Pon is lastig met garantie. Dat is volgens mij wel algemeen bekend.gerrith schreef:Ik heb een golf 6 1.4 tsi 122pk van januari 2009 ,ik had in februari te weinig oliedruk lamp ging branden even kort.vervolgens olie pijl gecontroleerd was goed.ik ben met de auto naar auto Kemper in Vreden (duitsland) gegaan ik was al van plan om daar klant te worden ik was niet meer te vreden over de nederlandse grote dealer. daar hebben ze de auto gehouden leen auto gekregen andere dag oliefilter vervangen olie druk gemeten voldeed aan de minimale waarden ik kreeg de mededeling dat ze contact met de fabriek gingen opnemen,vervolgens oliepomp vervangen was geen succes daarna gingen ze vragen om een nieuwe motor ,kregen direct 70% coulance maar de garage ging hier niet mee accoord hij zei heb nog een week geduld en vervolgens 100% garantie gekregen super garage niet groot wel goed.hoor van nederlandse dealer dit had via pon niet gelukt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
chrisd1
vindt dit leuk
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Begrijpt U nu waarom ik geen Benzine maar 1.2 Tdi van VAG groep rijd?
Die bleven wel heel.
Die bleven wel heel.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 jan 2012 14:15
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Rob fiets schreef:Kriene Perdon schreef:Wij hebben een Golf VI met 160 PK TSI motor
Afgelopen weekend zette ik de auto stil voor 10 minuten.
Toen ik de auto weer wilde starten sloeg de motor niet meer aan, ik ben toen afgesleept naar de dealer waar ik de auto heb gekocht.
Na onderzoek is gebleken dat er een klep in de motor is afgebroken,en door het blok is gegaan. Er moet nu een nieuwe motor in .
De importeur PON geeft niet thuis voor enige garantie omdat de auto 3 jaar oud is, we hebben de auto altijd keurig optijd bij een VW dealer zijn beurten gegeven.
Zijn er meer mensen die dit is overkomen.
Kriene Perdon
Die afgebroken klep komt hoogst waarschijnlijk door vervuiling op de klep waar door hij niet goed meer sluit en door de zuiger is geraakt of een versprongen distributie ketting maar dan hebben meer kleppen een tikje gehad.
Helaas kleven er veel problemen aan downsizing maar het grootste probleem in toch wel de directe inspuiting. Door de directe inspuiting komt er geen benzine langs/op de kleppen waardoor er geen vuil word weg gespoeld. En met auto's met een EGR is de vervuiling nog groter. En bij elke auto spijbelt wel iets olie langs de kleppen en via de PCV wat dan ook weer extra helpt om koolstof er aan te laten plakken die dan weer vast brand op de klep.
In het verleden zijn er ook directe injectie motoren veel haden al problemen voor de 50.000 km. Daarom is het toen ook nooit een sucses geworden. Echter met de steeds strenger worden milieu eisen proberen auto fabrikanten alles om de uitstoot te verlagen dit dus ten kosten van de levensduur.
En die onvolledig verbranding heeft 0,0 te maken met 95 en 98 dit komt omdat de benzine te weinig tijd heeft om te verdampen.
Hier is een foto van een TSI motor met vervuiling.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Heb helaas dezelfde problemen.
Waarschuwingslampjes die gaan branden. "motor oil pressure. Turn of engine!" en nog andere meldingen.
Bij de 35.000 km ging het olieverbruik omhoog.1 liter per 5.000 km. Hiervoor naar de dealer gegaan. "Nee, geen probleem" 10.000 km later is het ongeveer een halve liter op de 1.000 km. kom nl elke 1000 terug naar de dealer om het oliepeil te laten checken. Bij 45.000 ging de motor stotteren en een lampje van uitlaatgas problemen ging branden. 4 Nieuwe bougies. 7.000 km later kwam er de melding "motor oil pressure. Turn of engine" bij. Nu de Octavia TSI 1.4 (mei 2009) weer bij de dealer voor de problemen. 1e oorzaak zeggen ze gevonden te hebben: defecte oliepomp. Ben bang dat die in de papieren gaat lopen...
Is het hier in Nederland überhaupt mogelijk om voor deze problemen coulance te krijgen via dealer of PON?
Waarschuwingslampjes die gaan branden. "motor oil pressure. Turn of engine!" en nog andere meldingen.
Bij de 35.000 km ging het olieverbruik omhoog.1 liter per 5.000 km. Hiervoor naar de dealer gegaan. "Nee, geen probleem" 10.000 km later is het ongeveer een halve liter op de 1.000 km. kom nl elke 1000 terug naar de dealer om het oliepeil te laten checken. Bij 45.000 ging de motor stotteren en een lampje van uitlaatgas problemen ging branden. 4 Nieuwe bougies. 7.000 km later kwam er de melding "motor oil pressure. Turn of engine" bij. Nu de Octavia TSI 1.4 (mei 2009) weer bij de dealer voor de problemen. 1e oorzaak zeggen ze gevonden te hebben: defecte oliepomp. Ben bang dat die in de papieren gaat lopen...
Is het hier in Nederland überhaupt mogelijk om voor deze problemen coulance te krijgen via dealer of PON?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Ja coulance is mogelijk maar of je die krijgt is een tweede. Er zit ook verschil in per dealer. Ik hoor van mensen die bij de Duitse grens wonen en naar de Duitse dealer gaan meer voor elkaar krijgen als hier in NL via pon.TMS schreef:Heb helaas dezelfde problemen.
Waarschuwingslampjes die gaan branden. "motor oil pressure. Turn of engine!" en nog andere meldingen.
Bij de 35.000 km ging het olieverbruik omhoog.1 liter per 5.000 km. Hiervoor naar de dealer gegaan. "Nee, geen probleem" 10.000 km later is het ongeveer een halve liter op de 1.000 km. kom nl elke 1000 terug naar de dealer om het oliepeil te laten checken. Bij 45.000 ging de motor stotteren en een lampje van uitlaatgas problemen ging branden. 4 Nieuwe bougies. 7.000 km later kwam er de melding "motor oil pressure. Turn of engine" bij. Nu de Octavia TSI 1.4 (mei 2009) weer bij de dealer voor de problemen. 1e oorzaak zeggen ze gevonden te hebben: defecte oliepomp. Ben bang dat die in de papieren gaat lopen...
Is het hier in Nederland überhaupt mogelijk om voor deze problemen coulance te krijgen via dealer of PON?
Het lijkt mij wel erg snel dat de olie pomp zo snel kapot is. Als je op de olie pijlstok kijkt is de olie dan nog wel helder?
Als de olie pomp wel stuk is dat absoluut eerder dan de verwachte levens duur en zou ik zeker proberen coulance te krijgen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 apr 2012 13:55
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Helaas ook hier problemen met de 1.4 twincharger. Al vanaf eerste levering problemen met tuning (origineel via VW), vermogen viel soms weg. Ook onregelmatig lopen bij koude start, motor voelt dan aan alsof er soms misfires optreden, alsof ie een slag mist. Kleine schokjes voelbaar. Eenmaal op temperatuur loopt het blok netjes glad. Tank overigens altijd RON98 brandstof, dus daar ligt het iig niet aan.
Probleem met het terugvallen van het vermogen is nu al anderhalf jaar niet opgelost, ondanks pogingen met nieuwe software etc.
Twee weken terug ineens véél minder vermogen, maar dit leek zich willekeurig voor te doen. Soms vol vermogen, dan ineens minder. Auto staat nu voor ongeveer vijfde keer bij de dealer.
Daarnaast problemen met de DSG, gelukkig is nu duidelijk dat de koppeling vervangen moet worden, hoop dat de problemen met de bak dan achter de rug zijn. Nieuwe koppeling bij 50.000 km, goh..
Verder vanaf dag 1 trilling die er niet uit te krijgen is door balanceren (bij drie firma's laten doen, ook aan de auto), niet dramatisch maar wel hinderlijk.
Dan nog koplampverstelling die uit zichzelf blijft stellen (interessante kwestie, de auto heeft nl helemaal geen xenon, dus is alleen handmatig bij te stellen).
Eerlijk is eerlijk, het is een erg fijne auto, maar het idee dat volkswagens zeer betrouwbaar zijn is echt zwaar achterhaald.
Probleem met het terugvallen van het vermogen is nu al anderhalf jaar niet opgelost, ondanks pogingen met nieuwe software etc.
Twee weken terug ineens véél minder vermogen, maar dit leek zich willekeurig voor te doen. Soms vol vermogen, dan ineens minder. Auto staat nu voor ongeveer vijfde keer bij de dealer.
Daarnaast problemen met de DSG, gelukkig is nu duidelijk dat de koppeling vervangen moet worden, hoop dat de problemen met de bak dan achter de rug zijn. Nieuwe koppeling bij 50.000 km, goh..
Verder vanaf dag 1 trilling die er niet uit te krijgen is door balanceren (bij drie firma's laten doen, ook aan de auto), niet dramatisch maar wel hinderlijk.
Dan nog koplampverstelling die uit zichzelf blijft stellen (interessante kwestie, de auto heeft nl helemaal geen xenon, dus is alleen handmatig bij te stellen).
Eerlijk is eerlijk, het is een erg fijne auto, maar het idee dat volkswagens zeer betrouwbaar zijn is echt zwaar achterhaald.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Martin Vahl schreef:Helaas ook hier problemen met de 1.4 twincharger. Al vanaf eerste levering problemen met tuning (origineel via VW), vermogen viel soms weg. Ook onregelmatig lopen bij koude start, motor voelt dan aan alsof er soms misfires optreden, alsof ie een slag mist. Kleine schokjes voelbaar. Eenmaal op temperatuur loopt het blok netjes glad. Tank overigens altijd RON98 brandstof, dus daar ligt het iig niet aan...................................
De 1.4 twincharger is helaas de meest gevoelige voor vervuiling van allemaal. De latere 1.4 en 1.2 met alleen turbo heeft andere injectoren en intercooler gekregen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 apr 2012 13:55
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Klein beetje off-topic misschien, maar uit het laatste bezoek aan de garage is gebleken dat de koppeling van mijn auto (met DSG-bak) vervangen moet worden. Op zich is dat al best apart, na 50.000km.
Vreemder was dat ze in back-order blijken te staan (ofwel: niet leverbaar). Navraag leerde dat er dermate veel problemen met de koppelingen zijn, dat de fabrikant een nieuwe versie aan het ontwikkelen is. Pas als deze worden uitgeleverd kan mijn koppeling dus vervangen worden.
Is weliswaar geen TSI-gerelateerd probleem, maar leek me toch het vermelden waard.
Vreemder was dat ze in back-order blijken te staan (ofwel: niet leverbaar). Navraag leerde dat er dermate veel problemen met de koppelingen zijn, dat de fabrikant een nieuwe versie aan het ontwikkelen is. Pas als deze worden uitgeleverd kan mijn koppeling dus vervangen worden.
Is weliswaar geen TSI-gerelateerd probleem, maar leek me toch het vermelden waard.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Ik heb ook een probleem met een 4 jaar oude VW Touran 1.4 TSI gehad.
Ik ben met een Bypass-Turbostoring naar mijn plaatselijke garage gegaan waar ik de auto ook nieuw gekocht had. De betreffende garage is na veel sleutelen en overleg met de "echte VW-dealer" uiteindelijk uitgekomen op een opgerekte nokkenasketting en kromme tuimelaars.
Ik kreeg van mijn "huisgarage" een rekening van EUR 4042,51 incl btw.
Later heb ik gehoord van een weer andere VW dealer dat als ik de auto bij een "echte VW dealer" in onderhoud had gegeven er een coulance-regeling van toepassing zou zijn geweest.
Ik heb dit voorgelegd aan de klantenservice van VW, maar hier werd de coulance regeling op een nogal botte manier van de hand gewezen.
M.b.t. de coulance-regeling wordt er kennelijk onderscheid gemaakt of de auto VW dealer onderhouden is of niet.
Ik heb nog een vraag voor de VW specialisten: heeft het zin om TSI motor te Chip-tunen en dan niet met het doel de laatste pk's er uit te persen, maar eventueel om de motor minder te laten vervuilen of te belasten, een turbo is immers efficienter bij hogere toerentallen, en de mechanische motorbelasting is relatief hoger bij lagere toerentallen. Dus van het probleem met de koppeling van de DSG bak sta ik ook niet zo te kijken.
Ik ben met een Bypass-Turbostoring naar mijn plaatselijke garage gegaan waar ik de auto ook nieuw gekocht had. De betreffende garage is na veel sleutelen en overleg met de "echte VW-dealer" uiteindelijk uitgekomen op een opgerekte nokkenasketting en kromme tuimelaars.
Ik kreeg van mijn "huisgarage" een rekening van EUR 4042,51 incl btw.
Later heb ik gehoord van een weer andere VW dealer dat als ik de auto bij een "echte VW dealer" in onderhoud had gegeven er een coulance-regeling van toepassing zou zijn geweest.
Ik heb dit voorgelegd aan de klantenservice van VW, maar hier werd de coulance regeling op een nogal botte manier van de hand gewezen.
M.b.t. de coulance-regeling wordt er kennelijk onderscheid gemaakt of de auto VW dealer onderhouden is of niet.
Ik heb nog een vraag voor de VW specialisten: heeft het zin om TSI motor te Chip-tunen en dan niet met het doel de laatste pk's er uit te persen, maar eventueel om de motor minder te laten vervuilen of te belasten, een turbo is immers efficienter bij hogere toerentallen, en de mechanische motorbelasting is relatief hoger bij lagere toerentallen. Dus van het probleem met de koppeling van de DSG bak sta ik ook niet zo te kijken.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Dat heeft geen zin en als je weet dat er in Nederland auto's met (versterkte) DSG bakken rondrijden die tot 500 pk en heel veel Nm uit kunnen houden zonder kapot te gaan kun je concluderen dat het systeem lang niet zo'n slecht ontwerp is als de 1.4TSI motor (van een auto tot ca. 2007 met dsg zou ik echter weg blijven want daarvoor kende het systeem nogal wat kleine en grotere kinderziekten en als er iets fout gaat wordt het meteen heel erg duur).Ik heb nog een vraag voor de VW specialisten: heeft het zin om TSI motor te Chip-tunen en dan niet met het doel de laatste pk's er uit te persen, maar eventueel om de motor minder te laten vervuilen of te belasten, een turbo is immers efficienter bij hogere toerentallen, en de mechanische motorbelasting is relatief hoger bij lagere toerentallen. Dus van het probleem met de koppeling van de DSG bak sta ik ook niet zo te kijken.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Sommige DSG bakken hebben een sport stand dan word de laatste versnelling uitgeschakeld en draait hij over de hele range meer toeren.
Maar directe injectie benzine motoren zijn gewoon ellende.
Kijk eens naar een nissan GT-R als die hard optrekt komt er gewoon een roet wolk uit de uitlaat van de vervuiling die los komt. Directe injectie motoren zijn ook niet aan te raden om korte stukken mee te rijden.
Maar directe injectie benzine motoren zijn gewoon ellende.
Kijk eens naar een nissan GT-R als die hard optrekt komt er gewoon een roet wolk uit de uitlaat van de vervuiling die los komt. Directe injectie motoren zijn ook niet aan te raden om korte stukken mee te rijden.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 apr 2012 13:55
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Niet onbelangrijk dat het dan om de DSG-6 bak gaat (DQ250). Dat is echt een andere bak dan de DSG-7 (DQ200) die in de golf VI 1.4 wordt gemonteerd. De DSG-6 kan inderdaad veel vermogen (en koppel) hebben. De DSG-7 blijkt daar in de praktijk toch minder goed tegen bestand..Dat heeft geen zin en als je weet dat er in Nederland auto's met (versterkte) DSG bakken rondrijden die tot 500 pk en heel veel Nm uit kunnen houden zonder kapot te gaan kun je concluderen dat het systeem lang niet zo'n slecht ontwerp is als de 1.4TSI motor (van een auto tot ca. 2007 met dsg zou ik echter weg blijven want daarvoor kende het systeem nogal wat kleine en grotere kinderziekten en als er iets fout gaat wordt het meteen heel erg duur).
Overigens is er wel een 7-traps DSG die veel meer koppel aan kan (de DQ500), maar die krijg je vooralsnog niet in je standaard golf geleverd.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
AutoBild besteedt de laatste weken aandacht aan de problemen rond de TSI-motoren.
Dit omdat er erg veel kettingen kapot gaan of verspringen met als resultaat dat de motor compleet
naar de vaantjes gaat.
Reden?
Om de winst van VW te doen stijgen waardoor directeur Winterkorn zijn loonsverhoging van 550% sinds 2003 zogenaamd waar kan maken, worden de
de toeleveranciers dusdanig uitgeknepen dat ze als ze het al overleven - vorig jaar van de tien grootste failliet gegane bedrijven in Duitsland waren vijf grote toeleveranciers van de autoindustrie - ze de kwaliteitstandaard omlaag moeten brengen.
De kettingleverancier bijvoorbeeld moest om uit de kosten te komen dusdanig lang doorgaan met een al versleten productiemachine, dat de kettingen van een dusdanig slechte kwaliteit zijn, dat ze nooit ingebouwd hadden mogen worden (wat dus ook iets over de controle bij montage zegt).
Maar niet getreurd, een extra mogelijkheid voor het genereren van winst en dus bonusverhoging, nietwaar?
Die stomme kudde koopt toch wel - en de leasemaatschappijen hebben we toch ook al in de zak - en als we maar volhouden dat het om een exemplarische fout gaat, mag je de kosten van een eurootje of 6000 voor eigen rekening nemen.
Tot AutoBild iets te veel van die berichten kreeg - overigens hebben Mercedes V6- en V8-motoren en die van BMW ook met kettingproblemen te kampen gehad, leve de geweldige Teutoonse kwaliteit - en
VW nu zogenaamd coulance betracht en iets van 40% voor zijn rekening neemt.
Waardoor je dus nog voor het grootste deel de rekening uit eigen zak mag betalen.
Maar ja, zolang men geloof hecht aan de reclame praatjes van VW en andere VAG-merken en het ondanks alle ellende van de afgelopen jaren nog niet geleerd heeft om het merk totaal links te laten liggen,
dan is het misschien toch meer een kwestie van eigen schuld, dikke bult.
Want de enige wijze om een Winterkorn c.s. weer in het gareel te laten lopen is een totale boycot van het merk. Maar als u aan de overmatige vergoeding van 17,5 miljoen euro op jaarbasis wil bijdragen, gaat gerust uw gang.
Winterkorn en Piech - die van die megalomane gedachten heeft dat hij zo nodig de grootste autoproducent moet worden - zullen u zo dankbaar zijn, dat zij na gedane arbeid vast hartelijk zullen lachen om uw vrijwillige bijdrage.
En waarom ook niet, als je ermee weg weet te komen, nietwaar?
Dit omdat er erg veel kettingen kapot gaan of verspringen met als resultaat dat de motor compleet
naar de vaantjes gaat.
Reden?
Om de winst van VW te doen stijgen waardoor directeur Winterkorn zijn loonsverhoging van 550% sinds 2003 zogenaamd waar kan maken, worden de
de toeleveranciers dusdanig uitgeknepen dat ze als ze het al overleven - vorig jaar van de tien grootste failliet gegane bedrijven in Duitsland waren vijf grote toeleveranciers van de autoindustrie - ze de kwaliteitstandaard omlaag moeten brengen.
De kettingleverancier bijvoorbeeld moest om uit de kosten te komen dusdanig lang doorgaan met een al versleten productiemachine, dat de kettingen van een dusdanig slechte kwaliteit zijn, dat ze nooit ingebouwd hadden mogen worden (wat dus ook iets over de controle bij montage zegt).
Maar niet getreurd, een extra mogelijkheid voor het genereren van winst en dus bonusverhoging, nietwaar?
Die stomme kudde koopt toch wel - en de leasemaatschappijen hebben we toch ook al in de zak - en als we maar volhouden dat het om een exemplarische fout gaat, mag je de kosten van een eurootje of 6000 voor eigen rekening nemen.
Tot AutoBild iets te veel van die berichten kreeg - overigens hebben Mercedes V6- en V8-motoren en die van BMW ook met kettingproblemen te kampen gehad, leve de geweldige Teutoonse kwaliteit - en
VW nu zogenaamd coulance betracht en iets van 40% voor zijn rekening neemt.
Waardoor je dus nog voor het grootste deel de rekening uit eigen zak mag betalen.
Maar ja, zolang men geloof hecht aan de reclame praatjes van VW en andere VAG-merken en het ondanks alle ellende van de afgelopen jaren nog niet geleerd heeft om het merk totaal links te laten liggen,
dan is het misschien toch meer een kwestie van eigen schuld, dikke bult.
Want de enige wijze om een Winterkorn c.s. weer in het gareel te laten lopen is een totale boycot van het merk. Maar als u aan de overmatige vergoeding van 17,5 miljoen euro op jaarbasis wil bijdragen, gaat gerust uw gang.
Winterkorn en Piech - die van die megalomane gedachten heeft dat hij zo nodig de grootste autoproducent moet worden - zullen u zo dankbaar zijn, dat zij na gedane arbeid vast hartelijk zullen lachen om uw vrijwillige bijdrage.
En waarom ook niet, als je ermee weg weet te komen, nietwaar?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Ook autoweek roept mensen op om hun probleem te melden : http://www.autoweek.nl/autonieuws/19288 ... herkenbaar
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Als je bij je dealer in onderhoud bent word het stiekem gedaan.
Dit wegens de Tros Rader actie bij Peugeot Citroën.
Deze tijdens de beurt herstelde zijn dus prima maar als je elders in onderhoud bent loop je dus risico.
Universele garages worden zo benadeeld.
Zowel 1.4 als een serie 1.2 Tsi motoren is gedaan.
VW verkoopt ook zoveel dat elke Euro per ketting gaat tellen.
De claim van VAG groep is de reden dat deze fabriek die foute kettingen leverde wel failliet moest gaan.
Ook een ketting fabriek moet onderhoud plegen en niet onder de kostprijs leveren want dat hou je niet vol.
Dit wegens de Tros Rader actie bij Peugeot Citroën.
Deze tijdens de beurt herstelde zijn dus prima maar als je elders in onderhoud bent loop je dus risico.
Universele garages worden zo benadeeld.
Zowel 1.4 als een serie 1.2 Tsi motoren is gedaan.
VW verkoopt ook zoveel dat elke Euro per ketting gaat tellen.
De claim van VAG groep is de reden dat deze fabriek die foute kettingen leverde wel failliet moest gaan.
Ook een ketting fabriek moet onderhoud plegen en niet onder de kostprijs leveren want dat hou je niet vol.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13 apr 2012 13:55
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Nadat de koppeling van mijn 1.4 TSI DSG deze week is vervangen (...), blijkt nu ook de nokkenasversteller vervangen te moeten worden. Hij maakte de laatste tijd bij koude start soms ineens een bijzonder akelig ratel-geluid, nu weten we wel waar dat vandaan kwam..
Dus ook hier gedonder met het blok, bij slechts 50.000km.
Dus ook hier gedonder met het blok, bij slechts 50.000km.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Dezelfde problemen heb ik met mijn audi a3 1.stfsi en dsg bak. olieverbruik, ratelende distributieketting. De dsgbak schakelt heel schokkerig net alsof je niet met het koppelingspedaal overweg kan. Uitermate irritant bij filerijden met schakelen tussen 1, 2 en 3 of omgekeerd. De wagen is van oktober 2008 en de problemen begonnen in januari km 40000 en hoofdzakelijk bij een koude start, maar komen soms ook overdag voor. Nu staat de wagen op 45000 km en ben vorige week maar weer eens bij de dealer in amsterdam langsgegaan. Problemen zijn hun onbekend en tegen kostenvergoeding wilden ze er wel naar kijken en de dsg bak resetten. Voor mij geen auto meer van de vag groep en zeker niet van importeur PON. Overweeg als de kleppen door de zuigers gaan om direct contact op te nemen met de fabriek in duitsland. Hier worden de problemen ondeer de pet gehouden, bang als ze zijn voor kosten en naamsreputatie.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Ik ben bang dat ik ook in deze nachtmerrie ben beland. Ik heb sinds juni 2012 een VW Passat Variant met 1.4 TSI motor (DSG7). Er staat slechts 4000km op de teller en mijn auto wilt plotseling af en toe niet meer starten. Het probleem lijkt op te treden bij warme motor wanneer deze ca 10 minuten heeft uitgestaan. De auto start dan niet en lijkt gebrek aan vermogen te hebben. Inmiddels is de brandstofpomp vervangen zonder succes. Ik heb de auto onderweg al 2x via een sleper weg moeten laten slepen (mobiliteitsgarantie) omdat ik anders niet meer thuis kom. Het vertrouwen in deze auto is nu even zoek.
Zijn er mensen die deze klacht herkennen ?
Zijn er mensen die deze klacht herkennen ?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Die kleine motortjes zijn helemaal niet geschikt voor dit soort zware wagens. Dat is ook vragen om problemen. Ik kies altijd een wat oudere auto met de allerzwaarste motor. Nooit problemen. Die worden amper belast met mijn bejaardenrijstijl . Wat duurder in de benzine maar tenminste geen "nachtmerries".
Gezien de lage marges in autoland is er voor een fatsoelijke garantie ook al lang geen geld meer.
Gezien de lage marges in autoland is er voor een fatsoelijke garantie ook al lang geen geld meer.