LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziinga online veiligen = internet scam!
Ziinga online veiligen = internet scam!
Exact hetzelfde meegemaakt. Ingegaan op een gewonnen prijs waarvoor ik alleen de verzendkosten hoefde te betalen €1,14 en vervolgens kom ik er na 3 maanden achter dat er elke maand €69,99 is afgeschreven voor een Platinum membership, dat ik nooit bewust heb afgesloten.
Vandaag (22-02-2012) uitgebreid mail en chat contact met ze gehad, maar helaas geen bevredigend resultaat. Ik wil ook stappen gaan ondernemen.
Overigens is het klantenservice telefoonnummer (24 uur per dag 7 dagen per week)
dat op de site vermeld staat niet bereikbaar. Ik heb het al meerdere dagen en keren geprobeerd en krijg steeds 'call failed'
Code:
DIt is inderdaad een internet scam!
Hieronder de bevestigingsmail, die Ziinga stuurt nadat je op je gewonnen prijs bent ingegaan en hebt betaald met creditcard. Onderaan deze mail wordt dus blijkbaar 'in de kleine lettertjes' gemeld dat je een 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap krijgt wat daarna automatisch overgaat in een Platinum lidmaatschap (bindend voor de eerste 3 maanden)
Dit is volgens mij wettelijk helemaal niet toegestaan!
Bovendien wordt er in deze mail gesproken over 8 euro en er wordt 69,99 per maand afgeschreven?!?
Weet iemand of Tros radar dit onderwerp al heeft opgepakt?
gr, Roel
--------------------------------------------------------------------------------------
Beste xxxxxxxxxxxxxxxxx,
U hebt met succes een betaling gedaan voor een product bij Ziinga.com!
Zie hieronder de gedetailleerde beschrijving van uw transactie.
Naam product: Canon PowerShot A1200
Creditcard betaling: € 1,14
Kredieten gebruikt: € 0,00
Totale kosten: € 1,14
ID Transactie: xxxxxxxxxxx
Datum: 2011-12-01
Betalingsmethode: Kredietkaart
Bestellingstatus: BETAALD
De rekening van Ziinga.com kan apart op uw kredietkaart verschijnen met de volgende bedragen:
Kosten product: € 0,14 - ask-ziinga.com +31-202629683
Kosten product: € 1,00 - ask-ziinga.com +31-202629683
Als u een probleem hebt met een transactie bij Ziinga.com, neem dan a.u.b. contact met ons op door één van de volgende contactpunten:
EMAIL: [email protected]
LIVE CHAT: http://www.ziinga.com
TELEFOON: +31-202629683
WEB: http://www.ziinga.com/nl/contact
De Ziinga.com support team staat tot uw dienst 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Bezoek onze "voorwaarden" webpagina om ervan op de hoogte te blijven hoe onze website verandert. Als u niet precies begrijpt hoe onze service werkt en hulp nodig heeft, klik dan hier om een korte, eenvoudige gebruiksaanwijzing te raadplegen. Mocht u op moeilijkheden stuiten of denken dat iets onduidelijk is, aarzel dan niet een e-mail bericht te sturen naar [email protected] en u krijgt van ons binnen 24 uur antwoord.
Het 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap bied u de exclusieve Bid for Free veilingen aan. Aanvullend krijgt u 10% op alle bied aankopen, GRATIS verzendkosten op alle producten, 7 gratis bieden op elke dag dat u inlogt op ziinga.com. Nadat de gratis dagen voorbij zijn zullen de reguliere tarieven van kracht zijn. Abonnementskosten zijn 8 per maand. U kunt elk mogelijk moment voordat de gratis dagen voorbij zijn uw lidmaatschap opzeggen. Dit doet u door contact op te nemen met onze Customer Service door te emailen naar [email protected]. Platinum lidmaatschap is bindend voor de eerste 3 maanden.
Nogmaals hartelijk dank!
Met vriendelijke groeten,
ziinga.com
Vandaag (22-02-2012) uitgebreid mail en chat contact met ze gehad, maar helaas geen bevredigend resultaat. Ik wil ook stappen gaan ondernemen.
Overigens is het klantenservice telefoonnummer (24 uur per dag 7 dagen per week)
dat op de site vermeld staat niet bereikbaar. Ik heb het al meerdere dagen en keren geprobeerd en krijg steeds 'call failed'
Code:
DIt is inderdaad een internet scam!
Hieronder de bevestigingsmail, die Ziinga stuurt nadat je op je gewonnen prijs bent ingegaan en hebt betaald met creditcard. Onderaan deze mail wordt dus blijkbaar 'in de kleine lettertjes' gemeld dat je een 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap krijgt wat daarna automatisch overgaat in een Platinum lidmaatschap (bindend voor de eerste 3 maanden)
Dit is volgens mij wettelijk helemaal niet toegestaan!
Bovendien wordt er in deze mail gesproken over 8 euro en er wordt 69,99 per maand afgeschreven?!?
Weet iemand of Tros radar dit onderwerp al heeft opgepakt?
gr, Roel
--------------------------------------------------------------------------------------
Beste xxxxxxxxxxxxxxxxx,
U hebt met succes een betaling gedaan voor een product bij Ziinga.com!
Zie hieronder de gedetailleerde beschrijving van uw transactie.
Naam product: Canon PowerShot A1200
Creditcard betaling: € 1,14
Kredieten gebruikt: € 0,00
Totale kosten: € 1,14
ID Transactie: xxxxxxxxxxx
Datum: 2011-12-01
Betalingsmethode: Kredietkaart
Bestellingstatus: BETAALD
De rekening van Ziinga.com kan apart op uw kredietkaart verschijnen met de volgende bedragen:
Kosten product: € 0,14 - ask-ziinga.com +31-202629683
Kosten product: € 1,00 - ask-ziinga.com +31-202629683
Als u een probleem hebt met een transactie bij Ziinga.com, neem dan a.u.b. contact met ons op door één van de volgende contactpunten:
EMAIL: [email protected]
LIVE CHAT: http://www.ziinga.com
TELEFOON: +31-202629683
WEB: http://www.ziinga.com/nl/contact
De Ziinga.com support team staat tot uw dienst 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Bezoek onze "voorwaarden" webpagina om ervan op de hoogte te blijven hoe onze website verandert. Als u niet precies begrijpt hoe onze service werkt en hulp nodig heeft, klik dan hier om een korte, eenvoudige gebruiksaanwijzing te raadplegen. Mocht u op moeilijkheden stuiten of denken dat iets onduidelijk is, aarzel dan niet een e-mail bericht te sturen naar [email protected] en u krijgt van ons binnen 24 uur antwoord.
Het 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap bied u de exclusieve Bid for Free veilingen aan. Aanvullend krijgt u 10% op alle bied aankopen, GRATIS verzendkosten op alle producten, 7 gratis bieden op elke dag dat u inlogt op ziinga.com. Nadat de gratis dagen voorbij zijn zullen de reguliere tarieven van kracht zijn. Abonnementskosten zijn 8 per maand. U kunt elk mogelijk moment voordat de gratis dagen voorbij zijn uw lidmaatschap opzeggen. Dit doet u door contact op te nemen met onze Customer Service door te emailen naar [email protected]. Platinum lidmaatschap is bindend voor de eerste 3 maanden.
Nogmaals hartelijk dank!
Met vriendelijke groeten,
ziinga.com
Re: Ziinga online veiligen = internet scam!
Ik ben ook opgelicht door Ziinga. Deze site moet echt gestopt worden!
Ik keek op de site, deed een bieding en won een Canon powershot camera, ook ik heb daarvoor mijn creditcard nummer ingevuld om te betalen. Ik kreeg daarna een mail waarin het volgende stond:
U hebt met succes een betaling gedaan voor een product bij Ziinga.com! Met wat gegevens over mijn betaling en vervolgens:
Noteer dat de 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap in dit aanbod u volgende voordelen geeft: exclusieve Bied Gratis veilingen, een bijkomende 10% korting op al uw biedingsaankopen, GRATIS verzending van alle producten, 7 gratis bod dagelijks toegevoegd aan uw rekening en een extra 8 gratis bod op elke kalenderdag waarop u inlogt op Ziinga.com. De inschrijvingskost is € 67,99 per maand.
Toen dacht ik direct, dit wil ik niet en ik heb direct een mail gestuurd waarbij ik ze verzocht mij uit te schrijven. Ik kreeg een bevestings mail waarin stond dat ik mij had uitgeschreven. Daarna zag ik week week later dat de kosten voor de camera, 12 euro van mijn creditcard waren afgeschreven, maar ook 69,99 euro abonnements kosten. Ik heb direct gemaild en kreeg als reactie:
As requested, your membership is already cancelled. However your binding contract is still active.
Based on the Terms & Conditions agreed to at the time of registration and payment, cancellation of the Platinum binding contract entails a charge of EUR 31.00 cancellation fee as withdrawal from the agreement. Note that cancellation of the contract will void any free promotional gift offer."
Ik heb dus nu 69.99 euro betaald voor de 1e maand, 31 euro annuleringskosten en 12 euro voor een camera, die ik ook niet meer zou krijgen want dat was een promotional gift.
Dus heel veel kosten betaald en helemaal niets ervoor terug gekregen. Ik voel me enorm opgelicht en ben nog steeds met ze aan het mailen, maar het is wel duidelijk dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Ik keek op de site, deed een bieding en won een Canon powershot camera, ook ik heb daarvoor mijn creditcard nummer ingevuld om te betalen. Ik kreeg daarna een mail waarin het volgende stond:
U hebt met succes een betaling gedaan voor een product bij Ziinga.com! Met wat gegevens over mijn betaling en vervolgens:
Noteer dat de 7 dagen gratis Platinum lidmaatschap in dit aanbod u volgende voordelen geeft: exclusieve Bied Gratis veilingen, een bijkomende 10% korting op al uw biedingsaankopen, GRATIS verzending van alle producten, 7 gratis bod dagelijks toegevoegd aan uw rekening en een extra 8 gratis bod op elke kalenderdag waarop u inlogt op Ziinga.com. De inschrijvingskost is € 67,99 per maand.
Toen dacht ik direct, dit wil ik niet en ik heb direct een mail gestuurd waarbij ik ze verzocht mij uit te schrijven. Ik kreeg een bevestings mail waarin stond dat ik mij had uitgeschreven. Daarna zag ik week week later dat de kosten voor de camera, 12 euro van mijn creditcard waren afgeschreven, maar ook 69,99 euro abonnements kosten. Ik heb direct gemaild en kreeg als reactie:
As requested, your membership is already cancelled. However your binding contract is still active.
Based on the Terms & Conditions agreed to at the time of registration and payment, cancellation of the Platinum binding contract entails a charge of EUR 31.00 cancellation fee as withdrawal from the agreement. Note that cancellation of the contract will void any free promotional gift offer."
Ik heb dus nu 69.99 euro betaald voor de 1e maand, 31 euro annuleringskosten en 12 euro voor een camera, die ik ook niet meer zou krijgen want dat was een promotional gift.
Dus heel veel kosten betaald en helemaal niets ervoor terug gekregen. Ik voel me enorm opgelicht en ben nog steeds met ze aan het mailen, maar het is wel duidelijk dat ik naar mijn geld kan fluiten.
-
Hallo,
Kennelijk maakt iedereen doorlopend hetzelfde mee. Ik dus ook.
Ik heb een formulier 'verklaring betwiste transacties' naar mijn bank gestuurd, dat wil zeggen, naar de credit card maatschappij. Zij gaan e.e.a nu voor mij regelen met Ziinga (hoop ik).
Ik heb de volgende email gestuurd (en ook gebeld; de tekst van de Maltezer dame was precies gelijk aan wat elders op deze site ook al is beschreven):
From: Asprobruis
To: [email protected]
Sent: Saturday, April 28, 2012 8:31 PM
Subject: I'm not a member of Ziinga's and I never wanted to be one!!
Hello,
I'm furious about your organisation!!
I'm not an member and I never gave you permission to charge my credit card account, except incidentally, for one time only.
I demand that you stop my membership immeditately and that you will refund all charges (except the first time). Also I want you to refund my credit, the money for biddings I have not used and which I will never use!!
I will take legal action if you will not comply.
I appreciate a quick response
My account name is Y.
mr. Asprobruis,
city of X, Netherlands
tel.
Hallo,
Ik ben woedend op jullie organisatie!!
Ik ben geen lid en ik heb jullie nooit toestemming gegeven om bedragen van mijn credit card rekening af te schrijven, afgezien van één enkele keer.
Ik eis dat jullie mijn lidmaatschap onmiddellijk stopzetten en dat jullie alle kosten aan mij terugstorten (behalve die ene eerste keer). Ook wil ik dat jullie mijn tegoed terugstorten, het biedingstegoed dat ik niet heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken!!
Ik zal juridische stappen ondernemen als jullie niet aan mijn verzoek tegemoetkomen.
Ik stel prijs op een snel antwoord.
Mijn account naam is Y.
mr. Asprobruis,
X, Nederland
tel.
Kennelijk maakt iedereen doorlopend hetzelfde mee. Ik dus ook.
Ik heb een formulier 'verklaring betwiste transacties' naar mijn bank gestuurd, dat wil zeggen, naar de credit card maatschappij. Zij gaan e.e.a nu voor mij regelen met Ziinga (hoop ik).
Ik heb de volgende email gestuurd (en ook gebeld; de tekst van de Maltezer dame was precies gelijk aan wat elders op deze site ook al is beschreven):
From: Asprobruis
To: [email protected]
Sent: Saturday, April 28, 2012 8:31 PM
Subject: I'm not a member of Ziinga's and I never wanted to be one!!
Hello,
I'm furious about your organisation!!
I'm not an member and I never gave you permission to charge my credit card account, except incidentally, for one time only.
I demand that you stop my membership immeditately and that you will refund all charges (except the first time). Also I want you to refund my credit, the money for biddings I have not used and which I will never use!!
I will take legal action if you will not comply.
I appreciate a quick response
My account name is Y.
mr. Asprobruis,
city of X, Netherlands
tel.
Hallo,
Ik ben woedend op jullie organisatie!!
Ik ben geen lid en ik heb jullie nooit toestemming gegeven om bedragen van mijn credit card rekening af te schrijven, afgezien van één enkele keer.
Ik eis dat jullie mijn lidmaatschap onmiddellijk stopzetten en dat jullie alle kosten aan mij terugstorten (behalve die ene eerste keer). Ook wil ik dat jullie mijn tegoed terugstorten, het biedingstegoed dat ik niet heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken!!
Ik zal juridische stappen ondernemen als jullie niet aan mijn verzoek tegemoetkomen.
Ik stel prijs op een snel antwoord.
Mijn account naam is Y.
mr. Asprobruis,
X, Nederland
tel.
-
Ik heb het vandaag meegemaakt, kreeg gisteren mijn gewonnen camera binnen en heb ook direct betaald en vandaag zag ik dat ik voor 3 maanden a 66 euro per maand een goldmembership had, ik wist nergens van.
Heb met ze gebeld gebrekking engels en een slechte lijn en online help chat kwam ik er ook niet uit en heb gezegd dat ik dat niet wil maar moet betalen tot september, nou heb direct gebeld met mastercard en vraag om terug betaling en heb ook per direct mijn card laten vervallen en een nieuwe aangevraagd. Ze kunnen nu niks meer van mijn kaart afhalen, misschien een goeie tip?
ik krijg een formulier om mijn geld terug te laten boeken.
ik had de camera gewonnen voor 2.01 euro.
Heb ze uitgelegd in gebrekkig engels dat ik bestolen en geripped voelde.
ze willen nu dat ik de camera terug stuur, ik stuur niks terug zolang ik mijn geld niet retour heb ontvangen.
Heb met ze gebeld gebrekking engels en een slechte lijn en online help chat kwam ik er ook niet uit en heb gezegd dat ik dat niet wil maar moet betalen tot september, nou heb direct gebeld met mastercard en vraag om terug betaling en heb ook per direct mijn card laten vervallen en een nieuwe aangevraagd. Ze kunnen nu niks meer van mijn kaart afhalen, misschien een goeie tip?
ik krijg een formulier om mijn geld terug te laten boeken.
ik had de camera gewonnen voor 2.01 euro.
Heb ze uitgelegd in gebrekkig engels dat ik bestolen en geripped voelde.
ze willen nu dat ik de camera terug stuur, ik stuur niks terug zolang ik mijn geld niet retour heb ontvangen.
Blijf me ook wel verbazen over de hoeveelheid mensen die hier blijkbaar toch nog intrapt
-
Heel stom maar je verwacht zoiets niet , ik ben al jaren bij ebay, waarschijnlijk toch teveel vertrouwen gehad.
Maar soms moet men van fouten leren bij deze dus.
DE reclame stond op facebook.
Maar soms moet men van fouten leren bij deze dus.
DE reclame stond op facebook.
Als er om cc gegevens gevraagd wordt, gewoon afhaken.
Helaas ook ik ben erin getrapt, keurig mijn bijdrage verzendkosten betaald ( rond 20 mei), geen copieën (ID, card ed) toegestuurd, en tot op heden nog geen i-pod ontvangen. Wel is er al tweemaal lidmaatschap afgeschreven. Vandaag naar ze gemaild, maar als ik op dit forum de berichtgeving lees heb ik weinig hoop op een goede afloop. Ook de bank gebeld. Krijg van de week de papieren binnen om te proberen het reeds betaalde terug te vorderen. Het zal wel een dure leerschool worden.
Marion
Marion
-
Hallo allemaal,
Ik heb wel een goeie ervaring met de CreditCard Company (ICS). Ik heb met succes de bedragen die ICS t.b.v. Ziinga had gedebiteerd weer laten crediteren. Daar was overigens nog wel een extra, gepeperde mail voor nodig.
Je staat zwak als je hebt betaald aan een fraudeur, dus is het zaak om die betaling ongedaan te maken. Civielrechtelijk heeft Ziinga geen poot om op te staan; de handelwijze van Ziinga is ongehoord. Je bent er ingeluisd. Feitelijk is ICS medeplichtig aan deze fraude, en dat moet je ICS dus ook voor de voeten werpen. Je hebt er nooit in toegestemd dat Ziinga kosten van een abonnement van jouw creditcard account mocht afschrijven. Zonder jouw toestemming mag ICS dat dus niet doen daar mogen ze niet aan meewerken. Dus eis je van ICS dat zij binnen (bijvoorbeeld) 15 dagen de ten onrechte afgeschreven bedragen aan jou moeten crediteren. "Als ICS niet binen 15 dagen de ten onrechte gedebiteerde bedragen (€ X) aan mij heeft gecrediteerd, houd ik ICS in gebreke. Ik zal dan juridische stappen overwegen tegen ICS; de daarmee gemoeide kosten en rente zal ik voor uw (ICS) rekening brengen".
Dat hielp in mijn geval. Mijn geval was uiteraard net weer ietsje anders, omdat ik onmiddellijk na bevestiging (van de aankoop van €40 veilingtegoed) heb teruggemailed dat ik absoluut geen abonnement wilde hebben. Maar: Ziinga is in alle gevallen fout! Ze hebben civielrechtelijk in alle gevallen geen poot om op te staan!
Je hoeft van Zinga natuurlijk niets te verwachten. Een oplichter gaat echt niets terugbetalen. Daarom moeten jullie ICS bewerken. En ICS heeft een goeie naam te verliezen. Die willen echt niet geassocieerd worden met Ziinga.
Nadat ICS mij weer had gecrediteerd, heb ik nog 2x dreigmails van Ziinga ontvangen. Die waren (zogenaamd?) afkomstig van ene meneer Montblanc, van de afdeling cirminele fraude. Jaja. Ik ben zelf jurist, dus daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Dit is pure intimidatie, dus doe niets met die mails. Niet op reageren. Ook niet bevestigen, want dan weet Ziinga dat je die berichten hebt ontvangen.
Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen tegen Ziinga. Eigenlijk hoop ik dat TrosRadar deze zaak gaat oppakken. Of naders misschien de Consumentenbond.
Groeten, Asprobruis
Ik heb wel een goeie ervaring met de CreditCard Company (ICS). Ik heb met succes de bedragen die ICS t.b.v. Ziinga had gedebiteerd weer laten crediteren. Daar was overigens nog wel een extra, gepeperde mail voor nodig.
Je staat zwak als je hebt betaald aan een fraudeur, dus is het zaak om die betaling ongedaan te maken. Civielrechtelijk heeft Ziinga geen poot om op te staan; de handelwijze van Ziinga is ongehoord. Je bent er ingeluisd. Feitelijk is ICS medeplichtig aan deze fraude, en dat moet je ICS dus ook voor de voeten werpen. Je hebt er nooit in toegestemd dat Ziinga kosten van een abonnement van jouw creditcard account mocht afschrijven. Zonder jouw toestemming mag ICS dat dus niet doen daar mogen ze niet aan meewerken. Dus eis je van ICS dat zij binnen (bijvoorbeeld) 15 dagen de ten onrechte afgeschreven bedragen aan jou moeten crediteren. "Als ICS niet binen 15 dagen de ten onrechte gedebiteerde bedragen (€ X) aan mij heeft gecrediteerd, houd ik ICS in gebreke. Ik zal dan juridische stappen overwegen tegen ICS; de daarmee gemoeide kosten en rente zal ik voor uw (ICS) rekening brengen".
Dat hielp in mijn geval. Mijn geval was uiteraard net weer ietsje anders, omdat ik onmiddellijk na bevestiging (van de aankoop van €40 veilingtegoed) heb teruggemailed dat ik absoluut geen abonnement wilde hebben. Maar: Ziinga is in alle gevallen fout! Ze hebben civielrechtelijk in alle gevallen geen poot om op te staan!
Je hoeft van Zinga natuurlijk niets te verwachten. Een oplichter gaat echt niets terugbetalen. Daarom moeten jullie ICS bewerken. En ICS heeft een goeie naam te verliezen. Die willen echt niet geassocieerd worden met Ziinga.
Nadat ICS mij weer had gecrediteerd, heb ik nog 2x dreigmails van Ziinga ontvangen. Die waren (zogenaamd?) afkomstig van ene meneer Montblanc, van de afdeling cirminele fraude. Jaja. Ik ben zelf jurist, dus daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Dit is pure intimidatie, dus doe niets met die mails. Niet op reageren. Ook niet bevestigen, want dan weet Ziinga dat je die berichten hebt ontvangen.
Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen tegen Ziinga. Eigenlijk hoop ik dat TrosRadar deze zaak gaat oppakken. Of naders misschien de Consumentenbond.
Groeten, Asprobruis
-
Zou jij als jurist dit op kunne pakken voor de gedpeerde omdat het de meeste van van ons ontbreekt aan financiele middelen om dit te doen en wij ook daar niet voor opgeleid zijn.asprobruis schreef:Hallo allemaal,
Groeten, Asprobruis
Het was gisteravond op TV in Nieuw Zeeland en heb hier oop de video op het forumk geplaatst.
Behalve als je het hokje aanvinkt dat je de algemene voorwaarden accepteert. Daar staat het namelijk precies in uitgelegd. Waarschijnlijk niet de moeite genomen om dit door te lezen?asprobruis schreef:Hallo allemaal,
Je staat zwak als je hebt betaald aan een fraudeur, dus is het zaak om die betaling ongedaan te maken. Civielrechtelijk heeft Ziinga geen poot om op te staan; de handelwijze van Ziinga is ongehoord. Je bent er ingeluisd. Feitelijk is ICS medeplichtig aan deze fraude, en dat moet je ICS dus ook voor de voeten werpen. Je hebt er nooit in toegestemd dat Ziinga kosten van een abonnement van jouw creditcard account mocht afschrijven.
Je hebt toestemming gegeven door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.asprobruis schreef:Zonder jouw toestemming mag ICS dat dus niet doen daar mogen ze niet aan meewerken. Dus eis je van ICS dat zij binnen (bijvoorbeeld) 15 dagen de ten onrechte afgeschreven bedragen aan jou moeten crediteren. "Als ICS niet binen 15 dagen de ten onrechte gedebiteerde bedragen (€ X) aan mij heeft gecrediteerd, houd ik ICS in gebreke. Ik zal dan juridische stappen overwegen tegen ICS; de daarmee gemoeide kosten en rente zal ik voor uw (ICS) rekening brengen".
Want? Als je de voorwaarden accepteert, zijn die m.i. bindend. Dat de Creditcardmaatschappij de bedragen heeft gecrediteerd vind ik minimaal discutabel. Ik mis dan ook het eind van dit verhaal.asprobruis schreef:Dat hielp in mijn geval. Mijn geval was uiteraard net weer ietsje anders, omdat ik onmiddellijk na bevestiging (van de aankoop van €40 veilingtegoed) heb teruggemailed dat ik absoluut geen abonnement wilde hebben. Maar: Ziinga is in alle gevallen fout! Ze hebben civielrechtelijk in alle gevallen geen poot om op te staan!
Onzin, er is een transactie geweest waar je zelf toestemming voor hebt gegeven. Van welk bedrijf dat is maakt de creditcardmaatschappij geen klap uit. Verklaar anders maar eens de miljoenen transacties die via creditcards worden gedaan bij erotische webzijdes.asprobruis schreef:Je hoeft van Zinga natuurlijk niets te verwachten. Een oplichter gaat echt niets terugbetalen. Daarom moeten jullie ICS bewerken. En ICS heeft een goeie naam te verliezen. Die willen echt niet geassocieerd worden met Ziinga.
Benieuwd hoe dit afloopt.asprobruis schreef:Nadat ICS mij weer had gecrediteerd, heb ik nog 2x dreigmails van Ziinga ontvangen. Die waren (zogenaamd?) afkomstig van ene meneer Montblanc, van de afdeling cirminele fraude. Jaja. Ik ben zelf jurist, dus daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Dit is pure intimidatie, dus doe niets met die mails. Niet op reageren. Ook niet bevestigen, want dan weet Ziinga dat je die berichten hebt ontvangen.
P.s. Op internet vermelden dat je de mails hebt ontvangen maar niet reageren klinkt ook als fraude.
[/quote]asprobruis schreef:Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen tegen Ziinga. Eigenlijk hoop ik dat TrosRadar deze zaak gaat oppakken. Of naders misschien de Consumentenbond.
Groeten, Asprobruis
Ik ben van mening dat je de algemene voorwaarden had moeten doorlezen voor je ze zo maar klakkeloos accepteert. Jij maakt een fout, schreeuwt moord en brand, maar je blijft zelf verantwoordelijk. Jij hebt de algemene voorwaarden geaccepteerd waarin het vervolg qua kosten duidelijk vermeld staat.
Vervolgens kom je erachter dat je een abbo hebt afgesloten en dan is het opeens mis. Ipv toe te geven dat je fout zat (moeilijk als "jurist") is het dan natuurlijk veel beter om te schreeuwen dat het absoluut niet aan jou lag, maar aan het bedrijf. Waarom? Vraag ik me echt af. Als je de voorwaarden doorleest staat het er echt duidelijk in. Je bent een overeenkomst aangegaan met dit bedrijf en draait je er nu onderuit. Ik vrees voor je dat dit nog een staartje gaat krijgen.
-
Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en daar staat vermeld dat ze verschillende acbo's hebben en je drukt op een free bid en win een camera dan doe je de betaling ze vragen om ivm ze maar 1 gratis kado mogen sturen per gezin al je gegevens je hebt betaald en dan staat er in je betaling ineens zonder ook maar iets aan te vinken ben je een goldmember en heb 7 dagen om te reageren dus er was geen keuze.
En ook daar kom je niet in 1 keer van af.
Ik heb om ze te pesten mijn account veranderd in de naam van de CEO en als mijn email het email adres van de CEO vermeld.
Ik heb al vernomen dat ze mensen dragen per email en dan via google een foto van hun huis laten zien, ben ik blij dat mijn huis (nieuw) niet oop google view staat.
[email protected] this is the CEO
Nikdar Masih als nicknaam
Ik heb ook gezien dat ze een autimatische bidder gebruiker een hele hoop dingen worden gewonnen door usepager dat is een ingescripte bieder die in de laatste sec als je denkt gewonnen te hebben weer bied.
Zo zullen er wel meer namen gebruikt worden.
En ook daar kom je niet in 1 keer van af.
Ik heb om ze te pesten mijn account veranderd in de naam van de CEO en als mijn email het email adres van de CEO vermeld.
Ik heb al vernomen dat ze mensen dragen per email en dan via google een foto van hun huis laten zien, ben ik blij dat mijn huis (nieuw) niet oop google view staat.
[email protected] this is the CEO
Nikdar Masih als nicknaam
Ik heb ook gezien dat ze een autimatische bidder gebruiker een hele hoop dingen worden gewonnen door usepager dat is een ingescripte bieder die in de laatste sec als je denkt gewonnen te hebben weer bied.
Zo zullen er wel meer namen gebruikt worden.
Zolang mensen hebberig zijn, blijven dit soort bedrijven bestaan.
Wat is, dat nou voor een nutteloze opmerking hierboven. Als je iets zegt, zeg dan iets nuttigs.
Help deze mensen, en noem ze niet hebberig.
Help deze mensen, en noem ze niet hebberig.
-
7 okt sms van +16085152492
Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar
http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891
Daarna werd ik door gelinkt naar Ziinga.com
that's it
Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar
http://www.apple.nl.krcontest.info om uw prijs op te eisen en vul de code: 7891
Daarna werd ik door gelinkt naar Ziinga.com
that's it
Laatst gewijzigd door quicksilver48 op 07 okt 2012 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook ik heb via sms een code geactiveerd. Kan dat kwaad?
Ik heb alleen een account aangemaakt is dit ergmof niet
I-pad 5 gewonnen! Gefeliciteerd(dit per sms)
Daarna moet je doorlinken naar ziinga.com en lid worden
van een soort veiling. Goed dat ik een van jullie berichten las dat je op die manier ongewild vast zit aan een contributie van 69€ per mnd.
Bedankt (wel jammer van die I-pad)
Daarna moet je doorlinken naar ziinga.com en lid worden
van een soort veiling. Goed dat ik een van jullie berichten las dat je op die manier ongewild vast zit aan een contributie van 69€ per mnd.
Bedankt (wel jammer van die I-pad)
In oktober mail van ziinga gekeken en eens op de veilingsite gekeken, geboden en ik had gewonnen! Een canon power shoot, toen ik van alles in moest vullen en ook og eens een duplicaat paspoort en visacard moest sturen, ben ik gestopt. Deze week visa afrekening gekregen, 5x een bedrag van ziinga., 3x€ 1,00,
2x €202,97. Meteen gebeld met klantenservice. Zij konden mij alleen inhet engels te woord staan. Dat is iets wat ik niet doe, het is immers hun moedertaal, dus ben ik altijd in de minderheid. Werd geadviseerd om een mail te sturen, kreeg ik in het engels antwoord, maar niet op mijn vraag waarom 2x hetzelfde bedrag en men hield vol dat ik lid geworden ben, verschillende keren een met translate vertaalde mail, niet te lezen, terug gekregen, maar tot op heden nog geen antwoord hoe de facturering tot stand is gekomen! Over copie paspoort wordt niet meer gesproken,. Wat een oplichters, hoop dat visa wil stagneren. Heeft iemand al ervaring met de rechtsbijstand hiervoor in te schakelen.?
.
2x €202,97. Meteen gebeld met klantenservice. Zij konden mij alleen inhet engels te woord staan. Dat is iets wat ik niet doe, het is immers hun moedertaal, dus ben ik altijd in de minderheid. Werd geadviseerd om een mail te sturen, kreeg ik in het engels antwoord, maar niet op mijn vraag waarom 2x hetzelfde bedrag en men hield vol dat ik lid geworden ben, verschillende keren een met translate vertaalde mail, niet te lezen, terug gekregen, maar tot op heden nog geen antwoord hoe de facturering tot stand is gekomen! Over copie paspoort wordt niet meer gesproken,. Wat een oplichters, hoop dat visa wil stagneren. Heeft iemand al ervaring met de rechtsbijstand hiervoor in te schakelen.?
.