LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ergenis geen plaats in trein 2de klas

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
WINGERD

ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door WINGERD »

We haden de hele dag gelopen in de jaar beurs in Utrecht,en moesten met de trein naar limburg,er was geen plaats in de 2de klas en wij gingen 1ste klas zitten dit deden wel meer mensen trouwens er waren veel te veel 1ste klas wagons voor een zaterdag vond ik,conducteer kwam we moesten eruit of bij betalen en er was ook plaats in 2deklas zei die,dit was dus niet zo,dus wij eruit ,trein is al duur genoeg wou dus niet bij betalen,hele reis moeten staan hier erger ik me dus erg groen aan,LANG LEVEN HET OPENBAAR ... :?: :evil:

Freek

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Freek »

Ja, nou en?

Als je een tweede klas kaartje hebt, mag je dus niet 1e klas gaan zitten. Heel simpel. En als de conducteur zegt dat er nog plek is dan klopt dat vaak ook nog. Meestal zijn deze plaatsen aan de andere kant van de trein. Stukje lopen, maar je kan wel zitten.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

nou als het aan mij lag en nog een heleboel werkende mensen moesten ze alle studenten eruitschoppen of specifieke studententreinen.
Dan kunnen in elk geval ouderen en werkende mensen zitten.
Of mischien studenten OV niet gratis maken of limiteren aan afstand/tijd etc

Kevvin

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Kevvin »

He Gast hierboven, wat een bekropen idiote reactie. Dat studenten niet meer in de trein mogen zitten. Dat zou betekenen dat de meeste mensen niet meer kunnen studeren, niet meer naar stageadressen kunnen etc. Wat een asociale belachelijke stompzinnige opmerking. Volgens mij ben je echt infantiel en zwakzinnig!

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is dus echt héél nederlands; gezellig naar de beurs en dan; voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zitten.
Bravo conducteur!

mensen blijf thuis als je niets kunt of wilt betalen, spaar eventjes door, dan kun je net doen of je groot bent.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Radar »

In de algemene reisvoorwaarde van de NS staat vermeld:

Dat als men een kaartje heeft voor de 2de klas men niet eerste klas mag gaan zitten. Ook niet als de 2de klas helemaal vol zit. Dan moet men gewoon staan of plek zoeken in de 2de klas.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar webredactie

Freek

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Freek »

nou als het aan mij lag en nog een heleboel werkende mensen moesten ze alle studenten eruitschoppen of specifieke studententreinen.
Dan kunnen in elk geval ouderen en werkende mensen zitten.
Of mischien studenten OV niet gratis maken of limiteren aan afstand/tijd etc
Ik reis 's ochtends om 07.30 uur van Amersfoort naar Den Haag en 's avonds om 17.15 uur terug. Ik schat in dat nog geen 10% student is!.

Jill

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Jill »

Nou als we zo gaan redeneren dan gaan al die hardwerkende mensen toch lekker een auto kopen van dat verdiende geld en hoeven ze zich geen zorgen te maken wie dr wel en wie dr niet in de trein zit! Last time I checked heette het nog OPENBAAR vervoer.


Trouwens meestal al het echt overvol in de trein is laat de conducteur je gewoon in eerste klas zitten, heb het al vaker meegemaakt, gewoon meteen zeggen van joh het was druk we zijn maar even hier gaan zitten, is dat goed? Misschien nog erachteraan van: is er al ergens plaats in de 2de klas?

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

1e klas = 1e klas

als je daar niet voor betaalt dan moet je niet daar gaan zitten en mensen lastigvallen met gezeur/lawaai wat vaak de reden is waarom mensen 1e klas reizen.

Rolandroland

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Volgens de NS is er 80% kans op zitplaats.... Ze willen weer kaartjes duurder gaan maken mogen ze eerst service verbeteren.

IN Touringcar bussen is het VERBODEN te staan!!!


Verder zie ik vaak dat mensen graag hun tasjes naast zich houden en graag de stoel naast hen vrij te houden.

petertje34

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door petertje34 »

Gewoon opheffen die eerste klas, iedereen voor dezelfde prijs in de trein, dan zijn ook alle stoelen bezet straks. Nu is vaak driekwart van de eerste klas leeg, 's avonds vaak helemaal.

Wat een onzinnig iets, die opdeling in klassen.

Rolandroland

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Vroeger hadje dan ook nog 3e klas

NS moet gewoon stilte zone's inlassen die hebben ze nu ook wel maar daar merk je weinig van.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat het daar te stil is natuurlijk.

Rolandroland

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Heb oV studenten kaart en kan ook in 1e klas gaan zitten. Heb dan 40% korting daar op. Wanneer het een bakvolle trein is zou ik later wanneer blijkt dat het propvol is wel willen bij betalen maar ja een kaarten automaat heb je NIET in de trein zelf.

Verder is het inderdaad zo dat er soms luid ruchtige mensen in de 2e klasse zitten:

B.v. mensen menen dat het nogal warm is (hartje winter) raam open zetten. Mensen denken dat ze de wereld voor hun alleen hebben en gaan uitbebreid op een bank zitten of hun voeten op de bank plaatsen. Of iemand wil graag DOOF WORDEN door hun walkman zodanig hard te zetten dat je het GETJILP van die pokke herrie muziek moet aanhoren.

Zet hem maar hard genoeg wordt het vanzelf wel stil (DIE RECLAME had geen enkele zin onder de jongeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Mensen menen LUIDRUCHTIG te kunnen bellen en voeren uitgebreid gesprek overigens heeft NS speciale stilte zones.

Sommige mensen menen toch te moeten roken en andere moeten verplicht mee roken. Ook op treinstation wordt massaal de wet overtreden alhoewel er een rookverbod geldt. Wanneer de wind in bepaalde richting staat blaast alle schadelijke rook in mij.

MENSEN HOU AUB REKENING MET ELKAAR EN WEES NIET ZO'N EGOÏST MAAR JA wanneer de doelgroep egoïst dit leest snappen ze het toch niet.

karin1970
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 okt 2004 22:35

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door karin1970 »

Ben het helemaal met je eens Roland, maar ik moet wel zeggen dat ik het zelf altijd gauw benauwd en warm heb en dat ik daarom het raam meestal een beetje openzet, ook als het buiten erg koud is. Maar als iemand vraagt of het dicht mag, dan doe ik dat ook wel. En ik zit ook wel eens met mijn voeten op de bank, maar wel altijd met een krantje of met mijn jas eronder. Dat is niet om andere mensen te weren, maar gewoon omdat ik het lekker vind zitten.

Die walkmans die zo keihard aanstaan, dat snap ik nog steeds niet. Vragen of het zachter kan heeft geen nut, dan zetten ze het geluid nog liever iets harder. Meestal verhuis ik dan maar naar een andere coupe.
De stiltezones hebben geen nut. Het staat zo onduidelijk aangegeven met een kleine sticker dat de mensen het toch niet in de gaten hebben.
En als je dan nog een coupe hebt waar de 1e en 2e klas alleen maar gescheiden is met een glazen klapdeurtje schiet het helemaal niet op, want je kan de mensen in de 2e klas gewoon horen praten.

Die ****** die roken die kan ik wel schieten. Met koninginnedag zaten er zelfs een paar in de trein van Amsterdam naar Dordrecht te blowen!! De conducteur heb ik pas gezien bij het uitstappen in Dordrecht. In de spits komen ze met z'n vieren langs, terwijl er alleen maar werkmensen inzitten, maar tijdens dat soort evenementen zie je ze niet, dan zijn ze te bang ofzo.

Wat het roken betreft op de stations: ik heb liever dat ze het allemaal gespreid doen, dan met z'n twintigen bij zo'n rookpaal staan. Als je er dan langs loopt dan lijkt het wel of je vergast wordt. En ach zolang er niet opgetreden wordt tegen mensen die in de stationshal zitten te roken onder de sticker 'verboden te roken', zal er niks veranderen.

De maatschappij is tegenwoordig alleen maar gericht op ik, ik en ik. En de rest kan tegenwoordig echt letterlijk stikken. Bijna niemand houdt meer rekening met een ander, helaas.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hou niet van het openbaar vervoer jakkus jakkus jakkus,duur en totaal geen service.En natuurlijk ook altijd overvol,omdat ze te bang zijn om meer vervoermiddelen in te zetten.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

arme jongen en dan te bedenken dat alle nederlandse belastingbetalers je dit aan doen, door je gratis met die trein te laten reizen .............

grote jongen je bent er al lekker vroeg bij met roepen iedereen is fout behalve IKKE

resp00126133

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Karin heeft wel degelijk gelijk. De maatschappij verhardt zich en men gedraagt zich steeds individualistischer. Men houdt totaal geen rekening meer met de mensen om hen heen. Men doet maar wat goed uitkomt voor zichzelf ook al is dat nadelig voor een ander.

Als we wel rekening met elkaar hadden gehouden was een rookverbod op stations bijvoorbeeld niet nodig geweest. Roken, we lossen het samen wel op ... JA, helaas er zaten een paar individualistische types tussen, dus lukte niet ...

simon40

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door simon40 »

Openbaar vervoer kan zo mooi zijn... snel en gemakkelijk. Zo'n uitgekiend systeem is toch prachtig... net wiskunde! Alleen wordt het gemaakt en grotendeels betaald door mensen die zelf nooit met het OV reizen. En dat zie je af aan de onhandigheid, de afbraak en de gebrekkige service ervan.
Toch reis ik er graag mee en neem het af en toe staan, het lawaai in sommige coupés en die gillende scholieren voor lief... en verbaas me over de dwarsdoorsnee van de samenleving die je voorbij ziet komen. Voor mij mooier en leuker dan in zo'n opgeleukt en uitgedeukt blik op wilen zitten, terwijl je daarvoor tegenwoordig wel tien paar ogen mag hebben. En je kunt niets alcoholisch drinken. Nee geef mij maar bus en trein: minstens zoveel voordelen als de auto. Ben blij dat ik die dure geldverslinder heb weggedaan.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

ben het helemaal met je eens... zo gauw ik mijn OV-kaart kwijt ben dan ga ik ook maar eens op zoek naar een blik op wielen. ik studeer in het westen, maak hier vrij vaak gebruik van de trein. heb daar op zich niets over te klagen, in de spits soms wat druk maar de afstanden zijn niet al te groot.

als ik echter een keer naar mijn familie in het noorden toe ga is het OV één en al ellende. naar mijn ouders, wat volgens de OVplanner ongeveer 4 uur zou moeten duren, duurt in de praktijk minstens 5 uur. aansluitingen die net niet te halen zijn, altijd wel een storing ergens in Nederland en nu het herfst wordt is het einde nog niet eens in zicht. ik heb wel eens drie of vier uur lang moeten staan. ja makkelijk gezegd, die aso studenten de trein uit! geloof mij, als ik anders kon reizen dan deed ik het wel. ik heb namelijk altijd al last gehad van mijn rug. als ik een uur moet staan verga ik soms al van de pijn. hoezo kijkt iedereen mij zo kwaad aan dan als ik niet op sta voor een paar kwieke VUT-ters die met de wandelschoenen aan de trein in komen lopen en van mij eisen dat ik dat wel doe?

en dan nog iets, over de tassen in tram, bus en trein. ik heb ook altijd een tas bije me en die zet ik ook altijd naast me neer als er genoeg plek is. voor mijn gevoel doe ik daar niet iets asociaals mee. laatst ging er echter iemand bovenop zitten! zoiets slaat toch nergens op? als iemand gewoon even vraagt of ik mijn tas op schoot kan nemen dan doe ik dat toch gewoon?

Gesloten