LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groupon stort niet terug na sluiting van kapper en pedicure
-
Groupon stort niet terug na sluiting van kapper en pedicure
Ik heb op 19 november 2011 een kappersbon gekocht bij groupon.
3 maanden geleden had ik een afspraak bij deze kapper gemaakt. De afspraak werd afgebeld omdat de kapster in het ziekenhuis werd opgenomen. Zij zou mij na het ziekenhuis bezoek terug bellen voor een nieuwe afspraak. Dit heeft zij niet gedaan. Ik heb vorige maand maar zelf gebeld naar de kapsalon, en de voicemail ingesproken. Hierna kreeg ik een sms terug dat Kapsalon de Koning definitief is gesloten.
Ik had ook een bon van een pedicure, die in het zelfde pand gevestigd is als kapsalon de Koning, Lea's feetwelness. Deze pedicure ook aan de telefoon gehad, en het pand waarin zij gevestigd is, is door de makelaar gesloten, zij heeft nu net als kapsalon de koning haar zaak opgeheven.
Ik heb groupon gemailt dat ik mijn geld van beide bonnen met een totaalbedrag van 33,- euro teruggestort wil op mijn rekening, maar zij reageren gewoon niet! Week later nog een keer de mail verstuurd. Totaal geen reactie gekregen. Dit is toch niet normaal!
Welke stappen kan ik nog meer ondernemen?
3 maanden geleden had ik een afspraak bij deze kapper gemaakt. De afspraak werd afgebeld omdat de kapster in het ziekenhuis werd opgenomen. Zij zou mij na het ziekenhuis bezoek terug bellen voor een nieuwe afspraak. Dit heeft zij niet gedaan. Ik heb vorige maand maar zelf gebeld naar de kapsalon, en de voicemail ingesproken. Hierna kreeg ik een sms terug dat Kapsalon de Koning definitief is gesloten.
Ik had ook een bon van een pedicure, die in het zelfde pand gevestigd is als kapsalon de Koning, Lea's feetwelness. Deze pedicure ook aan de telefoon gehad, en het pand waarin zij gevestigd is, is door de makelaar gesloten, zij heeft nu net als kapsalon de koning haar zaak opgeheven.
Ik heb groupon gemailt dat ik mijn geld van beide bonnen met een totaalbedrag van 33,- euro teruggestort wil op mijn rekening, maar zij reageren gewoon niet! Week later nog een keer de mail verstuurd. Totaal geen reactie gekregen. Dit is toch niet normaal!
Welke stappen kan ik nog meer ondernemen?
Re: Groupon stort niet terug na sluiting van kapper en pedicure
Oei, emmeloentje, dat ziet er niet zo best uit. Kijk maar eens op
www.jouwervaringen.nl/groupon
Succes, mocht je toch iets kunnen bereiken.
www.jouwervaringen.nl/groupon
Succes, mocht je toch iets kunnen bereiken.
Ik ben geen fan van Groupon, maar dat zij niet terugbetalen lijkt mij logisch, zij hebben jou een bon verkocht, en daar heb je voor betaalt. Die bon heb je gekregen. Dat dan maanden (!) later de door jou gekozen kapper failliet gaat of ermee stopt kunnen zij niets aan doen.
Als jij bij AH of Etos kaartjes koopt voor de efteling en de efteling gaat failliet, krijg je ook geen geld terug van AH of Etos.
Dit zul je tocht met de kapper of schoonheidsalon zelf moeten regelen.
Dat ze niet reageren is niet netjes, maar daarom ben ik ook geen fan van ze.
Ronald
Als jij bij AH of Etos kaartjes koopt voor de efteling en de efteling gaat failliet, krijg je ook geen geld terug van AH of Etos.
Ronald
Nou reken maar van yes.mcmurphy schreef: Als jij bij AH of Etos kaartjes koopt voor de efteling en de efteling gaat failliet, krijg je ook geen geld terug van AH of Etos.
Als eerste moet natuurlijk gesteld worden dat er geen excuus denkbaar voor het feit dat groupon niet reageert. Dit is heel slecht.
De Hoge Raad heeft in de zaak Jans/FCN (NJ 1999, 97) geoordeeld dat twee overeenkomsten het zelfde lot delen, wanneer daar er tussen een belangrijke samenhang bestaat.
Als ik de website van groupon koop je voor specifieke zaken een bon. Dus bijvoorbeeld een "Driegangen keuzemenu voor twee personen bij Lokanta voor 19 euro". [1] Ik ga er vanuit dat iets dergelijks ook bij jou het geval was.
Ik ken natuurlijk niet het aanbod dat jij hebt aanvaard, maar als dat van gelijke strekking als als het driegangen keuzemenu aanbod van Lokanta, dan zou ik zeggen dat je met een beroep op Jans/FCN gewoon je geld terug zou moeten krijgen van Groupon.
Tegen eigenaar van de kapsalong de de Koning, Lea's feetwelness is mogelijk ook nog wel wat te ondernemen. Als ze niet failliet zijn verklaart, maar er gewoon mee opgehouden of als ze failliet zijn verklaart doordat slechts beheer.
De Hoge Raad heeft in de zaak Jans/FCN (NJ 1999, 97) geoordeeld dat twee overeenkomsten het zelfde lot delen, wanneer daar er tussen een belangrijke samenhang bestaat.
Als ik de website van groupon koop je voor specifieke zaken een bon. Dus bijvoorbeeld een "Driegangen keuzemenu voor twee personen bij Lokanta voor 19 euro". [1] Ik ga er vanuit dat iets dergelijks ook bij jou het geval was.
Ik ken natuurlijk niet het aanbod dat jij hebt aanvaard, maar als dat van gelijke strekking als als het driegangen keuzemenu aanbod van Lokanta, dan zou ik zeggen dat je met een beroep op Jans/FCN gewoon je geld terug zou moeten krijgen van Groupon.
Tegen eigenaar van de kapsalong de de Koning, Lea's feetwelness is mogelijk ook nog wel wat te ondernemen. Als ze niet failliet zijn verklaart, maar er gewoon mee opgehouden of als ze failliet zijn verklaart doordat slechts beheer.
-
Dus als je op het GWK een concertkaartje koopt van (bijvoorbeeld) € 120,- voor Madonna en het concert gaat niet door, dan denk jij 'Goh, pech, geen concert en € 120,- weg'?mcmurphy schreef:Ik ben geen fan van Groupon, maar dat zij niet terugbetalen lijkt mij logisch, zij hebben jou een bon verkocht, en daar heb je voor betaalt. Die bon heb je gekregen. Dat dan maanden (!) later de door jou gekozen kapper failliet gaat of ermee stopt kunnen zij niets aan doen.
Ronald
Dan ga je toch je ged terug vragen of niet?
Beste emmeloetje,
Bel of email sturen naar www.Consuwijzer.nl. Ook voor de anderen die slechte ervaring met Groupon hebben, stuur email of bel naar de Consuwijzer.
Succes.
Bel of email sturen naar www.Consuwijzer.nl. Ook voor de anderen die slechte ervaring met Groupon hebben, stuur email of bel naar de Consuwijzer.
Succes.
Ik hoor veel klachten over groupon. Zelf gelukkig geen ervaring mee. Ik denk dat je het geld kwijt bent, want het is niet de schuld van groupon dat de kapper failliet is en de pedicure niet meer bestaat. Succes, maar ik geef je weinig hoop.
…op verzoek van de radarredactie is dit bericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie dat toch net even anders. Groupon verkoopt een bon waarmee je ergens een tegoed kunt besteden. Als dit niet lukt heeft groupon zijn verplichtingen als verkoper niet nagekomen. In dat geval is de koop te ontbinden.Quannik schreef:Ik hoor veel klachten over groupon. Zelf gelukkig geen ervaring mee. Ik denk dat je het geld kwijt bent, want het is niet de schuld van groupon dat de kapper failliet is en de pedicure niet meer bestaat. Succes, maar ik geef je weinig hoop.
olaf79
Die mening ben ik ook toegedaan!
Maxiem.
Die mening ben ik ook toegedaan!
Maxiem.