LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spoedklus en Offerte

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Opmerker21

Spoedklus en Offerte

Ongelezen bericht door Opmerker21 »

Hallo,

Begin dit jaar lekkage gehad en een mij bekende aannemer gebeld voor reparatie, ivm met het slechte weer werd dit een noodreparatie en de aannemer melde dat er een dakplaat was aangetast door het regenwater. Direct een offerte aangevraagd voor de verzekering.De offerte spreekt van 2 dagen werk. Tot mijn verbazing is de klus (vervanging van de dakplaat) door de aannemer in 6/7 uurtjes geklaard ipv 2 dagen.Het factuur bedrag is even hoog als het offerte bedrag. Ik heb de aannemer hierop aangesproken dat hij de werkzaamheden te ruim had geoffreerd, maar aannemer wil geen korting geven op de te hoge offerte/factuur. Sta ik in mijn recht om een korting te eisen/vragen?
(de offerte is niet getekend voor akkoord)

rozemarijntje

Re: Spoedklus en Offerte

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

voor hij aan het werk ging over een prijs gehad?

of heeft eerst dingen gedaan om de lekkage te stoppen ?en toen kwam de offerte?

zo ja dan had u beter eerst kunnen vragen wat gaat me di kosten?

ik weet even niet of ik het nu goed begrijp?

Opmerker21

Ongelezen bericht door Opmerker21 »

Je hebt altijd een offerte nodig om de schade te claimen bij je verzekeraar, de reparatiekosten (nihil) zijn verwerkt in de offerte.
In de offerte staat dat de werkzaamheden 2 dagen zouden duren, in verhouding met het offerte bedrag was dit redelijk.

In de praktijk (6 maanden later) bleek dat de klus minder uren ( 6/7 uurtjes ruim gerekend) en materialen omvatte. 1/2 spano-plaat en een handvol schroeven.
De aannemer factureert wel het offerte bedrag.

Het offerte bedrag en klus is te ruim berekend (40%) ,mijn vraag is dan ook kun je een korting vragen/eisen? De aannemer heeft aanzienlijk minder uren gewerkt en minder materialen verbruikt dan in de (ongetekende offerte) vermeld staat.

met vriendelijk groet

opmerker21

felicitas

Ongelezen bericht door felicitas »

Is vaak moeilijk in te schatten en het is gewoon aangenomen werk, als de aannemer er nu 3 dagen over had gedaan had u hem dan ook gebeld om meer geld over te maken?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ach, om eerlijk te zijn is het maar een klein klusje geweest
daarvoor is de aannemer komen kijken
daar heeft hij een offerte voor gemaakt
en daar heeft hij de reparatie voor gedaan
heeft de man een grote verbouwing verdwijnt dat soort kosten in het bedrag van de verbouwing
als je maar een kleine reparatie doet kan ik mij voorstellen dat je die andere kosten ook graag betaald krijgt
anders verdien je niets

Gesloten