zeebra schreef:
Bose denkt marketing gericht. Daarom wil dit bedrijf bij grote verkooppunten een eigen deel met apparatuur.
Dit is niet te realiseren bij de betere audiozaak. Zij hebben simpelweg niet de ruimte en de omzet om een dergelijke opstelling mogelijk te maken. Daarnaast behoren de klanten van deze zaken simpelweg niet tot de doelgroep van Bose
De betere audiozaken hebben zich hiertegen afgezet. Daarnaast hebben zij moeite met de geluidsbeleving van Bose(gevoed door de bash berichten op internet)
Let wel dat de termen „goed” en „betere” subjectief zijn en dus uitsluitend weergeven wat jij er van vind:
Net als de Audi R8 - bezitter die een Opel Meriva beoordeeld. Een gekleurd oordeel dus.
Daar is natuurlijk niets mis mij. Mijn oordeel is net zo gekleurd, ik weet het.
"Bose denkt marketing gericht."
Dat is een heel erg positieve benadering van de dubieuze opdringerige verkoopstrategie die Bose en zijn verkooppunten er op na houden.
Maar, ik vind het wel mooi geformuleerd
Wat goed is daar zullen de meningen over verschillen.
Ik ben van mening dat de koper zelf moet luisteren naar wat hij of zij mooi vindt.
Als iemand Yoko mooi genoeg vindt dan heb ik er geen probleem mee als ze Yoko kopen. Als iemand een Bose 321 set mooi genoeg vindt klinken voor het geld wat er voor gevraagd wordt dan vind ik dat ook prima
Het grootste probleem is echter dat men zich "laat voorlichten" door verkopers die met mooie bewoordingen vertellen hoe "geweldig goed" de setjes van Bose wel niet zijn. Goedkopere alternatieven worden niet besproken en de accoustimassmodule wordt nog steeds tot het laatst verzwegen.
Veel potentiele klanten durven dan al geen nee meer te zeggen.
"De verkoper" wordt immers gezien als "iemand die er wel verstand van zal hebben". De klant wordt overdonderd door het verkoopverhaal en aangezien men er vaak vanuit gaat dat "het advies" van de verkoper altijd "open en eerlijk" is gaat men er zelden tegenin. Gelukkig zijn er nog genoeg verkopers die een tevreden klant belangrijker vinden dan een zo hoog mogelijke omzet (of provisie).
Maar bij de grote ketens (dozenschuivers) waar Bose het meest verkocht wordt kom je die weinig tegen.
Samenvatting: Als iemand iets koopt na het beluisteren van meerdere opties in meerdere klassen (budget, merk e.d.) en men baseert de aankoop op de eigen smaak (geluid, maar bij voorbeeld ook styling) dan is iedereen daar mee gebaat
Is de koop gebaseerd op een zeer eenzijdige "voorlichting" en de klant gaat naar huis met iets wat hij of zij niet zelf gekozen (of nodig) heeft dan is er maar een "winnaar" de verkoper