LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

en voortaan toch naar een heuse Japanner switch...
Die raken inderdaad nooit defect :wink:
Overigens zijn LG en Samsung Koreanen.

*Annelies*
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2012 23:29

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door *Annelies* »

Zojuist met Philips gebeld en tot mijn grote verontwaardiging mag ik €220 gaan betalen voor het vervangen van het ondeugdelijk onderdeel wat anderen wel volledig kregen vergoed. Ik ben woest. Als ik mijn televisie van 4 jaar oud (!!) vaker had gebruikt was dit euvel eerder naar boven gekomen en was me dit bespaard, maar de 'coulanceregeling is niet meer van toepassing'. Wat nou, coulance! Een spuugdure tv van 4 jaar oud, met een ondeugdelijk onderdeel!!
Ik ben er nog niet klaar mee.

pug
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2012 16:20

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door pug »

Een paar dagen geleden was mijn 42PFL7962D aan de beurt, ook 4 jaar oud.
geen beeld meer, wel geluid & ambilight.
Zojuist teruggebeld door servicedienst met de fijne mededeling dat het maximaal 360 euro zou kosten. Als de monteur kwam en ik wilde het niet laten repareren, mocht ik 115 euro voorijkosten neerleggen.
Op mijn argument dat het om een bekend Philips probleem gaat (de inverter), kreeg ik te horen dat de monteur nu juist 2 andere onderdelen wilde meenemen, het was het dus niet de inverter. Natuurlijk, blijf het maar gewoon ontkennen...

Wat een waardeloze service van Philips.
Ik ben ook helemaal klaar met dit bedrijf :x

cordo
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2012 10:13

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door cordo »

Ook bij ons heeft op 27 apr de Philips 42PFL9632D het begeven, geen beeld wel geluid en ambi light.
Vervolgens Philips Consumer Care en deze meneer was bekend met het inverterkit probleem, maar kon mij niets zeggen over de kosten van de reparatie. Dit zou ik vernemen van de monteur welke mij op 1mei zal bellen voor een afspraak. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de repar. kosteloos wordt uitgevoerd, gezien ook de reactie op dit forum van Philips Consumer Care (er zal altijd voor een passende oplossing gevonden worden") daarbij heb ik ook gelezen dat Philips voor het vervangen van deze inverterkit een onbeperkte garantie geeft omdat deze gebruikte invertkit een productefout is. Ben benieuwd.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Hoera, vandaag is ook mijn 42PLF9632D tijdbommetje afgegaan, de inverter kaduuk. Geen beeld, wel geluid en Ambi, alsof het geprogrammeert is; je zit er als het ware op te wachten. Als er geen gratis oplossing is gaat dit ding van 1999.00 euro de container in en nooit meer dit merk. Dit soort stomme productiefouten moeten toch anders aangepakt worden door producenten. Nog voor de aankoop (19-01-2008) aan Phillips consumenten gevraagd of deze "het bekende euvel" ook had; nee hoor, vanaf dit serienummer was alles verbeterd.
Men bedoelde natuurlijk: het doorbrandcircuit is nu afgesteld op 4 jaar. Helaas moet ik wachten tot maandag voordat ik kan bellen, wordt vervolgd hier.

skifreak
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2012 11:08

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door skifreak »

Die 42PFL9632D van mij heeft het dus afgelopen donderdag ook begeven. Vrijdag gemailed naar Philips. Zaterdag een mail terug met het verzoek de helpdesk te bellen. Deze dacht het probleem ms nog telefonisch te kunnen verhelpen. hahaha. Ik wist toen al beter. Er werd mij meegedeeld dat ik teruggebeld zou worden door iemand van de serviceafdeling omtrent een coulanceregeling. Tot mijn verbazing werd ik gisteravond gebeld door E-care als zijnde het reparatiebedrijf. De vervanging zou rond de 217 euro gaan kosten. Voor een coulanceregeling moest ik bij Philips zijn. Onder financieeel protest wordt het toestel morgen wel gerepareerd. Philips hoort zo ook nog van mij.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Zelfde telefonische reactie van Philips gehad, 217 euro. Heb ik geweigerd, iedere cent die je aan dit toestel besteedt is er een te veel. Zelfs met bijbetaling kom je 2ehands niet van dit besmette toestel af (dankzij Google). Ik heb ze verzocht het intern ( Ph-Ecare) te regelen en het gratis te repareren, we wachten af. Het is tijd voor de grote inruilactie van Philips/LG met minimaal 25 % korting op een 3d TV, afhankelijk hoeveel je de boot bent ingegaan. Ook nog eens goed voor het milieu, Sense4Environment Philips!

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Al 10 dagen een dode TV nu, mijn oneerbare voorstel heeft blijkbaar veel discussie bij Philips opgelevert. We wachten op het verlossende telefoontje of ik in de prijzen ben gevallen voor een gratis invertersetje. Wordt vervolgd. :roll:

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Hier mijn reactie op kieskeurig op 28-01-2008, nog steeds te vinden.
Reactie van Philips:
U heeft ons gevraagd of er al een oplossing is voor de pieptoon van de televisie 42PFL9632D/10.
De televisies die in week 43 2007 en later zijn geproduceerd hebben een aanpassing gekregen waardoor het piepgeluid niet boven de 13 decibel uitkomt.

Ik er zojuist een gekocht, dus ik ben benieuwd meneer philips!
Tja, als je toen wist wat je nu weet..............

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Op grond van artikel 7:17 e.v. BW dient een verkoper een product af te leveren dat “aan de overeenkomst beantwoordt” (conformiteit). Een product beantwoordt niet aan de overeenkomst (non-conformiteit) indien het gezien de aard van het product en de mededelingen van de verkoper niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten. Een product dient op het moment van levering aan de overeenkomst te beantwoorden. Het feit dat een defect pas na levering ontstaat wil niet zeggen dat het product op het moment van levering aan de overeenkomst beantwoordde. In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek bij levering reeds bestond na afloop van een periode van 6 maanden na levering over op de consument. Let op: een consument dient een gebrek binnen bekwame tijd aan de verkoper laten weten. Als een consument binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek heeft geklaagd, is hij volgens de wet op tijd. Consumenten kunnen onder meer aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging indien een product niet aan de overeenkomst beantwoordt.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

TV is nog steeds dood, het schiet niet op met die gratis reparatie. Ik begrijp nu waarom men van de TV tak af wil, het kost alleen maar geld. Ontwikkelen, produceren en klantvriendelijke service moet je vooral gescheiden houden. We blijven optimisties en wachten af tot men is uitvergaderd bij philips consumer care, wordt vervolgd tot het gaatje.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Je hebt het Philips aanbod geweigerd en eenzijdig een gratis reparatie geeist. Zeker weten dat Philips het dossier niet gesloten heeft na je weigering ?

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Nee Hr Prosman, er is nog steeds e-mail contact met Philips consumer care, dat is een heel andere club dan e-care (verzamelde reparatiebedrijven voortgekomen uit Philips die door de massale reparaties blijkbaar een goede boterham konden verdienen, 1 kopzorg minder voor Philips) PS heeft u de Miele stofzuiger al open gekregen?

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Ik begrijp de policy van Philips niet helemaal, maar feit is dat men de klant blijkbaar toch te vriend wil houden in navolging van Samsung die ook een regeling met boze klanten had getroffen. Mijn TV wordt maandag gratis gerepareerd; aankoopdatum en serienummer zijn blijkbaar doorslaggevend. 2007/2008 was een slecht jaar door lekkende electrolytische condensatoren bij veel TV en PC moederbord merken, de primaire oorzaak van al dit leed. Wilt u zelf aan de slag met uw TV dan hier de instructies. http://www.youtube.com/watch?v=0ykPsV2voYU

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

PS heeft u de Miele stofzuiger al open gekregen?
Deze snap ik niet helemaal.


bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

//Offtopic : Dat was een wasmachine en die doet t weer :-)
was een slecht jaar door lekkende electrolytische condensatoren bij veel TV en PC moederbord merken
Meer "lekkend" onder de noemer van ESR , niet letterlijk, als gevolg van de hogere temperaturen. Inderdaad hebben veel TV en Mobo fabrikanten daar last van.

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door sheuck »

Nico uit Loenen schreef:Op grond van artikel 7:17 e.v. BW dient een verkoper een product af te leveren dat “aan de overeenkomst beantwoordt” (conformiteit). Een product beantwoordt niet aan de overeenkomst (non-conformiteit) indien het gezien de aard van het product en de mededelingen van de verkoper niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten. Een product dient op het moment van levering aan de overeenkomst te beantwoorden. Het feit dat een defect pas na levering ontstaat wil niet zeggen dat het product op het moment van levering aan de overeenkomst beantwoordde. In principe gaat de plicht om aan te tonen dat het gebrek bij levering reeds bestond na afloop van een periode van 6 maanden na levering over op de consument. Let op: een consument dient een gebrek binnen bekwame tijd aan de verkoper laten weten. Als een consument binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek heeft geklaagd, is hij volgens de wet op tijd. Consumenten kunnen onder meer aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging indien een product niet aan de overeenkomst beantwoordt.
Op grond hiervan heeft Philips me naar BCC gestuurd met de melding dat ze verwachten dat het wel goedkomt. Zit zelf nu al 2,5 week met ene kapotte TV omdat ik echt niet van plan ben EUr 213 reparatiekosten te betalen voor een TV van net 3 jaar oud (en vraagprijs destijd 1899). Met customercare kom ik niet echt verder. Hoop dat je TV na maandag gemaakt is.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Ik verwacht eigenlijk dat iedereen die op deze "draad" terecht komt te maken heeft met dezelfde seriefout en dus gratis geholpen moet worden. In mijn geval is de winkel (stafhorst in Utrecht) falliet en is het niet via de winkel geregeld. Ik ben wel benieuwd of er nog een catch is met "gratis reparatie" als je het letterlijk neemt. Ik wens iedereen veel succes bij Philips consumer care 0800 0230076 die het uiteindelijk voor mij regelden. :D Ik houd u op de hoogte.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Zojuist mijn TV snel en vakkundig gratis gerepareerd door een monteur van E-Care. Het was binnen een uur gepiept. Hij vertelde mij dat de policy is dat de gratis reparatietermijn in principe 4 jaar is. Daarna geldt coulance als je Philips consumer care weet om te praten, een link naar dit forum in mijn e-mails heeft vast geholpen. De blauwe inverterset revisie 1.2 is vervangen door een groene inverterset revisie 1.3. Het welbekende probleem, de BD9897FS chip was zichtbaar verbrand. Ik bedank de starter van deze draad voor de slimme titel "geen beeld wel geluid", Tros Radar, en Philips consumer care voor het resultaat waar de consument m.i. recht op heeft. Einde relaas. :D

Gesloten