LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik raad Sitecom producten af ivm beperkte driverondersteunin

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dotinga00

Ik raad Sitecom producten af ivm beperkte driverondersteunin

Ongelezen bericht door dotinga00 »

In de afgelopen jaren heb ik meerdere producten gekocht van Sitecom. Wat me is opgevallen is dat de driver ondersteuning zeer matig is. Koop je bv een serial naar usb converter, dan koop je die niet voor een jaar toch? Maar ja, koop je een jaar later een PC met W7, dan kun je Sitecom hardware wel weggooien.... Hetzelfde voor een printerserver. Zet je de investering uit tegen de tijd dat je het produkt kunt gebruiken, dan is de afschrijving zeer hoog. Ga dus voor een produkt van een andere fabrikant. Hieronder nog een log van de contacten met de helpdesk...

Groet Marcel

Het product laat zich niet onder windows 7 installeren. Ik heb de laatste versie van jullie website gedownload (mijn produkt is de CN-104V2. In apparaatbeheer blijft de hardware met een rood vinkje staan. als ik hem mijn hele pc laat scannen dan komt hij met de melding: Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurapparaat te installeren, en daarna de melding Sitecom USB to serial adapter CN-104V2, het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Geachte heer,

Vriendelijk dank voor uw reactie.

Op dit moment zijn geen stuurprograma's en/of software beschikbaar welke het gebruik van uw product in combinatie met uw besturingssysteem mogelijk maken.

Het is mogelijk dat Windows het product zelf herkend.

Hiervoor zou u uw computer kunnen voorzien van de nieuwste updates.

Indien dit niet het geval is moeten we helaas ervan uitgaan dat het product niet compatibel is met uw besturingssysteem.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Diederick

(A4343)

Beste Diederick,

Wat is dit nu voor nietszeggend antwoord? Jullie geven aan dat hij geschikt is voor Windows 7, maar als het dan niet lukt dan zeggen jullie dat W7 toch niet ondersteund wordt? Jullie verkopen hem als W7 compatibel dus daar zal dan ook voor gezorgd moeten worden. Graag een wat beter antwoord

*** End message by End User ***

Geachte heer,

Vriendelijk dank voor uw reactie.

Van dit product zijn meerdere versies uitgebracht.
De eerdere versies, zoals bijvoorbeeld Versie 2 die u in uw bezit heeft, zijn niet Windows 7 compatibel.
De nieuwere versies, waaronder Versie 4, zijn Windows 7 compatibel.

Mogelijk kunt u het product bij de winkel ter omruil aanbieden voor een nieuwere versie.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Hans

(A4252)
*** Added by End User on Tuesday, 05 June 2012 at 19:24:42 ***

** Added by End User on Wednesday, 06 June 2012 at 10:22:46 ***
Beste Hans,

bedankt voor je antwoord. Het is mij duidelijk, Sitecom ondersteunt een product maar gedurende een zeer korte periode waardoor de levenscyclus onnodig kort is. Zo heb ik hier nog een WL203 printerserver staan die ook niet meer te gebruiken is onder W7. Ik zal voortaan de Sitecom producten links laten liggen
Dan verder nog over de wil om de klant te helpen. Het is me inmiddels gelukt via een omweg de usb to serial hardware toch aan de gang te krijgen. Gewoon de driver geforceerd direct vanaf de DVD in te laden, en dat werkt. Dat is een oplossing die ik toch ook minimaal door een helpdesk verwacht dat die wordt eengedragen. Wat mij betreft een dikke onvoldoende voor Sitecom.

*** End message by End User ***

*

stofzuigertje

Re: Ik raad Sitecom producten af ivm beperkte driverondersteunin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij op de verpakking XP zetten weet ik dat ik eerst even online moet zoeken of er iets leverbaar is.

Wel werken oudere prima onder Linux versies, zelfs de nieuwste en ik ben erg blij met de gratis zooi omdat zowel Vista als Windows 7 vaak niet ondersteund worden.

Dit geld bij meerdere merken dus ook printers en zo.
Ik vind dat als je slechts 1 jaar terug nog iets hebt gekocht waar geen Win 7 op staat dat je een domme aanbieding hebt laten aansmeren.

Niet elk apparaat kan met software update omgezet worden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

dotinga00 schreef:In de afgelopen jaren heb ik meerdere producten gekocht van Sitecom. Wat me is opgevallen is dat de driver ondersteuning zeer matig is.
Om eerlijk te zijn heb ik die ervaring ook. Het is mij twee keer gebeurd dat voor actuele systemen geen drivers te vinden zijn. Je moet dan maar een beetje improviseren met andere drivers (via google)

Sitecom heeft ook niet meer mijn eerste keus.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

dotinga00 schreef:In de afgelopen jaren heb ik meerdere producten gekocht van Sitecom. Wat me is opgevallen is dat de driver ondersteuning zeer matig is. Koop je bv een serial naar usb converter, dan koop je die niet voor een jaar toch? Maar ja, koop je een jaar later een PC met W7, dan kun je Sitecom hardware wel weggooien.... Hetzelfde voor een printerserver. Zet je de investering uit tegen de tijd dat je het produkt kunt gebruiken, dan is de afschrijving zeer hoog. Ga dus voor een produkt van een andere fabrikant. Hieronder nog een log van de contacten met de helpdesk...

Groet Marcel
Welke versie van Windows 7 heeft u?

olaf79

2. Systeemvereisten

• IBM-compatibele pc
• Windows 98SE, ME, 2000 of XP
• Beschikbare USB-poort
• Geheugen: 64 MB RAM of meer
• Processor: Pentium 233 of sneller

U heeft inderdaad waarschijnlijk een oud exemplaar gekregen. Ik zou even terug gaan naar de winkel en ze hierop attenderen.

dotinga00

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Olaf,

Windows 7 Ultimate. Ik heb het produkt al langer dan een jaar, maar van dergelijke randapparatuur mag je toch verwachten dat je die niet weg hoeft te gooien na zo'n korte tijd?

groet Marcel

olaf79

dotinga00 schreef:Olaf,

Windows 7 Ultimate. Ik heb het produkt al langer dan een jaar, maar van dergelijke randapparatuur mag je toch verwachten dat je die niet weg hoeft te gooien na zo'n korte tijd?

groet Marcel
Dan heb je mogelijk geluk. Ik zou je adviseren om Windows XP modus te downloaden en te installeren. Daarmee draai je binnen Windows 7 een volwaardige virtuele machine (vm) met Windows XP Professional. Grote kans dat je binnen die vm je usb to serial apparaat gewoon kunt gebruiken.

Voor meer informatie en instructies (en volg deze instructies nauwgezet anders werkt het niet) zie hier

Succes!

olaf79

Overigens is een seriele poort wel heeeeel erg antiek voor de computer wereld. Tevens klopt het wat Sitecom schrijft in de correspondentie, de geupdate versie van het product ondersteund wel windows 7. De winkel heeft je met een oude versie opgezadeld. Jammer dat je dit niet van te voren wist.

Gesloten