LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV besteelt haar clientele

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gilbert Delahaye
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2012 21:34

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Gilbert Delahaye »

Dames, jullie moeten zo denken, wie de schoen passe trekken hem aan.

Als je echt niet kunt werken of echt geen werk kunt vinden is het goed dat er in Nederland een sociaal vangnet is. Wat mij betreft mogen mensen die echt arbeidsongeschikt zijn zelfs 10 procent meer krijgen.

Helaas ken ik echter ook legio gevallen die een uitkering hebben en te lui zijn om te werken. Net zoals de vele gevallen die naast hun uitkering nog een hoop geld zwart bijklussen.

Ik zeg: 10% verhoging van de uitkeringen maar een veel steviger controle en gasten die gepakt worden de mijn in en verplicht werken voor de overheid tot ze hun gestolen uitkering terug hebben betaald.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

daar moet ik je gelijk in geven!
ik snap ect niet hoe mensen door de keuring izjn gekomen,
k kan je zeggen die is echt heel streng! maar ja?toch lukt het...

alle oude wao ers zijn herkeurd,en een hoop onterecht eruit gegaan en een hoop die nu bijklussen zitten er nog in.
ik snap het niet,maar ja,zo zijn er wel meer dingen die krom zijn...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door sephora30 »

Donna schreef:
rozemarijntje schreef:@toon

joh we krijgen het maar met niks doen :lol: gratis en voor niks :wink:
Knap hoor, wat is het toch fijn om anderen op stang te jagen. Kun je niets anders vinden om plezier te hebben?

Haha ik vind het wel een goeie van Rozemarijntje :lol: :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door manondoris »

Gilbert Delahaye schreef:Dames, jullie moeten zo denken, wie de schoen passe trekken hem aan.

Als je echt niet kunt werken of echt geen werk kunt vinden is het goed dat er in Nederland een sociaal vangnet is. Wat mij betreft mogen mensen die echt arbeidsongeschikt zijn zelfs 10 procent meer krijgen.

Helaas ken ik echter ook legio gevallen die een uitkering hebben en te lui zijn om te werken. Net zoals de vele gevallen die naast hun uitkering nog een hoop geld zwart bijklussen.

Ik zeg: 10% verhoging van de uitkeringen maar een veel steviger controle en gasten die gepakt worden de mijn in en verplicht werken voor de overheid tot ze hun gestolen uitkering terug hebben betaald.
jaren geleden al een herkeuring gehad en iedereen die daar weer uitkwam en afgekeurd bleef (zoals ik) kreeg er 5% bij ! maar van mij mag het hoor ,hoppa 10% zou niet gek zijn :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd van 70 naar 75%...maar dat gold al voor als je in de wia kwam...
dus hebben ze toen de wao;ers geliijk getrokken,wel zo eerlijk...nou ja je kan hier van alles verwachten in het land...daar niet van. :wink:

Mikado80
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:28
Locatie: Heerlen

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Mikado80 »

TS....

UWV hanteert betaaldata, bij de goedkeuring van welke uitkering dan ook staat dat je voor de uitbetaal data hun site moet raadplegen.

Dit had je moeten dan dan was je niet voor verrassingen komen te staan.

Overigens is het misschien 1 of 2 keer voorgekomen dat vakantiegeld en uitkering op dezelfde dag vallen. In het verleden zat er wel vaker een tijdje tussen.

En hoe kom je erbij dat ze van je stelen. Wees blij dat ze het niet één keer geëffectueerd hebben, dan was er een groter deel naar de belasting gegaan....

Was je helemaal niet uit het rood gekomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@mikado

moet even voor ts opkomen,hij heeft het juist van de site,dat vakantie geld later komt,alleen dat is sinds die jaar zo....normaal nooit..
vandaar.

Mikado80
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 mei 2012 00:28
Locatie: Heerlen

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Mikado80 »

dan wist hij

1. dat het later zou komen
2. dat hij andere manier had moeten zoeken om zijn rekening aan te vullen.

btw klopt niet wat hij zegt. 2008 en 2009 hadden ook verschillende betaaldata.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

weet ik eerlijk gezegd niet,ik heb wao en hij niet vandaar..

Gesloten