Emmy scheef:
@ trend spray,
Ouders zijn wel degelijk verantwoordelijkheid voor het welzijn van hun kids, maar om nu de kinderbescherming enzo in te schakelen omdat ze soms energiedrankjes nutigen gaat wellicht wat ver.
Eerst politieburo dan politiecel gevangenis eindstation...
En omdat ik hoor, dat je een in de gevangenis een cursus kunt volgen: geef ze dan een opvoedcursus, met in dit geval: WAT DOET TE VEEL EN TE LANGDURIG GEBRUIK ENERGIEDRANK MET HET LICHAAM EN GEEST VAN UW KIND EN IS DAT WAT U WILT VOOR UW KIND?
En als het antwoord dan ja is, wat doe je dan met zulke "ouders"? .........
En of je de ouders nog eerst een boete moet geven? Ik zou zeggen laat ze die maar gelijk als ze op het politieburo zijn betalen, zit die politieagent niet alleen van ons belastinggeld te werken.
Maar voor je op het politieburo terecht komt eerst:
Het gaat om de HOEVEELHEID, welke je drinkt. En om bij de topic te blijven, hoeveel de schoolkinderen ervan drinken.
M.a.w. Kijk naar de schoolkinderen die duidelijk misbruik van deze energiedrankjes maken. En ga daar iets mee doen. En dat moeten in eerste instantie de verantwoordelijkheid (taak) van de ouders zijn. Die moeten als ze goed voor hun kinderen willen (en moeten) zorgen het hun kinderen verbieden om zoveel energiedrankjes te drinken, er misbruik van maken.
En pas als de ouders dat niet doen, moet een ander er iets van zeggen. Ouders moeten natuurlijk wel goed geinformeerd worden/zijn.[/quote]
trend spray schreef:Ik vind niet alleen dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen: ouders zijn ook volgens de wet, verantwoordelijk voor hun kinderen, denk ik. (iemand die dat met zekerheid kan zeggen?
Als dat zo is, zijn ze dus wettelijk verplicht om, de gezondheid van hun kinderen niet te schaden.
Laten ouders dus, bewust hun kinderen misbruik maken van energiedrank (en natuurlijk ook alcohol), dan moet je volgens mij niet de energiedrank uit de supermarkt halen, maar die ouders een tijd naar een politieburo (politiecel of gevangenis) brengen. Maar of dat in Nederland mogelijk is. Want in Nederland mag wel heel veel..
Ik gebruik een ander wetboek dan de rechters gebruiken (Burgelijk Wetboek)
maar als het in mijn wetboek staat moet het eigenlijk ook in het BW staan.
Ouders zijn wettelijk verplicht om voor hun kinderen te zorgen. Als je dat dus niet doet ben je strafbaar..