Dit gaat om de verjaringstermijn en rechtsverwerking.
Het zou kunnen dat via deze methode minder onderlegde mensen menen op een makkelijker manier (betaling in termijnen, zonder te weten hoeveel rente en/of kredietvergoeding berekend wordt) van deze ongein af te komen.
Hoeveel mensen betalen om mogelijk hoge juridische kosten te vermijden, terwijl ze niet zeker weten dat/of ze geen betalingsverplichting hebben?
Hoeveel "slapers" zijn er waar EOS Nederland B.V. (al dan niet in complot met eerder genoemde postorderbedrijven) misbruik van maakt?
Wanneer wordt daar nu eens een wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar verricht? Hoeveel geld gaat om in dergelijke praktijken (in Nederland, op jaarbasis, onterrecht geïncasseerd door "vrijwillige" betaling via schriftelijk (en zoals ik begrijp ook telefonisch en in persona) onder druk zetten? Iets voor de politiek lijkt me. Wie mailt dit door naar de afgevaardigden van politieke partijen om in de Tweede Kamer vragen te stellen? Wie linkt dit topic door naar de websites van de politieke partijen?
In deze tweede pagina is een schuldbekentenis voorgedrukt waarbij naast NAW gegevens, geboortenaam, telefoonnummer, beroep, E-mail adres (en het bewuste registratienummer) de keuze wordt gesteld om te betalen per machtiging of per periodieke betaling waarbij het eigen bankrekeningnummer, plaats/datum, handtekening echtgeno(o)te en debiteur ingevuld mag worden.
Opzet brief:
in te vullen NAW gegevens enz.
Inzake mijn/onze schuld aan: Otto B.V.
"Ik/Wij erken(nen) de somma van € ......schuldig te zijn, zegge: ......... (bedrag in letters).
Het is mij bekend, dat dit bedrag direct geheel opeisbaar is en dat maandelijks eventueel rente en/of een kredietvergoeding wordt berekend."
Aan te kruisen betalingsmogelijkheid en in te vullen bankinformatie/data overschrijvingen
Betalingen zullen geschieden door midel van overschrijving op een van de rekeningmummers van EOS Nederland B.V. onder vermelding van het registratienummer.
Daaraan gehecht opnieuw een acceptgiro (met overigens in mijn geval een onjuist eigen bankrekeningnummer) voor betaling aan Stichting Derdengelden EOS Nederland.
Einde van deze toevoeging. Het lukt me overigens niet de bijlagen in te voegen