn Wolfenstein Enemy Territory server kan open zetten op een ZTE H220N
ik heb verschillende manieren geprobeerd maar niks lukt mij?
poorten zijn 27960,27961
en hij opent de poorten niet via upnp igd automatisch.
ik ben op moment radeloos
ik heb verschillende manieren geprobeerd maar niks lukt mij?
poorten zijn 27960,27961
en hij opent de poorten niet via upnp igd automatisch.
ik ben op moment radeloos
@chucknorris1992:
Deze poorten kunnen niet open, zelfde geldt voor steam, Ruse, BF3 etc. poorten.
Opzeggen KPN is de oplossing.
Deze poorten kunnen niet open, zelfde geldt voor steam, Ruse, BF3 etc. poorten.
Opzeggen KPN is de oplossing.
-
mijn mening is : wat een b*llsh*t zeg dat ik niet eens mijn poorten bij hun kan open bij telfort en upc geen enkele probleem alleen ik zit met dat ik een kleine schuld bij upc heb dus kan daar op moment geen internet hebben en kpn is voor dat dan de beste oplossing moet ook tv kunnen kijken
Ik heb ook Internet+bellen van KPN, portforwarden is totaal onmogelijk, ik heb de Speedtouch 780; zelf een servertje opzetten is onmogelijk... niet dat KPN me dit ontnomen heeft, maar het werkt gewoon niet... zal een fout zijn in het systeem.
Ik heb de moed al opgegeven, maar sinds ik binnenkort een ICT studie ga doen en ik dit toch echt zelf ook zal moeten doen, lijkt mij dat dit problemen op gaat leveren.
Ik heb de moed al opgegeven, maar sinds ik binnenkort een ICT studie ga doen en ik dit toch echt zelf ook zal moeten doen, lijkt mij dat dit problemen op gaat leveren.
Even dit topic doen herleven door een vraag mbt. Dit modem
. Ik wil eigenlijk 2 poorten open zetten voor mijn 2 ipcameras maar ik heb het idee
Dat ik iets fout doe, kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik het moet doen ?
Heb het ipadres via windows al statisch gemaakt. Alvast bedankt
Stephan rou
. Ik wil eigenlijk 2 poorten open zetten voor mijn 2 ipcameras maar ik heb het idee
Dat ik iets fout doe, kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe ik het moet doen ?
Heb het ipadres via windows al statisch gemaakt. Alvast bedankt
Stephan rou
-
De problemen met het niet vinden van je eigen webserver-ip of andere apparaten in je netwerk heeft te maken met je HOSTS-file welke is te vinden in WINDOWS\system32\drivers\etc
In dit bestand moet je in ieder geval de volgende twee ip-nummers plaatsen
127.0.0.1 localhost & ip-nummer www.jouwsite.nl
Voor de rest hoef je niets aan te passen en je lost hiermee alle problemen op.
dus zoals dit:
127.0.0.1 localhost
192.168.2.15 www.jouwsite.nl
Het zorgt ervoor dat bij het intikken van localhost je computer naar zichzelf verwijst (deze staat al geactiveerd als het goed is) en bij het intikken van www.jouwsite.nl de browser gaat kijken op je lokale ip: 192.168.2.15
Op deze manier kun je natuurlijk ook andere ip-nummers toevoeg van printers, x-boxen, ps-3 etc.
Succes ermee. Intussen ben ik zelf bezig om door middel van oude routers de twee kastjes van digitale tv te verbinden ipv de oplossing van kpn te gebruiken (welke 50 euro kost en via het electiciteitsnet gaat)
In dit bestand moet je in ieder geval de volgende twee ip-nummers plaatsen
127.0.0.1 localhost & ip-nummer www.jouwsite.nl
Voor de rest hoef je niets aan te passen en je lost hiermee alle problemen op.
dus zoals dit:
127.0.0.1 localhost
192.168.2.15 www.jouwsite.nl
Het zorgt ervoor dat bij het intikken van localhost je computer naar zichzelf verwijst (deze staat al geactiveerd als het goed is) en bij het intikken van www.jouwsite.nl de browser gaat kijken op je lokale ip: 192.168.2.15
Op deze manier kun je natuurlijk ook andere ip-nummers toevoeg van printers, x-boxen, ps-3 etc.
Succes ermee. Intussen ben ik zelf bezig om door middel van oude routers de twee kastjes van digitale tv te verbinden ipv de oplossing van kpn te gebruiken (welke 50 euro kost en via het electiciteitsnet gaat)