Beste allen,
Onlangs heb ik samen met een vriendin een huisje gehuurd, dachten wij. Het was per 1 juni beschikbaar dus hebben wij zoals gevraagd werd voor die tijd netjes de borg, commissie en de eerste maand huur betaald. Op 1 juni zijn er foto's gemaakt van de staat van de woning, hebben wij de sleutels gekregen en het contract ondertekend. Dat zou naar de huisbaas opgestuurd worden zodat ook hij kon tekenen en dan zouden wij onze kopie thuis gestuurd krijgen. Ons eerste contact met de onder- en bovenburen was heel goed, we hebben tegen beiden gezegd dat als ze ergens last van hadden ze gewoon naar ons toe konden komen. Ze hebben daarentegen na 3 dagen al een klacht gestuurd naar de huisbaas en naar het verhuurbedrijf. Er wordt gerookt in onze woning en die rook trekt via de gang naar boven wat overlast bezorgt voor de bovenbuurman, en er komen te veel mensen over de vloer wat voor geluidsoverlast zorgt. We wonen er nog niet eens en ik vraag mij af hoeveel geluidsoverlast iemand kan geven met verven, maar dat terzijde. Omdat dat ook naar de huisbaas is gestuurd weigert die nu het huidige huurcontract te tekenen zoals die nu is. Er worden twee punten aan toegevoegd: er mag alleen buiten gerookt worden en na 10 uur moet het rustig zijn. Als wij dat nieuwe contract niet ondertekenen zijn wij ons huisje kwijt. Nu gaat het mij om het volgende. Ik snap dat het geen geldig huur contract is op het moment dat beide partijen nog niet ondertekend hebben. Mag het contract dan ingaan op een datum (1 juni in dit geval) wanneer beide partijen nog niet ondertekend hebben? En mogen zij zomaar dingen veranderen en/of toevoegen terwijl wij met het origineel accoord gingen en alles al betaald hebben? Ik heb mijn andere woning al opgezegd in de veronderstelling dat alles rond was en dat het contract snel en ondertekend in de bus zou vallen, dus ik heb geen andere keus dan accoord gaan en ondertekenen wat zij van mij vragen, maar ik heb dus vraagtekens bij de manier waarop dit allemaal gegaan is, zeker omdat de sleutel overdracht al heeft plaats gevonden, alle betalingen zijn gedaan en het contract inging op 1 juni.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurcontract aangepast: gaat dit wel volgens de regels?
-
witte angora
Re: Huurcontract aangepast: gaat dit wel volgens de regels?
Je hebt het over een huisje, ik heb meer het idee dat het een kamer in een studentenhuis is, kan dat kloppen? In dat geval snap ik de regels wel. Als het een zelfstandige woning betreft, dan kan er geen rookverbod in het huurcontract worden opgenomen. Een verhuurder heeft zich niet te bemoeien met de levenswijze van zijn huurder.Er worden twee punten aan toegevoegd: er mag alleen buiten gerookt worden en na 10 uur moet het rustig zijn.
Niet het verven veroorzaakt de geluidsoverlast, maar het feit dat er teveel mensen rondlopen, die toch heus niet zwijgend aan het werk zijn, mag ik aannemen.er komen te veel mensen over de vloer wat voor geluidsoverlast zorgt. We wonen er nog niet eens en ik vraag mij af hoeveel geluidsoverlast iemand kan geven met verven, maar dat terzijde.
Om je vraag te beantwoorden: er kunnen zeker wel aanvullingen op het huurcontract gegeven worden, als het nodig is. Er kunnen ook waarschuwingen uitgedeeld worden, en mensen kunnen hun woning/kamer uit gezet worden als ze overlast veroorzaken. Ook als dat niet in het huurcontract staat.
In plaats van je af te vragen of het huurcontract wettelijk gezien aangepast mag worden, kun je je misschien beter eerst zien hoe je de verstandhouding met je buren kunt verbeteren.
Daar zijn wij op dit moment ook mee bezig. Het is een appartament in een huis wat opgedeeld is in drie verdiepingen dus het is een zelfstandige woning met een eigen nummer enzo, geen kamer.
Dat kan echt niet zo makkelijk hoor, daar komt altijd een rechter aan te pas.en mensen kunnen hun woning/kamer uit gezet worden als ze overlast veroorzaken. Ook als dat niet in het huurcontract staat.
TS, niet roken in je eigen huis hoef je niet te pikken zoals WA hier ook al zei, daar heeft de verhuurder niks mee te maken.
Leuke huisbaas zo te merken.
-
trend spray
Ik heb vanmorgen directeur van een bemiddelingsburo (particuliere woning/kamer verhuur F.v.R), Uw verhaal en vragen voorgelegd.
Beste allen,
Onlangs heb ik samen met een vriendin een huisje gehuurd, dachten wij. Het was per 1 juni beschikbaar dus hebben wij zoals gevraagd werd voor die tijd netjes de borg, commissie en de eerste maand huur betaald.
Op 1 juni ....... hebben wij de sleutels gekregen en het contract ondertekend.
Volgens de wet heb je dan een overeenkomst. Zelf een mondelinge overeenkomst is dan geldig, maar U hebt het op papier.
na 3 dagen al een klacht gestuurd naar de huisbaas en naar het verhuurbedrijf. Er wordt gerookt in onze woning en die rook trekt via de gang naar boven wat overlast bezorgt voor de bovenbuurman, en er komen te veel mensen over de vloer wat voor geluidsoverlast zorgt. We wonen er nog niet eens en ik vraag mij af hoeveel geluidsoverlast iemand kan geven met verven, maar dat terzijde.
Omdat dat ook naar de huisbaas is gestuurd weigert die nu het huidige huurcontract te tekenen zoals die nu is. Er worden twee punten aan toegevoegd: er mag alleen buiten gerookt worden en na 10 uur moet het rustig zijn.
Moet hij doen! Vooral weigeren te tekenen, dan staat hij volgens F.v.R nog veel zwakker.
Volgens F.v.R , moet U gewoon zeggen: "ik zal eens contact opnemen met de huurcommisie". Dan is het volgens hem zo afgelopen.
Als wij dat nieuwe contract niet ondertekenen zijn wij ons huisje kwijt.
Nee, dus.
Nu gaat het mij om het volgende. Ik snap dat het geen geldig huurcontract is op het moment dat beide partijen nog niet ondertekend hebben.
Je huurovereenkomst is dus gewoon geldig!
Mag het contract dan ingaan op een datum (1 juni in dit geval) wanneer beide partijen nog niet ondertekend hebben? En mogen zij zomaar dingen veranderen en/of toevoegen terwijl wij met het origineel accoord gingen en alles al betaald hebben?
Weer nee!
Beste allen,
Onlangs heb ik samen met een vriendin een huisje gehuurd, dachten wij. Het was per 1 juni beschikbaar dus hebben wij zoals gevraagd werd voor die tijd netjes de borg, commissie en de eerste maand huur betaald.
Op 1 juni ....... hebben wij de sleutels gekregen en het contract ondertekend.
Volgens de wet heb je dan een overeenkomst. Zelf een mondelinge overeenkomst is dan geldig, maar U hebt het op papier.
na 3 dagen al een klacht gestuurd naar de huisbaas en naar het verhuurbedrijf. Er wordt gerookt in onze woning en die rook trekt via de gang naar boven wat overlast bezorgt voor de bovenbuurman, en er komen te veel mensen over de vloer wat voor geluidsoverlast zorgt. We wonen er nog niet eens en ik vraag mij af hoeveel geluidsoverlast iemand kan geven met verven, maar dat terzijde.
Omdat dat ook naar de huisbaas is gestuurd weigert die nu het huidige huurcontract te tekenen zoals die nu is. Er worden twee punten aan toegevoegd: er mag alleen buiten gerookt worden en na 10 uur moet het rustig zijn.
Moet hij doen! Vooral weigeren te tekenen, dan staat hij volgens F.v.R nog veel zwakker.
Volgens F.v.R , moet U gewoon zeggen: "ik zal eens contact opnemen met de huurcommisie". Dan is het volgens hem zo afgelopen.
Als wij dat nieuwe contract niet ondertekenen zijn wij ons huisje kwijt.
Nee, dus.
Nu gaat het mij om het volgende. Ik snap dat het geen geldig huurcontract is op het moment dat beide partijen nog niet ondertekend hebben.
Je huurovereenkomst is dus gewoon geldig!
Mag het contract dan ingaan op een datum (1 juni in dit geval) wanneer beide partijen nog niet ondertekend hebben? En mogen zij zomaar dingen veranderen en/of toevoegen terwijl wij met het origineel accoord gingen en alles al betaald hebben?
Weer nee!