LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Hallo,
Wat kan en moet ik doen? Kom er net achter dat ik meer dan € 1000,- kwijt ben aan SMS diensten.
Verhaal:
ivm aanhouden hoge telefoon kosten ben ik toch maar eens uit gaan zoeken wat er aan de hand was.
Erg stom stom stom dat ik dit niet veel eerder heb gedaan...... maar ja.
Maar goed. De online factuur van Vodafone heeft nooit gewerkt en we kregen geen schriftelijke facturen meer.
Nu heb ik na veel moeite de facturen uit het verleden van Vodafone per email gekregen. Dit omdat het niet meer mogelijk was deze online te verkrijgen.
Eerst wilde Vodafone hier 5,- per factuur voor rekenen maar na een paar telefoontjes en uitleg van de situatie heeft Patrick van Vodafone mij alsnog gratis de facturen toegestuurd. Patrick bedankt!
Het gaat om de periode oktober 2009 tot vandaag 18-1-2011.
op 4 oktober zou om 19:48 uur een SMS verstuurd zijn naar 5028. (Celldorado)
De inhoud van dit SMS heb ik niet. Ook is het ons geheel onduidelijk waar dit vandaan komt. Wij zijn het niet geweest. De kinderen ook niet.
Deze zijn op dit tijdstip met het slaapritueel bezig.
vanaf 4 oktober tot op heden is er maandelijks een bedrag van ongeveer 50 tot 65 euro excl. btw in rekening gebracht voor ontvangen berichten.
Ik heb berichten ontvangen van 2 tot wel 4 euro per stuk
Geen SMS berichten maar vage server berichten. waar niemand iets van snapt.
Deze berichten zijn door mijn vrouw verwijderd. Zij begreep niet waar dit vandaan kwam en heeft helaas nooit argwaan gekregen....
Wat kan ik nu doen?
de SMS dienst komt volgens Vodafone van:
Celldorado is een handelsnaam van Artiq Mobile B.V.
Hobbemakade 73
1071 XN Amsterdam
Nederland
Kvk nummer: 34202967
Btw nummer: NL8129.06.810.B01
Bezoekadres:
Claude Debussylaan 16
1082 MD Amsterdam
Nederland
Email: [email protected]
Martijn
Wat kan en moet ik doen? Kom er net achter dat ik meer dan € 1000,- kwijt ben aan SMS diensten.
Verhaal:
ivm aanhouden hoge telefoon kosten ben ik toch maar eens uit gaan zoeken wat er aan de hand was.
Erg stom stom stom dat ik dit niet veel eerder heb gedaan...... maar ja.
Maar goed. De online factuur van Vodafone heeft nooit gewerkt en we kregen geen schriftelijke facturen meer.
Nu heb ik na veel moeite de facturen uit het verleden van Vodafone per email gekregen. Dit omdat het niet meer mogelijk was deze online te verkrijgen.
Eerst wilde Vodafone hier 5,- per factuur voor rekenen maar na een paar telefoontjes en uitleg van de situatie heeft Patrick van Vodafone mij alsnog gratis de facturen toegestuurd. Patrick bedankt!
Het gaat om de periode oktober 2009 tot vandaag 18-1-2011.
op 4 oktober zou om 19:48 uur een SMS verstuurd zijn naar 5028. (Celldorado)
De inhoud van dit SMS heb ik niet. Ook is het ons geheel onduidelijk waar dit vandaan komt. Wij zijn het niet geweest. De kinderen ook niet.
Deze zijn op dit tijdstip met het slaapritueel bezig.
vanaf 4 oktober tot op heden is er maandelijks een bedrag van ongeveer 50 tot 65 euro excl. btw in rekening gebracht voor ontvangen berichten.
Ik heb berichten ontvangen van 2 tot wel 4 euro per stuk
Geen SMS berichten maar vage server berichten. waar niemand iets van snapt.
Deze berichten zijn door mijn vrouw verwijderd. Zij begreep niet waar dit vandaan kwam en heeft helaas nooit argwaan gekregen....
Wat kan ik nu doen?
de SMS dienst komt volgens Vodafone van:
Celldorado is een handelsnaam van Artiq Mobile B.V.
Hobbemakade 73
1071 XN Amsterdam
Nederland
Kvk nummer: 34202967
Btw nummer: NL8129.06.810.B01
Bezoekadres:
Claude Debussylaan 16
1082 MD Amsterdam
Nederland
Email: [email protected]
Martijn
Laatst gewijzigd door mvdijck op 09 feb 2011 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
STOP terug smsen.. naar het nr waar je die smsjes van gehad hebt.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Dat was dus het probleem. Geen afzender alleen een vaag server bericht.
Nooit iets van afzender 5028
Gisteren een filter aan sms gestuurd naar 1555
Stop naar 5028
Nooit iets van afzender 5028
Gisteren een filter aan sms gestuurd naar 1555
Stop naar 5028
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Staan er geen nummers op de factuur?
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Je aanmelden bij SMSDIENSTENFILTER.NL
Is na enkele dagen aktief, houd al die rommel tegen.
LET OP, kan ook je TAN code SMSjes tegen houden
Gr
ATESLI
Is na enkele dagen aktief, houd al die rommel tegen.
LET OP, kan ook je TAN code SMSjes tegen houden
Gr
ATESLI
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
dit staat op de eerste factuur oktober 2009
verstuurd:
04.10.2009 19:48:15 5028 0,210
ontvangen:
04.10.2009 19:48:26 Psms dienst 0,210
Subtotaal SMS-info en servicenummers 0,210
Subtotaal Berichten 0,420
Content
Overige content
Datum Tijdstip Aanbieder Omschrijving Bedrag ()
04.10.2009 19:48:22 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
04.10.2009 19:49:20 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
04.10.2009 19:50:20 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
12.10.2009 22:54:31 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
15.10.2009 01:59:17 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
17.10.2009 06:51:30 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
20.10.2009 04:06:08 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
21.10.2009 22:39:13 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
23.10.2009 22:53:22 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
26.10.2009 21:33:05 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
28.10.2009 21:37:49 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
verstuurd:
04.10.2009 19:48:15 5028 0,210
ontvangen:
04.10.2009 19:48:26 Psms dienst 0,210
Subtotaal SMS-info en servicenummers 0,210
Subtotaal Berichten 0,420
Content
Overige content
Datum Tijdstip Aanbieder Omschrijving Bedrag ()
04.10.2009 19:48:22 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
04.10.2009 19:49:20 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
04.10.2009 19:50:20 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
12.10.2009 22:54:31 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
15.10.2009 01:59:17 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
17.10.2009 06:51:30 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
20.10.2009 04:06:08 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
21.10.2009 22:39:13 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
23.10.2009 22:53:22 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
26.10.2009 21:33:05 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
28.10.2009 21:37:49 Netsize SA 000 SMS Service 3,782
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Ik zou proberen dit geld van Vodafone terug te krijgen. Zie ook:
http://search.consuwijzer.nl/search?out ... q=vodafone
Een directeur van Vodafone is vorig jaar in de uitzending van Tros Radar geweest inzake dit probleem; zie:
http://tinyurl.com/6z9lwes (uitzending 08-11-2010)
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... _faqid=479
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... k-voorbij/
Ik denk wel dat als je zo ontzettend gemakzuchtig met geld omgaat, het een hele kluif voor je wordt om je geld ook weer terug te krijgen.
http://search.consuwijzer.nl/search?out ... q=vodafone
Een directeur van Vodafone is vorig jaar in de uitzending van Tros Radar geweest inzake dit probleem; zie:
http://tinyurl.com/6z9lwes (uitzending 08-11-2010)
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... _faqid=479
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... k-voorbij/
Ik denk wel dat als je zo ontzettend gemakzuchtig met geld omgaat, het een hele kluif voor je wordt om je geld ook weer terug te krijgen.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Dank voor de reactie's,
Erg stom, Stommer Stomst van mij om idd zo met geld om te gaan.
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Inmiddels een klagt ingedient bij vodafone via de linkjes die jullie hebben gegeven. Nu maar hopen dat we iets terug zullen zien.
word vervolgt.
Martijn
Erg stom, Stommer Stomst van mij om idd zo met geld om te gaan.
Ik heb mijn lesje wel geleerd.
Inmiddels een klagt ingedient bij vodafone via de linkjes die jullie hebben gegeven. Nu maar hopen dat we iets terug zullen zien.
word vervolgt.
Martijn
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Zo bericht terug van de opichters en nu?
OPTA? Vodafone? Jurist?
Volgens de uitslag van de IQ test, die wij dus nooit gedaan hebben, zouden wij ruimvoldoende hebben gescoord.
Gezien het fijt dat ik dit zo lang hebben laten duren kan die uitslag niet eens kloppen !!!!
De reactie die ik net heb ontvangen:
Geachte meneer/mevrouw,
Wij willen u danken voor uw emailbericht.
Op onze website staat vermeld dat de XXXX-dienst een abonnementsdienst is en dat de kosten hierna €XXX per game bedragen, maximaal 3 games per week. U kunt de service te allen tijde stopzetten door het woord 'STOP' naar 5028 te versturen. Het abonnement zal dan per direct beëindigd worden.
Nadat u zich op 04-10-2009 voor de WIQ52-service heeft aangemeld, d.m.v. het invoeren van uw telefoonnummer op onze website heeft u het volgende welkomstbericht van ons ontvangen op uw mobiele telefoon:
2009-10-04 19:47:29 5028 Antwoord nu OK naar 5028 om je IQ score en games te ontvangen. SMS nu OK naar 5028! Info: 09005005040 Stoppen abonnementsdienst? SMS stop. 3 items/wk, 4,5E/item
Hierna is op 04-10-2009 om 19:48 uur vanaf uw mobiele telefoon het woord 'OK' gestuurd naar 5028. Hiermee heeft u uw aanmelding bevestigd en bent u akkoord gegaan met de voorwaarden. De gebruiker wordt dus ook in het bovenstaande bericht gewezen op de mogelijkheid dat hij te allen tijde de dienst kan stopzetten. Doordat u 'OK' heeft gestuurd is uw WIQ52-abonnement op dat moment van start gegaan. Ter bevestiging daarvan heeft u vlak daarna, te weten om 19:48 uur ook nog het volgende tekstbericht ontvangen:
2009-10-04 19:48:21 5028 Bedankt voor het meespelen! Je had tussen de vier en zeven vragen goed wat betekent dat jouw persoonlijke IQ tussen de 100 en 130 ligt!Ruimvoldoende!
Ook in de advertentie, ofwel landingpage, zelf wordt duidelijk aangegeven dat de WIQ52-dienst een abonnementsdienst is, de kosten en de stopcode worden er eveneens vermeld. Wanneer een klant 'ok' stuurt naar 5028, nemen wij aan dat de klant zichzelf op de hoogte heeft gesteld van de voorwaarden. Omwille hiervan zien wij helaas geen reden om u een bedrag te crediteren.
Hopende u hier voldoende mee van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben of meer informatie behoeven, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Artiq Customer Care Team
tel 0900 500 5040
fax +44 203 411 9897
[email protected]
OPTA? Vodafone? Jurist?
Volgens de uitslag van de IQ test, die wij dus nooit gedaan hebben, zouden wij ruimvoldoende hebben gescoord.
Gezien het fijt dat ik dit zo lang hebben laten duren kan die uitslag niet eens kloppen !!!!
De reactie die ik net heb ontvangen:
Geachte meneer/mevrouw,
Wij willen u danken voor uw emailbericht.
Op onze website staat vermeld dat de XXXX-dienst een abonnementsdienst is en dat de kosten hierna €XXX per game bedragen, maximaal 3 games per week. U kunt de service te allen tijde stopzetten door het woord 'STOP' naar 5028 te versturen. Het abonnement zal dan per direct beëindigd worden.
Nadat u zich op 04-10-2009 voor de WIQ52-service heeft aangemeld, d.m.v. het invoeren van uw telefoonnummer op onze website heeft u het volgende welkomstbericht van ons ontvangen op uw mobiele telefoon:
2009-10-04 19:47:29 5028 Antwoord nu OK naar 5028 om je IQ score en games te ontvangen. SMS nu OK naar 5028! Info: 09005005040 Stoppen abonnementsdienst? SMS stop. 3 items/wk, 4,5E/item
Hierna is op 04-10-2009 om 19:48 uur vanaf uw mobiele telefoon het woord 'OK' gestuurd naar 5028. Hiermee heeft u uw aanmelding bevestigd en bent u akkoord gegaan met de voorwaarden. De gebruiker wordt dus ook in het bovenstaande bericht gewezen op de mogelijkheid dat hij te allen tijde de dienst kan stopzetten. Doordat u 'OK' heeft gestuurd is uw WIQ52-abonnement op dat moment van start gegaan. Ter bevestiging daarvan heeft u vlak daarna, te weten om 19:48 uur ook nog het volgende tekstbericht ontvangen:
2009-10-04 19:48:21 5028 Bedankt voor het meespelen! Je had tussen de vier en zeven vragen goed wat betekent dat jouw persoonlijke IQ tussen de 100 en 130 ligt!Ruimvoldoende!
Ook in de advertentie, ofwel landingpage, zelf wordt duidelijk aangegeven dat de WIQ52-dienst een abonnementsdienst is, de kosten en de stopcode worden er eveneens vermeld. Wanneer een klant 'ok' stuurt naar 5028, nemen wij aan dat de klant zichzelf op de hoogte heeft gesteld van de voorwaarden. Omwille hiervan zien wij helaas geen reden om u een bedrag te crediteren.
Hopende u hier voldoende mee van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben of meer informatie behoeven, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Artiq Customer Care Team
tel 0900 500 5040
fax +44 203 411 9897
[email protected]
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Als ik bovenstaande lees lijkt het mij dat dit bedrijf wel in zijn recht staat. Ze voldoen aan de gedragscode zoals die afgesproken is, tenminste, zo lees ik het in het antwoord.
Je kunt het op alle manieren proberen aan te vechten.
Kijk voor de zekerheid eens op je factuur van oktober 2009 of er op je specificatie ook een verzonden bericht staat naar 5028, want zij zeggen dat je dat gestuurd hebt. Als dit bericht op je factuur staat, dus het verzonden bericht, niet het ontvangen dienst bericht, dan ga je nat. Dan heb je zelf ook het bewijs voor je staan dat er een bericht gestuurd is.
Je kunt het op alle manieren proberen aan te vechten.
Kijk voor de zekerheid eens op je factuur van oktober 2009 of er op je specificatie ook een verzonden bericht staat naar 5028, want zij zeggen dat je dat gestuurd hebt. Als dit bericht op je factuur staat, dus het verzonden bericht, niet het ontvangen dienst bericht, dan ga je nat. Dan heb je zelf ook het bewijs voor je staan dat er een bericht gestuurd is.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Er staat op de factuur in dat wij een SMS gestuurd hebben naar 5028.
op 4 oktober 2009 om 19:48 uur.
Wat er verstuurd is staat er niet bij.
Ook niet welke website wij dan wel bezocht zouden hebben.
in de berichten die op de telefoon als server bericht binnen kwamen staat geen informatie hoe dit te stoppen.
op 4 oktober 2009 om 19:48 uur.
Wat er verstuurd is staat er niet bij.
Ook niet welke website wij dan wel bezocht zouden hebben.
in de berichten die op de telefoon als server bericht binnen kwamen staat geen informatie hoe dit te stoppen.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Ik heb in 2006 ook zoiets gehad. Kreeg ook steeds SMS-jes binnen. Was binnen een maand 300 euro kwijt. Ik had toen een mobiele telefoon met abonnement van de KPN. Die belden er goddank zelf over en hebben het gestopt.
Kijk, ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ze kunnen ook via internet jouw mobiele nummer opgeven. Mijn kinderen waren destijds 14 en 12.
Dit soort dingen gebeuren vaak via kinderen die de gevolgen niet goed inschatten.
Worden via internet steeds opgehitst om spelpunten en dergelijke te kopen voor weinig.
Maar goed, in jou geval zou er dus echt een SMS met OK zijn verstuurd.
Ik zeg er nog wel van dat ik het schandalig vindt hoe dergelijke bedrijven vaak over de rug van minderjarigen (gamen veel) geld verdienen.
Kijk, ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ze kunnen ook via internet jouw mobiele nummer opgeven. Mijn kinderen waren destijds 14 en 12.
Dit soort dingen gebeuren vaak via kinderen die de gevolgen niet goed inschatten.
Worden via internet steeds opgehitst om spelpunten en dergelijke te kopen voor weinig.
Maar goed, in jou geval zou er dus echt een SMS met OK zijn verstuurd.
Ik zeg er nog wel van dat ik het schandalig vindt hoe dergelijke bedrijven vaak over de rug van minderjarigen (gamen veel) geld verdienen.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Blinck International B.V.
Hobbemakade7 3
rozr XN Amsterdam
Nederland
Persoonliik en vertrouwelij k
AANTEKENEN
Amsterdam, rg februari zooT
Naar aanleidingv an het telefoongesprevka n vrijdag r6 februari is dezeb rief aan u gezonden.
Allereerst wordt u bedankt voor het prettige gesprek. Hieronder is een aantal punten uiteengezet
met het doel u van aanr.ullendein formatie te voorzieno vero nzed iensten.
Tevens maakt Blinck u er graag op attent dat in alle landen waar Blinck actief is Blinck zich houdt
aan alle richtlijnen en (wettelijke)r eguleringend ie in het betreffendela nd gelden.D it geldt zowel
v<-r<<,irerr .riiingena ls de inhoud van de tekstberichtenH. et is vanrt'egec ontinuïteito ok in het
belang van Blinck dat er een eerlijke en transparante markt bestaat voor digitale distributie van
(mobiele) entertainment diensten.
Hierachter wordt ingegaan op uw punten.
r)
Claude Debussylaan t6
to9z MD Amsterdant
Dit is eenf outiefcorrespondentieadreHse. t adresb ovenaand ezeb riefis hetjuistea dres.U wordt
verzochti n al uw correspondentief,o rums etc.d it adrest e (laten)v erwijderen.
z)
In het telefoongespreiks afgesprokend at u geenp ersoonsgegevenvsa n medewerkersv an Blinck
Internationalo p de diversef orums / websites/ in uw correspondentien oemt c.q.v erspreidt.O ok
is afgesprokend at u overalw aar dezea dressenz ijn vermeld,u dezez ult (laten)v erwijderen,z owel
op de Nederlandsea ls Belgischefo rums / websites.
3)
Ook is in het telefoongespreak fgesprokend at u op geene nkelew ijze 'spam'm eer zult sturen,o ok
niet naar eene n / of meer medewerkersv an Blinck International.
4)
De code of conduct stipuleert det ... "In elk door de consument ontuangen bericht wordt de
shortcodeu an de desbetreffended iensti n het bericht uermeld( in de headero f in de SMS-tekst)."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: het klopt dat deze bepaling in de Code of Conduct van Nederland staat. Dit is niet
het gevali n het Belgischee quivalent,d e GOF.E chter,i n iedert ekstberichtd at Blinck verstuurt
staat zowel in Nederland als in België, ofwel in de header ofwel in de SMS-tekst zelf, de short code
die voor de desbetreffended ienstw ordt gebruikt.T evensw ordt in de gehelec ommunicatie,z owel
in de advertentie uitingen als in de SMS-tekst zelf, meer malen alle relevante
consumenteninformatieg etoond( zoweli n Nederlanda ls in België).
J.'
"Er worden alleen te betalenb erichtenu erstuurdo on consumentend ie daarom pro-actief
uanuit het desbetreffendeo í-nummer uerzochth ebben( de zogeheten'opt-informule')."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
ReactieB linck: zoalsr eedst elefonischa an u medegedeeldp,a st Blinck in Nederlandv oor al haar
dienstend e opt-in formule toe. Consumentenk unnen dus pasd e dienstenv an Illinck ontvangen
nadat ze zelf actief een bericht hebben verstuurd vanaf hun rnobiele telefoon naar de
desbetreffendesh ort code.I n Belgiëi s dit niet verplicht,e chterg ebruikt Blinck dit on-line
uiteraardw el,z odatn iet'eeno nbekendee' ena nderp ersoonk an aanmelden.
6)
"Aanmeldingu oor eenS MS-ebonnementsdiensmt oet altijd uanuit het o6- nummer gebeuren
waernoar de berichteng estuurdm oetenw orden( voor euentueebl ewijsa chterafle n behoeft
altijd de uermeldingu an de desbetreffendseh ortcodee n (indien releuant)h et desbetreffende
keytuord."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: aanmelding bij alle diensten van Blinck in Nederland en België gebeurt ook
daadwerkelijkv ia de SMS.U w mening dat Blinck dit niet doet is derhalvem isleidendein formatie.
7)
"Bij aanmeldbeuestigingeuno or abonnementsdienstedni e de eindgebruikerm eer dan € o,7op er
MT -bericht kosten, zal na aanmelding uen de eindgebruiker alsnog een actieue ínstemming
geuraagd uorden middels een te beantwoorden MT-bericht dat teuens uermeldt de in de
beuestíging( onder genoemdein formatie: dit ter herbeuestigingu an de uens uan de
eindgebruiker dat hij deze dienst deadwerkelijk wenst af te nemen c.q.op te sterten."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: dit vereiste is alleen in de Code of Conduct voor Nederland genoemd en niet in de
GOF van België. En zoals u bij punt 5 heeft kunnen lezen, past Blinck eerst de opt-in formule toe
in Nederland, voordat iemand op een van de diensten van Blinck kan worden aangemeld.
Blinck heeft getrachtu eenb eeldt e schetsenv an haar diensten.V anzelfsprekendh eeft u te allen
tijde het recht om een klacht in te dienen, echter wij stellen het op prijs indien u zich in eerste
instantie tot ons richt en dat u zich aan de feiten houdt.
In het telefoongesprehk ebbenw ij met u afgesprokend at u zo spoedigm ogelijk alle onjuistheden
zult verwijderen.U heeftt ijdens het telefoongesprerke edsa angegevedna t u eena antal
opmerkingeni nmiddels heeftt eruggetrokkenH. iervoor zijn wij u erkentelijk.
Ten slotte wijzen wij u nogmaals op de vertrouwelijkheid van deze correspondentie
Hobbemakade7 3
rozr XN Amsterdam
Nederland
Persoonliik en vertrouwelij k
AANTEKENEN
Amsterdam, rg februari zooT
Naar aanleidingv an het telefoongesprevka n vrijdag r6 februari is dezeb rief aan u gezonden.
Allereerst wordt u bedankt voor het prettige gesprek. Hieronder is een aantal punten uiteengezet
met het doel u van aanr.ullendein formatie te voorzieno vero nzed iensten.
Tevens maakt Blinck u er graag op attent dat in alle landen waar Blinck actief is Blinck zich houdt
aan alle richtlijnen en (wettelijke)r eguleringend ie in het betreffendela nd gelden.D it geldt zowel
v<-r<<,irerr .riiingena ls de inhoud van de tekstberichtenH. et is vanrt'egec ontinuïteito ok in het
belang van Blinck dat er een eerlijke en transparante markt bestaat voor digitale distributie van
(mobiele) entertainment diensten.
Hierachter wordt ingegaan op uw punten.
r)
Claude Debussylaan t6
to9z MD Amsterdant
Dit is eenf outiefcorrespondentieadreHse. t adresb ovenaand ezeb riefis hetjuistea dres.U wordt
verzochti n al uw correspondentief,o rums etc.d it adrest e (laten)v erwijderen.
z)
In het telefoongespreiks afgesprokend at u geenp ersoonsgegevenvsa n medewerkersv an Blinck
Internationalo p de diversef orums / websites/ in uw correspondentien oemt c.q.v erspreidt.O ok
is afgesprokend at u overalw aar dezea dressenz ijn vermeld,u dezez ult (laten)v erwijderen,z owel
op de Nederlandsea ls Belgischefo rums / websites.
3)
Ook is in het telefoongespreak fgesprokend at u op geene nkelew ijze 'spam'm eer zult sturen,o ok
niet naar eene n / of meer medewerkersv an Blinck International.
4)
De code of conduct stipuleert det ... "In elk door de consument ontuangen bericht wordt de
shortcodeu an de desbetreffended iensti n het bericht uermeld( in de headero f in de SMS-tekst)."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: het klopt dat deze bepaling in de Code of Conduct van Nederland staat. Dit is niet
het gevali n het Belgischee quivalent,d e GOF.E chter,i n iedert ekstberichtd at Blinck verstuurt
staat zowel in Nederland als in België, ofwel in de header ofwel in de SMS-tekst zelf, de short code
die voor de desbetreffended ienstw ordt gebruikt.T evensw ordt in de gehelec ommunicatie,z owel
in de advertentie uitingen als in de SMS-tekst zelf, meer malen alle relevante
consumenteninformatieg etoond( zoweli n Nederlanda ls in België).
J.'
"Er worden alleen te betalenb erichtenu erstuurdo on consumentend ie daarom pro-actief
uanuit het desbetreffendeo í-nummer uerzochth ebben( de zogeheten'opt-informule')."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
ReactieB linck: zoalsr eedst elefonischa an u medegedeeldp,a st Blinck in Nederlandv oor al haar
dienstend e opt-in formule toe. Consumentenk unnen dus pasd e dienstenv an Illinck ontvangen
nadat ze zelf actief een bericht hebben verstuurd vanaf hun rnobiele telefoon naar de
desbetreffendesh ort code.I n Belgiëi s dit niet verplicht,e chterg ebruikt Blinck dit on-line
uiteraardw el,z odatn iet'eeno nbekendee' ena nderp ersoonk an aanmelden.
6)
"Aanmeldingu oor eenS MS-ebonnementsdiensmt oet altijd uanuit het o6- nummer gebeuren
waernoar de berichteng estuurdm oetenw orden( voor euentueebl ewijsa chterafle n behoeft
altijd de uermeldingu an de desbetreffendseh ortcodee n (indien releuant)h et desbetreffende
keytuord."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: aanmelding bij alle diensten van Blinck in Nederland en België gebeurt ook
daadwerkelijkv ia de SMS.U w mening dat Blinck dit niet doet is derhalvem isleidendein formatie.
7)
"Bij aanmeldbeuestigingeuno or abonnementsdienstedni e de eindgebruikerm eer dan € o,7op er
MT -bericht kosten, zal na aanmelding uen de eindgebruiker alsnog een actieue ínstemming
geuraagd uorden middels een te beantwoorden MT-bericht dat teuens uermeldt de in de
beuestíging( onder genoemdein formatie: dit ter herbeuestigingu an de uens uan de
eindgebruiker dat hij deze dienst deadwerkelijk wenst af te nemen c.q.op te sterten."
U bent van mening dat Blinck dit niet doet.
Reactie Blinck: dit vereiste is alleen in de Code of Conduct voor Nederland genoemd en niet in de
GOF van België. En zoals u bij punt 5 heeft kunnen lezen, past Blinck eerst de opt-in formule toe
in Nederland, voordat iemand op een van de diensten van Blinck kan worden aangemeld.
Blinck heeft getrachtu eenb eeldt e schetsenv an haar diensten.V anzelfsprekendh eeft u te allen
tijde het recht om een klacht in te dienen, echter wij stellen het op prijs indien u zich in eerste
instantie tot ons richt en dat u zich aan de feiten houdt.
In het telefoongesprehk ebbenw ij met u afgesprokend at u zo spoedigm ogelijk alle onjuistheden
zult verwijderen.U heeftt ijdens het telefoongesprerke edsa angegevedna t u eena antal
opmerkingeni nmiddels heeftt eruggetrokkenH. iervoor zijn wij u erkentelijk.
Ten slotte wijzen wij u nogmaals op de vertrouwelijkheid van deze correspondentie
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Beste mensen,
Er zijn nog goede dingen te melden in deze barre tijden!.
Vodafone heeft na mijn schriftelijke klacht, aangegeven de kosten van de SMS dienst te vergoeden uit coulance. Dit zonder verder onderzoek te verrichten!.
Vodafone SUPER bedankt!.
Niet een warme douche maar een buddelbad met massage!
O wat zijn we blij..............
Er zijn nog goede dingen te melden in deze barre tijden!.
Vodafone heeft na mijn schriftelijke klacht, aangegeven de kosten van de SMS dienst te vergoeden uit coulance. Dit zonder verder onderzoek te verrichten!.
Vodafone SUPER bedankt!.
Niet een warme douche maar een buddelbad met massage!
O wat zijn we blij..............
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Netsize is weer bezig d.m.v. ongevraagde betaalde sms'jes te zenden.
Iedere maand wordt er nu 3x 1.26 afgeschreven op dezelfde dag in de maand.
De rekening van mijn dochter gecontroleerd en hierop stond ook een sms dienst van 7778-NetSize-150 3x op hetzelfde tijdstip 18.08 Precies een maand later weer 3x 1.26 afgeschreven op hetzelfde tijdstip om 10.25.
Met www.smsdienstenfilter.nl betaalde sms'jes geblokkeerd en op www.mijnmobielebetalingen.nl gecontroleerd of ze ongemerkt een abonnement heeft op betaalde sms, maar dit was niet zo. Mijn dochter is niet bewust dat ze zich heeft aangemeld en er is ook nooit gevraagd of ze 16 jaar is.
Persoonlijk vind ik dat providers deze diensten moet blokkeren net zo als op marktplaats wordt gedaan.
Ik heb het smsje gevonden en de site
[b]http://apptek.sms-alerts-nederland.com/
Onder 16 jaar? Vraag vooraf toestemming aan je ouders of voogd. Deze dienst is geschikt voor alle Android toestellen.
Algemene Voorwaarden
Dit is een sms - abonnementsdienst, €4,5 /maand, 3 tips/maand. De genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Afmelden? SMS "STOP" naar 7778. Aanmelding betekent acceptatie van onze algemene voorwaarden. Er geldt geen herroepingrecht of zichttermijn. De Gedragscode SMS-dienstverlening en de Reclamecode zijn van toepassing. Voor vragen bel gratis 0800-0222794 of [/b]stuur een mail naar [email protected].
SMS-Alerts-Nederland | 1555 Main Street Ste. A3-285, | Windsor, CO 80550 | Customer Support: 0800-0222794 | Email: [email protected][/b][/b]
Ik hoop dat hier wat aangedaan kan worden.
Iedere maand wordt er nu 3x 1.26 afgeschreven op dezelfde dag in de maand.
De rekening van mijn dochter gecontroleerd en hierop stond ook een sms dienst van 7778-NetSize-150 3x op hetzelfde tijdstip 18.08 Precies een maand later weer 3x 1.26 afgeschreven op hetzelfde tijdstip om 10.25.
Met www.smsdienstenfilter.nl betaalde sms'jes geblokkeerd en op www.mijnmobielebetalingen.nl gecontroleerd of ze ongemerkt een abonnement heeft op betaalde sms, maar dit was niet zo. Mijn dochter is niet bewust dat ze zich heeft aangemeld en er is ook nooit gevraagd of ze 16 jaar is.
Persoonlijk vind ik dat providers deze diensten moet blokkeren net zo als op marktplaats wordt gedaan.
Ik heb het smsje gevonden en de site
[b]http://apptek.sms-alerts-nederland.com/
Onder 16 jaar? Vraag vooraf toestemming aan je ouders of voogd. Deze dienst is geschikt voor alle Android toestellen.
Algemene Voorwaarden
Dit is een sms - abonnementsdienst, €4,5 /maand, 3 tips/maand. De genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Afmelden? SMS "STOP" naar 7778. Aanmelding betekent acceptatie van onze algemene voorwaarden. Er geldt geen herroepingrecht of zichttermijn. De Gedragscode SMS-dienstverlening en de Reclamecode zijn van toepassing. Voor vragen bel gratis 0800-0222794 of [/b]stuur een mail naar [email protected].
SMS-Alerts-Nederland | 1555 Main Street Ste. A3-285, | Windsor, CO 80550 | Customer Support: 0800-0222794 | Email: [email protected][/b][/b]
Ik hoop dat hier wat aangedaan kan worden.
Re: SMS dienst Celldorado 5028 € 1000,- kosten. Vergoed!!!!!!
Mailtje gestuurd en ik heb mijn geld terug gekregen