LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opbouw verslagen om mij te ontslaan

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Doorzetterr

Re: opbouw verslagen om mij te ontslaan

Ongelezen bericht door Doorzetterr »

GJvdZ schreef:Worden er voor de andere medewerkers ook dit soort dossiers aangelegd? Dan kan het namelijk ook gewoon te maken hebben met professionalisering van de functioneringsgesprekken.

Heb je het al bij de OR aangekaart? Als er namelijk een wijziging van beleid is dan moet de OR daarvan op de hoogte zijn.
ik vind het niet erg dat er dossiers worden opgebouwd.Maar de manier waarop het gebeurd klopt niet. Er word ook op zaken niet terug gekomen als deze met succes worden behaald.

Doorzetterr

Leo The Emperor schreef:
Ik krijg de kans niet is mijn mening.
Dingen die verbeterd moeten worden daar werk ik aan.
Word dit behaald. Dan krijg ik niet op papier.
Op deze manier wordt het een selffullfilling prophecy

Zoek ook hulp bij je leidinggevende. Als je denkt dat je iets hebt verbeterd, vraag het dan aan hem, of het zo goed is, en of dit is zoals hij denkt dat het moet gebeuren
(Eventueel vraag je dat soort zaken per e-mail, heb je het gelijk op papier)

Het is van belang dat je actief aan de gang gaat om ook je eigen prestaties te verbeteren. Als je echt allles hebt gedaan wat je kunt, kun je jezlf niks meer verwijten en moet er maar komen wat er komt.

Het kan altijd beter betreft prestaties. Maar als je niet de ruimte krijgt word het erg lastig...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk toch, Peter, met alle respect, dat als je eigenlijk weg wilt bij deze instelling, je nu beter je aandacht kunt besteden aan het zoeken naar een andere baan. Het voortdurend oprakelen en dingen op een rijtje zetten kost je alleen maar meer energie en stress denk ik.

Heb je voor jezelf al een overzicht van instellingen in jouw regio waar je terecht zou kunnen (of er wel of geen vacatures zijn), en wat je voor hen zou kunnen betekenen? En wat ga je vertellen als de vraag gesteld wordt waarom je bij je huidige werk weg gaat? Zo niet, vind je het een idee om voor jezelf een moment af te spreken wanneer je er mee aan de gang gaat?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

slaat me volledig bij WA aan..
je gaat er zelf aan onder door,steek je licht op...
doe de dingen de ze willen,doe alles volgend de regels zeg ja en amen...
en dan ,rustig aan op zoek naar iets anders.
de werk situatie is niet leuk meer zo en word alleen maar erger,of hij moet weggaan ,maar meestal is dat niet zo!!!

Doorzetterr

witte angora schreef:Ik denk toch, Peter, met alle respect, dat als je eigenlijk weg wilt bij deze instelling, je nu beter je aandacht kunt besteden aan het zoeken naar een andere baan. Het voortdurend oprakelen en dingen op een rijtje zetten kost je alleen maar meer energie en stress denk ik.

Heb je voor jezelf al een overzicht van instellingen in jouw regio waar je terecht zou kunnen (of er wel of geen vacatures zijn), en wat je voor hen zou kunnen betekenen? En wat ga je vertellen als de vraag gesteld wordt waarom je bij je huidige werk weg gaat? Zo niet, vind je het een idee om voor jezelf een moment af te spreken wanneer je er mee aan de gang gaat?

Ik ga ook verder kijken.Waar ik mee worstel. Stel dat mijn nieuwe toekomstige baas referenties op wil vragen bij mijn leidinggevende..
Je snapt dat ik me dan geen raad weet mocht deze vraag komen.

Doorzetterr

[quote="rozemarijntje"]slaat me volledig bij WA aan..
je gaat er zelf aan onder door,steek je licht op...
doe de dingen de ze willen,doe alles volgend de regels zeg ja en amen...
en dan ,rustig aan op zoek naar iets anders.
de werk situatie is niet leuk meer zo en word alleen maar erger,of hij moet weggaan ,maar meestal is dat niet zo!!![/quote]

Nee dat zit er niet in helaas.
Ik denk ook dat ik nu echt actie moet ondernemen betreft andere werkplek zoeken.Jammer is het wel want ik heb het reuze naar me zin(bewoners leuk, ouders van de betreffende bewoners daar heb ik goed contact mee)
Maar ja het is niet anders..
P:s wat bedoel je met je eerste zin?
Gr Peter

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Doorzetterr schreef:
witte angora schreef:Ik denk toch, Peter, met alle respect, dat als je eigenlijk weg wilt bij deze instelling, je nu beter je aandacht kunt besteden aan het zoeken naar een andere baan. Het voortdurend oprakelen en dingen op een rijtje zetten kost je alleen maar meer energie en stress denk ik.

Ik ga ook verder kijken.Waar ik mee worstel. Stel dat mijn nieuwe toekomstige baas referenties op wil vragen bij mijn leidinggevende..
Je snapt dat ik me dan geen raad weet mocht deze vraag komen.
Wordt er nog om referenties gevraagd dan, tegenwoordig? Ik heb dat, toen ik nog werkte, eigenlijk nooit meegemaakt, en ik ben inmiddels al een jaar of 10 thuis. Zou ik me niet te druk om maken, als er om referenties gevraagd wordt, zeg je gewoon dat je eerst aan je leidinggevende wil vragen of ze een referentie wil zijn, het is namelijk wel zo netjes om dat eerst even met de persoon te overleggen.

Dikke kans als je tegen die tijd eerlijk tegen je leidinggevende zegt dat je op zoek bent naar wat anders omdat je merkt dat het niet meer lekker loopt, dat je alle medewerking krijgt.

Maar begin nou maar gewoon bij het begin, de eerste stap, de rest wijst zich meestal wel vanzelf. Ik zeg maar zo: een muziekstuk begint altijd bij de eerste toon, nooit bij de laatste of ergens middenin.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het kan altijd beter betreft prestaties. Maar als je niet de ruimte krijgt word het erg lastig...
Je doet je nickname zo niet veel eer aan.

Enfin, als je het voor jezelf hebt opgegeven is het inderdaad beter om te vertrekken

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Steek je licht op betekent,kijk ondertussen naar andere baan

Doorzetterr

rozemarijntje schreef:Steek je licht op betekent,kijk ondertussen naar andere baan
Sorry die begreep ik.
Het was je eerste zin(slaat me volledig bij WA aan..)
Je bedoeld (denk ik) sluit me volledig aan bij wa.
Gr P

Doorzetterr

Leo The Emperor schreef:
Je doet je nickname zo niet veel eer aan.

Enfin, als je het voor jezelf hebt opgegeven is het inderdaad beter om te vertrekken
Dan kan je wel een doorzetter zijn "het is vechten tegen de bierkaai".
Ik heb binnekort een afspr met een vertrouwenspersoon.Wie weet kan hij wat voor mij betekenen
Gr Peter
Laatst gewijzigd door Doorzetterr op 10 jun 2012 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Doorzetterr schreef:
GJvdZ schreef:Worden er voor de andere medewerkers ook dit soort dossiers aangelegd? Dan kan het namelijk ook gewoon te maken hebben met professionalisering van de functioneringsgesprekken.

Heb je het al bij de OR aangekaart? Als er namelijk een wijziging van beleid is dan moet de OR daarvan op de hoogte zijn.
ik vind het niet erg dat er dossiers worden opgebouwd.Maar de manier waarop het gebeurd klopt niet. Er word ook op zaken niet terug gekomen als deze met succes worden behaald.
Breng je zelf die punten wel naar voren? Je kunt ook altijd nog na afloop een mail met jouw vragen en opmerkingen naar de betreffende personen sturen en hun reactie vragen. Heb je het gelijk zwart op wit als ze via mail reageren.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Op zoek naar ander werk zou ik zeggen !

Doorzetterr

GJvdZ schreef:
Doorzetterr schreef:

Breng je zelf die punten wel naar voren? Je kunt ook altijd nog na afloop een mail met jouw vragen en opmerkingen naar de betreffende personen sturen en hun reactie vragen. Heb je het gelijk zwart op wit als ze via mail reageren.
Bedankt voor jou tip.Ik zal hier zeker wat mee doen(betreft via mail bevragen)
Bedankt iedereen die gereageerd heeft!

Gesloten