Kijk eens aan, je hebt gelijk. Zelfs als de barst in het zicht van de bestuurder is, is het geen afkeurpunt. Vreemd. Over een ster wordt geen melding gemaakt, alleen over enkelvoudige scheuren.otto77 schreef:Ja, witte angora, maar allemaal zitten ze fout...
Je kan het trouwens nalezen of opvragen bij het rdw.
Een barst van links naar rechts of van boven naar beneden is nooit een apk afkeur of een ac.
Alléén als er nóg een barst in zit, die kruiselings de eerste barst doorsnijdt (je krijgt dus een kruis...) dan is hij apk afkeur. Slaat eigenlijk nergens op, maar ík heb het niet verzonnen. Een ster(retje) is nooit een afkeur.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwikfit
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Kwikfit
Re: Kwikfit
@Vincenti
AC 1 is bijvoorbeeld, dat er een band met 1,6 tot 2,4 mm aanwezig is. Geen afkeur dus, maar wel een punt van aandacht (oftewel een afkeur voor de volgende apk).
@witte angora
Ja, inderdaad. APK is best krom. Je mag bijvoorbeeld een dragende balk hebben waar een volledig doorgerost punt aanwezig is. Als er maar 2/3de deel aan één stuk niet doorgeroest is. Kan je nagaan wat de gevolgen zijn, wanneer je een aanrijding krrijgt met zo'n auto, waar iemand de zijkant invliegt. APK goed dus, maar toch levensgevaarlijk... Welkom in NL...
AC 1 is bijvoorbeeld, dat er een band met 1,6 tot 2,4 mm aanwezig is. Geen afkeur dus, maar wel een punt van aandacht (oftewel een afkeur voor de volgende apk).
@witte angora
Ja, inderdaad. APK is best krom. Je mag bijvoorbeeld een dragende balk hebben waar een volledig doorgerost punt aanwezig is. Als er maar 2/3de deel aan één stuk niet doorgeroest is. Kan je nagaan wat de gevolgen zijn, wanneer je een aanrijding krrijgt met zo'n auto, waar iemand de zijkant invliegt. APK goed dus, maar toch levensgevaarlijk... Welkom in NL...
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Kwikfit
Dan is het me nu wel duidelijk hoe het kan dat mijn vorige auto bij één APK een stuk laswerk aan een dragend deel had, en een jaar later de bodem zo ongeveer in zijn geheel weg was gerot. En ja, ik was bij de laatste keuring, heb het met eigen ogen gezien, ik heb ze de keuring niet eens af laten maken, had toch geen nut meer.
Re: Kwikfit
...dat is de Nederlandse APK.
Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Mistlampen vóór zijn niet verplicht in Nederland, maar als ze er op zitten moeten ze het wél doen. Dus géén roest in de reflectoren, en géén verdraaide lichtbundel. Anders is dit dus wél een apk afkeur.
Belachelijk, maar waar...
Jouw roestverhaal is inderdaad precies zoiets...
Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Mistlampen vóór zijn niet verplicht in Nederland, maar als ze er op zitten moeten ze het wél doen. Dus géén roest in de reflectoren, en géén verdraaide lichtbundel. Anders is dit dus wél een apk afkeur.
Belachelijk, maar waar...
Jouw roestverhaal is inderdaad precies zoiets...
-
- Berichten: 32348
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Kwikfit
Klopt helemaal, mijn achterruitwisser functioneert al 4 jaar niet goed, de garage weet het, maar geen APK-afkeur, dus hij vind het niet nodig om te repareren.Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Re: Kwikfit
witte angora schreef:Klopt helemaal, mijn achterruitwisser functioneert al 4 jaar niet goed, de garage weet het, maar geen APK-afkeur, dus hij vind het niet nodig om te repareren.Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Nou hier niet hoor, achter moet het net zo goed als voor doen .
-
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16
Re: Kwikfit
auto van maat van me eerst naar de dealer en toen naar de kwikshit om de hoek mee genomen
voor lekke uitlaat
wagen was van 1992 en nooit vervangen nu zat er een scheurtje in het laatste deel dus zouden we aleen dat vervangen
dealer rade aan tot kat te doen aangezien dat deel mogelijk met demonteren kapot zou kunnen gaan
zou tussen de 300 en de 350 gaan kosten afhankelijk van tijd die in het de en monteren ging zitten en kon de zelfde dag klaar zijn
de kwikshit kwam tot de conclusie dat alleen het vervangen van de laatste deel ex montage materiaal en dergelijke 370 ging kosten en een week moesten wachten aan gezien product niet op voorraad was en lastig te krijgen
dealer keek op de site van groothandel waar eigenlijk iedereen kan kopen maar hun meer korting krijgen daar was hij op voorraad maar niet bij de merk magazijn zelf is exact de zelfde geen verschil
dealer rekende dus 350 voor 2 delen en alles klaar en kwikshit 370 voor 1 deel en alle overige materialen er nog los bij over een week
dat bewijst maar weer dat de dealer tegenwoordig ook goedkoop kan zijn soms qua service zelfs goedkoper kan de kwikshit en sneller
toen de auto op de brug stond werd ook even gelijk gemeld dat bande aan het slijten zijn (doen ze toch altijd onder de auto komt geen profiel bij tijdens het rijden) en dergelijke maar banden was eigelijk ook wel lastig gezien dat extra gewichts banden waren
bij de dealer konden ze dit eventueel dook de zelfd dag nog doen waaren standaard banden die met 100derden in de hal lagen
maar kon nog makkelijk een kilometer of 8000 mee dan zouden ze pas eventueel gedaan moeten worden werd iets minder dan 11000 bij de apk en waren toen op de indicatoren van 4 mm
voor lekke uitlaat
wagen was van 1992 en nooit vervangen nu zat er een scheurtje in het laatste deel dus zouden we aleen dat vervangen
dealer rade aan tot kat te doen aangezien dat deel mogelijk met demonteren kapot zou kunnen gaan
zou tussen de 300 en de 350 gaan kosten afhankelijk van tijd die in het de en monteren ging zitten en kon de zelfde dag klaar zijn
de kwikshit kwam tot de conclusie dat alleen het vervangen van de laatste deel ex montage materiaal en dergelijke 370 ging kosten en een week moesten wachten aan gezien product niet op voorraad was en lastig te krijgen
dealer keek op de site van groothandel waar eigenlijk iedereen kan kopen maar hun meer korting krijgen daar was hij op voorraad maar niet bij de merk magazijn zelf is exact de zelfde geen verschil
dealer rekende dus 350 voor 2 delen en alles klaar en kwikshit 370 voor 1 deel en alle overige materialen er nog los bij over een week
dat bewijst maar weer dat de dealer tegenwoordig ook goedkoop kan zijn soms qua service zelfs goedkoper kan de kwikshit en sneller
toen de auto op de brug stond werd ook even gelijk gemeld dat bande aan het slijten zijn (doen ze toch altijd onder de auto komt geen profiel bij tijdens het rijden) en dergelijke maar banden was eigelijk ook wel lastig gezien dat extra gewichts banden waren
bij de dealer konden ze dit eventueel dook de zelfd dag nog doen waaren standaard banden die met 100derden in de hal lagen
maar kon nog makkelijk een kilometer of 8000 mee dan zouden ze pas eventueel gedaan moeten worden werd iets minder dan 11000 bij de apk en waren toen op de indicatoren van 4 mm
Re: Kwikfit
Beste Ciske,witte angora schreef:
Citaat:
Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Klopt helemaal, mijn achterruitwisser functioneert al 4 jaar niet goed, de garage weet het, maar geen APK-afkeur, dus hij vind het niet nodig om te repareren.
Achterwisser hoeft het dus niet te doen. Kan je allemaal opvragen bij het RDW. Of vraag het gewoon aan een APK keurmeester. Die weet het beslist ook.
Re: Kwikfit
Mistlampen voor hoeven het niet te doen als je de schakelaar er uit haalt .otto77 schreef:...dat is de Nederlandse APK.
Ruitenwisserbladen vóór moeten goed zijn, maar achter hoeft hij nog niet eens te functioneren, ondanks dat hij er wél op zit.
Mistlampen vóór zijn niet verplicht in Nederland, maar als ze er op zitten moeten ze het wél doen. Dus géén roest in de reflectoren, en géén verdraaide lichtbundel. Anders is dit dus wél een apk afkeur.
Belachelijk, maar waar...
Jouw roestverhaal is inderdaad precies zoiets...
Zelfde geld voor de koplamp verstelling doet hij het niet = afkeur haal je de schakelaar er uit = goedkeur mits het lichtbeeld goed is.
Re: Kwikfit
je hebt direct gezichtsveld en indirect gezichtsveld en een randvlak. Een scheur of barst ongeacht de lengte of plaats is nooit afkeur. Wel als er een zijtak aan die scheur zit. Beschadigingen als ruitenwisserkrassen of sterren zijn afhankelijk van groote en plaats of het afkeur is of niet
Re: Kwikfit
Eigenlijk is het vrij simpel.
Het is het verschil tussen een professional en een amateur, of misschien een beter voorbeeld; een bril kopen. Dit doe je bij een erkend opticien met mooie apparatuur en een goede opleiding en bovendien kwaliteitsbrillen. Het kan ook bij bijvoorbeeld de Hema, daar hebben ze natuurlijk ook brillen op sterkte, lekker goedkoop, maar of uw ogen er beter van worden... waarschijnlijk alleen maar slechter.
De dealer heeft goed opgeleid personeel versterkt met producttrainingen van fabrikant/importeur. Bij kwikfitters kunt u ervan op aan dat de jongens en meiden die er werken vooral goed zijn in het opvoeren van hun brommertjes en geen zin hebben om een aantal jaren een technische studie te volgen, de opleiding bij kwikfitters gebeurt intern en mag vooral niet te lang duren, want dat kost geld.
De gebruikte onderdelen zijn bij uw dealer origineel en merkgebonden, deze functioneren het beste in uw specifieke auto, bij kwik fit betaald u een een paar centen minder voor universele onderdelen, oftewel onderdelen die het wel aardig doen op zoveel mogelijk verschillende auto's, maar nooit exact zijn gemaakt voor dat type/model waar u mee rijdt.
Zoals op dit forum terecht al genoemd word is de uiteindelijke rekening een stuk hoger dan de 179 euro, dat zijn namelijk alleen de standaard kosten voor standaard arbeid en gebruik van gereedschappen, onderdelen zitten er niet in berekend en dan hebben we het nog niet eens over storingen of mechanisch falen, dan weet de kwikfitter het al helemaal niet meer en moet u alsnog naar uw merkdealer.
U auto is een kostbaar goed, behandel het ook zo.
Het is het verschil tussen een professional en een amateur, of misschien een beter voorbeeld; een bril kopen. Dit doe je bij een erkend opticien met mooie apparatuur en een goede opleiding en bovendien kwaliteitsbrillen. Het kan ook bij bijvoorbeeld de Hema, daar hebben ze natuurlijk ook brillen op sterkte, lekker goedkoop, maar of uw ogen er beter van worden... waarschijnlijk alleen maar slechter.
De dealer heeft goed opgeleid personeel versterkt met producttrainingen van fabrikant/importeur. Bij kwikfitters kunt u ervan op aan dat de jongens en meiden die er werken vooral goed zijn in het opvoeren van hun brommertjes en geen zin hebben om een aantal jaren een technische studie te volgen, de opleiding bij kwikfitters gebeurt intern en mag vooral niet te lang duren, want dat kost geld.
De gebruikte onderdelen zijn bij uw dealer origineel en merkgebonden, deze functioneren het beste in uw specifieke auto, bij kwik fit betaald u een een paar centen minder voor universele onderdelen, oftewel onderdelen die het wel aardig doen op zoveel mogelijk verschillende auto's, maar nooit exact zijn gemaakt voor dat type/model waar u mee rijdt.
Zoals op dit forum terecht al genoemd word is de uiteindelijke rekening een stuk hoger dan de 179 euro, dat zijn namelijk alleen de standaard kosten voor standaard arbeid en gebruik van gereedschappen, onderdelen zitten er niet in berekend en dan hebben we het nog niet eens over storingen of mechanisch falen, dan weet de kwikfitter het al helemaal niet meer en moet u alsnog naar uw merkdealer.
U auto is een kostbaar goed, behandel het ook zo.
Re: Kwikfit
Ik wilde nog even laten weten dat de garage waar ik nu heen ben gegaan, nog verder onder de door hun genoemde prijs ging, terwijl ze al onder de kwik fit prijs zaten!!
Het is alweer een tijdje terug, maar ik geloof dat ik 120 euro kwijt was voor een apk (goedgekeurd) en een grote beurt.
Het is alweer een tijdje terug, maar ik geloof dat ik 120 euro kwijt was voor een apk (goedgekeurd) en een grote beurt.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Kwikfit
vandaag de auto laten keuren bij kwikfit! 19 euro was ik kwijt alleen maar lof hierooo !
Re: Kwikfit
Verslag van een APK, uitgevoerd door Kwik-fit vestiging op het Achterom in Hilversum. Reden om naar de kwik-fit te gaan was het scherpe APK- tarief van 19,95. Bij mijn buurtgarage kost het 45 euro.
Onze Honda Civic van 1999 werd afgekeurd wegens corrosie op twee remleidingen. Kan gebeuren bij een oude auto.
De offerte voor reparatie kwam op 550 Euro, voorstel was om beide achterremleidingen deels te vervangen.
Ik heb gevraagd of de keurmeester mij de gecorrodeerde plek wilde aanwijzen en inderdaad, er zaten een paar lelijke roestplekken op de leidingen.
Toch maar afgezien van reparatie op dat moment, het was nog een maand te gaan tot de vervaldatum.
De APK- eisen voor corrosie zijn helder: Oppervlakkige corrosie mag wel; "putcorrosie" mag niet want dit verzwakt de leiding. Om de mate van aantasting vast te stellen moet de keurmeester de gecorrodeerde plek opschuren en controleren op putjes. Geen putjes betekent goedkeur.
Betreffende Kwik-fit keur "meester" heeft echter schone handen gehouden, niks geschuurd en meteen een prijskaartje van 550 euro er aangehangen. Pure bluf.
Vervolg van het verhaal:
Met een ongemakkelijk gevoel vanwege het "vreemd" gaan naar Kwikfit de auto aangeboden bij de vertrouwde buurtgarage, Militant te Hilversum.
Hij heeft de remleidingen opgeschuurd, nauwkeurig bekeken en van een beschermende laag voorzien.
Totale kosten, remleidingen plus nieuwe APK: 75 Euro.
Conclusie: een jarenlange band met je buurtgarage is het niet waard opengebroken te worden met een APK- lokkertje van de Kwik- fit.
Onze Honda Civic van 1999 werd afgekeurd wegens corrosie op twee remleidingen. Kan gebeuren bij een oude auto.
De offerte voor reparatie kwam op 550 Euro, voorstel was om beide achterremleidingen deels te vervangen.
Ik heb gevraagd of de keurmeester mij de gecorrodeerde plek wilde aanwijzen en inderdaad, er zaten een paar lelijke roestplekken op de leidingen.
Toch maar afgezien van reparatie op dat moment, het was nog een maand te gaan tot de vervaldatum.
De APK- eisen voor corrosie zijn helder: Oppervlakkige corrosie mag wel; "putcorrosie" mag niet want dit verzwakt de leiding. Om de mate van aantasting vast te stellen moet de keurmeester de gecorrodeerde plek opschuren en controleren op putjes. Geen putjes betekent goedkeur.
Betreffende Kwik-fit keur "meester" heeft echter schone handen gehouden, niks geschuurd en meteen een prijskaartje van 550 euro er aangehangen. Pure bluf.
Vervolg van het verhaal:
Met een ongemakkelijk gevoel vanwege het "vreemd" gaan naar Kwikfit de auto aangeboden bij de vertrouwde buurtgarage, Militant te Hilversum.
Hij heeft de remleidingen opgeschuurd, nauwkeurig bekeken en van een beschermende laag voorzien.
Totale kosten, remleidingen plus nieuwe APK: 75 Euro.
Conclusie: een jarenlange band met je buurtgarage is het niet waard opengebroken te worden met een APK- lokkertje van de Kwik- fit.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 23 feb 2013 10:51
Re: Kwikfit
Beetje reclame maken voor Militant te Hilversum.
Ook goed.
Ook goed.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59
Re: Kwikfit
Beste Ibex,
We lazen je bericht en willen graag de remleidingen nog een keer samen controleren om te achterhalen welke beoordeling juist is geweest. Kan je ons een e-mail sturen met je contactgegevens en het kenteken van jouw auto? Ons e-mail adres is: [email protected].
We horen graag van je,
Met vriendelijke groet,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team
We lazen je bericht en willen graag de remleidingen nog een keer samen controleren om te achterhalen welke beoordeling juist is geweest. Kan je ons een e-mail sturen met je contactgegevens en het kenteken van jouw auto? Ons e-mail adres is: [email protected].
We horen graag van je,
Met vriendelijke groet,
Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team
Re: Kwikfit
Beste Kwik-Fit webcare medewerker,
Fijn dat u zo snel reageert, maar ik wil mijn punt nog wel even verduidelijken:
Om putcorrosie op een remleiding vast te stellen moet de gecorrodeerde plek worden schoongekrabt, om de mate van corrosie vast te stellen.
Ik heb de APK- voorschriften, Aanvullende permanente eisen Artikel 53 even opgezocht:
"Een remleiding mag niet zodanig door corrosie zijn aangetast dat deze na verwijdering van de corrosie van het oppervlak nog zogenaamde putcorrosie vertoont, zoals weergegeven in figuur 17."
Uw keurmeester heeft de remleiding niet schoongekrabd, waarschijnlijk omdat hij er lastig bij kon. Maar het hoort wel bij zijn taak als keurmeester.Ook al kost het extra tijd en moeite.
Met vriendelijke groet,
Ibex
Fijn dat u zo snel reageert, maar ik wil mijn punt nog wel even verduidelijken:
Om putcorrosie op een remleiding vast te stellen moet de gecorrodeerde plek worden schoongekrabt, om de mate van corrosie vast te stellen.
Ik heb de APK- voorschriften, Aanvullende permanente eisen Artikel 53 even opgezocht:
"Een remleiding mag niet zodanig door corrosie zijn aangetast dat deze na verwijdering van de corrosie van het oppervlak nog zogenaamde putcorrosie vertoont, zoals weergegeven in figuur 17."
Uw keurmeester heeft de remleiding niet schoongekrabd, waarschijnlijk omdat hij er lastig bij kon. Maar het hoort wel bij zijn taak als keurmeester.Ook al kost het extra tijd en moeite.
Met vriendelijke groet,
Ibex
Re: Kwikfit
Beste Ibex,
ik heb zoiets ook meegemaakt toen ik ooit om twee nieuwe banden kwam bij de Kwikfit. Mijn remschijven zouden volledig versleten zijn. Vervanging kostte iets van 475 euro (omgerekend), samen met de rest van de apk.
Toch maar naar mijn vaste garage gegaan. De bedrijfsleider Kwikfit was behoorlijk pissig. De auto een paar dagen later opgehaald bij mijn eigen garagist. Gevraagd hoe het met de remschijven was gesteld. Verbaasde blik: 'de remschijven, die bin prima'. Rekening was ongeveer 150 euro.
Kwikfit zou beter eens werk maken van eerlijke service. Je kunt wel mooie reclames maken en een webcare opzetten, maar je product moet goed zijn.
ik heb zoiets ook meegemaakt toen ik ooit om twee nieuwe banden kwam bij de Kwikfit. Mijn remschijven zouden volledig versleten zijn. Vervanging kostte iets van 475 euro (omgerekend), samen met de rest van de apk.
Toch maar naar mijn vaste garage gegaan. De bedrijfsleider Kwikfit was behoorlijk pissig. De auto een paar dagen later opgehaald bij mijn eigen garagist. Gevraagd hoe het met de remschijven was gesteld. Verbaasde blik: 'de remschijven, die bin prima'. Rekening was ongeveer 150 euro.
Kwikfit zou beter eens werk maken van eerlijke service. Je kunt wel mooie reclames maken en een webcare opzetten, maar je product moet goed zijn.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Kwikfit
omgerekend???? over hoeveel jaar geleden hebben we het hier ?peteroo schreef:Beste Ibex,
ik heb zoiets ook meegemaakt toen ik ooit om twee nieuwe banden kwam bij de Kwikfit. Mijn remschijven zouden volledig versleten zijn. Vervanging kostte iets van 475 euro (omgerekend), samen met de rest van de apk.
Toch maar naar mijn vaste garage gegaan. De bedrijfsleider Kwikfit was behoorlijk pissig. De auto een paar dagen later opgehaald bij mijn eigen garagist. Gevraagd hoe het met de remschijven was gesteld. Verbaasde blik: 'de remschijven, die bin prima'. Rekening was ongeveer 150 euro.
Kwikfit zou beter eens werk maken van eerlijke service. Je kunt wel mooie reclames maken en een webcare opzetten, maar je product moet goed zijn.