LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Tie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2012 15:24

TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Tie »

Ik ben nu maanden aan de slag om na jaren lang premie betaald te hebben een beroep te doen op deze verzekering. Het gaat om een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Alles wijst erop dat ik recht heb op deze verzekering maar ze blijven bij alle behandelaars maar informeren en zoeken zodat ze niet hoeven uit te keren. Ik krijg elke week een update dat ze nog wachten op meer informatie. Ik adviseer iedereen niet bij de TAF te verzekeren. Met Centraal Beheer als verzekeraar heb ik betere ervaring. Niet op het gebied van arbeidsongeschiktheid.

TAF verzekeringen laat je in de kou staan....!
Laatst gewijzigd door Tie op 31 mei 2012 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Waarom ben je dan Overgestapt? Als je goede ervaringen hebt met een maatschappij dan zou ik daar blijven.....tap ken ik niet, is het misschien een tussenpersoon of Zo?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door ruud_a »

betere ervaringen met centraal beheer?
hoeveel keer kun je eigenlijk beroep doen op een arbeidsongeschiktheid verzekering?

Tie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2012 15:24

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Tie »

Ik had bij de Centraal Beheer geen arbeidsongeschiktheidsverzekering voor alle duidelijkheid maar een autoverzekering met een grote schade. Deze keerde zeer snel uit. De TAF blijft onderzoeken en komen niet tot een besluit.....ik wacht nu al 5 maanden....lijkt mij erg veel. Nee is ook een antwoord en dat schept duidelijkheid.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door peteroo »

TAF bood een aantal jaren terug de goedkoopste aov aan, met premies vanaf 75 euro. De premie die ik voor een aov bij een grote verzekeraar betaalde was 150 tot 214 euro.
Maar een verzekeraar hier in de buurt, die als tussenpersoon optreedt, liet weten dat ze niet meer met TAF in zee wilden. Het product had te weinig om het lijf in hun ogen. Ik denk dat dat klopt: je betaalt heel weinig premie, maar je krijgt ook nauwelijks enige dekking van betekenis.

Tie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2012 15:24

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Tie »

Klopt helemaal.....voor mij nooit geen TAF meer als zelfstandig ondernemer...

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door peteroo »

Verzekeren is een vak. Het wordt tijd dat de grote spelers dat weer gaan inzien. Nederlanders houden ervan om zich overal voor te verzekeren, dus er zit zeker nog omzet in.
Ik zou me als ik u was goed laten informeren. Sommige verzekeraars hanteren erg ongunstige voorwaarden of zeer langdurige contracten, waar je tussentijds niet of met vele moeite vanaf kunt komen. Via het Platform Zelfstandig Ondernemers (PZO) kunt u advies zoeken en aov's vergelijken. Ook zijn er websites waarop je allerlei producten kunt vergelijken, maar ik weet niet hoe neutraal die zijn.

Ik zelf heb mijn aov na drie jaar gelukkig kunnen beëindigen, omdat de premie bij een sterk terug gelopen omzet niet meer op te brengen was en zelfs de continuïteit van mijn onderneming in gevaar kwam.

MAXIEM

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tie

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Sukses, Maxiem.

Ps. Kijk ook even of deze verzekeraar is aangesloten bij de GeschillenCommissie KIFID.

Tie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2012 15:24

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Tie »

Beste Maxien ik ga dat gelijk doen want kreeg vandaag een brief dat mijn verzoek volledig is afgekeurd omdat ik niet aan de GAF score voldoet...ik weet hoe ik me voel en niet een tabel met een score bepaald wat er met mij aan de hand is.... Ik wordt er echt doodziek van die TAF....

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door loveyou234 »

En toch Tie, zou ik eens contact opnemen voor een second-opinion, wanneer mogelijk, en met je rechtsbijstand.

Die GAF score heb ik al eerder over gelezen bij een andere AOV-aanbieder. Het kan dus zomaar zijn dat niet alleen TAF je aanvraag afkeurt, maar elke willekeurige AO-verzekeraar.

Hier is de Wiki-pagina over de GAF: http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-score

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door mvans »

Niet vervelend bedoeld voor je maar TAF is geen volwaardige AOV. TAF is een maandlastenbeschermer zeg maar een soort van budget AOV en dat nog niet eens. Dit soort gevallen ga je steeds meer zien doordat mensen de noodzaak van advies niet inzien. Welkom in de wereld die meneer de Jager graag wil zien.

Wat hier al eerder gezegd wordt. Een AOV mag vaak niets kosten of wordt als te duur ervaren. Bedenk dan dat als je in loondienst bent er nog veel meer betaald wordt om je te verzekeren tegen AO. En met een (volwaardige) AOV ben je BEROEPS-arbeidsongeschikt. Een veel ruimere dekking dan het UWV biedt. Namelijk arbeids-ongeschikt.

Helaas zijn er ook nog te veel TP's die AOV's adviseren en er te weinig kaas van hebben gegeten. Een AOV is namelijk heel adviesgevoelig.
Succes met de afhandeling bij TAF.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb onlangs mijn lopende aov kunnen beëindigen wegens te duur bij de huidige omstandigheden. Gisteren sprak ik een kennis die er ook een heeft, bij de Goudsche. Hij is achter in de vijftig, had een mooi verzekerd bedrag, geen verplichting om passende arbeid te aanvaarden en een wachttijd van enkele maanden. Toch betaalt hij net zo veel als ik voor mijn oude aov, die een aanzienlijk lager verzekerd bedrag kende en dan nog bruto ook. Ook de voorwaarden waren bij mijn minder gunstig.

Kortom, door goed te vergelijken en je goed te laten adviseren kun je veel geld besparen of een beter product aanschaffen. Aov's behoren tot de weinige producten waar voor de verzekeraars nog nieuwe omzet is te behalen. Er is dus veel concurrentie.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door mvans »

peteroo schreef:Ik heb onlangs mijn lopende aov kunnen beëindigen wegens te duur bij de huidige omstandigheden. Gisteren sprak ik een kennis die er ook een heeft, bij de Goudsche. Hij is achter in de vijftig, had een mooi verzekerd bedrag, geen verplichting om passende arbeid te aanvaarden en een wachttijd van enkele maanden. Toch betaalt hij net zo veel als ik voor mijn oude aov, die een aanzienlijk lager verzekerd bedrag kende en dan nog bruto ook. Ook de voorwaarden waren bij mijn minder gunstig.

Kortom, door goed te vergelijken en je goed te laten adviseren kun je veel geld besparen of een beter product aanschaffen. Aov's behoren tot de weinige producten waar voor de verzekeraars nog nieuwe omzet is te behalen. Er is dus veel concurrentie.
Zorg deze keer ook dat je echt goed advies inwint.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door gtp »

AOV uitkering is altijd bruto als je de premie van de belasting aftrek. Je ben niet verplicht om de premie af te trekken doe je dit niet dan is de uitkering netto.

Frantic2 je kan niet alles weten en dat je tap niet kent verbaasd me niets want we hebben het hier over taf.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door mvans »

Onderstaand worden een aantal “kleine lettertjes” van het TAF zelfstandigenplan nader toegelicht en daarnaast het vergelijk met een echte aov.

Arbeidsongeschiktheidscriterium:
De beoordeling van de mate van arbeidsongeschiktheid vindt in jaar 1 en 2 plaats op basis van beroepswerkzaamheden. Hierna vindt de beoordeling plaats op basis van passende arbeid (buiten het eigen bedrijf).

Uitkeringsdrempel:
De uitkeringsdrempel is 35%. Dit betekent dat er uitgekeerd wordt als verzekerde voor 35% of meer arbeidsongeschikt is. Na het 2e jaar wordt er dus uitgekeerd als verzekerde voor ten minste 35% arbeidsongeschikt is voor het verrichten van passende arbeid.

Verzekerd bedrag:
Als verzekerd bedrag mag ten hoogste 90% van de aantoonbare vaste maandlasten worden aangehouden.
Onder vaste, aantoonbare lasten kan o.a. worden verstaan: bruto hypotheeklasten, huur, gas, water, licht, kredietlasten, verzekeringpremies, leasekosten.
Wat uitdrukkelijk niet wordt verstaan onder vaste, aantoonbare lasten zijn: elke vorm van belasting, reclamekosten, brandstofkosten, onderhoudskosten, kosten voor persoonlijk onderhoud. De aantoonbare vaste lasten mogen maximaal met € 500,- worden verhoogd voor persoonlijke, niet aantoonbare vaste maandelijkse lasten. Het totale verzekerde maandbedrag is nooit hoger dan € 5.000,- per verzekerde per polis.

Uitkeringsduur:
De maximale uitkeringsduur per claim hangt af van de door de verzekerde gemaakte dekkingskeuze bij afsluiting van deze verzekering. De dekkingskeuze staat vermeld
op het polisblad.
Er zijn vijf verschillende dekkingskeuzes mogelijk:
1. Kort: de uitkeringsduur is maximaal twee jaar (24
maanden) per claim;
2. BasisP80: de uitkeringsduur is maximaal vijf jaar (60
maanden) per claim;
3. VerlengdP80: de uitkeringsduur is maximaal dertig jaar
(360 maanden) per claim;
4. BasisP35: de uitkeringsduur is maximaal vijf jaar (60
maanden) per claim;
5. VerlengdP35: de uitkeringsduur is maximaal dertig jaar
(360 maanden) per claim.

Let op: in totaal keert de polis niet meer uit dan € 600.000,- (bij een verzekerd bedrag van bijvoorbeeld € 30.000, keert de polis dus nooit langer dan 20 jaar uit).

Verschillen met traditionele AOV:
Traditionele AOV
- uitkering vanaf 25% arbeidsongeschiktheid
- uitkering op basis van beroepsarbeidsongeschiktheid de gehele looptijd.
- uitkeringstermijn tot de gekozen eindleeftijd, zonder maximum
- sommenverzekering (verzekerd bedrag wordt uitgekeerd, ongeacht inkomen)

TAF Zelfstandigenplan
- uitkering vanaf 35% arbeidsongeschiktheid
- uitkering op basis van beroepsarbeidsongeschiktheid alleen het 1e en 2e jaar, hierna op basis van passende arbeid
- uitkeringstermijn van ten hoogste 30 jaar met een maximale uitkering van € 600.000,-
- Verzekerd bedrag op basis van 90% van de vaste maandlasten

Tie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mei 2012 15:24

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Tie »

Ik ben er helemaal klaar met de TAF.....heb mijn AOV direct opgezegd en wil er niks meer mee te maken hebben. Hoe meer ik onderzoek over deze verzekeraar hoe erger de berichten worden. TAF is alleen maar uit om maandelijks de automatische incasso te innen....Dit geldt wellicht voor meer verzekeraars....De TAF is mijn aanbevolen door een tussenpersoon maar kan oprecht zeggen dat dit de slechte actie was van deze persoon, ook deze springt niet in de bres voor je. Ik ben er even helemaal klaar mee.
Ik hoop dat het zelfde gebeurt als destijds bij de DSB bank dat iedereen de TAF boycot...
Het vervelende is bij het afsluiten dat je wel een boekwerk mee krijgt met algemene voorwaarden maar ik denk dat er niemand is dit dit helemaal leest en daar maken ze goed gebruik van.."Meneer valt net buiten de voorwaarden waaraan u moet voldoen" lees maar in de Voorwaarden ....grrrr als ik als zelfstandig ondernemer zo met mijn klanten om ga ben ik snel failliet, maar deze bedrijven blijven op een of andere manier helaas altijd bestaan...NOOIT GEEN TAF MEER VOOR MIJ!

huubvanrooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2012 15:45

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door huubvanrooij »

Tie schreef:Ik ben nu maanden aan de slag om na jaren lang premie betaald te hebben een beroep te doen op deze verzekering. Het gaat om een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Alles wijst erop dat ik recht heb op deze verzekering maar ze blijven bij alle behandelaars maar informeren en zoeken zodat ze niet hoeven uit te keren. Ik krijg elke week een update dat ze nog wachten op meer informatie. Ik adviseer iedereen niet bij de TAF te verzekeren. Met Centraal Beheer als verzekeraar heb ik betere ervaring. Niet op het gebied van arbeidsongeschiktheid.

TAF verzekeringen laat je in de kou staan....!
Ben het helemaal met je eens.
Ik heb ook 2 jaar premie voor niets betaald bij TAF
Als ze je de verzekering komen aansmeren hebben ze de polisvoorwaarden niet bij en hebben alleen maar mooie verhaaltjes.

Toen ik eind december een brief kreeg met een premieverhoging van ca. 70%
en een nieuwe polis heb ik eens aandachtig die voorwaarden gelezen.
Ik heb niets kunnen vinden wat ze niet zullen uitsluiten. Zoniet dan.....
hebben ze nog een clausule die je uitsluit wanneer je met die klacht eerder dan
5 jaren hiervoor bij de huisarts bent geweest.

gypsyhorse
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2011 22:29

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door gypsyhorse »

Ook mijn man heeft een AOV van TAF omdat hij zelfstandig metselaar is. Alleen maar gedonder hiermee! Door de economische crisis zijn we 2 jaar geleden teruggegaan van 3 naar 2 polissen, dit resulteerde in een lagere premiebetaling. Wat voor ons op dat moment zeer welkom was. In 2011 werd er een forse premieverhoging doorgevoerd. Helaas waren we toen te laat met opzeggen. Ik heb onze tussenpersoon toen tekennen gegeven dit dan alvast voor 2012 te doen. Begin augustus gebeld naar tussenpersoon of hij de TAF verzekering al had opgezegd. Dit was nog niet gebeurd! Alsnog gedaan maar natuurlijk weer te laat! Brief van TAF gekregen dat zij hier niet mee akkoord gingen en dat we voor 31 juli 2013 op moeten zeggen, voor volgend loopjaar! DIT KLOPT NIET! Op de site van het verbond voor verzekeraars ( waar de TAF AOV verzekering van Quantum) ook bij is aangesloten. Hebben ze een aantal gedragscodes afgesproken. Ook voor zakelijke verzekeringen! Hierin staat dat als de looptijd ( vaak ga je deze verzekeringen aan voor 3 of 5 jaar!) is verstreken, je maandelijks op kunt zeggen met een termijn van een maand! Onze polis liep van 1 sept. 2007 t/m 1 sept. 2012! Dit betekend dus volgens hun eigen gedragscode dat we na 1 sept. 2012 deze verzekering op kunnen zeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn! Dus kunnen we per 1 okt. 2012 van deze HORROR verzekering af, toch?
TIP: kijk op de site: www.allesoververzekeren.nl Kies bovenin thema's. Kies dan AOV. Ga naar de ZAKELIJKE verz.
Hierin lees je alles over de afgesproken regels!
GA NIET MET TAF IN ZEE! OPLICHTERS ZIJN HET!!!!

theo rodeo
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2012 11:54

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door theo rodeo »

Beste mensen, begin nooit aan die TAF.
Ben al jaren bezig om mijn geld te krijgen !!!!!

Ze hebben altijd wel een regeltje, om niet te betalen.
Snap niet dat in ons land, zoiets nog kan bestaan.

Ben nu als laatste strohalm met de Kifid bezig.
Bijna failliet, dus TAF, bedankt !!!!

B.t.w zelfs Radar, krijgt in deze ook niets voor elkaar. :roll: :roll:

OPLICHTERS ZIJN HET !!!!

Royhelmond
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:02

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door Royhelmond »

Goede avond,
Mijn naam is Roy Marijnissen 28 uit Helmond
Na jaren lang voor mezelf gewerkt te hebben met TAF verzekering
Ben ik inmiddels al vanaf maart 2012 aan vechten met deze slechte afhandeling van cliënten.
Graag een reactie voor mijn verhaal

Met vriendelijke groet
Roy marijnissen

Gesloten