ik heb een vraag, en vroeg me af of iemand dit wist,
Mijn zoon is voor een studie reisje naar Salzburg gegaan. Op de terugweg heeft hij 12 uur vertraging opgelopen.
Zijn vlucht werd gecancelled (mankementen aan het vliegtuig). Vervolgens kreeg hij natuurlijk wel zo'n folder waarin staat wat je moet doen bij vertraging. De vliegmaatschappij heeft hem wel een voucher voor een hotel gegeven (want hij moest de nacht blijven) en ook vouchers voor een taxi naar en van het hotel, en een voucher voor 12 euro om op de luchthaven iets te eten.
Op zich heel netjes dus (naar mijn mening) De dag erna kon hij met een tussenstop terugvliegen (hij had oorspronkelijk een directe vlucht)
Volgens de folder die hij kreeg kan hij een claim indienen bij vertraging en geld terug krijgen. Hij zegt zelf dat dat geen zin heeft en dat je dat geld toch nooit krijgt. Ik vraag me nu af of dat wel zo is.
Mijn vraag is dus: heeft hij gelijk en ben ik gewoon naief, of moet ik hem eens goed de oren gaan wassen en zeggen dat hij niet zo lui moet zijn en dat geld gaat claimen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
isabel