Een tijd terug kwam er iemand aan de deur om een afspraak te maken voor een vrijblijvende offerte voor kunstof kozijnen. Toen heb ik daarmee ingestemd.
Afgelopen vrijdag is er een meneer geweest die nogal vrij opdringerig overkwam op mij en ik heb me totaal laten overmeesteren door deze meneer.
Hij heeft voor meerdere kozijnen de maten opgemeten en ook voor de dakapel die we hebben. Uiteindelijk kwam hij op een bedrag van ruim 16.000 euro.
Deze meneer was te vroeg op de afspraak en zodoende was mijn man niet thuis, tevens had hij zulke gladde praatjes dat hij me heeft laten tekenen niet voor een offerte zoals ik meerdere keren naar had gevraagd maar hij heeft me uiteindelijk laten tekenen voor een koopcontract. En ik heb dit niet in de gaten gehad helaas.
Toen mijn man thuis kwam zag hij gelijk dat ik had getekend voor een koopcontract en was hier erg onstemd over ook ik voelde me gelijk niet echt lekker meer.
De volgende dag heb ik gelijk naar het bedrijf gebeld en gemeld dat ik niet gebruik wilde maken van dit bedrijf en dat ik de manier waarop dit "koopcontract" tot stand is gekomen niet van gediend was. En ervan af wou. Degene die ik aan de telefoon had leek dit niet echt snappen maar beloofde me een brief na het weekend waarin zou staan dat ik ervan af zag.
Nu na het weekend nog steeds geen brief ontvangen te hebben en weer gebeld te hebben bleek er nog niets mee gedaan te zijn.
Omdat ik nog nooit hiermee te maken heb gehad geen idee wat ik hiermee moet doen nu besloten maar een aangetekende brief te sturen vandaag nog met de hoop dat de colpertagewet. En dat ik er niet aan vast zal zitten.
Want ik wil en heb geen 16.000 euro.
Uiteindelijk voel ik me zwaar opgelicht door dit bedrijf. Vooral omdat ze niet lijken te begrijpen dat ze voor een offerte zouden komen maar me een koopcontract in de maag hebben gesplitst.
Natuurlijk ben ik hier zelf ook schuld aan want ik had niet moeten tekenen. Een hele HARDE en goede les voor de volgende keer.
Ik hoop zeer zeker dat dit goed gaat aflopen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dit Design kozijnen moeilijk om vanaf te komen.
-
-
Re: Dit Design kozijnen moeilijk om vanaf te komen.
Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar DIT Design maar heb tot heden niets meer gehoord van dit bedrijf.
Waar ik me heb beroept op de Colpertagewet.
Ik ga er dan ook vanuit dat ik hier niets meer van hoor.
Gelijk heb ik ook een NEE/NEE sticker besteld en deze op de deur geplakt. Ik wil niet meer lastig gevallen worden door mensen die deur aan deur verkopen.
Gelijk heb ik ook een NEE/NEE sticker besteld en deze op de deur geplakt. Ik wil niet meer lastig gevallen worden door mensen die deur aan deur verkopen.
-
Als u de aangetekende brief binnen 8 dagen na het tekenen heeft gestuurd is er niks aan de hand.Goudenroos schreef:Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar DIT Design maar heb tot heden niets meer gehoord van dit bedrijf.
(Daarbij neem ik aan dat de laatste afspraak op verzoek van het bedrijf tot stand is gekomen. Dan is het namelijk wel degelijk colportage, ondanks het feit dat er een afspraak is gemaakt. Als u zelf naar het bedrijf gebeld zou hebben voor het maken van een 2e afspraak geldt de colportagewet niet.)
Ik zou me verder geen zorgen maken, en gewoon doorgaan met ademhalen..
Hallo Goudenroos,
Ik ben erg benieuwd naar hoe het bij jullie afgelopen is.Heb je de brief binnen de 8 dagen verstuurd of later ? Wij zitten nu nl in hetzelfde schuitje en voelen ons erg bedonderd door DIT design.De verkoper was vast dezelfde persoon !
Zijn er overigens meer mensen die met dit bedrijf "zaken" hebben gedaan ?
Ik ben erg benieuwd naar hoe het bij jullie afgelopen is.Heb je de brief binnen de 8 dagen verstuurd of later ? Wij zitten nu nl in hetzelfde schuitje en voelen ons erg bedonderd door DIT design.De verkoper was vast dezelfde persoon !
Zijn er overigens meer mensen die met dit bedrijf "zaken" hebben gedaan ?
-
In tegen stelling van de geschreven verhalen ben ik zeer te vreden over Ditdesign, ik heb in Juni 2012 mijn houten kozijnen laten vervangen voor kunststof kozijnen.
Voor ik met ze in zee ben gegaan heb ik eerst even gegoogle op het net.(er wordt niet veel geschreven over het bedrijf) En vergleken met andere bedrijven.
Wat mij wel is opgevallen dat ze allemaal uit het oosten van het land komen en er wel wat prijs verschillen zijn maar, als je echt gaat vergelijken (merk en garantie) weinig verschillen zijn.
Op de afgesproken datum en tijd kwamen de heren van Ditdesign aan rijden naar eerst te overleggen waar ze konden beginnen ging alles vlug en zorgvuldig.
Bij mij waren de monteurs Roy en Peter zeer vriendelijk en harde werkers ze wilde niet eens koffie tussen door.
Dus ik weet niet wat er mis is gegaan maar ik ben wel tevreden over ditdesign en vindt dat dit ook een gezegd mag worden.
C. van der veer
Voor ik met ze in zee ben gegaan heb ik eerst even gegoogle op het net.(er wordt niet veel geschreven over het bedrijf) En vergleken met andere bedrijven.
Wat mij wel is opgevallen dat ze allemaal uit het oosten van het land komen en er wel wat prijs verschillen zijn maar, als je echt gaat vergelijken (merk en garantie) weinig verschillen zijn.
Op de afgesproken datum en tijd kwamen de heren van Ditdesign aan rijden naar eerst te overleggen waar ze konden beginnen ging alles vlug en zorgvuldig.
Bij mij waren de monteurs Roy en Peter zeer vriendelijk en harde werkers ze wilde niet eens koffie tussen door.
Dus ik weet niet wat er mis is gegaan maar ik ben wel tevreden over ditdesign en vindt dat dit ook een gezegd mag worden.
C. van der veer
ipv een nee nee sticker kan je beter een geen colportage sticker opplakken..
niet dat t werkt want design kozijn denkt dat ze gewoon mogen aanbellen..
niet dat t werkt want design kozijn denkt dat ze gewoon mogen aanbellen..
-
vanmiddag gebeld door DIt Desingn . Dame aan de telefoon kwam al niet uit de woorden , maar had nog geen argwaan . Ze zei dat ze met een project in Hulst en omgeving bezig waren . Ik hapte tot dat ik ze dus ging natrekken en dus op tros rader terrecht kwam . Niet goed dus . Heb dit bedrijf terug gebeld en gemeld dat ik van de afspraak af zie . De man probeerde nog iets te regelen , toen ik of tros rader begon , het enige wat ik nog zei is dat hij het wel begreep niet langskomen . Dus mensen uit zeeland hulst en omgeving pas op !