LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
puma73 schreef:
Er zijn medicijnen die in de laatste testfase zitten en die wel beperkt en onder strenge voorwaarden aan mensen mag worden gegeven. Het wil helaas niet altijd zeggen dat deze medicijnen de gewenste uitwerking hebben.
Klopt.
Maar NEE heb je al en mischien kan je JA krijgen.....zo zou ik denken.

Mee eens, als er kwaliteit van leven is dan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd de laatste van je leven moet dan wel draagbaar zijn anders heeft het geen...
dan kan je beter de tijd nemen die je nog hebt...toch?

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

rozemarijntje schreef:@ciske

voor een deel heb je gelijk voor een deel niet.
helaas komt er om me heen teveel aan kanker voor,en heel dichtbij.
het is idd of je er bij op tijd bij bent,welke vorm je hebt...
hoe het lichaam het oppakt...
en helaas en dat zijn de feiten,is men schoon en komt het weer terug en dan is het einde verhaal,sorry dat ik het zo zeg,maar het is wel zo,en helaas ook dat aantal keren mogen meemaken...

ook is het feit natuurlijk dat er mensen genezen ook al is het ver uitgezaaid...

tegenwoordig zijn er heel wat verschillende chemo kuren,chemopillen en bestralen.

wat brosman zegt als er een pharma is die het ondekt dan gooit die dat gelijk naaar buiten ,natuurlijk!!
maar ik denk dat wij dat niet meer mee gaan maken...
feit blijft wel dat ze steeds verder zijn,vroeger was het...u heeft kanker,einde verhaal...
nu is het u heeft kanker en we gaan dit en dit doen(als het niet te ver is en of het een te behandeld soort kanker is,want die zijn er ook nog)

ik heb een vriendin in belgie,haar oom heeft alvleesklier kanker(dat is je vonnis 9 van de 10 x)heel verhaal maar goed,ze wilden nog 1 ding proberen en dat was een medicijn dat nog niet!!goedgekeurd was,wel al getest maar zat in fase 2 van de 3 om het goed gekeurd te krijgen,mocht wel al mensen getest worden maar op eigen risico...
je kon er aan overlijden.nou ja die man dacht dat doe ik toch wel dus..
heeft het geprobeerd maar kreeg teveel effecten dus gestopt...ze doen het dus wle degelijk!!!!heeft wel papieren moeten tekenen...kan nu elk moment afgelopen zijn...

ik kan mensen met longkanker die zijn overleden,en ik kan mensen met zware uitzaaiingen en die zijn schoon(nu)....
als het eenmaal in de lymfvaten zit....

maar saint je kan bang zijn voor kanker maar er is nog 1 dodelijke ziekte waar helemaal nog niks tegen is en dat is A l S... dat is je doodvonnis bij het woordje u heeft ALS...
spierziekte...dichtbij iemand zeer dichtbij aan overleden en dan is er geen hoop meer...

dus al met al....hoop onderzoeken daar moeten ze zeer zeker mee doorgaan...
als ik iets doneer is het aan deze stichting kwf...
hoop dat de generatie na ons....een medicijn heeft wat helpt...

Ik hoop natuurlijk dat het sneller gaat. Want ieder jaar langer wachten is er 1 teveel. Je hart draait om van de rot verhalen die je verneemt van mensen die het helaas mee moeten maken.

Mijn inziens zou het sneller moeten kunnen. Sommige mensen hebben niets te verliezen. Je zou dan toch zeggen laat die behandeling van die studente toepassen op die mensen? Maar dan moeten we weer 10 tot 15 jaar wachten.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

puma73 schreef:
Chocomelk schreef:
ciske schreef:

Klopt choco, maar alsnog mag je geen medicijnen uitproberen op mensen, die nog niet goedgekeurd zijn.
Ja en Nee Ciske, als jij zelf deze rotziekte zou hebben (wat ik niemand gun !) en ze zeggen we hebben medicijnen MAAAAAAR ze zijn nog niet goedgekeurd wat doe je dan .....
Men sterft helaas toch dus mischien helpen de medicijnen wel....
Er zijn medicijnen die in de laatste testfase zitten en die wel beperkt en onder strenge voorwaarden aan mensen mag worden gegeven. Het wil helaas niet altijd zeggen dat deze medicijnen de gewenste uitwerking hebben.
Dat zo toch wat zijn. Mensen die genezen op basis van medicatie. Ik zou zeggen laat het in stroomversnelling gaan!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Mijn inziens zou het sneller moeten kunnen. Sommige mensen hebben niets te verliezen. Je zou dan toch zeggen laat die behandeling van die studente toepassen op die mensen? Maar dan moeten we weer 10 tot 15 jaar wachten.
Denk dat iedereen het wel sneller wil, maar het kan niet.

Hoezo sommigen mensen hebben niks te verliezen? Elk leven is er 1.

Je zal je er bij neer moeten leggen, dat wij dat waarschijnlijk niet meer meemaken, dat er geneesmiddelen zijn, zodat deze ziekte uitgeband is.

Dan als het er niet meer is, dan is er wel weer een andere ziekte.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

thesaint schreef: Wat dat betreft mogen ze van mij de mensen verantwoordelijk voor de genezingen van deze ziekte bankbonussen verstrekken.
En dan gaat iedereen weer lopen zeuren over "die graaiers" in de farmaceutische industrie.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het bedrijf dat voor een doorbraak kan zorgen gerust heel veel geld aan het medicijn mag verdienen: ze hebben immers ook tientallen jaren onderzoek en ontwikkeling gedaan aan een medicijn zonder dat daar inkomsten tegenover stonden.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

GJvdZ schreef:
thesaint schreef: Wat dat betreft mogen ze van mij de mensen verantwoordelijk voor de genezingen van deze ziekte bankbonussen verstrekken.
En dan gaat iedereen weer lopen zeuren over "die graaiers" in de farmaceutische industrie.

Ik ben het overigens wel met je eens dat het bedrijf dat voor een doorbraak kan zorgen gerust heel veel geld aan het medicijn mag verdienen: ze hebben immers ook tientallen jaren onderzoek en ontwikkeling gedaan aan een medicijn zonder dat daar inkomsten tegenover stonden.
Diegene die kan bewerkstelligen dat mensen (die nu ongeneeslijk ziek zijn door deze slopende ziekte ) weer beter worden mag van mij miljardair worden.

Moet je eens kijken wat dat zou betekenen. Er zijn kinderen in ziekenhuizen jonge ouders etc die aan die vreselijke ziekte doodgaan.

Bij die gedachten krijg je spontaan kippenvel.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door thesaint »

ciske schreef:
Mijn inziens zou het sneller moeten kunnen. Sommige mensen hebben niets te verliezen. Je zou dan toch zeggen laat die behandeling van die studente toepassen op die mensen? Maar dan moeten we weer 10 tot 15 jaar wachten.
Denk dat iedereen het wel sneller wil, maar het kan niet.

Hoezo sommigen mensen hebben niks te verliezen? Elk leven is er 1.

Je zal je er bij neer moeten leggen, dat wij dat waarschijnlijk niet meer meemaken, dat er geneesmiddelen zijn, zodat deze ziekte uitgeband is.

Dan als het er niet meer is, dan is er wel weer een andere ziekte.
Ik bedoel mensen die opgegeven zijn. Die zouden denk ik toch alles willen aangrijpen om beter te worden.

Ik snap natuurlijk wel dat dit niet kan. Maar gevoelsmatig. Die studente kon tumoren effectief bestrijden. Als dit ook lukt bij mensen dat zou toch wat zijn.
Wel razend knap werk! En dat biedt perspectief.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door puma73 »

thesaint schreef:
ciske schreef:
Mijn inziens zou het sneller moeten kunnen. Sommige mensen hebben niets te verliezen. Je zou dan toch zeggen laat die behandeling van die studente toepassen op die mensen? Maar dan moeten we weer 10 tot 15 jaar wachten.
Denk dat iedereen het wel sneller wil, maar het kan niet.

Hoezo sommigen mensen hebben niks te verliezen? Elk leven is er 1.

Je zal je er bij neer moeten leggen, dat wij dat waarschijnlijk niet meer meemaken, dat er geneesmiddelen zijn, zodat deze ziekte uitgeband is.

Dan als het er niet meer is, dan is er wel weer een andere ziekte.
Ik bedoel mensen die opgegeven zijn. Die zouden denk ik toch alles willen aangrijpen om beter te worden.

Ik snap natuurlijk wel dat dit niet kan. Maar gevoelsmatig. Die studente kon tumoren effectief bestrijden. Als dit ook lukt bij mensen dat zou toch wat zijn.
Wel razend knap werk! En dat biedt perspectief.
Sommige mensen die zijn opgegeven grijpen ook alles aan om te genezen, waarom denk je dat er in dat wereldje zoveel kwakzalvers actief zijn, de ene met nog mooiere beloftes dan de andere. Alleen zit er wel een kostenplaatje aan van soms ettelijke duizenden euro's. Mensen die wanhopig zijn willen alles geven om geholpen te worden.

En als je dan ziet wat voor middelen gebruikt worden en mensen ook serieus geloven wil je niet weten. En die kwakzalvers maar roepen dat ze door big pharma worden tegengewerkt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Hoezo sommigen mensen hebben niks te verliezen? Elk leven is er 1.
Mensen die op sterven liggen door kanker hebben niets meer te verliezen, dit klinkt kei hard maar helaas is dat zo.
Zouden die mensen willen meewerken aan het testen van een medicijn tegen het stoppen van kanker.....ja ik denk van wel.

Zoals ik al eerder heb geschreven :
Nee hebben ze al, en ja kunnen ze mischien krijgen.
Stel je voor zeg dat het medicijn helpt, zou toch super geweldig zijn !

soepkipjes
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2012 23:21

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door soepkipjes »

Om te beginnen is kanker een verzamelnaam voor 1000-en verschillende soorten ziekten. Het enige gemeenschappelijke is dat ze ongeremd verkeerde cellen aanmaken. De oorzaak en behandeling is alleen voor elk type verschillend. Daarom is er geen "één" medicijn te bedenken.
Chocomelk schreef:
ciske schreef: Hoezo sommigen mensen hebben niks te verliezen? Elk leven is er 1.
Nee hebben ze al, en ja kunnen ze mischien krijgen.
Stel je voor zeg dat het medicijn helpt, zou toch super geweldig zijn !
zeker. en dat gebeurt ook. Je krijgt een "potentieel" medicijn tegen kanker eerder getest, zonder de bijeffecten te weten, op mensen dan bv een medicijn tegen ingegroeide teennagels.

Er is alleen een maar: anti-kanker medicijnen werken over het algemeen het best in het beginstadium. Vaak wordt de kanker eerst met chemo etc. aangepakt en wordt pas op het laatst die "test"-medicijnen geprobeerd. Met het idee, Nee heb je, ja kan je krijgen.
Maar de kanker heeft zich door die voorgaande behandelingen vaak al deels resistent gemaakt, bovendien is de patient vaak ook erg verzwakt. Waardoor de slagingskans kleiner is.

De oplossing zou zijn een groep patienten direct met de "test"-medicijn te behandelen. Maar wat zou jij willen als patient? Je kan kiezen tussen de bestaande medicijnen met bewezen slagingskans of een onbekend test-medicijn? Dan denk ik dat ik het wel zou weten...

Het grote probleem is dat de huidige modellen (computer, maar vooral ratten/muizen) nog niet voldoende zijn om medicijnen terug te kunnen vertalen naar werking in de mens. Daarvoor is de natuur nog te complex voor ons.

thesaint schreef:
rozemarijntje schreef:@ciske
Mijn inziens zou het sneller moeten kunnen. Sommige mensen hebben niets te verliezen. Je zou dan toch zeggen laat die behandeling van die studente toepassen op die mensen? Maar dan moeten we weer 10 tot 15 jaar wachten.
Al dit soort "succes"-verhalen zitten echt nog in een heel prematuur stadium. Een rat zit iets simpeler in elkaar dan de mens. Het klinkt vaak heel simpel, maar dat is het niet. Zodra een arts denkt dat er potentie in zit gebeurt het ook echt wel snel. Maar bepalen van doseringen, methode etc. is niet iets wat je in 2 dagen doet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen die op sterven liggen door kanker hebben niets meer te verliezen, dit klinkt kei hard maar helaas is dat zo.
Zouden die mensen willen meewerken aan het testen van een medicijn tegen het stoppen van kanker.....ja ik denk van wel.
Ze hebben wel degelijk iets te verliezen...namelijk hun leven.

En nee , niet alles pakken ze aan, er zijn ook bij deze ziekte grenzen dat iemand nog verder een proefkonijn wil zijn.

Heb ze helaas van dichtbij gezien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oh zeer zeker zou niet iedereen een proefkonijn willen zijn Ciske.
Maar wat je zegt hun leven afpakken.......uh hoe bedoel je dat ?
Ze liggen namelijk al op sterven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Oh zeer zeker zou niet iedereen een proefkonijn willen zijn Ciske.
Maar wat je zegt hun leven afpakken.......uh hoe bedoel je dat ?
Ze liggen namelijk al op sterven.

Ik zeg nergens afpakken, choco.

Jij vraagt wat hebben ze te verliezen...waarop ik zeg "hun leven".

Nogmaals er zijn ook bij deze ziekte grenzen, dat mensen het gewoon genoeg vinden na ik weet niet hoeveel behandelingen.

Al lig je op sterven...dood ben je nog niet.,

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

Voor de individuele mens zou een medicijn tegen kanker een zegen zijn. Voor de mensheid een ramp. Om 2 redenen:

1. Rondom kanker is wereldwijd een enorme industrie opgebouwd en een medicijn zou de economie enorm veel schade toebrengen. Veel mensen zouden hun werk verliezen enz.

2. Kanker is een verouderingsziekte, uitgezonderd erfelijkheidskanker en als miljoenen mensen niet meer zouden sterven dan zou de nu al veel te grote weredlbevolking explosief groeien.

Wel is het zo dat je als individu een heleboel zelf kunt doen om kanker te voorkomen (geen garantie maar je vergroot je kansen) door gezonde leefstijl enz. en dan zal kanker geleidelijk minder worden. De enige oplossing voor dit probleem denk ik.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

als miljoenen mensen niet meer zouden sterven dan zou de nu al veel te grote weredlbevolking explosief groeien.
Wat een onzin, dood gaan we allemaal, maar het gaat hopelijk wel zonder kanker .
Dus hoezo overbevolking?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ga niet eens op je onzinnige bijdrage in...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

zozozo schreef:Voor de individuele mens zou een medicijn tegen kanker een zegen zijn. Voor de mensheid een ramp. Om 2 redenen:

1. Rondom kanker is wereldwijd een enorme industrie opgebouwd en een medicijn zou de economie enorm veel schade toebrengen. Veel mensen zouden hun werk verliezen enz.

2. Kanker is een verouderingsziekte, uitgezonderd erfelijkheidskanker en als miljoenen mensen niet meer zouden sterven dan zou de nu al veel te grote weredlbevolking explosief groeien.

Wel is het zo dat je als individu een heleboel zelf kunt doen om kanker te voorkomen (geen garantie maar je vergroot je kansen) door gezonde leefstijl enz. en dan zal kanker geleidelijk minder worden. De enige oplossing voor dit probleem denk ik.

Ook ik ga verder niet op je onzin bericht in.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door zozozo »

@Chocomel:
2. Kanker is een verouderingsziekte, uitgezonderd erfelijkheidskanker ........
Wel is het zo dat je als individu een heleboel zelf kunt doen om kanker te voorkomen (geen garantie maar je vergroot je kansen) door gezonde leefstijl enz. en dan zal kanker geleidelijk minder worden. De enige oplossing voor dit probleem denk ik.
Bron: http://www.foodlog.nl/artikel/de-voedse ... g-blijven/ de meeste ziekten die het Westen plagen in essentie verouderingsziekten zijn: hart- en vaatziekten, dementie, osteoporose, diabetes type 2, achteruitgang van het gehoor en zicht, het wegkwijnen van de spieren en het toenemen van het vetpercentage, hoge bloeddruk, staar enzovoort.''

Door meer aandacht te besteden aan het verouderingsproces zelf, kunnen volgens hem deze ziekten integraal aangepakt worden, in plaats van steeds als aparte ziekten bestreden te worden. En zo'n integrale aanpak begint bij het begin: het voedingspatroon van mensen.

@Ciske
Wat een onzin, dood gaan we allemaal, maar het gaat hopelijk wel zonder kanker . Dus hoezo overbevolking?
Ciske ik wil niet zeggen dat kanker voor mensen persoonlijk geen zeer ernstige ziekte is en heel veel verdriet kan geven. Maar feit is dat moeder aarde maar een beperkt aantal mensen aan kan om te voeden. In de Sahellanden en ook in heel veel andere landen gaan elke dag honderden kinderen dood van de honger. Het is algemeen bekend dat juist die overbevolking op langere termijn een heel groot probleem kan worden. In Nederland is een aardig evenwicht tussen geboorte en sterfte maar in minder ontwikkelde landen is dat niet het geval. En nu kunnen we nog zeggen dat we allemaal dood gaan maar er zijn al wetenschappers die beweren dat we over 30 jaar het eeuwige leven zullen kunnen hebben. Dat wilde ik zeggen met mijn vorige bericht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Medicijnen tegen kanker en ontwikkelingen

Ongelezen bericht door ciske »

maar er zijn al wetenschappers die beweren dat we over 30 jaar het eeuwige leven zullen kunnen hebben.
sorry hoor , jij wilt serieus genomen worden? :lol:

eeuwig leven , wie weet misschien na de dood, niemand kan dat navertellen.

Gesloten