Wie kan mij helpen?
Vorig jaar spaarhypotheek door hypotheekvisie laten oversluiten naar banksparen. Zou fiscaal allemaal zonder problemen moeten kunnen. Na veel moeite zijn mijn beide spaarpolissen door oude verzekeraar overgeboekt naar Nationale Nederlanden. nationale Nederlanden deelt vervolgens mee dat een van beide spaarpolissen niet fiscaal geruisloos voortgezet kan worden in banksparen, en stort mij substantieel bedrag retour, met alle vervelende fiscale consequenties vandien.
Heb mij gewend tot hypotheekvisie almere, die mij geadviseerd heeft. Reageert niet, wend mij tot hypotheekvisie centrale en Kom erachter dat hypotheekvisie niet een onderneming is, maar met franchisenemrs werkt. Hypotheekvisie Centrale verwijst naar franchisenemer en geeft aan dat zij niets kunnen doen, hypotheekvisie franchisenemer (almere) verwijst steeds dat hij (juridiisch) advies bij hypotheekvisie centrale moet inwinnen. Uiteindelijk meldt hij dat hij alles bij zijn verzekeraar heeft neergelegd. ik ben nu ruim jaar bezig maar nog geen steek verder. Wie heeft ervaring met slechte behandeling van klachten door hypotheekvisie, heen en weer verwijzen tussen franchisenemer en hypotheekvisie centrale enz. en kan mij helpen met oplossing?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd advies hypotheekvisie oversluiten spaarhypotheek
Re: Verkeerd advies hypotheekvisie oversluiten spaarhypotheek
Het lijkt mij dat de lokale hypotheekvisie het aanspreekpunt is. Maar voor complexe zeken zullen zij ook de centrale organisatie (moeten) inschakelen of hun eigen aansprakelijkheidsverzekering. Maar dat betekent m.i. nog niet dat zij jou zomaar kunnen doorverwijzen naar de centrale organisatie.
Ik denk dat je, via een advocaat of rechtshulp, de hypotheekvisie ook formeel aansprakelijk moet stellen. Of in elk geval via zo'n professional moet nagaan wie er formeel aansprakelijk is.
Wat was trouwens de reden dat die ene spaarpolis niet fiscaal geruisloos zou kunnen worden voortgezet? Wat was het verschil met de andere polis?
Ik denk dat je, via een advocaat of rechtshulp, de hypotheekvisie ook formeel aansprakelijk moet stellen. Of in elk geval via zo'n professional moet nagaan wie er formeel aansprakelijk is.
Wat was trouwens de reden dat die ene spaarpolis niet fiscaal geruisloos zou kunnen worden voortgezet? Wat was het verschil met de andere polis?
-
Het KiFiD (Klachteninstituut Financiele Dienstverlening) in Den Haag lijkt mij de aangewezen organisatie om de klacht neer te leggen. Dit is een organisatie die de belangen van consumenten behartigd bij conflicten in de financiele dienstverleningssfeer. Veel tussenpersonen en banken zijn aangesloten bij het KiFiD en conformeren zich aan de uitspraak van het KiFiD.
Waarschijnlijk zullen zij u eerst vragen of u uw klacht met de tp zelf besproken heeft, maar uw betoog lezende, heeft u ze voldoende tijd gegeven. De contactgegevens staan op http://www.kifid.nl.
Waarschijnlijk zullen zij u eerst vragen of u uw klacht met de tp zelf besproken heeft, maar uw betoog lezende, heeft u ze voldoende tijd gegeven. De contactgegevens staan op http://www.kifid.nl.
Dank voor jullie reacties. De reden voor het niet geruisloos in kunnen brengen ligt volgens een door mij geraadpleegde deskundige in het gegeven dat mijn oude spaarpolis een polis onder oud regime was, in Box 3 en met een aparte vrijstelling.
Deze polis is afgesloten in 1996. Het is mij inmiddels duidelijk dat ik deze bijzondere vrijstelling kwijt ben door het overzetten naar banksparen. Dit is mij nooit verteld, en kan mij een beperktere vrijstelling opleveren bij de koop van een nieuw huis, in mijn huidige situatie heb ik genoeg aan de huidige vrijstellingen. Waarom het vanuit Box3 niet geruisloos kan, is mij niet duidelijk, de een geeft aan dat dit wel moet kunnen, hoewel de bankspaarrekening in andere box zit, de ander niet.
Wat betreft Kifid, die stap overweeg ik op dit moment. Waar ik mij niet van bewust was, toen ik destijds de gesprekken over oversluiten aanging, en toen ik de hypotheek oversloot, is dat ik met een individuele franchisenemer van doen heb, en niet met hypotheekvisie. Ik dacht met een grote betrouwbare organisatie te werken, en nu blijken het allemaal franchisenemers te zijn, dus ik moet maar afwachten hoe solide die is.
En verder vereist instellen Kifid eerst doorlopen interne klachtenprocedure bij Hypotheekvisie(centraal), en daarvan merk ik nu op centraal niveau dat die op geen enkele manier bezig is mijn problemen op te lossen en mij als klant te behandelen. maar alleen maar bezig is te dempen en te vertragen. Keer op keer moet ik om reacties vragen. En dat valt mij ook enorm tegen van de organisatie Hypotheekvisie. Ik vraag me af of ik op dat punt de enige ben of dat er vergelijkbare ervaringen zijn.
Deze polis is afgesloten in 1996. Het is mij inmiddels duidelijk dat ik deze bijzondere vrijstelling kwijt ben door het overzetten naar banksparen. Dit is mij nooit verteld, en kan mij een beperktere vrijstelling opleveren bij de koop van een nieuw huis, in mijn huidige situatie heb ik genoeg aan de huidige vrijstellingen. Waarom het vanuit Box3 niet geruisloos kan, is mij niet duidelijk, de een geeft aan dat dit wel moet kunnen, hoewel de bankspaarrekening in andere box zit, de ander niet.
Wat betreft Kifid, die stap overweeg ik op dit moment. Waar ik mij niet van bewust was, toen ik destijds de gesprekken over oversluiten aanging, en toen ik de hypotheek oversloot, is dat ik met een individuele franchisenemer van doen heb, en niet met hypotheekvisie. Ik dacht met een grote betrouwbare organisatie te werken, en nu blijken het allemaal franchisenemers te zijn, dus ik moet maar afwachten hoe solide die is.
En verder vereist instellen Kifid eerst doorlopen interne klachtenprocedure bij Hypotheekvisie(centraal), en daarvan merk ik nu op centraal niveau dat die op geen enkele manier bezig is mijn problemen op te lossen en mij als klant te behandelen. maar alleen maar bezig is te dempen en te vertragen. Keer op keer moet ik om reacties vragen. En dat valt mij ook enorm tegen van de organisatie Hypotheekvisie. Ik vraag me af of ik op dat punt de enige ben of dat er vergelijkbare ervaringen zijn.
In ieder geval goed dat je je zaak/probleem hier meldt. Ik ben ook bezig met een nieuwe hypotheek en houd jouw klacht in het achterhoofd. Een gewaarschuwd mens...akodon schreef:En verder vereist instellen Kifid eerst doorlopen interne klachtenprocedure bij Hypotheekvisie(centraal), en daarvan merk ik nu op centraal niveau dat die op geen enkele manier bezig is mijn problemen op te lossen en mij als klant te behandelen. maar alleen maar bezig is te dempen en te vertragen. Keer op keer moet ik om reacties vragen. En dat valt mij ook enorm tegen van de organisatie Hypotheekvisie. Ik vraag me af of ik op dat punt de enige ben of dat er vergelijkbare ervaringen zijn.