LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Cindy1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:24

UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Cindy1978 »

ik zit al een tijd in de ziektewet, mijn laatste contact was in februari.
De arts heeft toen aangegeven dat ik nog 2 maanden kreeg om dingen op een rijtje te zetten en te regelen ivm dochter en daarna de ziektewet uit zou moeten. En ik zou teruggezet worden naar 70% heb een formulier daarvoor getekend.

Nu zijn we inmiddels 4 maanden verder. Ben nog niet opgeroepen en ik ben ook nog niet teruggezet naar 70%. dat geld wat ik teveel ontvang zal ik terug moeten betalen dat staat ook apart maar kan ik geen gezeur krijgen over dat ze mij niet oproepen. Het lijkt mij dat het probleem bij hun ligt. Maar ja wil toch even zeker weten dat dat zo is zeg maar....
Wie heeft hier ervaring mee
Laatst gewijzigd door Cindy1978 op 15 jun 2012 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Cindy1978 schreef:ik zit al een tijd in de ziektewet, mijn laatste contact was in februari.
De arts heeft toen aangegeven dat ik nog 2 maanden kreeg om dingen op een rijtje te zetten en te regelen ivm dochter en daarna de ziektewet uit zou moeten. En ik zou teruggezet worden naar 70% heb een formulier daarvoor getekend.

Nu zijn we inmiddels 4 maanden verder. Ben nog niet opgeroepen en ik ben ook nog niet teruggezet naar 70%. dat geld wat ik teveel ontvang zal ik terug moeten betalen dat staat ook apart maar kan ik geen gezeur krijgen over dat ze mij niet oproepen. Het lijkt mij dat het probleem bij hun ligt. Maar ja wil toch even zeker weten dat dat zo is zeg maar....
Wie heeft hier ervaring mee
Geen ervaring (gelukkig) mee maar in mijn ogen ligt het aan het UWV zelf en zal je nog best een oproep gaan krijgen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Natuurlijk raar vanuit het uwv, maar is het niet verstandig om dit zelf eventjes aan te kaarten? Scheelt natuurlijk een hoop gedoe, uiteindelijk.

Cindy1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:24

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Cindy1978 »

Fleurtjuh666 schreef:Natuurlijk raar vanuit het uwv, maar is het niet verstandig om dit zelf eventjes aan te kaarten? Scheelt natuurlijk een hoop gedoe, uiteindelijk.
ja snap je reactie maar als ik geen problemen krijg wil ik natuurlijk geen slapende honden wakker maken aangezien ik nog niet toe ben aan werken (geen passende baan te vinden gek he in deze tijd!!!)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

u heeft dus als ik het goed begrijp een akkoord getekend dat u geen recht meer op zw heeft na die 2 mnd?
dan zou ik toch maar actie ondernemen als ik u was.
misschien is het betaal systeem nog niet stop gezet en krijgt u dus geld waar u geen recht op heeft en in dat geval ,kan u dus straks problemen gaan krijgen.
het is nl zo dat het teveel betaalde geld door uwv moet bruto meestal terug betaald worden...

andere topics hebben we hier genoeg over gezien...
dus als bv 10 euro eigenlijk teveel heeft gehad dan moet u er 13 terug betalen,ik zeg maar wat,kan aardig oplopen,
zou de zoekfunctie boven in even proberen komt genoeg naar voren denk ik...

dus wat is wijsheid...

maar als u het geld toch opzij zet?en geen probleem is,waarom denk niet melden,
u gebruikt het geld toch niet?dus maakt het dan toch ook niet uit als het stopgezet wordt??

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Bloempie »

Houdt er rekening mee dat u teveel ontvangen bedragen bruto zult moeten terugbetalen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:dus wat is wijsheid...
Slapende honden worden vanzelf een keer wakker. En dit kunnen ze nog een poosje terugvorderen.

Het 'gat' tussen bruto en netto wordt langzaam steeds groter, het lijkt me namelijk erg lastig om meer aan de kant te zetten wat men netto krijgt.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Linoge »

Bloempie schreef:Houdt er rekening mee dat u teveel ontvangen bedragen bruto zult moeten terugbetalen.
Dat gaat niet op als je dit kalenderjaar het bedrag volledig terugbetaald. Dan is het gewoon netto.

Cindy1978, je hebt er voor getekend en dat houdt dus wel in dat de verantwoordelijkheid van twee kanten komt. Je kop in het zand steken is zinloos.

Waarom wordt je teruggezet naar 70%?

Cindy1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:24

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Cindy1978 »

Dank voor de reacties

ik weet genoeg ga even overleggen met iemand hoe het ervoor staat met het bezwaar. Anders ga ik ze toch zelf maar even bellen binnenkort.
Terugbetalen is geen probleem maar heb degelijk nog wel geld nodig en ik ben niet alleen werkloos maar wel degelijk herstellende van een langdurige ziekte.

Cindy1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:24

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Cindy1978 »

Linoge schreef:
Bloempie schreef:H

Waarom wordt je teruggezet naar 70%?
Omdat hun vinden dat ik weer aan het werk kan maar heb daar wel bezwaar tegen aangetekend... Maar wilde geen risico nemen dat ik heel veel terug moet betalen vandaar dat ik wel getekend heb toen op advies van mijn arts.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik het toch even goed navragen. Bij mijn weten is het zo dat, zolang de bezwaarprocedure loopt, de ziektewetuitkering ook doorloopt, en niet teruggedraaid wordt. Maar nogmaals, ik zou het eerst goed navragen bij de UWV zelf, de wetgeving veranderd zo vaak dat er geen pijl meer op te trekken is.

Ondertussen kun je (als je dat nog niet doet) in ieder geval wel vast je licht opsteken wat voor werk je zou willen en kunnen doen, want die plicht heb je in ieder geval, als je weet dat je eerdaags in de WW gaat komen.

Cindy1978
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:24

Re: UWV roept mij niet op in de ZW kan ik problemen krijgen

Ongelezen bericht door Cindy1978 »

inmiddels probleem opgelost oproep gehad. En ze hebben toegegeven dat ze fout zaten. Heb ik zwart op wit op papier gekregen. Nu rustig verder herstellen en hopelijk over een paar maandjes op zoek naar een leuke job!(in deze huidige tijd zal dat niet meevallen!!!)

Gesloten