| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fraude met "Affiliate" programma? Ongewenste pakketten!
Fraude met "Affiliate" programma? Ongewenste pakketten!
Geachte lezer,
Sinds enkele dagen worden wij lastig gevallen met pakketjes en aanmeldingen. Deze zijn voorzien van een compleet andere onbekende naam maar wel met ons adres.
Zo heb ik ineens ongewenst visitekaartjes van Vistaprint met wederom een andere naam op ons adres, een inktpatroon van Inkclub, een (bijna!) lidmaatschap van Scarlet en zojuist vandaag is "Jearly" VIP member geworden bij ECI, echter wel op ons adres.
Elk pakketje heeft een naam met af en toe een letter anders, over het algemeen: Jearly V***, ik zal niet de hele naam posten. Op internet ook helemaal NIETS kunnen vinden met deze naam.
Nu heb ik contact gehad met elk bedrijf waar we wat van hebben ontvangen om dit uit te zoeken. Inkclub heeft me hierin goed te woord kunnen staan, de mevrouw liet me zelfs weten dat ik de 3e al was die een "spookpakket" had ontvangen van hun, en ook tevens kon ze me vertellen dat de 2 voor me die haar belden ook pakketten van Vistaprint hebben ontvangen. Het email adres klopte ook met het email adres van de 2 andere gedupeerden, dat kon ze in haar systeem zien.
Met andere woorden, de mevrouw vertelde me dat dit een vorm is van "affiliate fraude". Nooit van gehoord. In ieder geval zou ik GRAAG een tip krijgen van iemand die weet wat hier aan gedaan kan worden, dat kon deze mevrouw me niet vertellen. Ik bel me onderhand suf met dure telefoonnummers van de bedrijven waar de pakketten vandaan komen en ben bang dat dit nog niet alles is.
Sinds enkele dagen worden wij lastig gevallen met pakketjes en aanmeldingen. Deze zijn voorzien van een compleet andere onbekende naam maar wel met ons adres.
Zo heb ik ineens ongewenst visitekaartjes van Vistaprint met wederom een andere naam op ons adres, een inktpatroon van Inkclub, een (bijna!) lidmaatschap van Scarlet en zojuist vandaag is "Jearly" VIP member geworden bij ECI, echter wel op ons adres.
Elk pakketje heeft een naam met af en toe een letter anders, over het algemeen: Jearly V***, ik zal niet de hele naam posten. Op internet ook helemaal NIETS kunnen vinden met deze naam.
Nu heb ik contact gehad met elk bedrijf waar we wat van hebben ontvangen om dit uit te zoeken. Inkclub heeft me hierin goed te woord kunnen staan, de mevrouw liet me zelfs weten dat ik de 3e al was die een "spookpakket" had ontvangen van hun, en ook tevens kon ze me vertellen dat de 2 voor me die haar belden ook pakketten van Vistaprint hebben ontvangen. Het email adres klopte ook met het email adres van de 2 andere gedupeerden, dat kon ze in haar systeem zien.
Met andere woorden, de mevrouw vertelde me dat dit een vorm is van "affiliate fraude". Nooit van gehoord. In ieder geval zou ik GRAAG een tip krijgen van iemand die weet wat hier aan gedaan kan worden, dat kon deze mevrouw me niet vertellen. Ik bel me onderhand suf met dure telefoonnummers van de bedrijven waar de pakketten vandaan komen en ben bang dat dit nog niet alles is.
Re: Fraude met "Affiliate" programma? Ongewenste pakketten!
Affiliate wil zeggen dat je via internet een pakket via een website moet afnemen, of een dienst, waardoor de desbetreffende website een provisie krijgt over de afgesloten overeenkomst. Het zal dus bij inkclub wel bekend moeten zijn wie er beter aan geworden is door het verkopen van de order.
Hmm ok, ze zullen die gegevens denk ik niet aan mij verstrekken ALS ze die al hebben, kreeg die indruk niet....
Is dit iets waar ik mee naar de politie moet of kan stappen?
Is dit iets waar ik mee naar de politie moet of kan stappen?
-
Bob Schurkjens
In elk geval hoef je zendingen die je niet hebt besteld niet terug te sturen. Het is het risico van het bedrijf om onbetaalde zendingen te versturen.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... toezending
Over Vistaprint zijn zeer veel klachten, ook op dit forum.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... toezending
Over Vistaprint zijn zeer veel klachten, ook op dit forum.
bron: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijkenAgressieve verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
U ongevraagd producten sturen en vragen of u deze producten wilt betalen, terugsturen of bewaren.
Da's in iedergeval een goede tip, alleen denk ik in deze situatie niet helemaal toepasselijk, immers zijn de artikelen die bij mij aan de deur komen wel degelijk "besteld" alleen niet door mij.....
-
Bob Schurkjens
Of die pakketten daadwerkelijk door een derde zijn besteld kun je niet weten. En de verzender kan het niet bewijzen.
Info over Vistaprint: https://www.klacht.nl/vistaprint/
Info over Vistaprint: https://www.klacht.nl/vistaprint/
Inmiddels ben ik bij het politiebureau geweest met het IP adres en de andere gegevens die ik heb van de persoon die dit doet. Deze gaan het in behandeling nemen.
Echter gezien er meerdere gedupeerden zijn ben ik benieuwd of die hier ook komen.
Echter gezien er meerdere gedupeerden zijn ben ik benieuwd of die hier ook komen.
-
ECI Webcare
- Contacteer:
Beste,
Vervelend dat je post ontvangt van onder andere ECI op een andere naam.
Ik wil graag het lidmaatschap voor je afsluiten, mocht dit niet al gedaan zijn.
Indien ik deze voor je kan afsluiten, stuur dan een mailtje met je adresgegevens naar [email protected], dan maak ik het in orde.
Vermeld hierbij dat het gaat om een lidmaatschap op een andere naam en dat deze beëindigd dient te worden.
Met vriendelijke groet,
Corelien Scherff
ECI Webcare
Vervelend dat je post ontvangt van onder andere ECI op een andere naam.
Ik wil graag het lidmaatschap voor je afsluiten, mocht dit niet al gedaan zijn.
Indien ik deze voor je kan afsluiten, stuur dan een mailtje met je adresgegevens naar [email protected], dan maak ik het in orde.
Vermeld hierbij dat het gaat om een lidmaatschap op een andere naam en dat deze beëindigd dient te worden.
Met vriendelijke groet,
Corelien Scherff
ECI Webcare
Corelien, als het allemaal goed is doorgekomen is gisteravond alles beëindigd, er bleken in totaal zelfs 3 lidmaatschappen te zijn op mijn adres allemaal via de zelfde fraudeur vertelde uw collega nog.