LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VanSoest
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2012 15:38

Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Ongelezen bericht door VanSoest »

Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die dit jaar door Enexis zijn aangesloten met een analoge KWh meter. Mij wordt gezegd dat er alleen nog digitale meters geïnstalleerd worden, maar ben benieuwd of dat zo is. Ik zou liever geen digitale meter willen, onder andere omdat deze veel meer energie verbruikt dan een analoge meter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Ongelezen bericht door bprosman »

onder andere omdat deze veel meer energie verbruikt dan een analoge meter.
Dat verbruik zit toch VOOR de meter :? Ofwel dat betaald je leverancier.
Bovendien is de digitale toch wel iets nauwkeuriger (afwijking).

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Ongelezen bericht door electomonteur »

bij een klant zou er een slimme meter komen maar door de plaats van de oude meter kon deze daar niet komen en is er gewoon een kleine digitale meter gekomen

de oude analoge meters worden al 5 jaar lang niet meer geplaatst
en nee het verbruik van de meter is niet voor jou rekening dit gebruikt hij van de leverancier
maar dat zit al jaren in de prijs verwerkt dus betaald iedereen

Frau
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2012 22:27

Re: Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Ongelezen bericht door Frau »

Je kan inderdaad alleen nog maar een digitale meter ontvangen. De kosten die de meter maakt zijn niet voor jou en niet voor de leverancier.

Een netwerkbeheerder, in dit geval Enexis, heeft altijd elektriciteit om het netwerk op spanning te houden. Het verbruik wat de meter gebruikt is voor Enexis. De meter is ook van hun dus ook het verbruik van de meter.

Iedereen zal op een gegeven moment over moeten op een digitale meter, want de slimme meter zit er aan te komen. Deze kun je ook weer 'dom' laten maken door aan te geven dat je niet wilt dat ze je verbruik op afstand aflezen. Je zal er hoe dan ook aan moeten geloven.

maaike-78
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2013 19:21

Re: Nieuwe aansluiting Enexis = altijd een digitale meter?

Ongelezen bericht door maaike-78 »

Hoi,

Ik werk voor een aannemer in opdracht van Enexis.
Wij plaatsen idd ook merendeel slimme meters alleen ben je niet verplicht om te kiezen voor een slimme meter wij plaatsen nl op aanvraag gewoon nog domme meters.

Gesloten