Ik zag net dat de NN hun rentetarieven voor een bankspaarhypotheek verlaagd hebben naar respectievelijk 4,58% (10j vast) en 5,08% (20j vast), daarmee bieden ze de laagste rente, onder voorbehoud natuurlijk.
De Nationale Nederlanden is mij niet zo bekend, alvorens een afspraak te maken voor een gesprek zou ik hier toch even willen checken wat de ervaringen van anderen zijn bij de NN.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nationale Nederlanden
Re: Nationale Nederlanden
Hoezo, daarmee hebben ze de laagste rente?
Voorbeeld 10 jaar NHG Annuïteit Argenta 4,3%
Voorbeeld 10 jaar NHG Annuïteit Argenta 4,3%
Dat is een annuïteiten hypotheek, ik had het over de bankspaarhypotheken van NN.
Mag ook 4,45%
Hm, ik zie enkel 4,40 maar dan wel voor een spaarhypotheek op10j bij Argenta.
Precies.
Appels met peren dit. Blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen zich nog steeds laten leiden door alleen de laagste rente en zich daar helemaal blind op staren.
NN is veel beter product dan Argenta.
Argenta biedt geen BANKspaarhypotheken, enkel traditioneel spaar... waarbij ook nog geldt dat de helft van het hypotheekbedrag bij elkaar gespaard moet worden. De regel 50% van de marktwaarde aflossingsvrij laten zij niet toe.
Het tarief genoemd voor annuiteiten geldt alleen wanneer de gehele lening wordt afgelost d.m.v. annuiteiten.
Appels met peren dit. Blijf het onvoorstelbaar vinden dat mensen zich nog steeds laten leiden door alleen de laagste rente en zich daar helemaal blind op staren.
NN is veel beter product dan Argenta.
Argenta biedt geen BANKspaarhypotheken, enkel traditioneel spaar... waarbij ook nog geldt dat de helft van het hypotheekbedrag bij elkaar gespaard moet worden. De regel 50% van de marktwaarde aflossingsvrij laten zij niet toe.
Het tarief genoemd voor annuiteiten geldt alleen wanneer de gehele lening wordt afgelost d.m.v. annuiteiten.
Dan is het toch een BETER product? Je spaart meer, krijgt meer (belastingvrije) rente, en je hebt na 30 jaar dus een LAGERE schuld.waarbij ook nog geldt dat de helft van het hypotheekbedrag bij elkaar gespaard moet worden
Tenzij jij schuld, rente en armoede als positieve zaken ziet, dan vind je dat NN een beter product heeft.
Je bent niet verplicht om een hoger stuk aflossingsvrij te nemen. Het gaat er om dat je niet de vrijheid hebt om een hoger stuk aflossingsvrij te nemen, als je dat zou willen.
Met het product van NN kun je op dit gebied de zelfde verhoudingen kiezen als van Argenta en daarnaast nog andere verhoudingen. Je hebt dus meer keuzemogelijkheden en dat maakt het, voor een bepaalde groep, beter. En zeker niet slechter.
Met het product van NN kun je op dit gebied de zelfde verhoudingen kiezen als van Argenta en daarnaast nog andere verhoudingen. Je hebt dus meer keuzemogelijkheden en dat maakt het, voor een bepaalde groep, beter. En zeker niet slechter.