| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opbouw verslagen om mij te ontslaan
-
Doorzetterr
opbouw verslagen om mij te ontslaan
Hallo,
ik werk al jaren voor een zorg instelling.
De laatste 2 jaar gebeurd er het volgende:
Nu is het zo dat mijn leidinggevende alles aangrijpt(foutjes die ik maak) om dit in een verslag te zetten en mij te laten tekenen.
Ik denk dat mijn leidinggevende dossier aan het opbouwen is om mij te kunnen ontslaan?
Er staan onwaarheden in en dingetjes die worden vergroot.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik heb hier de nodige spanningen van.
Bedankt voor jullie raad.
Gr, Peter
Nu is het zo dat mijn leidinggevende alles aangrijpt(foutjes die ik maak) om dit in een verslag te zetten en mij te laten tekenen.
Ik denk dat mijn leidinggevende dossier aan het opbouwen is om mij te kunnen ontslaan?
Gr, Peter
Laatst gewijzigd door Doorzetterr op 09 jun 2012 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Re: opbouw verslagen om mij te ontslaan
Hoi Peter
Heb je collega's die je in vertrouwen kunt nemen?
-
Doorzetterr
Ja. En waar ik goed mee samen werk die hebben dit ook aangegeven op papier.
Maar heb ook twee collegas die niets van mij moeten hebben.
En scharen zich maar al te graag achter mijn leidinggevende die mij niet mag.
Mijn leidinggevende kan niet tegen kritiek.
En dingen die mij zelf aangaan benoem ik (vriendelijk ).
Peter je gaat toch niet tekenen voor dingen die nietDoorzetterr schreef:Hallo,
Ik denk dat mij leidinggevende dossier aanhet opbouwen is om mij te kunnen ontslaan?
Gr, Peter
op waarheid gebaseerd zijn !?
Mischien kun je contakt opnemen met je bedrijfsarts en
daar een afspraak mee maken.
-
Doorzetterr
Nee heb de verslagen waarin onwaarheden staan voor gezien getekend.
Alleen de opbouwende verslagen voor akkoord.
Overigens worden alle gesprekken gevoerd met p&o erbij is dit normaal??
Of is dit een manier om als organisatie sterk te staan bij ontslag.
Alleen de opbouwende verslagen voor akkoord.
Overigens worden alle gesprekken gevoerd met p&o erbij is dit normaal??
Of is dit een manier om als organisatie sterk te staan bij ontslag.
-
Doorzetterr
.
Laatst gewijzigd door Doorzetterr op 09 jun 2012 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doorzetterr
witte angora schreef:Hoi Peter
Ja. En waar ik goed mee samen werk die hebben dit ook aangegeven op papier.
-
Doorzetterr
.
Laatst gewijzigd door Doorzetterr op 09 jun 2012 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doorzetterr
Doorzetterr schreef:Chocomelk schreef:Peter je gaat toch niet tekenen voor dingen die nietDoorzetterr schreef:Hallo,
Ik denk dat mij leidinggevende dossier aanhet opbouwen is om mij te kunnen ontslaan?
Gr, Peter
op waarheid gebaseerd zijn !?
Mischien kun je contakt opnemen met je bedrijfsarts en
daar een afspraak mee maken.
Chocomelk. Wat kan een bedrijfarts voor mij betekenen hier in..
-
Doorzetterr
Sorry voor de berichten(kris kras door elkaar) moet even wennen.
Heb me hier gister aangemeld
Heb me hier gister aangemeld
-
witte angora
Weet je, Peter, je bent de eerste niet die hier mee te maken heeft. Dit zijn hele lastige situaties, omdat je dingen aanvoelt, maar geen zekerheid hebt.
Aan een kant moet je op eieren lopen om te voorkomen dat dat dossier dikker wordt. Aan de andere kant kun je niet over je heen laten lopen, maar als je je mond opentrekt, dan kon het wel eens in een stroomversnelling komen.
Eigenlijk zou de vraag moeten zijn: is er voor jou nog wel een toekomst in deze instelling, of moet je de boel zo lang mogelijk proberen te rekken om zo lang mogelijk je baan te houden.
Wat wijsheid is, is van een afstand moeilijk te zeggen, zeker niet voor iemand die de hele situatie niet kent. Het is, denk ik, het beste het heft in eigen handen te nemen. Dat kan door de situatie openhartig te bespreken, mits je een redelijke kans hebt dat je er goed uit gaat komen, en dat kan door actief op zoek te gaan naar een andere baan.
Steek je voelhorens eens uit waar er mogelijkheden zijn, dikke kans dat je leidinggevende, als je iets anders hebt, of daar dicht tegen aan zit, met alle plezier mee wil werken.
Aan een kant moet je op eieren lopen om te voorkomen dat dat dossier dikker wordt. Aan de andere kant kun je niet over je heen laten lopen, maar als je je mond opentrekt, dan kon het wel eens in een stroomversnelling komen.
Eigenlijk zou de vraag moeten zijn: is er voor jou nog wel een toekomst in deze instelling, of moet je de boel zo lang mogelijk proberen te rekken om zo lang mogelijk je baan te houden.
Wat wijsheid is, is van een afstand moeilijk te zeggen, zeker niet voor iemand die de hele situatie niet kent. Het is, denk ik, het beste het heft in eigen handen te nemen. Dat kan door de situatie openhartig te bespreken, mits je een redelijke kans hebt dat je er goed uit gaat komen, en dat kan door actief op zoek te gaan naar een andere baan.
Steek je voelhorens eens uit waar er mogelijkheden zijn, dikke kans dat je leidinggevende, als je iets anders hebt, of daar dicht tegen aan zit, met alle plezier mee wil werken.
-
Doorzetterr
witte angora schreef:Weet je, Peter, je bent de eerste niet die hier mee te maken heeft. Dit zijn hele lastige situaties, omdat je dingen aanvoelt, maar geen zekerheid hebt.
Ten eerste bedankt voor je reactie!
Ik ben inderdaad zo ver dat ik er ook weg wil.Want dit is voor mij onwerkbaar en het geeft veel stres. Maar zie maar is in deze tijd een baan te vinden.
Ik vind het alleen jammer. Dat je in dit soort situaties overgeleverd bent aan de grillen van een leidinggevende. Die zelf niet goed funcioneert en de gmaakte afspr niet na komt.
-
trend spray
Beste Peter,
Je hebt correctierecht, maar de werkgever, in dit geval, heeft geen correctieplicht.
Alleen als het gaat om feiten die niet correct zijn. Dan is Uw werkgever verplicht deze te verbeteren.
Als het om een mening gaat moet die volgens mij ook gemotiveerd worden.
Je mag als je een andere mening hebt, deze toevoegen.
Waar teken je voor? Is het een voor gezien verklaring?
Je hebt correctierecht, maar de werkgever, in dit geval, heeft geen correctieplicht.
Alleen als het gaat om feiten die niet correct zijn. Dan is Uw werkgever verplicht deze te verbeteren.
Als het om een mening gaat moet die volgens mij ook gemotiveerd worden.
Je mag als je een andere mening hebt, deze toevoegen.
Waar teken je voor? Is het een voor gezien verklaring?
-
Doorzetterr
Bedankt voor je reactie.Het kost alleen zo veel energie.En heb hierdoor een enorme spanning.rozemarijntje schreef:Zo trendspray,ben je uitgerust,is je iq hersteld![]()
@ts wat Wa zegt is denk ik het beste voor je..
Je hebt de tijd,let gewoon goed op,dat verder geen case tegen je kunnen opbouwen,ik weet dat het heel wat moet zijn,,,( mijn man moet dit wel eens doen voor zijn werk helaas).
Het is niet 123 voor elkaar,alleen als je het wel heel erg bond maakt.
Je hebt waarschijnlijk je. Goede collega's die getuigen kunnen zijn dat je soms dingen wel goed doet die zei als kritiek beschrijft.
soms komt p&o er idd bij ja...
Maar dan nog....weet niet of het kan,maar doe niet teveel emaillen op het werk,bellen enz,dat kunnen ze ook allemaal traceren en tegen je gebruiken.
Doe gewoon netjes je werk en kijk een beetje rond hier en daar...
Nee het is geen makkelijke periode nu,maar volgens mij is er In de zorg toch wel werk?
Sorry je werkte toch in de zorg...
Wens je veel succes...bel anders eens het juridisch loket,om advies wat wel en niet mag.
Of kijk eens op http://www.ontslagrecht.nl misschien kan je daar iets vinden??
Succes
-
rozemarijntje
Ja dat snap ik heel erg goed!
Zijn er niet meer collega's die problemen hebben met dit persoon ?
Suuces
Suuces
-
Doorzetterr
rozemarijntje schreef:Ja dat snap ik heel erg goed!
Suuces
Ja er zijn meerdere collega's. Sommige krijgen ook vreemde verslagen.
Ook worden er verbeter punten aangegeven, hier word vaak mondeling op terug gekomen.Dus als de betreffende verbeter punten met succes zijn behaald.
Gebeurd er iets in de negatieve zin dan wordt dit meteen vast gelegd.
-
rozemarijntje
Ja weet Je op een of andere manier wordt een hoger persoon altijd het hand boven het hoofd gehouden.
Of jullie moeten met zijn allen de koppen bij elkaar gaan steken en. Met zijn allen actie ondernemen?
Succes
Of jullie moeten met zijn allen de koppen bij elkaar gaan steken en. Met zijn allen actie ondernemen?
Succes
Het lijkt er wel op dat ze een dossier aan het opbouwen zijn om van jou af te komen.
Als je nu eens weigert om voortaan te tekenen, tenzij er een melding wordt gemaakt dat je het er NIET mee eens bent. En hou je eigen dossier bij.
Als je nu eens weigert om voortaan te tekenen, tenzij er een melding wordt gemaakt dat je het er NIET mee eens bent. En hou je eigen dossier bij.
-
Bob Schurkjens
Het klinkt allemaal als pesten. Heb wat ge-google-d en kwam hier uit:
Zit uw leidinggevende hier tussen?
http://users.skynet.be/fb337346/Pesten/ ... Dader.html
Nummer 2?
Zit uw leidinggevende hier tussen?
http://users.skynet.be/fb337346/Pesten/ ... Dader.html
Nummer 2?
-
rozemarijntje
@ Bob
Goed gevonden die site!!!
Heb je nog eens wat aan...
@ Kuklos laat TP gaaaaaaan,die heeft ineens een hoger iq gekregen....misschien vitamine b12 injectie in de r..t gekregen...of peper .
Goed gevonden die site!!!
Heb je nog eens wat aan...
@ Kuklos laat TP gaaaaaaan,die heeft ineens een hoger iq gekregen....misschien vitamine b12 injectie in de r..t gekregen...of peper .