LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

Vandaag kom ik bij mijn auto en staat mijn auto geblokkeerd door 4 betonblokken.
Er zit een briefje onder de ruitenwisser met een telefoonnummer.
Ik bel erheen en krijg een man aan de telefoon. Ik moet 75 euro betalen en hij haalt de betonblokken weg.

Mijn auto stond niet in een parkeervak oke dit is fout.

Maar mag een bedrijf zelf een boete uitschrijven? Ik ben wel zo dom geweest om die 75 euro te betalen, heb een bewijs gekregen van betaling dit betreft een zelf gemaakte factuur.

In dit leegstaand pand zit een bedrijf gevestigd.
En ze zijn er zat van dat auto's hun auto elke keer verkeerd parkeren.
Waar ik werk wordt er wel voor gewaarschuwd maar ik heb deze waarschuwing gemist omdat ik met zwangerschapsverlof was.

Ik betaal de 75 euro en hij haalde de betonblokken weg met zijn pompkar....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik begrijp dat het overkomt als parkeerboete, maar was het wel een parkeerboete ?

Feitelijk heeft u betaald voor het verwijderen van betonblokken zodat u uw auto weer weg kon rijden. Ik kan best begrijpen dat men zoiets zat wordt. Is het echt nodig om eerst een waarschuwing te geven? U zou de verkeersregels en ook de parkeerregels moeten kennen. Daar is geen waarschuwing meer voor nodig.

Als u niet op een gehandicaptenparkeerplaats mag parkeren, moet men u dan ook eerst waarschuwen dat de bekeuring 350 eurootjes is?

Marleen86 schreef:Vandaag kom ik bij mijn auto en staat mijn auto geblokkeerd door 4 betonblokken.
Er zit een briefje onder de ruitenwisser met een telefoonnummer.
Ik bel erheen en krijg een man aan de telefoon. Ik moet 75 euro betalen en hij haalt de betonblokken weg.

Mijn auto stond niet in een parkeervak oke dit is fout.

Maar mag een bedrijf zelf een boete uitschrijven? Ik ben wel zo dom geweest om die 75 euro te betalen, heb een bewijs gekregen van betaling dit betreft een zelf gemaakte factuur.

In dit leegstaand pand zit een bedrijf gevestigd.
En ze zijn er zat van dat auto's hun auto elke keer verkeerd parkeren.
Waar ik werk wordt er wel voor gewaarschuwd maar ik heb deze waarschuwing gemist omdat ik met zwangerschapsverlof was.

Ik betaal de 75 euro en hij haalde de betonblokken weg met zijn pompkar....
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 06 jun 2012 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

Klopt ik stond idd fout geparkeerd en dit mag niet.
Maar voorheen was dit geen probleem.

En idd het is een dienstverlening dat hij die blokken verwijderd.

Voorheen zat hier wolters noordhoff gevestigd. En nu "lijkt"het een leegstaand pand.

Heb nooit geweten dat er dus een bedrijf gevestigd zit? Staat ook geen naam etc dat er daadwerkelijk een bedrijf in zit.

Achteraf had ik op het moment de politie moeten bellen, maar je bent vrij wil graag naar huis. Ook kwam de man erg kwaad over. Dus ja wat wil je dan als vrouw op zo'n verlaten terrein.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Of het mag wat er gebeurd is weet ik even niet. Heeft u er foto's van gemaakt met telefoon of iets dergelijks ? Ik vrees dat het anders sowieso niet te bewijzen valt.

Sja fout parkeren geeft nu eenmaal overlast soms wat meer en soms wat minder. Dat iets geen probleem was, wil niet zeggen dat het zo blijft. U zult ook niet elke keer een bekeuring krijgen dat u te hard rijdt of parkeert op een gehandicaptenparkeerplaats. Maar het kan gebeuren.

Dat een gebouw leeg lijkt, geeft nog niet het recht daar zomaar de auto neer te zetten. Als ik terugkom van vakantie wil ik ook niet dat een of andere auto mijn oprit blokkeert bijvoorbeeld. Ergens vind ik het wel een grappige actie, sommigen kunnen de auto ook zo onfatsoenlijk neerkwakken dat het een hoop ergernis oplevert. Nu zeg ik niet dat het nu ook gebeurd is, kan me ook goed voorstellen dat de andere partij uit frustratie die ene eens goed te grazen neemt.

Maarja ook met zwangerschapsverlof had de waarschuwing u kunnen bereiken, via de mail of een postvakje oid.

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

Bedankt voor je reactie,

helaas omdat ik best wel geschrokken was helaas geen foto's gemaakt.
Maar er blijken meerdere collega's waar ik werk zo'n "boete" gehad te hebben.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door dhc »

Openbare weg?
Dan mag die persoon natuurlijk helemaal niks! Ook niet als er verkeerd geparkeerd wordt, hij is niet in de positie u een vergoeding/boete/compensatie/beloning op te leggen omdat de auto daar verkeerd staat.
Meneer is geen opsporingsambtenaar, ik zou eens bij de polite vragen wat te doen maar als het mij zou overkomen (wat niet het geval is) zou die €75 nooit worden betaald!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wellicht kunt u eens navragen bij een juridisch loket of zoiets mag, eerste advies is doorgaans gratis. Misschien is het daarbij wel van belang of het eigen terrein of openbare weg is.

Jammer wel dat het nodig is dat dit eerst meerdere collega's moet gebeuren. Weten zij trouwens niet of het wel of niet mag ? Heeft niemand dat nog uitgezocht ?

Hopenlijk bent u van de schrik bekomen. Sorry dat ik er zo inzit, maar ik kan de humor wel een beetje van inzien.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Marleen86 schreef:Vandaag kom ik bij mijn auto en staat mijn auto geblokkeerd door 4 betonblokken.
Er zit een briefje onder de ruitenwisser met een telefoonnummer.
Ik bel erheen en krijg een man aan de telefoon. Ik moet 75 euro betalen en hij haalt de betonblokken weg.

Mijn auto stond niet in een parkeervak oke dit is fout.

Maar mag een bedrijf zelf een boete uitschrijven? Ik ben wel zo dom geweest om die 75 euro te betalen, heb een bewijs gekregen van betaling dit betreft een zelf gemaakte factuur.

In dit leegstaand pand zit een bedrijf gevestigd.
En ze zijn er zat van dat auto's hun auto elke keer verkeerd parkeren.
Waar ik werk wordt er wel voor gewaarschuwd maar ik heb deze waarschuwing gemist omdat ik met zwangerschapsverlof was.

Ik betaal de 75 euro en hij haalde de betonblokken weg met zijn pompkar....
Was dit de openbare weg of prive terrein?
Op de openbare weg zou er sprake zijn van obstructie en het beletten van de vrije doorgang. Bovendien heeft een particulier niks over de openbare weg te vertellen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dhc schreef:Openbare weg?
Dan mag die persoon natuurlijk helemaal niks! Ook niet als er verkeerd geparkeerd wordt, hij is niet in de positie u een vergoeding/boete/compensatie/beloning op te leggen omdat de auto daar verkeerd staat.
Meneer is geen opsporingsambtenaar, ik zou eens bij de polite vragen wat te doen maar als het mij zou overkomen (wat niet het geval is) zou die €75 nooit worden betaald!
En als de politie zegt dat het wel mag ? Dan zit er niet veel anders op.
Het is eigenlijk geen bekeuring voor fout parkeren, ze hebben enkel wat betonblokken onhandig afgeladen en om deze weer te komen ophalen zonder dat het nodig is, sja daar moet voor betaald worden.

Bovendien denk ik dat iemand op dat moment maar 1 ding wil en dat is zsm naar huis.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:Wellicht kunt u eens navragen bij een juridisch loket of zoiets mag, eerste advies is doorgaans gratis. Misschien is het daarbij wel van belang of het eigen terrein of openbare weg is.

Jammer wel dat het nodig is dat dit eerst meerdere collega's moet gebeuren. Weten zij trouwens niet of het wel of niet mag ? Heeft niemand dat nog uitgezocht ?

Hopenlijk bent u van de schrik bekomen. Sorry dat ik er zo inzit, maar ik kan de humor wel een beetje van inzien.
Bij mijn voormalige werkgever kregen foutgeparkeerden een wielklem (was eigen terrein). Een boze werknemer heeft dit beleid via de OR aan de rechter voorgelegd en die bepaalde dat er sprake was van een onrechtmatige daad. Het betreft gijzeling van een roerende zaak en dit mag alleen als er sprake is van wanbetaling. Het enige wat de werkgever had mogen doen is een particulier sleepbedrijf vragen om de fout parkeerders na afdoende waarschuwingen weg te (laten) slepen en de kosten daarvan bij de foutparkeerders verhalen.
Ik denk dat hier sprake is van een vergelijkbaar geval.

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

De politie verwijst mij naar het juridisch loket.
Alleen zij mogen een boete uitschrijven.

Maar wat deze meneer ook nog tegen mij heeft gezegd, is dat hij overleg had gehad met de politie om mijn auto te laten wegslepen. Nu achteraf denk ik dat hij daarmee gebluft heeft anders had hij dat daadwerkelijk wel gedaan.

Morgen op mijn werk maar eens in contact proberen te komen met de andere collega's (werk in een ziekenhuis dus veel collega's)

Het is een parkeerterrein op een bedrijventerrein.

Komt wel aardig overeen met wat olaf79 verteld.
Vraag mij af of ik ooit mijn 75 euro nog terugkrijg.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@olaf,

Ik denk wel dat TS het nu moeilijk heeft met bewijzen dat dit gebeurd is en en zij om die reden betaald heeft.
Zij heeft geen boete, enkel een factuur voor geleverde diensten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:@olaf,

Ik denk wel dat TS het nu moeilijk heeft met bewijzen dat dit gebeurd is en en zij om die reden betaald heeft.
Zij heeft geen boete, enkel een factuur voor geleverde diensten.
Mogelijk zijn er getuigen. Hangt ook af wat er op de factuur staat. In ieder geval kan zij collega's waarschuwen. Je mag niet zomaar iemands eigendommen gijzelen ook niet als ze overlast veroorzaken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Waar u geparkeerd had, zijn dat openbare parkeerplaatsen of is dit een privé terrein op dat bedrijventerrein?

@olaf,
Nog een vraagje.. Als het privé terrein is, mag de eigenaar toch naar goeddunken een betonblokken ergens neerzetten zoals het uitkomt. Bovendien is dit niet een geschil met de eigen werkgever, die kan veel makkelijker de persoon in kwestie waarschuwen. Ik denk dat het totaal niet redelijk is te verwachten dat de eigenaar van het terrein het hele ziekenhuis en omliggende bedrijven gaat afklapperen op zoek naar de eigenaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:
Emmy75 schreef:@olaf,

Ik denk wel dat TS het nu moeilijk heeft met bewijzen dat dit gebeurd is en en zij om die reden betaald heeft.
Zij heeft geen boete, enkel een factuur voor geleverde diensten.
Mogelijk zijn er getuigen. Hangt ook af wat er op de factuur staat. In ieder geval kan zij collega's waarschuwen. Je mag niet zomaar iemands eigendommen gijzelen ook niet als ze overlast veroorzaken.
TS gaf aan alleen te zijn geweest.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Marleen86 schreef:De politie verwijst mij naar het juridisch loket.
Alleen zij mogen een boete uitschrijven.

Maar wat deze meneer ook nog tegen mij heeft gezegd, is dat hij overleg had gehad met de politie om mijn auto te laten wegslepen. Nu achteraf denk ik dat hij daarmee gebluft heeft anders had hij dat daadwerkelijk wel gedaan.

Morgen op mijn werk maar eens in contact proberen te komen met de andere collega's (werk in een ziekenhuis dus veel collega's)

Het is een parkeerterrein op een bedrijventerrein.

Komt wel aardig overeen met wat olaf79 verteld.
Vraag mij af of ik ooit mijn 75 euro nog terugkrijg.
Politie gaat een auto niet wegslepen op particulier terrein tenzij er sprake is van groot gevaar voor de veiligheid of openbare orde. De enige juiste weg voor de eigenaar van het terrein is een particuliere sleepdienst de auto laten wegslepen en de kosten verhalen op de foutparkeerder.

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

Op de factuur staat prive terrein.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:Politie gaat een auto niet wegslepen op particulier terrein tenzij er sprake is van groot gevaar voor de veiligheid of openbare orde. De enige juiste weg voor de eigenaar van het terrein is een particuliere sleepdienst de auto laten wegslepen en de kosten verhalen op de foutparkeerder.
in dat geval is TS een dienst bewezen. Laten afslepen is vele malen duurder voor TS, duurt veel langer enz.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:Waar u geparkeerd had, zijn dat openbare parkeerplaatsen of is dit een privé terrein op dat bedrijventerrein?

@olaf,
Nog een vraagje.. Als het privé terrein is, mag de eigenaar toch naar goeddunken een betonblokken ergens neerzetten zoals het uitkomt. Bovendien is dit niet een geschil met de eigen werkgever, die kan veel makkelijker de persoon in kwestie waarschuwen. Ik denk dat het totaal niet redelijk is te verwachten dat de eigenaar van het terrein het hele ziekenhuis en omliggende bedrijven gaat afklapperen op zoek naar de eigenaar.
Natuurlijk mag je betonblokken neerzetten maar dit is op zo'n wijze gebeurd dat duidelijk was dat het doel was de auto te gijzelen. Bovendien mag je, zelfs als je eigenaar bent van een terrein, iemand niet zomaar beletten dat terrein te verlaten zeker niet als het terrein als parking fungeert.
Afdoende waarschuwen kun je door borden op je terrein te plaatsen, foutparkeerders worden op eigen kosten weggesleept, oid.

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: Bedrijf schrijft parkeerboete uit mag dit?

Ongelezen bericht door Marleen86 »

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Gesloten