LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fletcher en waardering personeel

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
OnnoR

Fletcher en waardering personeel

Ongelezen bericht door OnnoR »

Ik heb mijn contract verlenging bij Fletcher niet ondertekend omdat ze bij mij beloofde 100 euro aan reiskosten niet uitbetaalden, zoals we mondeling agesproken hebben. Dus op 12 mei liep mijn contract af. Met goede bedoelingen heb ik mijn bedrijfskleding netjes afgeleverd en ik vroeg nog naar verdere afwikkeling. Ik moest wachten tot het einde vd maand en het zou alles gestort worden met normale datum van onze salarisspecificatie. Tot mijn verbazing kreeg ik alleen mijn loon,zonder vakantiedagen/toeslag of wat dan ook. Ik belde en hun antwoord was dat ik veel langer moest wachten op de rest,pas aan het einde vd volgende maand gaan ze resterend bedrag uitkeren en dat was de normale procedure volgens hun...
Mijn vraag is: weet iemand of het idd zo is en indien niet wat mijn rechten zijn!?

B.V.D.

Groet! Onno

maryana

Re: Fletcher en waardering personeel

Ongelezen bericht door maryana »

Toen ik uit dienst ging bij de gemeente, ging het op dezelfde manier. Dat is wel de enige keer dat ik het heb meegemaakt. Bij de andere werkgevers die ik heb gehad, kreeg ik wel gewoon alles uitbetaald in de laatste maand dat ik er werkte.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

normaal gesproken kunnen zaken als overwerk en dergelijke pas een maand achteraf worden verwerkt
stel dat je op 31 mei overwerkt dan kan dat nooit meer in het salaris van mei vewerkt worden, omdat het salaris van mei normaal gesproken al is betaald
alles wat dus in mei afwijkt aan overwerk ziekengeld en zo wordt dus pas in juni betaald
vakantiegeld wordt ook over de inkomsten van die maand mei berekend en die is dus pas op 1 juni bekend , dus die maand mei zal eerst voorbij moeten zijn voor dit berekend kan worden
het is dus normaal dat een en ander pas een maand later wordt betaald
ik hoopdat ik het begrijpelijk heb opgeschreven, anders probeer ik het gewoon nog een keer

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

OnnoR schreef:Tot mijn verbazing kreeg ik alleen mijn loon,zonder vakantiedagen/toeslag of wat dan ook. Ik belde en hun antwoord was dat ik veel langer moest wachten op de rest,pas aan het einde vd volgende maand gaan ze resterend bedrag uitkeren
Redelijk standaard en niets om je over op te winden. Salarisadministratie heeft even nodig om de eindbalans op te maken. Natuurlijk mag het en ik snap ook het probleem niet. Als ze nu gezegd zouden hebben dat je het pas in 2013 krijgt...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit is niet zo vreemd en komt bij veel bedrijven voor. Sommigen hebben bijvoorbeeld salarisadministratie uitbesteed en moeten wijzigingen bijvoorbeeld voor de 10de van de maand doorgegeven worden, willen die wijzigingen nog verwerkt worden in het salaris van de betreffende maand. Pas op het moment dat de laatste dag is geweest kan de eindbalans opgemaakt worden van overuren, vakantiedagen die over zijn enz.

Het heeft niet veel zin om er al teveel energie in te steken om erover te bellen, mailen of brieven te schrijven. Tegen de tijd dat hier uitsluitsel en overeenstemming over is, is de normale betaaldag alweer geweest.

OnnoR

Ongelezen bericht door OnnoR »

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Blijkbaar is dat idd normale procedure, kreeg ik ook van de vakbond te horen. Ik dacht dat het veel sneller kon(via hun comp. systeem) uitgerekend worden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

OnnoR schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties!
Blijkbaar is dat idd normale procedure, kreeg ik ook van de vakbond te horen. Ik dacht dat het veel sneller kon(via hun comp. systeem) uitgerekend worden.
Computersystemen werken met van te voren vastgelegde verwerkingsmomenten. Op andere tijden zijn andere jobs ingeplanned, dus je kunt niet zomaar iets tussendoor doen, hoe snel de computersystemen ook zijn.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

een computer kan wel snel rekenen, maar aan voorspellingen doen werkt nog niet echt
kijk maar naar de weersverwachting

in veel contracten zijn er bijvoorbeeld inhoudingen bij ziekte
of er wordt overwerk verricht
de meest lonen worden bij mijn weten zo rond de 25ste van de maand uitbetaald
dat betekent dat alles wat zich in een maand afspeelt nadat het loon is uitbetaald voor de computer onbekend terrein is
als op de 25ste het loon betaald wordt kan iemand op de 26ste ziek worden
dit kan dus nooit in die loonbetaling zijn verwerkt
in de praktijk betekent dit dus dat deze bedragen de maand er op bij het loon worden verrekend
in het geval van einde dienstverband volgt dus de maand nadat men uit dienst is gegaan nog een verrekening

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ruud_a schreef:de meest lonen worden bij mijn weten zo rond de 25ste van de maand uitbetaald
dat betekent dat alles wat zich in een maand afspeelt nadat het loon is uitbetaald voor de computer onbekend terrein is
als op de 25ste het loon betaald wordt kan iemand op de 26ste ziek worden
dit kan dus nooit in die loonbetaling zijn verwerkt
Dat laatste is voor TS niet echt van toepassing aangezien het contract afliep op 12 mei.

Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld de salarisadministratie uitbesteedt. Velen van hen moeten wijzigingen (bijvoorbeeld een salarisstijging) voor de 10de van de maand doorgeven wil het nog verwerkt kunnen worden in diezelfde maand. Het zal al bekend zijn geweest dat TS het contract niet wilde verlengen dus voor de normale betaling was dit geen probleem.

Voor zaken als overuren, overgebleven vakantiedagen enz kan dit inderdaad net wel een probleem zijn geweest. Het is best mogelijk dat iemand op het laatste moment juist wel nog een vrije dag neemt of toch een geplande vrije dag ineens niet opneemt enz.

Gesloten