LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen met betalen!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
rob69
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 22:58

Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door rob69 »

NIET BETALEN ALLEMAAL!! NET ZOALS IK

kom op mensen jullie zijn allemaal belazerd!ik ook!

ik heb geen stuiver meer betaald na (mijn domme fout)om tien duizend gulden aan hun te 'geven'

kom op! als iedereen niet betaald dan zit er schot in deze k...zaak

rob

Leantes
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:12

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Leantes »

Rob,

In principe heb je helmaal gelijk en zouden alle gedupeerden , maar dan ook allemaal nu moeten stoppen met betalen, en daar wringt hem de schoen, ze klagen allemaal steen en been maar daadwerkelijk iets ondernemen zit er niet in.

Ikzelf ben ook gestopt met de maandelijkse nutteloze betalingen, dus ik verwacht nog wel een tegenactie van hen, maar zolang betaal ik niks !!!

Antoine

rob69
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 22:58

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door rob69 »

echt weer nederlanders hoor! d.r ligt een rekening op de mat...
betalen!!!!

HET IS NIET DE HUUR VAN JE HUIS!!NEE HET IS EEN OPLICHTERSZOOI WAAR JE AAN MOET BETALEN!!!!!!!!

kom op zeg jullie staan in jullie recht wat dit betreft!!!!

rob

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Als je niet betaald sta je daarmee niet in je recht, je pleegt contract-breuk. Als je dit doet bij je huur of bij je gas en licht, dan merk je de consequenties vanzelf. Echter omdat Dexia geen onderpand heeft, of geen levering kan staken, hebben ze buiten de rechter om weinig middelen om mensen tot betaling te krijgen. Maar als je zegt dat je in je recht staat om niet te betalen vind ik dat de huur en de diensten ook maar gratis moeten worden.

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 04:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Bernts,

Natuurlijk begrijp ik dat alle getrouwde mensen graag struisvogel-politiek bedrijven. Maar.. Juridisch gezien kun je alle s buiten rechte vernietigen. Je hangt er ook nog even een etiket aan zoals: ontbrekende handtekening, en anders zeg je maar dwaling. En hup: je stuurt een brief, en je hebt buiten rechte vernietigd. Edoch sl ik zo mijn huur-contract vernietig slaap ik na een tijdje wel in een doos.

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Mary »

Gisteren bij Tros Radar zei de rechter dat het aan te raden is om te blijven betalen, zolang je contract loopt. Ik ben zelf bezig om een nieuw huis te gaan kopen en blijf doorgaan met betalen, want ik wil niet het risico lopen dat ik straks geen hypotheek kan afsluiten.
Ik wil graag stoppen met betalen, maar ben nu wel verplicht om door te gaan. Degene die gestopt zijn met betalen, hebben die geen last van incassobureau's deurwaarders etc. die je hele huis leeg halen. Ik krijg steeds hartkloppingen als ik alleen de naam Dexia al hoor, maar ze hebben je gewoon in hun macht die grote bazen.
Brrrrr. ik hoop dan ook dat er snel een einde aan komt.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door issy »

ik ben het met dubio eens ben weer gaan betalen naar gestopt te zijn het is aan de mens zelf om te stoppen of niet maar verstandig is het niet laat je niet gek maken door deze lawaai schoppers,hoop ook dat er snel een eind aankomt,tja maar met de vvd in het kabinet heb ik er eerlijk gezegd geen vertouwen in.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door trudy »

Dacht niet dat ik een lawaaischopper ben, maar ik pieker er niet over om mijn zgn. restschuld te betalen. Ga de strijd aan tot het eind. Pas als de rechter mij zegt te betalen (wat ik zeer betwijfel), zal ik geen andere keus meer hebben.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door trudy »

Voor Mary,

Heb wel mijn maandelijkse betalingen tot het eind betaald (ben geen eegaleaser), dus had niet het contract vernietigd, maar een restschuld is een ander verhaal.

Jij zegt dat je contract nog loopt en je nog betaalt. Zover dus geen probleem met het krijgen van een hypotheek, alhoewel je natuurlijk al wel bij de BKR genoteerd staat voor de hele leasesom, maar niet als wanbetaler (dus geen a-codering).

Ik heb trouwens nooit geweten dat ik bij het afsluiten van een WVD voor een gigantisch bedrag bij de BKR geregistreerd ging worden. Is mij nooit door de verkoper van Legio-Lease verteld. Zal ook wel niet de bedoeling zijn geweest, anders ga je vragen stellen waar ze liever geen antwoord op geven.

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Gerard »

Is geheel afhankelijk van je contract en je persoonlijke omstandigheden, maar dat weet iedereen wel voor zichzelf hoop ik.

nederlander_1
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 apr 2004 16:43

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door nederlander_1 »

Dubio zei:
Als je niet betaald sta je daarmee niet in je recht, je pleegt contract-breuk.



Mis Dubio, men pleegt geen contractbreuk voor iets wat onder valse voorwendselen totstand gekomen is.

Dus dergelijke uitspraken bij je houden, vogel!


trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door trudy »

en ook voor Mary,

Ze kunnen niet zomaar je huis leeghalen Mary. Ze geven het eerst uit handen aan een incassobureau, die intimideert en dreigt, maar als je dan nog niet betaalt gaat het weer terug naar Dexia en door hen zal je dan "ooit" (er zijn honderden of meer wachtenden voor je) eens gedagvaard gaan worden. Als je dán verliest - en dat is nog maar zeer de vraag - kan je altijd nog betalen.

michel.deblok
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2004 00:08

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door michel.deblok »

Ik begrijp best dat de emoties hoog oplopen n.a.v. alles wat gebeurd is m.b.t. Dexia en aandelen-lease. Maar ieder weldenkend mens begrijpt toch wel, dat je niet zomaar een contract nietig kunt verklaren waar jij zelf een handtekening onder hebt gezet?!

Ik vind dat men een beetje TE gemakkelijk zijn recht proberen te halen. Ja, ik ben ook gedupeerde en vind dat Dexia (beter nog, LaBouchere) behoorlijk fout zat door zo'n produkt op die manier uit te brengen. Maar je moet niet vergeten dat je zelf akkoord bent gegaan en het moeilijk aan te tonen is dat je misleid bent en niet uit pure hebzucht hebt gehandeld.

Ik adviseer dan ook gewoon aan je verplichtingen te voldoen (indien mogelijk) om extra problemen te voorkomen en te hopen op een uitspraak dat het produkt gewoon nooit had mogen worden verkocht onder deze voorwaarden. Hopen op een collectieve oplossing voor een probleem wat niemand (ook Dexia/LaBouchere niet!) heeft gewild.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Bekkum »

Eindelijk eens een zinnige opmerking Michel DEBLOK. Iedereen kan wel makkelijk roepen niet meer betalen maar wie kan je garanderen dat je zal winnen.
De ene advocaat zegt het zo en de andere weer anders.
En een vernietigingsbrief sturen? Zijn er al mensen geweest waarbij het contract vernietigd is?
Dat zou ik wel eens willen horen.
m.vr.gr.Jan

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Kees »

Alles heeft zijn voor en tegens. Zelf liepen er voor mij vorig jaar april 2 van die misleidende contracten af. Ik heb er voor gekozen om niet te betalen omdat ik vind dat ik misleid ben. Dit is een keus van mijzelf en ook het risico voor mijzelf. Ik neem het dexia zeer kwalijk dat ze niet eens de moeite nemen om hiervoor een billijke oplossing te zoeken maar 100% opeisen. Ze zeggen dat wij niet misleidt zijn maar zeggen inmiddels wel tegen aegon dat bij de overname een kat in de zak is gekocht. Dit vind ik krom. Persoonlijk denk ik dat hiervoor gewoon een schikking moet komen maar zolang dexia hier niet over pikert is het een kwestie van afwachten. Natuurlijk hebben we zelf een handtekening gezet onder die misleidende contracten, maar als ik om mij heen mensen zie die ook getekend hebben terwijl ze een gedegen opleiding hebben gehad, dan mag ik toch wel stellen dat er op z'n zachtst gezegd wel van misleiding sprake is. Als iemand besluit wel te betalen dan moet hij of zij dat zeker doen, maar ik ben het wel met Trudy eens dat wat mij betreft de rechter maar moet zeggen of ik moet dokken. Het is dan wel wat meer geworden maar het geld staat op dit moment tegen een behoorlijke rente apart. Wat je weggeeft ben je kwijt, en ik denk dat dexia of artesia, of hoe deze kl**ebank zich in de toekomst ooit gaat noemen, in Nederland geen poot meer aan de grond krijgt. Vraag maar eens aan en willekeurige collega of familielid wat de naam dexia hem of haar zegt. 75% weet het schandaal te noemen!

Kees

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Kan allemaal wel zijn, maar ik las in het getuigenverhoor van Juniorlease dat dit soort contracten onder normale werking van de beursgebaseerd op eenlange periode alleen maar hadden kunnen leiden gemiddeld tot een negatieve opbrangst, ter wijl ze anders voorspiegelden.

Vind jij een handteking onder zon contract nog rechtsgeldig... ik niet.

Jou is toch ook geen recht gedaan als je een nieuwe auto koopt, waarvan je op zijn minst behoort te verwachten dat ie moet rijden, en er blijkt geen motor in te zitten?

Dexia stelt het echter anders, maar de argumten vna de stichting zijn sterk op dit punt.

Nooit is dit nog voorgelgd aan de rechter, iedereen loopt maar te zeuren dat ze zijn misleid etc. maar dat is niet de hoofdzaak, slechts bijzaak. Ja, in je gevoelsleven, daar is het hoodzaak, bij mij ook.

Groetun

Joost

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Gepost onder de verkeerde topic... das pas dom :?

jebe
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 okt 2003 09:34

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door jebe »

het is een principe zaak voor mij,ik voel mezelf opgelicht!!!en aan oplichters weiger ik te betalen.al 6mnd niet meer,en nog geen seconde spijt gehad!!

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door RuudVC »

Mijn partner heeft contracten niet mee ondertekend , overeenkomst daarna laten nietig verklaren door advocaat en alle betalingen aan Dx stopgezet.
Bestaat er al een poll over stopzetten betalen?
vr. groet, ruudvc

Gesloten