LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing difrax s fles breek af..
Waarschuwing difrax s fles breek af..
Deze difrax flessen gaan spontaan kapot, het blijkt een probleem te zijn wat bij difrax bekend is en ze hebben ook al vele klachten afgehandeld en mensen schadeloos gesteld, daar kunnen we niks van zeggen, maar wat ik me afvraag waarom worden de flessen niet terug geroepen? het is hard plastic wat miz kan versplinteren bij scheuren en breken. Sinds gisteravond ben ik op google gaan zoeken en ik schrik ervan hoe vaak het voorkomt, Dit produkt zou toch kindveilig moeten zijn? Ik hoop dat jullie er onderzoek naar kunnen doen. Ik heb nog meer foto's indien nodig. Maar ik denk dat 5 minuten googlen jullie meer foto's opleverd. Vandaag zelf gebeld met Difrax en mijn zorgen geuit, echter het lijkt als of ze willen wachten op het eerste kind wat een stukje plastic binnenkrijgt.
Ik plaats dit ook hier als waarschuwing en wil mensen oproepen hun klacht te melden bij difrax..
Ik plaats dit ook hier als waarschuwing en wil mensen oproepen hun klacht te melden bij difrax..
Re: Waarschuwing difrax s fles breek af..
Sorry, geen ervaring mee, als ik uit een fles drink, dan zit daar een kroonkurk op
Het gaat dus om deze flessen voor alle duidelijkheid
Nee, die flessen van mij zijn toch anders.
Maar lijkt me niet gezond als dat afbreekt. Gelukkig drinkt de gebruiker doorgaans door een tuit waar over het algemeen geen harde stukken door heen gaan, maar toch, het idee alleen lijkt me niet fijn? Vooral omdat het dus schijnbaar bekend is dat het gebeurt.
Maar wat is het daadwerkelijke risico? Ik kan dit niet echt inschatten op hoe gevaarlijk dit kan zijn.
Maar lijkt me niet gezond als dat afbreekt. Gelukkig drinkt de gebruiker doorgaans door een tuit waar over het algemeen geen harde stukken door heen gaan, maar toch, het idee alleen lijkt me niet fijn? Vooral omdat het dus schijnbaar bekend is dat het gebeurt.
Maar wat is het daadwerkelijke risico? Ik kan dit niet echt inschatten op hoe gevaarlijk dit kan zijn.
het materiaal is scherp als het afbreekt, daarbij moet je er niet aan denken dat het breekt als je je kindje zit te voeden (niet gevaarlijk maar wel vies).
En mijn zoontje gebruikt de flessen en krijgt melk met nutriton(verdikking) en rijstebloem waardoor je een papspeen moet gebruiken, en daar zitten grote gaten in. kleine splinters zouden in theorie mee kunnen..
Toeval of niet maar maandag is de fles gebroken en had mijn kindje bloed uit de slokdarm in het spuug zitten. (we zijn er zelfs voor naar de huisartsenpost geweest).
Neem aan dat difrax niet wil wachten tot er echt iets mis gaat..
En mijn zoontje gebruikt de flessen en krijgt melk met nutriton(verdikking) en rijstebloem waardoor je een papspeen moet gebruiken, en daar zitten grote gaten in. kleine splinters zouden in theorie mee kunnen..
Toeval of niet maar maandag is de fles gebroken en had mijn kindje bloed uit de slokdarm in het spuug zitten. (we zijn er zelfs voor naar de huisartsenpost geweest).
Neem aan dat difrax niet wil wachten tot er echt iets mis gaat..
-
onze kids drinken ook uit zo'n fles maar heb (nog) totaal geen problemen ondervonden.
lijkt mij ook niet zomaar te kunnen afbreken.
misschien dat het te maken heeft met het omgaan met de flessen?
denk dan aan, afwassen in de vaatwasser, speen er heel strak opdraaien, fles vaak laten vallen, enz. enz.
ik zie aan de foto's dat ze bij de hals afbreken, ik heb eens goed gekeken maar het is gewoon uit 1 geheel gemaakt. dat breekt niet zomaar af.
misschien is het wel een foute serie.
lijkt mij ook niet zomaar te kunnen afbreken.
misschien dat het te maken heeft met het omgaan met de flessen?
denk dan aan, afwassen in de vaatwasser, speen er heel strak opdraaien, fles vaak laten vallen, enz. enz.
ik zie aan de foto's dat ze bij de hals afbreken, ik heb eens goed gekeken maar het is gewoon uit 1 geheel gemaakt. dat breekt niet zomaar af.
misschien is het wel een foute serie.
Ik heb deze fles ook gebruikt, nooit problemen mee gehad.
difrax heeft toegegeven dat er complete produktie lijn slecht is en zorgt ook wel dat mensen nieuwe flessen krijgen, echter ze halen ze niet zelf terug en mensen denken vaak dat het hun eigen schuld is dus doen niks.. en gooien de fles weg.
Helaas doet difrax zelf niks om meer klachten te voorkomen, geen waarschuwing of niks...
Helaas doet difrax zelf niks om meer klachten te voorkomen, geen waarschuwing of niks...
-
Hi allen, vervelend om te horen dat jullie Difrax flessen kapot zijn gegaan, dit is absoluut niet de bedoeling! Een gedeelte van een zending flessen ondervindt helaas dit probleem. Het gaat dus niet om een complete productielijn!
Indien jullie een kapotte Difrax fles hebben zoals hierboven omschreven wordt krijgen jullie een nieuwe fles toegestuurd uit een zending waarvan we zeker weten dat deze niet deze mankementen vertoont.
Stuur dan even een mail met foto van de fles en je adresgegevens naar: [email protected] We gaan het voor jullie oplossen!
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
Difrax klantenservice
[email protected]
T: 030- 229 44 22
W: www.difrax.com
Indien jullie een kapotte Difrax fles hebben zoals hierboven omschreven wordt krijgen jullie een nieuwe fles toegestuurd uit een zending waarvan we zeker weten dat deze niet deze mankementen vertoont.
Stuur dan even een mail met foto van de fles en je adresgegevens naar: [email protected] We gaan het voor jullie oplossen!
Onze excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
Difrax klantenservice
[email protected]
T: 030- 229 44 22
W: www.difrax.com
En jawel, de derde fles in vijf maanden tijd kapot. Waardeloos en ik zou nooit meer een Difrax-fles kopen ware het niet dat mijn zoon alleen die flessen wil... Ga een mail sturen aan Difrax en ben benieuwd...
sibmaa
Ik zou zeker een klacht indienen bij:
De Voedsel en Waren Autoriteit
Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488
voor klachten, twijfels of vragen over
de veiligheid van levensmiddelen en
consumentenproducten.
Postadres
Voedsel en Waren Autoriteit
Postbus 19506
2500 CM Den Haag
Telefoon
(070) 448 48 48
[email protected]
Keuringsdienst van waren:
Bel 0800 0488
http://www.vwa.nl/
Voor het indienen van een vraag of een klacht.
http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenkla ... _formulier
De Warenklachtenlijn is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op het gratis telefoonnummer
0800 0488. Uw klacht kan ook digitaal verstuurd worden door het klachtenformulier in te vullen.
Let op! Bij voedselvergiftiging moet acuut actie ondernomen worden door de VWA/Keuringsdienst van Waren. Klachten met betrekking tot voedselvergiftiging moeten daarom telefonisch doorgegeven worden.
Wanneer?
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over levensmiddelen of over de hygiëne in bijvoorbeeld een restaurant of supermarkt.
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over de veiligheid van consumentenproducten en gebruiksartikelen als speelgoed, textiel, huishoudelijke artikelen, attractietoestellen, cosmetica, etc.
Als u iets signaleert dat de voedselveiligheid in gevaar kan brengen.
Als het rookverbod in openbare ruimten geschonden wordt.
Als u klachten hebt over huisdiervoedsel.
De medewerkers van de VWAKeuringsdienst van Waren zullen uw klachten en opmerkingen serieus beoordelen en, indien nodig, onmiddellijk actie ondernemen.
Sukses, Maxiem.
Ik zou zeker een klacht indienen bij:
De Voedsel en Waren Autoriteit
Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488
voor klachten, twijfels of vragen over
de veiligheid van levensmiddelen en
consumentenproducten.
Postadres
Voedsel en Waren Autoriteit
Postbus 19506
2500 CM Den Haag
Telefoon
(070) 448 48 48
[email protected]
Keuringsdienst van waren:
Bel 0800 0488
http://www.vwa.nl/
Voor het indienen van een vraag of een klacht.
http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenkla ... _formulier
De Warenklachtenlijn is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op het gratis telefoonnummer
0800 0488. Uw klacht kan ook digitaal verstuurd worden door het klachtenformulier in te vullen.
Let op! Bij voedselvergiftiging moet acuut actie ondernomen worden door de VWA/Keuringsdienst van Waren. Klachten met betrekking tot voedselvergiftiging moeten daarom telefonisch doorgegeven worden.
Wanneer?
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over levensmiddelen of over de hygiëne in bijvoorbeeld een restaurant of supermarkt.
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over de veiligheid van consumentenproducten en gebruiksartikelen als speelgoed, textiel, huishoudelijke artikelen, attractietoestellen, cosmetica, etc.
De medewerkers van de VWAKeuringsdienst van Waren zullen uw klachten en opmerkingen serieus beoordelen en, indien nodig, onmiddellijk actie ondernemen.
Sukses, Maxiem.
-
@maxiem
ik weet niet waarom je deze tekst hier neer zet.
het is toch netjes opgelost door difrax?
je maakt het een beetje erger dan het is en er is al helemaal geen sprake van voedselvergiftiging.
daarbij, wanneer verzin je zelf eens een goed antwoord?????
ik weet niet waarom je deze tekst hier neer zet.
het is toch netjes opgelost door difrax?
je maakt het een beetje erger dan het is en er is al helemaal geen sprake van voedselvergiftiging.
daarbij, wanneer verzin je zelf eens een goed antwoord?????
renegade66
Je schrijft:
Met vriendelijke én collegiale groet, Maxiem.
Je schrijft:
Dan moet je natuurlijk wel de moeite nemen om de geplaatste tekst te lezen:Ik weet niet waarom je deze tekst hier neer zet.
Je schrijft: Als u klachten, twijfels of vragen heeft over levensmiddelen of over de hygiëne in bijvoorbeeld een restaurant of supermarkt.
Een merkwaardig en agressieve reaktie. Heb ik je iets misdaan of zo?Daarbij, wanneer verzin je zelf eens een goed antwoord?????
-
hmmm, is niet aggressief bedoelt.Een merkwaardig en agressieve reaktie. Heb ik je iets misdaan of zo?
valt mij alleen op dat je eigenlijk alleen maar kan citeren van andere website's.
en ik ben geen collega van je.
renegade66
Je schrijft:
Naar mijn mening zijn alle respondenten die hier op dit forum aktief zijn, collega's van mij. Jij hoeft niet dezelfde mening te hebben, maar daardoor verander ik nog niet van opvatting.
Je schrijft:
Ik gebruik de knop Quote nauwelijks. Wel geef ik relevante informatie door, zodat de TS'ers niet meer hoeven te zoeken.Valt mij alleen op dat je eigenlijk alleen maar kan citeren van andere website's.
en ik ben geen collega van je.
Naar mijn mening zijn alle respondenten die hier op dit forum aktief zijn, collega's van mij. Jij hoeft niet dezelfde mening te hebben, maar daardoor verander ik nog niet van opvatting.
-
- Contacteer:
Mijn zoon (nu net 6 maand) heeft ook Difrax flessen (2 grote, 1 kleine).
Omdat hij wat moeite had met drinken in het begin, raadde de kraamzorg deze fles aan. Sinds die tijd gaat drinken prima, ook pap.
Deze flessen worden intensief gebruikt (1 voor het KDV, 1 thuis - de kleine als reserve) en ik heb (gelukkig) nog geen breuk gehad.
(En ik ben zelf soms zo handig ze te laten vallen).
Misschien heb ik geluk, of de anderen pech - maar in dit geval herken ik het probleem niet.
Wel is het hard plastic - wat als het breekt inderdaad splintervorming zou kunnen geven - en dat is inderdaad dan gevaarlijk voor zo`n kwetsbaar kleintje.
Omdat hij wat moeite had met drinken in het begin, raadde de kraamzorg deze fles aan. Sinds die tijd gaat drinken prima, ook pap.
Deze flessen worden intensief gebruikt (1 voor het KDV, 1 thuis - de kleine als reserve) en ik heb (gelukkig) nog geen breuk gehad.
(En ik ben zelf soms zo handig ze te laten vallen).
Misschien heb ik geluk, of de anderen pech - maar in dit geval herken ik het probleem niet.
Wel is het hard plastic - wat als het breekt inderdaad splintervorming zou kunnen geven - en dat is inderdaad dan gevaarlijk voor zo`n kwetsbaar kleintje.
-
Graag wil ik reageren op bovenstaande klacht.
Ik ben kraamverzorgende en werkzaam bij de klantenservice Difrax. De klacht over het stuk gaan van S-flessen heeft te maken met nieuw materiaal waar flessen van gemaakt worden sinds flessen (juni 2011) niet meer van PC gemaakt mogen worden. Het materiaal waar flessen nu van gemaakt worden is oa Tritan, de flessen zijn hierdoor BPA-vrij. Echter, in de praktijk blijkt dit materiaal kwetsbaarder te zijn dan pc. We hebben nu dus met zg kinderziektes te maken waarmee wij aan de slag zijn gegaan. Mocht je problemen hebben met de flessen dan doen wij er alles aan om dit probleem op te lossen. We zijn ons bewust dat wij te maken hebben met kostbare/kwetsbare consumentjes en vragen aan de consument om bij klachten hiervan melding te maken bij onze klantenservice ( [email protected]) zodat wij deze klacht kunnen registreren en er melding van kunnen maken bij onze producent. .
Wij hopen en vertrouwen erop dat de consument verder alleen maar goede ervaringen met difrax zal hebben. We horen het graag.
vr gr Nicolette de Vroedt.
Ik ben kraamverzorgende en werkzaam bij de klantenservice Difrax. De klacht over het stuk gaan van S-flessen heeft te maken met nieuw materiaal waar flessen van gemaakt worden sinds flessen (juni 2011) niet meer van PC gemaakt mogen worden. Het materiaal waar flessen nu van gemaakt worden is oa Tritan, de flessen zijn hierdoor BPA-vrij. Echter, in de praktijk blijkt dit materiaal kwetsbaarder te zijn dan pc. We hebben nu dus met zg kinderziektes te maken waarmee wij aan de slag zijn gegaan. Mocht je problemen hebben met de flessen dan doen wij er alles aan om dit probleem op te lossen. We zijn ons bewust dat wij te maken hebben met kostbare/kwetsbare consumentjes en vragen aan de consument om bij klachten hiervan melding te maken bij onze klantenservice ( [email protected]) zodat wij deze klacht kunnen registreren en er melding van kunnen maken bij onze producent. .
Wij hopen en vertrouwen erop dat de consument verder alleen maar goede ervaringen met difrax zal hebben. We horen het graag.
vr gr Nicolette de Vroedt.
-
Ik heb (toeval of niet ) vandaag weer twee kapotte flessen, ook scheurtjes op de plekken als op bovenstaande fotos, het gaat om een 170 ml fles en een 310 ml fles, ik wist niks van dit forum af, gaf ook mezelf de schuld. Moet zeggen dat de service van difrax uitstekend is (elke keer nieuwe fles en knuffeltje) maar dit is al wel de 4e fles, ik koop ze nu zelf echt niet meer. Wat slecht voor zon dure fles. Nu zie ik dirt forum en vraag me dan af waaromm difrax de flessen niet uit de handel haalt en gaat aanpassen? Ik heb eerder ook al 2 kapotte flessen gehad en mijn zoontje is pas een half jaar jong. Ga maar na!!
ik heb gelukkig altijd tommie tippie gebruikt en volgend jaar wordt die dus weer gekocht door mij
Beste Jannekebetsie,
Heel vervelend dat je hiermee te maken hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het is mogelijk dat je te maken hebt gehad met kwalitatief minder goede flessen.
Inmiddels hebben wij aangepaste flessen; graag wijs ik nogmaals op het bericht dat wij eerder plaatsten.
Je kunt een mail met een foto, je klacht en je adresgegevens naar [email protected] te sturen; we zullen je klacht dan in behandeling nemen. De fles(sen) die je naar aanleiding daarvan opgestuurd krijgt, zijn gegarandeerd aangepast.
We hopen dat je in de toekomst niets dan goede ervaringen zult hebben met onze producten.
Met vriendelijke groeten,
Difrax Klantenservice
Heel vervelend dat je hiermee te maken hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het is mogelijk dat je te maken hebt gehad met kwalitatief minder goede flessen.
Inmiddels hebben wij aangepaste flessen; graag wijs ik nogmaals op het bericht dat wij eerder plaatsten.
Je kunt een mail met een foto, je klacht en je adresgegevens naar [email protected] te sturen; we zullen je klacht dan in behandeling nemen. De fles(sen) die je naar aanleiding daarvan opgestuurd krijgt, zijn gegarandeerd aangepast.
We hopen dat je in de toekomst niets dan goede ervaringen zult hebben met onze producten.
Met vriendelijke groeten,
Difrax Klantenservice