LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekerd bij KPN tegen diefstal en krijg geen nieuwe..
Verzekerd bij KPN tegen diefstal en krijg geen nieuwe..
Beste allen,
Sinds maart 2012 was ik de trotse eigenaar van een iPhone 4, 8GB. Bij het afsluiten van een contract met KPN werd mij aangeraden deze te verzekeren tegen diefstal/verlies, dit tevens in één van de KPN winkels geregeld.
Op 15 mei 2012 werd mijn iPhone gestolen. Ik heb vervolgens gelijk aangifte gedaan bij de politie. De simkaart en het imei nummer heb ik ook laten blokkeren. Hierbij het imei nummer via een data base op het internet laten signaleren.
Ik baal als een stekker, en dit is nog maar zacht uitgedrukt. Ik dacht dat ik was verzekerd tegen diefstal/verlies, maar in tegendeel. Ik ben niet goed geïnformeerd in de KPN winkel. Het mooiste moet nog komen, KPN zal geen nieuwe telefoon aan mij toe eigenen, zelfs het contract kan niet worden beëindigd. Nu zit ik vast aan een abonnement van twee jaar waar ik geen gebruik van kan maken omdat ik zonder telefoon zit. Recent heb ik een klacht ingediend bij KPN, waar ik tot op heden nog geen antwoord van heb gekregen, dus mijn hoop is ver te zoeken.
Momenteel zit ik met mijn handen in het haar, ik weet niet wat ik moet doen en word nergens geholpen. Kunnen jullie mij verder adviseren of helpen?
Met vriendelijke groet,
R.
Sinds maart 2012 was ik de trotse eigenaar van een iPhone 4, 8GB. Bij het afsluiten van een contract met KPN werd mij aangeraden deze te verzekeren tegen diefstal/verlies, dit tevens in één van de KPN winkels geregeld.
Op 15 mei 2012 werd mijn iPhone gestolen. Ik heb vervolgens gelijk aangifte gedaan bij de politie. De simkaart en het imei nummer heb ik ook laten blokkeren. Hierbij het imei nummer via een data base op het internet laten signaleren.
Ik baal als een stekker, en dit is nog maar zacht uitgedrukt. Ik dacht dat ik was verzekerd tegen diefstal/verlies, maar in tegendeel. Ik ben niet goed geïnformeerd in de KPN winkel. Het mooiste moet nog komen, KPN zal geen nieuwe telefoon aan mij toe eigenen, zelfs het contract kan niet worden beëindigd. Nu zit ik vast aan een abonnement van twee jaar waar ik geen gebruik van kan maken omdat ik zonder telefoon zit. Recent heb ik een klacht ingediend bij KPN, waar ik tot op heden nog geen antwoord van heb gekregen, dus mijn hoop is ver te zoeken.
Momenteel zit ik met mijn handen in het haar, ik weet niet wat ik moet doen en word nergens geholpen. Kunnen jullie mij verder adviseren of helpen?
Met vriendelijke groet,
R.
Re: Verzekerd bij KPN tegen diefstal en krijg geen nieuwe..
Wat is de reden dat ze de schade afwijzen?
Zal wel onder 6.2 vallen vd verzekeringsvoorwaarden.
http://www.kpn.com/web/file?uuid=4dd4ce ... 62277884a2
Ben er bang voor. Maar er is nagenoeg geen enkele schade en diefstalverzekering die dit dekt. Diefstal zonder schade.TheLD schreef:Zal wel onder 6.2 vallen vd verzekeringsvoorwaarden.
Het werd inderdaad op art. 6.2 gegooid..
Kan ik hier daadwerkelijk niks aan veranderen ??
Ook niet dat ze mij in de winkel niet voldoende hebben geïnformeerd ?
Kan ik hier daadwerkelijk niks aan veranderen ??
Ook niet dat ze mij in de winkel niet voldoende hebben geïnformeerd ?
Dan heeft zo'n diefstalverzekering ook geen enkele zin. Juist mobiele telefoons worden gemakkelijk gejat zonder braaksporen, wordt uit een tas of jaszak gestolen of de hele tas wordt gestolen enz...TheLD schreef:Zal wel onder 6.2 vallen vd verzekeringsvoorwaarden.
Maarja dit soort verzekeringen vind ik doorgaans wel onzinnig. Beter om ervoor te zorgen dat er een bedrag achter de hand is voor een nieuwe. Doorgaans is het uiteindelijk goedkoper om de kosten van deze verzekering te besparen op.
Je kunt gewoon gebruik maken van je abonnement. Gewoon even een nieuwe simkaart aanvragen bij KPN en die in een andere telefoon stoppen.
Bij een vriendin van mij was haar telefoon ook gestolen en binnen een paar dagen had ze een nieuwe simkaart van de KPN.
Bij een vriendin van mij was haar telefoon ook gestolen en binnen een paar dagen had ze een nieuwe simkaart van de KPN.
@ Sarita
een iphone kost 500 euro...
Die ga ik, terwijl ik verzekerd ben tegen diefstal, niet uit mijn eigen zak betalen.
Die ga ik, terwijl ik verzekerd ben tegen diefstal, niet uit mijn eigen zak betalen.
Het abo is ook bruikbaar met een goedkoper toestel.Rachid81 schreef:@ Sarita
Voor wat betreft redelijkheid zult u informatie kunnen inwinnen via juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis. Ik vrees wel dat u juridische hulp moet inschakelen wilt u hieruit gaan komen.
Wellicht een andere verzekering, inboedel, buiten de deur, reis......
Nee. Indien de TS oud genoeg is om een dergelijke telefoon met abo af te sluiten is dat niet de weg.Leojes30 schreef:Wellicht een andere verzekering, inboedel, buiten de deur, reis......
Met fraude zorg je er alleen maar voor dat de eerlijke mensen meer gaan betalen.
En bij ontdekking verzeker je nog geen stoeptegel meer.TheLD schreef:Nee. Indien de TS oud genoeg is om een dergelijke telefoon met abo af te sluiten is dat niet de weg.Leojes30 schreef:Wellicht een andere verzekering, inboedel, buiten de deur, reis......
Met fraude zorg je er alleen maar voor dat de eerlijke mensen meer gaan betalen.
-
ze gooien het dan wel op onzorgvuldigheid maar zou TS ook kunnen vertellen hoe die telefoon is gejat?
want KPN gooit het nogal heel erg snel op onzorgvuldigheid, bijv. je hebt de telefoon in je jaszak en iemand loopt tegen je aan en rolt je zakken.
volgens kpn is dit onzorgvuldigheid.
dat is je reinste kolder natuurlijk. die rollers zijn zo geraffineerd daar doe je alleen iets tegen als je een handtasje hebt met een slot er op. (en een knuppel in de andere hand).
en zo zijn nog wel enkele voorbeelden te noemen.
want KPN gooit het nogal heel erg snel op onzorgvuldigheid, bijv. je hebt de telefoon in je jaszak en iemand loopt tegen je aan en rolt je zakken.
volgens kpn is dit onzorgvuldigheid.
dat is je reinste kolder natuurlijk. die rollers zijn zo geraffineerd daar doe je alleen iets tegen als je een handtasje hebt met een slot er op. (en een knuppel in de andere hand).
en zo zijn nog wel enkele voorbeelden te noemen.
-
Er is ook nooit duidelijkheid, op vele punten kan KPN of welke andere provider dan ook er een eigen invulling aan geven waardoor ze niet hoeven uit te keren.
-
dat zou dus betekenen dat verzekeren gewoon onzinnig en geldklopperij is.
-
Dat zou het niet betekenen, dat is gewoon de keiharde waarheid. Het is een extraatje die het bedrijf je wil aansmeren, die logisch klinkt, om nog meer geld uit je te trekken. Evenals dat sommige schoenenwinkels vragen: wilt u er zooltjes bij, want dat is goed voor de ondersteuning etc etc.renegade66 schreef:dat zou dus betekenen dat verzekeren gewoon onzinnig en geldklopperij is.
Een verzekering heeft wel degelijk nut. Alleen gaat de verzekering niet in alle gevallen over tot uitbetalen. En terecht ook.
Voor een verzekering is het moeilijk om te bepalen hoe een toestel is kwijtgeraakt. Je kan ook zeggen dat die is gejat en vervolgens gewoon via marktplaats verkopen. Daarom moet je in gevallen als diefstal/verlies met hele goede bewijzen komen dat de schuld niet bij jou ligt.
Dus TS, vertel is. Hoe is jouw toestel kwijt geraakt?
Voor een verzekering is het moeilijk om te bepalen hoe een toestel is kwijtgeraakt. Je kan ook zeggen dat die is gejat en vervolgens gewoon via marktplaats verkopen. Daarom moet je in gevallen als diefstal/verlies met hele goede bewijzen komen dat de schuld niet bij jou ligt.
Dus TS, vertel is. Hoe is jouw toestel kwijt geraakt?
-
Dan moet een verzekering deze dekking ook niet aanbieden! Er zit bij diefstal al een behoorlijk eigen risico (75/150 euro ) op en je moet kennelijk bewijsbaar lichamelijk letsel hebben en dan nog kan het geweigerd worden.Ik heb ook een redelijk dure mobiel maar ik denk er niet over om die te verzekeren, is gewoon weggegooid geld. Zelfs als hij stuk gaat is het twijfelachtig of je iets krijgt want dan hoor je steeds meer dat er vochtschade geconstateerd is en je alsnog niets krijgt.Deze verzekeringen zijn alleen maar een extra bron van inkomen voor de verkopers en de verzekering die een flink deel van de claims afkeurt op (lijkt het) verzonnen schade.Bij een kennis die stond te bellen werd de mobiel van achteren uit zijn handen gerukt en die gast rende hard weg, geen letsel, ondanks proces-verbaal inclusief twee getuigen ( geen familie of anderszins bekenden ) werd er niets uitbetaald.Hatertje schreef:Een verzekering heeft wel degelijk nut. Alleen gaat de verzekering niet in alle gevallen over tot uitbetalen. En terecht ook.
Voor een verzekering is het moeilijk om te bepalen hoe een toestel is kwijtgeraakt.
Conclusie= deze verzekeringen zijn net een paraplu die dicht klapt als het regen gaat regenen. Niet doen dus!!
Fraude??? Uiteraard sugereer ik geen fraude , werk zelf bij grote verzekeringsmaatschappij, maar misschien was ik niet duidelijk...
Ik bedoel: Wellicht valt het onder een van je andere verzekeringen
Sommige Inboedelverzekeringen dekken diefstal vanuit elk gebouw in Nederland
Sommige maatschappijen hebben een buiten de deur verzekering (interpolis) waarbij diefstal en beschadiging buiten is meeverzekerd.
Misschien was TS een weekend weg of was ie in het buitenland ( dat verteld ie namelijk niet) en dan valt het onder de Reisverzekering
Ik bedoel: Wellicht valt het onder een van je andere verzekeringen
Sommige Inboedelverzekeringen dekken diefstal vanuit elk gebouw in Nederland
Sommige maatschappijen hebben een buiten de deur verzekering (interpolis) waarbij diefstal en beschadiging buiten is meeverzekerd.
Misschien was TS een weekend weg of was ie in het buitenland ( dat verteld ie namelijk niet) en dan valt het onder de Reisverzekering