LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
We zijn sinds 2009 erg tevreden geweest bij Health City Hilversum, maar begin mei verhuisd naar Amsterdam waardoor we tot onze grote spijt niet meer bij HC H'sum kunnen sporten. Health City weet dat we sinds mei niet meer gesport hebben en ook dat sporten in Amsterdam geen optie is omdat de club te ver weg is voor ons. Toch mogen wij van ze tot 1 september doorbetalen en niet eerder opzeggen. Sinds januari mag dat niet meer voor nieuwe klanten, maar omdat wij als trouwe klant al lid waren gelden voor ons nog andere voorwaarden. Slecht dat zo'n sportschool dit soort streken uithaalt en uberhaupt verschillende voorwaarden hanteert. Een klant is toch een klant? Wat een dikke fail voor de klantenservice van dit bedrijf. En zo wordt je als trouwe klant nog even afgestraft en wordt er voor 500 euro van ons gecasht.
dan moet het maar zo: als je een sportschool zoekt, ga dan Health City voorbij!
dan moet het maar zo: als je een sportschool zoekt, ga dan Health City voorbij!
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
Als het voor nieuwe klanten niet zo is, waarom moeten nieuwe klanten healthcity voorbijlopen dan? Jij hebt in september getekend voor een jaarcontract, of mogelijk is het verlengd, wat toen nog mogelijk was, maar wat zij doen is gewoon toegestaan, en u was daar toen u lid werd ook akkoord mee.
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
thurrie
Heel wat bedrijven in dit land gaan heel soepel om met de nieuwe opzeggingsregels conform de wet van Dam. Dit bedrijf dus niet. Dan hoef je ook geen medelijden met hen te hebben.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Maxiem.
Heel wat bedrijven in dit land gaan heel soepel om met de nieuwe opzeggingsregels conform de wet van Dam. Dit bedrijf dus niet. Dan hoef je ook geen medelijden met hen te hebben.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Maxiem.
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
> omdat het duidelijk maakt wat voor een slechte klantenservice dit bedrijf heeft en ze er dus geen enkel probleem mee hebben tevreden en trouwe klanten aan het einde van de rit nog een schop onder de kont te geven en te laten betalen voor iets waar ze geen gebruik meer van kunnen maken. Mocht je dus ook een keer een probleem hebben met Health City dan hoef je niet op coulance, begrip en service te rekenen. En dat in deze tijd. waardeloos!berndv schreef:Als het voor nieuwe klanten niet zo is, waarom moeten nieuwe klanten healthcity voorbijlopen dan? Jij hebt in september getekend voor een jaarcontract, of mogelijk is het verlengd, wat toen nog mogelijk was, maar wat zij doen is gewoon toegestaan, en u was daar toen u lid werd ook akkoord mee.
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
> bedankt Maxiem, ga ik zeker doen!MAXIEM schreef:thurrie
Heel wat bedrijven in dit land gaan heel soepel om met de nieuwe opzeggingsregels conform de wet van Dam. Dit bedrijf dus niet. Dan hoef je ook geen medelijden met hen te hebben.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Maxiem.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
Een beetje raar verhaal. HC contracten zijn inderdaad 1 of 2 jaar en daarna gewoon maandelijks opzegbaar. Of je hebt in september 2011 opnieuw een jaarcontract getekend / aangegaan waardoor je nu tot september 2012 gewoon meot doorbetalen. Verhuizing is in dit geval geen geldige reden, want je bent gewoon akkoord gegaan met een jaarcontract. Anders kwam je in een duurdere abonnement terecht zoals 3 of 6 maanden.
Dus ik vind het een merkwaardig verhaal dat jij sinds 2009 lid ben en continue zonder nieuw contract te hebben getekend, nu wel vast zou zitten tot september 2012.
Dus ik vind het een merkwaardig verhaal dat jij sinds 2009 lid ben en continue zonder nieuw contract te hebben getekend, nu wel vast zou zitten tot september 2012.
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
@michaelz1981: zij zeggen dat voor mij nog de oude voorwaarden gelden omdat ik onder die voorwaarde het abonnement heb afgesloten en toen had je na verloop van de vaste contracttijd kennelijk een opzegtermijn van 2 maanden. Ik ben begin mei verhuisd maar kon pas begin juni opzeggen. echter HC weet dat ik in mei niet meer heb gesport. dus ze zouden coulant kunnen zijn en mei mee kunnen tellen, doen ze niet. omdat ze de opzegging niet op 1 juni hadden maar op 5 juni gaan zij pas vanaf 1 juli tellen. In die redenatie zit je dan dus nog tot 1 september aan ze vast. dat terwijl iemand die in februari lid is geworden en per 1 maart opzegt er op 1 april al van af was. Ze hebben nu denk ik n.a.v. mijn activiteiten via social media enz. weer contact opgenomen en willen nu toch ons per 1 augustus laten gaan, mits we kunnen bewijzen dat we zijn verhuisd. Raar verhaal, ze begrijpen hun eigen warrige voorwaarden niet meer. En met klantenservice anno 2012 heeft dat al helemaal niets meer te maken. Volgens mij kan iedereen tegenwoordig een schuur openen met wat sportapparaten daar in en moet je je als sportschool voor een hoger segment toch echt wel met betere service willen profileren...michaelz1981 schreef:Een beetje raar verhaal. HC contracten zijn inderdaad 1 of 2 jaar en daarna gewoon maandelijks opzegbaar. Of je hebt in september 2011 opnieuw een jaarcontract getekend / aangegaan waardoor je nu tot september 2012 gewoon meot doorbetalen. Verhuizing is in dit geval geen geldige reden, want je bent gewoon akkoord gegaan met een jaarcontract. Anders kwam je in een duurdere abonnement terecht zoals 3 of 6 maanden.
Dus ik vind het een merkwaardig verhaal dat jij sinds 2009 lid ben en continue zonder nieuw contract te hebben getekend, nu wel vast zou zitten tot september 2012.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
Nou dan heb jij jou verhaal ook flink gedramatiseerd. De verhuizing ging toch ook neit over 1 nacht ijs. Je had alle tijd om je abonnement op te zeggen, maar je koos ervoor om dit pas begin juni te doen. En dan verwacht jij dat dit met terugwerkende kracht werd opgezegd omdat je sinds mei geen gebruik meer van maakt??
Ik denk dat ze nog heel coulant zijn om je per mei te laten weg gaan. Normaal gesproken moet je rekening houden met een kalendermaand opzegtermijn. Als jij dit op 5 juni had opgezegd, dan kon jij waarschijnlijk op z'n vroegst 1 augustus weg. Dus 500 euro was ook zwaar overdreven en er mag hier toch ook sprake zijn van een beetje zelfverantwoording. En nee, ik werk niet bij HC maar sport er wel gewoon.
Ik denk dat ze nog heel coulant zijn om je per mei te laten weg gaan. Normaal gesproken moet je rekening houden met een kalendermaand opzegtermijn. Als jij dit op 5 juni had opgezegd, dan kon jij waarschijnlijk op z'n vroegst 1 augustus weg. Dus 500 euro was ook zwaar overdreven en er mag hier toch ook sprake zijn van een beetje zelfverantwoording. En nee, ik werk niet bij HC maar sport er wel gewoon.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 nov 2012 12:30
Re: Sportschool? ga dan Health City Hilversum voorbij
Jurisprudentie heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat de Wet van Dam ook voor 'oude' contracten (van voor 1 december 2011) geldt. Dat betekent dat je na de vaste contractperiode van je abonnement gewoon een opzegtermijn hebt van 1 maand.
zie ook: http://www.opzeggen.nl/wet-van-dam
zie ook: http://www.opzeggen.nl/wet-van-dam