LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Martien_b
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2010 16:01

KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Martien_b »

Op 1 februari 2012 ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin. Mijn vriendin had op haar oude adres internet van KPN en was daar tevreden over. Dus toen we gingen verhuizen was het plan om die verbinding mee te verhuizen.

Daarom heb ik ruim optijd contact gezocht met KPN, op 11 januari kreeg ik dan ook een bevestiging van mijn aanvraag. Tot mijn verbazing kostte het verhuizen wel 25euro maar dat nam ik voor lief.

Op 25 januari kreeg ik opnieuw een bericht van KPN:
Geachte mevrouw XXXX,

Wij zijn klaar voor uw verhuizing!

Binnenkort gaat u verhuizen. Wij hebben de afgelopen tijd achter de schermen alles geregeld om de verhuizing van uw KPN aansluiting zo goed mogelijk te laten verlopen. Hierbij ontvangt u enkele belangrijke verhuistips.
Dus ik dacht dat nu alles netjes geregeld zou zijn. Maar het tegendeel bleek waar te zijn. Er was geen internet. Ik heb ze nog een dag de tijd gegeven en ben ze toen gaan bellen.

Na enkele minuten aan de telefoon te hebben gewacht kreeg ik de juiste persoon te spreken. Er was iets fout gegaan en de verbinden was dus helemaal niet verhuisd. Ookal had ik wel een mail gekregen dat hij verhuisd zou zijn.

Het zou nog 2 weken duren voordat ik weer internet had. Aangezien ik mijn eigen bedrijf heb was dit geen optie. De persoon aan de telefoon snapte dit en zei dat ik het abbonnement zonder problemen kon opzeggen. Tevens zou ik de verhuiskosten, de teveel betaalde abbonementskosten en de kosten van het bellen naar de klantenservice vergoed krijgen.

Om dit te regelen werd ik doorverbonden naar de opzeg afdeling. De opzegging zou geregeld zijn en ik werd verbonden met de afdeling die zouden zorgen dat ik mijn geld terug kreeg. Zover alles prima.

Maar toen ging het fout, ik werd verbonden met de verkeerde afdeling en die wilden me niet meer doorverbinden naar de juiste afdeling. Ik moest maar opnieuw bellen.

Dus ik bel weer opnieuw, weer alles uitgelegd en ik werd weer naar de opzeg afdeling verbonden. Bij de opzeg afdeling konden ze mijn geld niet terug geven dus ik werd weer doorverbonden.

Dus ik mijn verhaal opnieuw uitleggen... Zegt de mevrouw van KPN: Ow ik zie hier dat uw abbonement nog niet is opgezegd, ik verbind u met de opzeg afdeling.... Ondertussen word ik een beetje boos maar ik hou me in want wil het graag geregeld hebben.

Opnieuw aangeland bij de opzeg afdeling wordt mij verteld dat het abbonement echt wel is opgezegd! Dus ik weer doorverbonden met de afdeling die mij mijn geld terug zou gaan geven. "Nee meneer, het spijt me maar hier staat geen abbonement dat is opgezegd. Heeft u uw eindafrekening bij de hand?"
Ik: "Eindafrekening?? Ik heb net mijn abbonement opzegd en zou meteen mijn geld terug krijgen!" Zij: "Nee u moet wachten op uw eindafrekening".

Dus ik daar op gewacht, nog een aantal keer gebeld allemaal op dezelfde belachelijke manier 'geholpen'. Ondertussen blijft de KPN rekeningen sturen en heb ik mijn geld van mijn verhuizing en telefoonkosten niet terug.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik heb het verhaal al zovaak uitgelegd aan de telefoon maar het lijkt alleen maar erger te worden...

Groeten,
Martien

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik kan aan het verhaal geen touw vastknopen, zit er in het huis geen telefoonaansluiting.
Opzeggen hoort schriftelijk te gebeuren en niet telefonisch :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Martien_b schreef:Tot mijn verbazing kostte het verhuizen wel 25euro maar dat nam ik voor lief.
Als jij hierover verbaasd bent neem ik aan dat jij met je eigen bedrijf gratis diensten biedt. Kan ik je inhuren (voor niks uiteraard)?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door ciske »

TS, misschien kan je beter je post op het kpn forum zetten?

Martien_b
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2010 16:01

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Martien_b »

@har06: Omdat de KPN een fout gemaakt heeft gaven ze me de optie om direct het abbonement op te zeggen. Ik geef toe dat het een nogal onduidelijk verhaal is, komt waarschijnlijk omdat ik zelf de logica in het geheel ook kwijt ben..

@GJvdZ: Bij andere bedrijven heb ik nooit verhuizingskosten hoeven te betalen, ik zie het als een service. En ze mogen blij zijn dat ik ook op mijn nieuwe adres gebruik van hun service wil maken.

@ciske: Bedankt voor de tip, ik wist niet dat die ook bestond.

Maar nog even in het kort mijn probleem:
KPN heeft een fout gemaakt bij de verhuizing, dit geven ze zelf toe. Ook stemmen ze in met een vergoeding van de gemaakte kosten. Echter heb ik nu na enkele maanden nog geen cent gezien maar krijg juist steeds meer nieuwe rekeningen binnen. Ik heb het idee dat bellen geen zin heeft want ik word van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen loopt mijn telefoonrekening maar op..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door ciske »

Bellen heeft inderdaad weinig zin bij KPN .
Heb je al een aangetekende brief gestuurd?
Trouwens heb je op papier staan dat je bij KPN weg kan, ga anders langs het juridisch loket in je woonplaats voor advies.

succes.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door witte angora »

Toevallig dat dit topic er is. Vrienden van mij in Lelystad wilden overstappen van UPC naar KPN. Dit omdat de verbinding met UPC gewoon slecht is, zelf konden ze niet bellen, en degenen die belden, konden ze vaak niet horen, dan moest je het een tweede keer proberen.

Afijn, dat zou dus de 18e mei gebeuren. De 8e waren ze door UPC al afgesloten, rest van het verhaal laat ik buiten beschouwing, UPC is off-topic hierzo.

Echter, tot de dag van vandaag hebben ze nog steeds geen telefoon en internet. Krijg net een mailtje dat via familie is verstuurd, dat de centrale plat ligt. Het zou morgen moeten werken, maar dat is al eerder beloofd. Intussen zitten ze morgen dus 2 weken via KPN zonder telefoon en internet. (Na dus eerder via UPC 10 dagen zonder telefoon en internet te hebben gezeten)

UPC is het gedurende twee jaar niet gelukt om de slechte verbinding te verbeteren, bij KPN hebben ze nu dus helemaal niks. Schiet niet op nee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door ciske »

KPN is wat klantvriendelijkheid betreft, heel slecht. Denk je er goed aan te doen bij UPC weg te gaan zit je nog zonder.

providers zijn alleen vriendelijk als je klant wordt, ben je het al hebben ze weining tot geen aandacht voor je klachten.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Tjah eigen schuld he. Verschuilen dat je je eigen bedrijf hebt en daarom je verbinding nodig hebt kan niet he. Je mag een consumenten Abonnement niet zakelijk gebruiken dit staat bij ALLE providers in de Algemene Voorwaarden (AV) dat men het 'gedoogd' komt omdat een provider niet iedereen kan controleren. Je had een Zakelijk Abo moeten nemen ,is duurder maar heb je ook meer rechten.

Helaas pindakaas !

Tubantia1983
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:23

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Tubantia1983 »

Martien_b schreef:De persoon aan de telefoon snapte dit en zei dat ik het abbonnement zonder problemen kon opzeggen. Tevens zou ik de verhuiskosten, de teveel betaalde abbonementskosten en de kosten van het bellen naar de klantenservice vergoed krijgen.
Ik snap er niks meer van, van dat KPN, het lijkt alsof ze klanten liever kwijt dan rijk zijn. Absoluut niet meedenken met klanten om toch zo snel mogelijk een abonnement te kunnen leveren, om vervolgens nadat je je abonnement hebt opgezegd een standaardbrief toegestuurd te krijgen dat men het vervelend vindt dat je geen klant wilt blijven bij de KPN. Terwijl KPN in mijn geval niet eens KAN leveren. Ik ben ook nog voornemens om na lang gesteggel met de KPN mijn teveel betaalde abonnementskosten en de kosten voor het bellen naar de klantenservice vergoed te krijgen, maar ik vrees dat ik dat niet op korte termijn voor elkaar krijg. Gewoon omdat het een bureaucratische zooi is binnen KPN.

choocomel

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door choocomel »

@GJvdZ: Bij andere bedrijven heb ik nooit verhuizingskosten hoeven te betalen, ik zie het als een service. En ze mogen blij zijn dat ik ook op mijn nieuwe adres gebruik van hun service wil maken.

In dat geval moet je op het oude adres opzeggen en op de nieuwe een kompleet nieuwe aanvraag doen. Overigens is dit meestal verstandiger omdat je dan vaak korting etc kan krijgen :D ... Just saiyan

choocomel

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door choocomel »

Wolter32 schreef:Tjah eigen schuld he. Verschuilen dat je je eigen bedrijf hebt en daarom je verbinding nodig hebt kan niet he. Je mag een consumenten Abonnement niet zakelijk gebruiken dit staat bij ALLE providers in de Algemene Voorwaarden (AV) dat men het 'gedoogd' komt omdat een provider niet iedereen kan controleren. Je had een Zakelijk Abo moeten nemen ,is duurder maar heb je ook meer rechten.

Helaas pindakaas !
hulde, normaliter ben ik tegen providers maar hierin totaal mee eens. Altijd dat gezeur over bedrijven, neem dan g*d een zakelijke abonnement. Waarom vraag je om onderschijt als je t zelfde betaald? je bent wel een zeer slechte ondernemer als je internetafhankelijk bent en dit doet :D of zwakzinnig. Overigens, willen we het toch goedkoper? Om t goedkoper te krijgen moet ergens bezuinigd worden. En ja dat wordt onder andere het servicedesk, krijg je van die pipos aan de lijn die gestuurd worden door Derp en Herp.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door bprosman »

onderschijt
Stank voor dank :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
onderschijt
Stank voor dank :wink:
:lol:

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een mailtje gehad van die vrienden uit Lelystad (via familie van hen): ondanks de zoveelste belofte is het aansluiten vandaag niet gelukt, ze zitten dus nu al 14 dagen zonder tv, zonder internet, zonder telefoon. Fijn, KPN!

KPN moet volgens mij staan voor: Komedianten en Prutsers Nederland.

Martien_b
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2010 16:01

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Martien_b »

Dit heeft niks te maken met het hebben van een eigen bedrijf. Het gaat hier om het abbonement van mijn vriendin. Dat ik op het nieuwe adres graag gebruik wil maken van internet mede omdat ik zzp'er ben doet geen afbreuk aan de belabberde service van KPN.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Wolter32 »

ZZP'er is dus zakelijk en moet je een zakelijk abo nemen en stoppen met dit onzin gezeur...

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door berend12 »

De klantenservice werkt gewoon nog steeds slecht. Opzeggen kan telefonisch, maar iets in een keer goed geregeld krijgen dat lukt vaak niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door ciske »

berend12 schreef:De klantenservice werkt gewoon nog steeds slecht. Opzeggen kan telefonisch, maar iets in een keer goed geregeld krijgen dat lukt vaak niet.

precies, kpn is niet echt klantvriendelijk.

@Wolter, TS zegt dat het van die vriendin is, dus hoezo zakelijk?

Bensel15
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:53

Re: KPN internet verhuizing loopt totaal uit de hand

Ongelezen bericht door Bensel15 »

ciske schreef:
berend12 schreef:De klantenservice werkt gewoon nog steeds slecht. Opzeggen kan telefonisch, maar iets in een keer goed geregeld krijgen dat lukt vaak niet.

precies, kpn is niet echt klantvriendelijk.

@Wolter, TS zegt dat het van die vriendin is, dus hoezo zakelijk?
Omdat er aangegeven wordt dat het een zzp'er betreft. Daarmee win je echter geen argument als je bij een particuliere dienst zit. Ongeacht of die van de vriendin is.

Zulke zaken worden vaak gebruikt om wat extra druk te zetten. Maar zoals opgemerkt: een ZZP'er heeft meer aan een zakelijk abonnement. En onder een particulier abonnement val je ook onder particuliere voorwaarden.

Vaak is het ook een kwestie van 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten'. Als je daadwerkelijk afhankelijk bent van internet/telefonie, dan zorg je voor zekerheid, eventueel door ook bij een andere provider een eenvoudig abonnement af te sluiten. Kost wel iets meer, maar wel een stuk zekerder.

Gesloten