LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Anti-Reaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 11:30

REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Anti-Reaal »

REAAL probeert voortdurend haar slechte imago op te poetsen maar slaagt daar absoluut niet in.
De organisatie is niet capabel, de service desk snauwt je af en traineert zaken.
Op (aangetekende) brieven wordt niet gereageerd.
Indien je telefonisch contact zoekt geven ze aan dat je een mail moet sturen.
Het gevolg is dat je nog meer kosten moet maken om je geld (tenminste wat er nog van over is) terug te krijgen.

Wanneer wordt deze organisatie nu eens echt aangepakt en zeggen klanten massaal hun verzekeringen op ?
Waarom pakt RADAR dit niet nogmaals op ? Het is niet voldoende om dit eenmalig aan te kaarten, deze organisaties moeten permanent onder druk blijven en (negatief) in het nieuws.
Een aantal van deze jongens gaan gewoon door met hun woeker praktijken (REAAL / HELICA / UNIQUE / AEGON.......)

Wanneer gaan gedupeerden zich eens echt verenigen ?http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... =post&f=66#

zjarl
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jun 2007 21:33

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door zjarl »

Als ik aan Reaal denk voel ik woede en machteloosheid.
Reaal is de vleesgeworden arrogantie.
Ze antwoorden niet op brieven.
Ze negeren de rode opzeggingskaart van de automatische incasso.
Ondanks alle bestede aandacht en een lijvig dossier c.q forum over woeker polissen blijkt Radar machteloos en blijven gedupeerden die hun hoop hadden gevestigd op Radar in de persoon van Antoinette Herzenberg gedesolusioneerd achter, met alle financieele schade maar vooral geknakt in iets van rechtsgevoel.
Het is toch ****** immers MIJN geld !
En ik krijg het ****** niet !
Radar is niet in staat gebleken door te pakken.
Beloftes van opeenvolgende ministers van financien Bos en de Jager om aandacht te besteden aan de gehele affaire zijn onmiddellijk verdampt toen de ''crises'' zich aandiende en nu ''iedereen'' de pineut is.
En het begon allemaal bij banken en verzekeringsmaatschappijen door wie wij als mensen in het algemeen werden en nog steeds worden gepiepelt.
En ''iedereen'' pikt het of voelt er zich machteloos onder.
Radar probeerde het nog is met per product een lotgenotengroepje.
Ik had me als eerste aangemeld en trek de kar van degenen die zich hebben aangemeld bij Mijn groepje van het zgn ''multfacetplan''
Ondanks pogingen tot het sturen van mailtjes, het plaatsen van berichten heb ik nog respons gehad van ook maar iemand.
Dit dmv mailtjes aan Radar kenbaar gemaakt, zwijgt radar in alle talen.
Wat moet je dan nog.
Je wil je eigen plan dan maar trekken, de zaak maar opzeggen. Wat er nog is te incasseren.
je hoort, leest niets.
Sta jij er ook zo voor ?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door arvandongen »

zjarl schreef:Sta jij er ook zo voor ?
Nee. De KiFiD procedure loopt. De tijd tikt weg tot aan de overwinning.

woekerprofi
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door woekerprofi »

Zie voor remedie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=118742

Aldaar voldoende aanwijzingen om het er niet bij te laten zitten.

Er lopen al zaken tegen Reaal (nog niet multifacet).

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door peewee »

REAAL houdt zich niet aan de spelregels
Welke spelregels ? Banken en verzekeraars staan toch boven wet en regels ? De wetgever cq de politiek bibbert voor de financiele sector.

Ina1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 12:08

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Ina1 »

Mijn koopsompolis loopt dit jaar af.
Reaal wil nu, dat ik de originele polis opstuur, anders keren ze niet uit.
Dat wil ik niet doen. Ook niet aangetekend, want dan is de brief maar tot 500 euro verzekerd.
Een kopie vindt Reaal niet genoeg.
Hoe los ik dit op?

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door hakra »

@Ina1
Polis kun je rustig opsturen. Maak wel kopie voor jezelf. Misschien vragen ze ook nog een attestatia de vitae. Kun je ook gewoon opsturen. Kopie voor jezelf. Briefje erbij waarin je schrijft welke dokumenten je opstuurt. Mag aangetekend, hoeft niet.
Wat Reaal vraagt is niet ongebruikelijk of irreëel. Zij willen de zekerheid dat jij de originele polis hébt en dat die op jouw naam staat zodat na uitkering de polis ""uit het vekeer" gehaald kan worden. En zodra zij de originele polis hebben, kan er niet voor de tweede keer op geclaimd worden. Dát is de achterliggende gedacht. Hoef je verder niks achter te zoeken.

Ina1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 12:08

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Ina1 »

Als de post nog normaal brieven zou afleveren, dan had ik er niet zo'n moeite mee. Maar er raakt zo vaak iets zoek. En dan ben ik het origineel kwijt. De post vergoedt maximaal 500 euro, als je het aangetekend verstuurt.
Ik begrijp niet, waarom Reaal niet genoegen neemt met een kopie, gestuurd en getekend door mijn bank. Ik wil best na ontvangst van het bedrag het origineel alsnog opsturen, maar dit vind ik de omgekeerde volgorde.
Reaal is ook de enige die dit eist, de andere verzekeraars vragen hier niet om.
Immers kunnen zij altijd aantonen, dat zij uitgekeerd hebben op het betreffende polisnummer. Dus de eis, dat Reaal bang is dat ik 2 keer zal claimen, is absurd.
Zij vertrouwen mij niet, ik hun nog minder!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door arvandongen »

Ina1 schreef:Mijn koopsompolis loopt dit jaar af.
Reaal wil nu, dat ik de originele polis opstuur, anders keren ze niet uit.
Dat wil ik niet doen. Ook niet aangetekend, want dan is de brief maar tot 500 euro verzekerd.
Een kopie vindt Reaal niet genoeg.
Hoe los ik dit op?
Zoals Hakra zegt, dit is een normale vraag van Reaal. Je kan de originele polis ook langsbrengen bij Reaal, als je de aangetekende post niet vertrouwd. Vraag wel om een ontvangstbewijs en houd een kopie voor jezelf.

Ina1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 12:08

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Ina1 »

arvandongen schreef:
Ina1 schreef:Mijn koopsompolis loopt dit jaar af.
Reaal wil nu, dat ik de originele polis opstuur, anders keren ze niet uit.
Dat wil ik niet doen. Ook niet aangetekend, want dan is de brief maar tot 500 euro verzekerd.
Een kopie vindt Reaal niet genoeg.
Hoe los ik dit op?
Zoals Hakra zegt, dit is een normale vraag van Reaal. Je kan de originele polis ook langsbrengen bij Reaal, als je de aangetekende post niet vertrouwd. Vraag wel om een ontvangstbewijs en houd een kopie voor jezelf.
Als Reaal op meerdere plaatsen in Nederland zat! Maar Alkmaar is niet echt handig.
Ze zijn ook totaal niet bereid om hier enige aandacht aan te geven. Op het opsturen van het contactformulier wordt niet eens gereageerd. En als ik bel, is men kort maar krachtig: opsturen dat origineel. Er wordt niet eens meegedacht aan een andere oplossing.

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Ina1,

We hebben uw bericht gelezen. U stuurt liever niet de originele polis op.

Mogen wij u bellen om samen naar een oplossing te zoeken?
Stuur uw polisnummer + telefoonnummer in een privebericht.
Wij nemen contact met u op!

Met vriendelijke groet,
REAAL Webcare

Ina1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2012 12:08

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Ina1 »

Dat wil ik zeker, maar ik heb uw emailadres niet en als ik het contactformulier invul, hoor ik niets meer.
REAAL Webcare schreef:Beste Ina1,

We hebben uw bericht gelezen. U stuurt liever niet de originele polis op.

Mogen wij u bellen om samen naar een oplossing te zoeken?
Stuur uw polisnummer + telefoonnummer in een privebericht.
Wij nemen contact met u op!

Met vriendelijke groet,
REAAL Webcare

REAAL Webcare
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:57
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Ina1,

Een privebericht (PB) is een bericht wat u rechtstreeks naar gebruikers op dit forum kunt sturen. Zonder dat iedereen mee kan lezen.

Onder elk bericht ziet u een klein knopje met de letters PB.
Klik onder onze reactie op de PB knop, dan kun u ons een bericht sturen.

Zie ook de veelgestelde vragen over dit forum: http://forum.www.trosradar.nl/faq.php

Met vriendelijke groet,
REAAL Webcare

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Hallo Anti-Reaal,

Je hebt gelijk dat we de verzekeraars/banken maximaal onder druk moeten zetten om ons geld terug te krijgen. Net als velen heb ik vele jaren gewacht met het idee dat het wel goed zal komen, maar dat is voorbij. Nu is de fase dat we op legale wijze zoveel druk moeten zetten dat ze wel toe moeten geven. En daarbij moeten we creatief zijn. Misschien kun je mijn actie elders op deze site om Nationale Nederlanden zijn naam af te pakken steunen? Bij Reaal zou ik de zwakke punten niet zo snel weten, maar met z'n allen moeten we in de loop van de tijd toch wel iets kunnen bedenken. Ze moeten zich realiseren dat honderduizenden woedende Nederlanders niet hetgene is wat ze willen.

Meerheuvel

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Hallo Anti-Reaal,

Ben ik weer. Heb een beetje naar Reaal gekeken en dit lijkt een nog veel dubieuzere club dan NN. Bij NN heb je ten minste nog het gevoel dat het in ieder geval gedeeltelijk een serieuze club is die zich in zijn hebberigheid heeft verslikt en nu niet weet hoe daarmee om te gaan. Bij Reaal krijg ik het gevoel van alleen maar snelle jongens die aan zichzelf denken. De rebranding "GEEF" om klant, millieu en alles, zolang het maar geen geld teruggeven is, is zo lachwekkend dat het eigenlijk alleen maar komen kan van mensen die juist geen verbinding met zulke waarden hebben. Grote kans dat de agressieve bedrijfscultuur er toe geleid heeft dat hun polissen rechtsgeldig veel minder waterdicht zijn dan die van bijvoorbeeld NN, omdat zoiets meestal gepaard gaat met overmoed en onzorgvuldigheid. Maar goed, dat kan ik niet beoordelen. Wat je zeker moet gebruiken als je ze negatief in de publiciteit wil houden is het Lehman Brothers verleden (2000-2008, jawel toen ze failliet gingen) van de Reaal Chief Financial and Risk Officer (het staat er echt) Ference Lamp. Lekker gevoel toch, een chief risk officer afkomstig van de Lehman Brothers.

Meerheuvel
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 11 jul 2012 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Lekkere selectie-criteria hebben ze daar trouwens bij Reaal voor top-functies. Uit een artikel van FEM Business & Finance in 2008, grotendeels bestaande uit een interview met Lamp (http://archief.fembusiness.nl/2008/09/2 ... -Reaal.htm), het fragment hieronder. Lijkt me dat je bij zo'n bedrijfscultuur een redelijke kans bij de rechter moet hebben.

Fragment uit het artikel:

(Interviewer, samenvatting van zijn eigen vraag:)
Waar kent Lamp SNS Reaal van? 

(Interviewer, samenvatting van Lamp's antwoord:)
Lamp werkte als Lehman-bankier mee aan de beursgang van SNS Reaal in mei 2006. SNS Reaal stapte de beursvloer op met 17 euro.

(Vraag Interviewer:)
Succesvolle beursgang?

(Antwoord Lamp:)
Mwah. SNS Reaal heeft geen last van de crisis. Als bedrijf groeit ze flink sinds 2006. Maar de 30.000 particuliere beleggers die zich hebben inschreven bij de introductie likken hun wonden. SNS Reaal noteerde halverwege deze week 9,59 euro, een verlies van ruim 43 procent ten opzichte van 2006.
(Interviewer, samenvatting van zijn eigen vraag:)

Wanneer begint Lamp?

(Antwoord Lamp + toevoeging Interviewer:)
Beetje onduidelijk. Hangt af van wanneer Latenstein Van Keulen opvolgt. “Ik kan al wel beginnen bij SNS Reaal, maar dan als medewerker en nog niet als cfo”, aldus Lamp. De topadviseur wacht ook op de goedkeuring van De Nederlandsche Bank (DNB). En die wil nog weleens kritisch zijn, daar weet SNS Reaal alles van. Hun kandidaat president-commissaris Hielkema kreeg géén groen licht wegens illegale handelspraktijken.
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 11 jul 2012 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Hallo Anti-Reaal,

Hier advies van je tegenstander om je doel te bereiken, misschien dat je er wat aan hebt.
http://youtube.googleapis.com/v/OR0M-M2CUXE&fs
Het "tegen en naar me opkijken" is erg poetisch.

Meerheuvel

Meerheuvel
Berichten: 325
Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09

Re: REAAL houdt zich niet aan de spelregels

Ongelezen bericht door Meerheuvel »

Reaal staat op springen http://www.z24.nl/speciaal/testsectie/a ... tten_.html
Als je via het KIFID nog geld van Reaal wilt terugzien kun je dat misschien maar beter snel doen.

Gesloten