LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slaapgenoten

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
s.voets
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2011 11:05

slaapgenoten

Ongelezen bericht door s.voets »

In februari m-line matrassen ontvangen met een omruilgarantie van 3 maanden besteld bij slaapgenoten te Duiven. Helaas vanaf begin bleven de rugklachten waarvoor wij juist deze hadden aangeschaft. Buiten deze periode van 3 maanden ( door omstandigheden ) terug geweest en contact gehad met slaapgenoten per mail. Deze kwamen met de super oplossing dat ik ze zonder extra kosten mocht omruilen. Dit afgelopen vrijdag geregeld op zeer correcte wijze met vestiging Duiven. We kunnen niet wachten op de nieuwe matrassen en danken Slaapgenoten voor deze ZEER klantvriendelijke oplossing.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Goeie reclame! :mrgreen:

Robert928
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2012 10:52

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door Robert928 »

12 weken geleden een bed besteld van SlaapGenoten, op voorhanden een hele goede keuze, we werden goed geholpen en het leek allemaal goed te gaan. We hadden voor de Nordland Special Edition gekozen (2500 euro!) en een actiebed die makkelijk op voorraad zou moeten zijn (en nog steeds in de aanbieding is).

Inmiddels zitten we in de 12e week vanaf de bestelling en hebben we nog steeds geen bed (5-7 weken levertijd uiterlijk). Het begon al doordat wij zelf contact op moesten nemen in de week dat het bed geleverd zou gaan worden. Op zich leek ons dat logisch en namen we contact op, vervolgens was de verwachte levering niet die week (7e week), maar de volgende week vrijdag want alleen de pootjes van het bed ontbraken nog.

Daar konden we mee leven en was goed. Echter, hebben we donderdag nog wel even gebeld want het andere bed dat we nu hebben staan moest nog uit elkaar. Toen bleek dat ze opeens het hele bed niet binnen hadden en er geen levering plaats kon vinden. Als wij niet hadden gebeld hadden we de vrijdag het bed weer op kunnen zetten. Nee, ze hadden last van een nieuw systeem en daarom kon alles niet goed gaan, toen kregen we plots ook een nieuw ordernummer (toen dachten wij al, wat raar, zou het bed van ons toevallig aan iemand anders verkocht zijn?). We konden een compensatie eisen en vervolgens zou het alsnog de volgende week goed komen en teruggebeld worden.

Wij de maandag gelijk even bellen om te vragen wat er nou aan de hand was en of de levering die week wel plaats kon vinden. Nee, nu konden ze het niet vertellen en de bevoegde die de compensatie zou beslissen was ook niet aanwezig. Ook konden ze geen tijd doorgeven wanneer de levering plaats zou vinden.

Inmiddels zitten we aan het einde van die week en heb ik zojuist even contact opgenomen met de afdeling in Duiven. Zij zeggen nu dat we nog 3 weken moeten wachten voor de verwachte levering. Ik vind dit heel erg slecht en ben bijzonder teleurgesteld in Slaapgenoten en zal het ook nergens aanraden, de service is namelijk tot het dieptepunt gezakt bij deze winkel. Het niet goed op de hoogte brengen van de klanten, wat mij de normaalste zaak van de wereld lijkt is daar gewoon niet mogelijk. Als klant (een klant is toch koning?) zelf al contact moet opnemen voor alles en er een grote rotzooi is, dan is het de omgekeerde wereld.

Ik wacht nog op de levering en ben van plan volgende week het geld terug te vragen en elders te bestellen. Mocht het volgende week niet geleverd worden dan zal ik jullie allemaal het verhaal verder vertellen.

Kortom, slechte zaak van de algemene klantenservice die landelijk is. De winkel in Duiven is prima qua service, enkel de overkoepelende zaak in heel het land is met de klantenservice niet bepaald strikt en netjes in afhandeling.

Mevrouw van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:05

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door Mevrouw van Dijk »

Wij hebben vorig jaar juli een bed gekocht bij Slaapgenoten (Eastborn), maar zijn erg ontevreden over service als ook de kwaliteit. Het bed werd in oktober geleverd, en we hebben diverse klachten bij Slaapgenoten neergelegd. Helaas zijn we nu nog steeds bezig met het oplossen hiervan, en is de terugkoppeling van Slaapgenoten meer dan teleurstellend. De dames van Customer Service blijven vriendelijk (ook al worden wij nooit teruggebeld), maar hebben totaal geen bevoegdheid om ook maar iets te doen. Wij hebben nog steeds geen oplossing voor alle problemen met het bed, en hebben enorm spijt dit bed bij Slaapgenoten te hebben gekocht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door crazyme »

Mevrouw van Dijk schreef:Wij hebben vorig jaar juli een bed gekocht bij Slaapgenoten (Eastborn), maar zijn erg ontevreden over service als ook de kwaliteit. Het bed werd in oktober geleverd, en we hebben diverse klachten bij Slaapgenoten neergelegd. Helaas zijn we nu nog steeds bezig met het oplossen hiervan, en is de terugkoppeling van Slaapgenoten meer dan teleurstellend. De dames van Customer Service blijven vriendelijk (ook al worden wij nooit teruggebeld), maar hebben totaal geen bevoegdheid om ook maar iets te doen. Wij hebben nog steeds geen oplossing voor alle problemen met het bed, en hebben enorm spijt dit bed bij Slaapgenoten te hebben gekocht.
U geeft niet aan om welke klachten het gaat.

Misschien verlangt u wel het onmogelijke. Dan is het niet gek dat daar niets aan wordt gedaan toch ?

Mevrouw van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:05

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door Mevrouw van Dijk »

Als eerste, mocht u een medewerker van Slaapgenoten zijn, dan is dit de snelste reactie die we ooit gehad hebben!

De klachten zijn wel bekend bij slaapgenoten, en ook zeer zeker gegrond. Maar aangezien we met drie verschillende partijen moeten werken (Slaapgenoten, Eastborn en de medewerkers van Beter Bed Holding (die levering en zogenoemde 'service' doet), worden we van het kastje naar de muur gestuurd. BBH zegt dat we contact moeten opnemen met Slaapgenoten klantenservice; Slaapgenoten klantenservice zegt dat de service monteurs van BBH alle bevoegdheid hebben. Slaapgenoten filiaal geeft aan dat ze afhankelijk zijn van Eastborn vertegenwoordiger; Eastborn geeft aan dat Slaapgenoten verantwoordelijk is, aangezien daar het bed is gekocht.

Om moe van te worden....en als ik nu een lekker bed had om in te slapen!

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door S. Amson »

slaapgenoten, mevrouw van dijk wacht op antwoord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door crazyme »

Mevrouw van Dijk schreef:Als eerste, mocht u een medewerker van Slaapgenoten zijn, dan is dit de snelste reactie die we ooit gehad hebben!
Slaapgenoten liggen ws nog te pitten.

U gaat overigens niet inhoudelijk in op mijn reactie.

OlafK
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 17:45

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door OlafK »

9 weken geleden een Nordland Special Edition besteld bij Slaapgenoten Amersfoort. Afgesproken levertijd 6-8 weken. Vorige week werden we gebeld: de levertijd is ernstig vertraagd. Aangegeven oorzaak: het nieuwe "systeem" werkte niet goed en daardoor is de order niet doorgekomen.
Vandaag heb ik maar eens gebeld naar de status van onze bestelling. Daar kwam weinig concreets uit. Het gaf mij in ieder geval geen vertrouwen in een goede afloop. Op dit Forum staat exact hetzelfde verhaal al een keer vermeld. In dat geval (van Robert928) is de levertijd inmiddels opgelopen tot ruim 15 weken. Dat is wat mij betreft te lang en daarom heb ik aan Slaapgenoten Amersfoort mijn wens kenbaar gemaakt om het contract te ontbinden onder teruggave van de aanbetaling. Op vriendelijke wijze gaf men aan mijn verzoek tot ontbinding en terugbetaling te zullen honoreren. Ik kreeg de toezegging dat mijn aanbetaling uiterlijk op maandag 4 juni staat bijgeschreven op mijn bankrekening.
Het vervolg zal ik op dit Forum vermelden.

OlafK
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 17:45

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door OlafK »

Update:
Afgelopen maandag stond er geen bijschrijving op mijn bankrekening. De toezegging van Slaapgenoten Amersfoort werd dus niet gestand gedaan.
05.06: Telefonisch contact gehad met Slaapgenoten Amersfoort. Hij zou navraag doen bij de Centrale Organisatie en met enkele ogenblikken terugbellen. Dat gebeurd niet, dus zelf gebeld. De medewerker betreurde dat het niet goed was gelopen maar zei geen invloed te hebben op de Centrale Organisatie. Hij gaf mij het interne transactienummer en verzocht mij om zelf contact op te nemen met de servicedienst. Hij doorsturen van het kastje naar de muur is begonnen......
07.06: werd ik gebeld door Klantenservice. Men had mijn verslagje op " Radar" gelezen en men erkende dat de levering en service niet naar behoren waren geweest. Deze medewerker zegde -uiteindelijk- toe om persoonlijk de zaak op te lossen (telefonische overboeking op 08.06).
08.06: telefonische overboeking is uitgevoerd. Ik heb mijn geld terug, maar niet van mijn slaap genoten....
Laatst gewijzigd door OlafK op 08 jun 2012 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze zijn daar bij slaapgenoten blijkbaar hun eigen bedden aan het uitproberen... :wink:

MAXIEM

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

OlafK

*Je kunt jouw bericht over Slaapgenoten Amersfoort natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

robertje1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:29

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door robertje1980 »

Goed dat ik het even terug lees, ik heb eerder onder de naam Robert gereageerd, maar doe dit nu even onder een ander account (account kon ik niet zo snel in komen). Ik heb inmiddels de zaak met Slaapgenoten afgehandeld, het was op de vrijdag nog dat ik even met vrienden had overlegd over hoe en wat en ik het eigenlijk wel zat was.

Ik heb gebeld naar Slaapgenoten en mijn geld teruggeëist, dan kon ik inderdaad een aanvraag doen voor een terugbetaling per rekening en dergelijke. Daar was ik totaal niet blij mee en heb ik op gereageerd dat ik even langs zou komen om het geld op te halen. Dit kon niet want iedereen was vrij en op goede vrijdag was dat geen optie. Waarop ik zei, "over maximaal 3 uur ben ik daar en kom ik mijn geld ophalen. Op het moment dat het geld er niet is zal ik de politie bellen en kijken we wel wat eruit komt." Dit willen ze natuurlijk niet en zitten ze niet op te wachten, want als ze klanten in de winkel hebben gaan die niks meer kopen en het is nooit fijn om de politie op je "dak" te hebben. Toen ook opgehangen en van plan daar naartoe te gaan.

Een uur later (was net van plan te gaan) belde ze en zeiden ze dat van hogere hand het geld (de aanbetaling) beschikbaar hadden. Toen heb ik het opgehaald en nog even mijn verhaal gedaan, ik was er helemaal klaar mee!

Heb inmiddels een bed besteld dat weekend nog bij (http://www.slaapcomfortzevenaar.nl/) en ben daar helemaal blij mee. Goede service, fijne ondersteuning bij de keuze en volgende week vrijdag komt de eigenaar het zelf leveren. Ik verwacht dat het daar goed gaat en ik eindelijk goed kan slapen! ;)

Ook al kom je ergens ver vandaan, die zaak is aan te raden. Heel veel bedden testen en precies wat jij wilt ook qua advies goed krijgen. Dat is bij andere zaken ver te zoeken.

Nu vind ik het wel weer genoeg met dat getype!

revaze
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2012 10:47

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door revaze »

Eind mei naar Slaapgenoten in de Megastores den haag geweest om een nieuw bed uit te zoeken voor in ons nieuwe huis, ik weeg zelf +/- 105 kilo dus over het algemeen heb je dan een wat steviger matras nodig dan iemand van 80 kilo, ik heb dit netjes doorgegeven in de winkel maar de verkoopster gaf aan dat dit niet nodig was dat ik dan alleen een stevig top matras nodig had (goed voor minstens 10 jaar slaag genot, zei ze er bij). we hebben het bed inmiddels een maand of 3 staan maar na 1 maand lag ik al in kuil en werd ik wakker met pijn in heel mijn lichaam omdat het bed veel te zacht is en niet geschikt voor iemand van mijn gewicht.... Ik bellen met slaap genoten het verhaal uitgelegd die telefoniste wist niet zo goed wat ze er mee aan moest dus ze ging even contact opnemen met de vestiging in den haag. Ik werd netjes terug gebeld zoals beloofd maar met een oplossing kwam slaapgenoten niet, er zouden wel even 2 monteurs langs komen om het te beoordelen en dan zouden ze kijken of ze de klacht in behandeling zouden nemen... nou de monteurs zijn langs geweest hebben een paar keer op het bed geduwd maar niets raars kunnen constateren, Nee slaapgenoten dit merk je ook pas als je op het bed ligt en er in moet slapen!! maar goed omdat ze af gaan op de beoordeling van de monteur kon de telefoniste me vertellen dat ze niets voor me kon betekenen!?!? schandalig!

dondave
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 14:32

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door dondave »

Wij hebben 15 weken geleden een bed gekocht bij Slaapgenoten(Arena). De service in de winkel uitstekend. Vandaag kregen wij voor de 3de keer een brief dat onze bestellen weer vertraagd dus tot 6-12-2012.

Dit vinden wij niet acceptabel dus ik dacht laat ik even kijken op internet wat de ervaringen zijn van andere.

Ik kwam meteen uit op deze site ik lees het verslag van Robert928 en het is gewoon PRECIES hetzelfde wat wij nu meemaken, ook last van een nieuw systeem ook een ander order nummer gekregen, iedere week een nieuwe brief met spijt dat het WEER vertraagd is etc.

Ik ga vanmiddag slaapgenoten bellen om mijn aanbetaling terug te eisen.

Ik hou jullie op de hoogte.

sleger2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2012 13:13

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door sleger2010 »

In oktober 2011 heb ik een bed en een aantal accessoires besteld bij Slaapgenoten in Heerlen. In januari 2012 is deze bestelling geannuleerd. Dit was verder geen enkel probleem kreeg ik te horen. Zowel in februari als in maart krijg ik een telefoontje van Slaapgenoten wanneer ze het bed konden komen geleverd. Tot twee keer toe heb ik de gehele bestelling weer geannuleerd. Vervolgens belt in mei slaapgenoten aan bij mijn huis met de mededeling dat ze het bed komen leveren. Weer heb ik gebeld naar het hoofdkantoor, aangegeven dat de bestelling inmiddels al minimaal drie keer is geannuleerd en ik het bed dus niet wil. Nu krijg ik een dagvaarding van Slaapgenoten dat ze € 1200 willen ontvangen voor de annulering van het bed. Op zijn mildst gezegd, spreek ik de waarheid als ik zeg dat ik enorm boos ben dat ze geld willen ontvangen voor niks!! Over slapend rijk worden gesproken ... Het mooiste is, dat in de dagvaarding staat, dat ze totaal niet op de hoogte waren van de annulering. Serieus, houden ze me voor de gek!!?? Ondanks meerdere getuigen bij deze annulering durven ze dit daadwerkelijk te zeggen. Als je ze vervolgens opbelt met de vraag waar dit naar toe gaat, krijg je als antwoord "het is niet meer ons probleem. De vordering ligt bij de deurwaarder". De service van slaapgenoten is ronduit slecht en ik zou ook iedereen afraden om zaken met hen te doen. Genoeg andere zaken waar je een bed kan kopen. Als dit de manier is waarop de zaak wordt gerund, dan vraag ik me af wat voor bizarre zaken Nederland allemaal toelaat. Ik ben benieuwd hoe de rechter in deze gaat beslissen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sleger 2010, wanneer U annuleert kost dat doorgaans 30% van het aankoopbedrag. 3 maanden na aanschaf heeft U geannuleerd. Logisch dat ze daar kosten voor in rekening brengen !

U heeft bij annuleren verzuimd om te vragen of daar kosten voor in rekening gebracht worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: slaapgenoten

Ongelezen bericht door crazyme »

sleger2010 schreef:Weer heb ik gebeld naar het hoofdkantoor, aangegeven dat de bestelling inmiddels al minimaal drie keer is geannuleerd en ik het bed dus niet wil.
Na de eerste keer heeft u toch wel aangetekend uw annulering verstuurd ? Anders is het niet echt geloofwaardig dat u zoiets belangrijks telkens heeft afgedaan met een telefoontje.
sleger2010 schreef: Ik ben benieuwd hoe de rechter in deze gaat beslissen.
Ik zou het niet zover laten komen en de zaak schikken. Wanneer ze een correcte koopovereenkomst hebben trekt u aan het kortste eind.

Gesloten