LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediuscard OPLICHTING/failliet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
NadineZwets

Mediuscard OPLICHTING/failliet

Ongelezen bericht door NadineZwets »

Vandaag d.d. 4 juni 2012 wilde mijn vriend op mediuscard inloggen om te zien of zijn saldo opgewaardeert was ( deze had hij op 1 juni 2012 opgewaardeert ) maar tot mijn grote schrik werkte de website niet meer.
Wel was er vandaag d.d. 4 juni het geldbedrag van € 41,- van zijn rekening afgeschreven, terwijl hij hier op 1 juni 2012 opdracht voor gegeven had.
Dhr. Martin Krüger schrijft op de website van mediuscard.com een heel verhaal in het Duits ( zie onderstaande tekst ) kortom het bedrijf bestaat door een één of andere vage reden niet meer en mensen kunnen fluiten naar hun geld.

Martin Krüger06:12 (bewerkt) - OpenbaarZAHLUNGSUNFÄHIG - BANKRUPT

TRANSACT NETWORK LIMITED ZAHLUNGSUNFÄHIG - BANKRUPT

THIS POST IS IN GERMAN! PLEASE USE GOOGLE TRANSLATER !

THIS POST IS ABOUT THE BANKRUPTCY OF TRANACT NETWORK LIMITED AND THAT YOUR BALANCE WILL BE LOST SOON!

TRANSACT NETWORK LIMITED IST ZAHLUNGSUNFÄHIG! IHR GUTHABEN IST AKUT GEFÄHRDET ODER BEREITS VERLOREN !

Transact Network Limited, Aussteller der MEDIUS Prepaid MasterCard Karte und einigen anderen Karten ist zahlungsunfähig und steht erneut vor der Insolvenz.

SICHERN Sie umgehend Ihr GUTHABEN durch Abhebungen oder Überweisungen auf ein anderes Konto.

Reagieren Sie nicht auf eMails von Transact Network Limited. Ihr Guthaben dient zur Finanzierung der Gesellschaft.

IHR GUTHABEN IST IN GEFAHR ! HANDELN SIE JETZT !

DAS ANGEBOT ZU DER EASYBUY Prepaid MasterCard zu wechseln ist ein weiterer Versuch Sie in eine Gebührenfalle zu locken.

Der vermeintliche "kostenlose" Wechsel führt zu einer monatlichen Gebührenbelastung von 5 EUR ud vielen weiteren versteckten Gebühren.

Wir werden Sie über alle Umstände zeitnah informieren. Wir werden Ihnen auch in Kürze alternative Produkte vorstellen, aber zunächst steht die Sicherung Ihres Guthabens im Vordergrund.

Betroffene sind ca. 500.000 Karteninhaber in Europa, davon ca. 130.000 Inhaber einer MEDIUS Prepaid MasterCard Karte. Ihr Guthaben ist nicht versichert ! Mit der Insolvenz verlieren Sie Ihr Guthaben.

Alle Support Hotlines sind nicht mehr aktiv. Schriftliche Supportanfragen bleiben unbeantwortet.

MasterCard Europa verweigert jedwede Stellungnahme bezüglich der Guthaben, Sicherung der Guthaben oder Folgen der Insolvenz für den Karteninhaber.

Die Zusammenarbeit von MasterCard und Transact Network Limited ist skandalös bei genauer Betrachtung der Transact Network Limited und deren Kapitalsituation nicht zu erklären.

Wir sind im Besitz aller relevanten Unterlagen um den Nachweis zu erbringen das Transact Network Limited eine kriminell geführte Gesellschaft ist und seit bestehen faktisch zahlungsfähig ist.

Die Vorwürfe erstrecken sich von Unterschlagen von Kundengeldern, Bilanzbetrug bis zum Insolvenzbetrug.

Als grösster Anbieter Europas einer Prepaid MasterCard werden wir Ihnen in den nächsten Tagen alternative seriöse Produkte vorstellen die unseren Vorstellungen und Ansprüchen entsprechen.

SICHERN SIE IHR GUTHABEN - ES KANN IN WENIGEN STUNDEN BEREITS NICHT MEHR VERFÜGBAR SEIN !

Es werden bereits Guthaben von tausenden Karteninhabern unter Vorwand falscher Behauptungen nicht gutgeschrieben bzw. zurückgehalten.

Entgegen der bekannten Informationen sollten Sie wissen, das WIR die Vertragsbeziehung mit Transact Network Limited beendet haben.

Ungereimtheiten in der Bilanz und weitere dubiose Vorgänge wurden von uns bereits vor vier Wochen aufgedeckt.

Uns liegen erschreckende Informationen zu Transact Network Limited vor.

Der Versuch mit MasterCard und den Behörden in Gibraltar diesem Skandal nachzugehen führten leider zu keinem Ergebniss.

Weder die Behörden auf Gibraltar noch MasterCard hat Interesse diese Umstände aufzuklären.

Diese Informationen führten zu einer sofortigen Einstellung des Vertriebes der MEDIUS Prepaid MasterCard Karte.

Wir werden in diesem Forum und in der Presse die gesamte Wahrheit an die Öffentlichkeit bringen.

Wir bedauern Ihnen dies Heute mitteilen zu müssen, aber wir sehen es in unserer Verantwortung Sie zu warnen und auf diese Umstände hinzuweisen.

Wir werden versuchen all Ihren Fragen auf diesem Forum nachzugehen und Ihnen mit Rat und Tat zur Seite zu stehen.

Mit besten Grüssen,

Ihr MEDIUS Prepaid MasterCard TeamAHLUNGSUNFÄHIG - BANKRUPT

berndv

Re: Mediuscard OPLICHTING/failliet

Ongelezen bericht door berndv »

Oplichting? Nee
Failliet? Ja

Heb je het verhaal al vertaald naar het Nederlands? Zoals is aangegeven in het bericht? Je weet dus wat er aan de hand is? Het bedrijf is failliet. Als er een curator benoemd is ka je je daartoe wenden om je geld terug te halen. Heb je hier veel kans op? Nee. Als consument kan je achteraan in de rij plaats nemen en hopen dat er nog wat over blijft nadat de bank en de belastingdienst hun eventuele vorderingen binnen hebben.

jeroen010zuid

Ongelezen bericht door jeroen010zuid »

Ik ben zelf ook een cardhouder van de club tot mijn spijt.

Heb vandaag een email ontvangen, zie helemaal onder aan.

Als je nog wilt inloggen kan dat... via https://mediuscard.mycarddata.com

En wat ik nog kwijt wil dat ik al sinds sept 2011 op 25.- zit te wachten. heb al diverse keren een mail gestuurd om mijn ivd van niveau 1 naar 2 te laten zetten. denk dat ik al 7 keer al mijn gegevens heb door gegeven. zoals kopie van mijn paspoort en een tel rekening. maar helaas geen reactie. En als je met de klantenservice belt kan dit alleen in het duits of in het engels.. wel leuk maar niet als je de taal spreekt...

Ten aanzien van detoename vanvragen overde status vanMediusCardProgramma

Transact Network Limited (TNL) is de uitgever van het MasterCard MediusCard programma. Wij wensen u te informeren dat naar aanleiding van een recente contractuele betwisting deze regeling gewijzigd werd en dat bijgevolg TNL niet langer zal handelen als de uitgever van het MediusCard programma.

TNL werktsamen met zijn partners, MasterCard en de officiele instanties om ervoor te zorgen dat de MediusCard klanten een volledige kaarthouder service wordt aangeboden tijdens de overgang en dat uw rechten onder de algemene voorwaarden van dit programma en de bijhorende wettelijke beschermingen worden gehandhaafd. Dit behelst ook de beveiliging van uw fondsen.

Wij vragen u vriendelijk om de volgende contact details te gebruiken voor volledige toegang tot uw kaartrekening en de bijhorende voordelen.

Email: [email protected]
Telephone: +31 207 946 727
Website: https://mediuscard.mycarddata.com

Gelieve ons te contacteren indien u nog verdure vragen heeft.

Met vriendelijke groeten,
Transact Network Klantendienst

tp_76

Ongelezen bericht door tp_76 »

Lees net dit bericht en kon niet geloven wat ik hier las over Transact Network.

Ben sinds enkele maanden kaarthouder van Jumbocard (Transact Network).
Van het begin al ellende met boekingen via Ideal die niet op de kaart werd gestort maar de transactie was wel gelukt, iedere keer weer kopie van betaling door mailen en 2-3 dagen wachten voor het was bijgeschreven op de kaart, en de grote ellende met de Bulgaarse telefonistes die gebrekkig Duits of Engels spreken en ook regelmatig gewoon ophangen. Zeer slechte service en obeschoft hoe je word behandeld.

Gisteren had ik 100 euro geboekt, transactie gelukt. kijk op de site van jumbocard en het geld was bijgeschreven. 1 uur later wil ik gaan pinnen maar geen geld, terug thuis weer inloggen en tot mijn verbazing was het geld afgeboekt en stond er een bericht (Held for security reason. Please contact MasterCard. www.mastercard.com).
Heb gebeld naar jumbocard nummer +49 1805 633487, gaat paar keer over en word dan afgeduwd, kreeg meteen al naar gevoel. Op de site van
Transact Network staat een nummer +350 200 038 00 met het zelfde adres.
Daar word opgenomen en het zijn de zelfde gasten die ik voorheen vaker had gesproken. Uitgelegd waarom ik belde en kreeg alleen een antwoord dat ik moest wachten op een email, geen verdere uitleg en hingen op.

Nu na het lezen van dit topic weet ik dus waarom, het is hetzelfde bedrijf van mediumcard dus failliet, dag knaken, die krijg je dus nooit meer terug.
En las dit ook nog ff op internet over Transact Network.
http://mediusprepaidmastercard.wordpress.com/

Grote oplichterij en hopen dat er niet nog meer slachtoffers hun centen kwijt zijn. Snap alleen niet dat er nog transacties gedaan kunnen worden door Ideal, die zouden alles naar Transact Network moeten blokkeren als het een oplichtersbende is.

bramcool

Ongelezen bericht door bramcool »

Hetzelfde hier. Sinds enkele dagen was account geblokkeerd zogezegd als lost/stolen. Transact opgebeld, kaart deblokkeerd maar geld echter wel voorlopig (?) weg door de mensen van Jumbo

Debit by Program Manager 08/06/2012.
(Held for security reason. Please contact MasterCard directly. www.mastercard.com)

Transact kan niets doen, die verwijzen me door naar Jumbo, maar die zijn telefonisch niet te bereiken, en antwoorden op emails doen ze al helemaal niet...

1400 euro stond er op mijn account... Hoop die toch ooit terug te zien

Naatje12

Ongelezen bericht door Naatje12 »

Wij hebben dus hetzelfde aan de hand.
Ik heb begin juni nog € 580,00 gestort omdat er 27 juni een automatische incasso gedaan zou worden van de autohuur voor onze vakantie in juli.
Dus heb ik 27,28 en vandaag 29 juni op mijn rekening gekeken maar het saldo was niet afgeschreven. Vervolgens heb ik naar het bedrijf gebelt die de incasso zou doen en daar kreeg ik te horen dat de transactie niet uitgevoerd kan worden.
Vervolgens bel ik met het nummer waar je kontakt mee kan opnemen(buitenlands nummer) en het enige wat je hoort is dat de nederlandse en belgisch sprekende niet beschrikbaar zijn! Dit is echt balen het is namelijk niet alleen ons geld maar ook dat van andere waarmee wij gezamelijk op vakantie gaan.

theo112

Ongelezen bericht door theo112 »

Als ik dit allemaal zo lees dan schrik ik eerlijk gezegd wel, maar aan de andere kant ik heb mijn medius mastercard nu al meer dan 2 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Het duurt wel een paar dagen als je geld stort voor dat het ook op je account is bijgeschreven maar dat is ook het geval bij andere creditcards die ik heb zoals Visa. Ben net terug van vakantie en heb met mijn kaart ook zonder probelemen bij tolwegen of bij pinautomaten in het buitenland gebruikt.
Ik heb onlangs ook een mail gehad zoals je hierboven kunt lezen bij andere gebruikers maar daarin staat niet dat ze failliet zijn maar dat ze samenwerking met ene bedrijf hebben gestaakt die de betalingsverkeer regelde en nu verzorgd een ander bedrijf deze diensten voor Mediuscard. Paar dagen terug heb ik weer 5000 euro op mijn account gestort en vandaag stond het bedrag keurig op mijn account. Ik vind wel jammer dat je ook moet betalen als je geld stort op je eigen account maar voor de rest zijn de diensten niet duurder dan de normale Visa card.

theo112

Ongelezen bericht door theo112 »

Ik wil nog het volgende kwijt, er zijn bepaalde bedrijven die de mediuscard niet accepteren. Enkele maanden terug wilde ik voor mijn zoon een scooter betalen via internet tot mijn verbazing was de deal door het internetbedrijf geannuleerd navraag leerde mij dat sommige bedrijven vanwege veiligheidsredenen betalingen die gedaan worden met een buitenlandse creditcard niet accepteren als de houder van de kaart in Nederland woont. Ik heb nu een Nederlandse versie van de kaart aangevraagd en gekregen helaas moest ik daarvoor ook weer betalen. Maar creditcardmaatschappijen zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen als je wat luxe wilt moet je daar ook voor betalen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vind wel jammer dat je ook moet betalen als je geld stort op je eigen account maar voor de rest zijn de diensten niet duurder dan de normale Visa card.
Waarom dan geen normale CC vraag ik me dan af.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman

ik vind het via internet geen lekker gevoel om mijn normale cc te gebruiken,nou doe ik geen grote aankopen maar meer?kleine dingen voor ?apps enz...dan vind ik het geen fijn idee met cc te geven

ik heb een prepaid visa card Vcard,ideaal van visa zelf.
kan max maar tot 2500 euro ,nou doe ik dat niet eens...kleine bedragen...maar geef mij een rustiger gevoel dat ze niet met mijn cc aan de haal kunnen gaan..
denk dat meer mensen dat hebben...

ding koste 10 euro in aanschaf,maar nooit problemen mee!!
voor de normale dingen vakantie etc??gebruik je je cc...(je normale)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

ik vind het via internet geen lekker gevoel om mijn normale cc te gebruiken,nou doe ik geen grote aankopen maar meer?kleine dingen voor ?apps enz...dan vind ik het geen fijn idee met cc te geven
Denk dat dat ook meer op gevoel gebaseerd is dan op feiten. Mijn gevoel zegt dat de mensen waarvan ze met hun cc gegevens aan de haal gegaan zijn ongeveer de zelfde groep is die reageert op de Phishing mailtjes en mochten de cc gegevens op straat komen te liggen door een gehackte site dan ben je aardig beschermd (zoals bij het skimmen).
Zelf gebruik ik de creditcard (Mastercard/Visa/Amex) al meer dan 25 jaar, met in die 25 jaar één betwiste transactie, heb hem toch ook wel eens op een vliegveld laten liggen.

Gesloten