LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy
Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy
Het belangrijkste voor mij is dat ik er mee geholpen ben.
En dat een ander negatief is over het feit dat ik er positief over ben, of dat dit niet toevallig in het straatje van "de geijkte denkwijze van wetenschappers of van mensen die denken dat ze het zijn, past, zal mij een worst wezen.
Hier mogen we meningen schrijven over een dienst of product.
Ik ben er positief over en dat blijf ik, met of zonder wetenschappelijk gedoe.
Wellicht zijn er hier mensen die nog niet lang genoeg de medische molen hebben meegemaakt. Eenmaal "uitgedokterd" zoekt men naar alternatieven.
Dit kwam op mijn pad en ik ben veel beter.
Men zou blij moeten zijn als men dat leest en bovendien spaart het mij en de overheid een hele boel medische kosten.
En of het nu een sieraad is of een schoen of een stuk hout,
dat doet er niet toe, dat het nu toevallig een energetix sieraad is, waar ook nog toevallig magneetjes inzitten, daar kan ik ook niets aan doen.
Negatief zijn over iets is altijd makkelijk. Maar wat mij verbaasd is dat mensen een mening hebben ook al zijn ze er nog nooit mee in aanraking geweest.
Ik sluit deze discussie en hoop dat velen met mij positief reageren, letterlijk en figuurlijk dan, op Energetix.
En dat een ander negatief is over het feit dat ik er positief over ben, of dat dit niet toevallig in het straatje van "de geijkte denkwijze van wetenschappers of van mensen die denken dat ze het zijn, past, zal mij een worst wezen.
Hier mogen we meningen schrijven over een dienst of product.
Ik ben er positief over en dat blijf ik, met of zonder wetenschappelijk gedoe.
Wellicht zijn er hier mensen die nog niet lang genoeg de medische molen hebben meegemaakt. Eenmaal "uitgedokterd" zoekt men naar alternatieven.
Dit kwam op mijn pad en ik ben veel beter.
Men zou blij moeten zijn als men dat leest en bovendien spaart het mij en de overheid een hele boel medische kosten.
En of het nu een sieraad is of een schoen of een stuk hout,
dat doet er niet toe, dat het nu toevallig een energetix sieraad is, waar ook nog toevallig magneetjes inzitten, daar kan ik ook niets aan doen.
Negatief zijn over iets is altijd makkelijk. Maar wat mij verbaasd is dat mensen een mening hebben ook al zijn ze er nog nooit mee in aanraking geweest.
Ik sluit deze discussie en hoop dat velen met mij positief reageren, letterlijk en figuurlijk dan, op Energetix.
Kijk, dat klinkt al heel anders!
dat jij er baat bij hebt: gefeliciteerd! Maar ga anderen niet opdringerig melden dat het dus voor iedereen werkt en dat er -tig onderzoeken zijn die jouw oordeel bevestigen. Dat bewijs kun je namelijk niet leveren.
Verder ben jij ook niet degene die bepaalt of een discussie gesloten wordt....
*neemt nog een bordje gras en zet alu-hoedje op*
dat jij er baat bij hebt: gefeliciteerd! Maar ga anderen niet opdringerig melden dat het dus voor iedereen werkt en dat er -tig onderzoeken zijn die jouw oordeel bevestigen. Dat bewijs kun je namelijk niet leveren.
Verder ben jij ook niet degene die bepaalt of een discussie gesloten wordt....
*neemt nog een bordje gras en zet alu-hoedje op*
Plaat, kop.
En die lachen zich helemaal krom, die hebben constant dollartekens in hun ogen. Die kunnen vragen wat ze willen er zijn genoeg "onschuldige" slachtoffers die betalen wat er gevraagd wordt.Eenmaal "uitgedokterd" zoekt men naar alternatieven.
Daarnaast "een kinderhand is gauw gevuld"
-
En dat alles op basis van de hersenspinsels van Franz Anton Mesmer uit 1700-zoveel:puma73 schreef:En die lachen zich helemaal krom, die hebben constant dollartekens in hun ogen. Die kunnen vragen wat ze willen er zijn genoeg "onschuldige" slachtoffers die betalen wat er gevraagd wordt.Eenmaal "uitgedokterd" zoekt men naar alternatieven.
Daarnaast "een kinderhand is gauw gevuld"
http://www.kwakzalverij.nl/958/Encyclop ... _1734_1815_
In het jaar 2012 zou niemand meer verzinsels en middeleeuwse of zelfs stenentijdperkse magie moeten willen omhelzen! Men zou vooruit moeten willen. Dank zij mensen zoals Tendel viert de magie hoogtij. Het enge is dat o.a. Tendel daar zelf geen idee van heeft...Het onderzoek van de commissie geldt nog steeds als een schoolvoorbeeld van heldere, kritische analyse. Uit een aantal uiterst simpele proeven bleek dat het succes van de therapie volledig afhankelijk was van de verwachtingen van de cliënten. Indien ze zonder dat ze het wisten 'gemagnetiseerd' werden, bleven ze zich normaal gedragen, en omgekeerd: eenmaal verteld dat ze 'gemagnetiseerd' werden, begonnen ze spontaan de bijbehorende symptomen te vertonen. De conclusie van de commissie was dat het hele verschijnsel berustte op inbeelding.
Ik had een tijd lang last van een zere rechterhand en geldgebrek. Ben toen een betaalpasje gaan dragen in de linkerborstzak en na enkele weken kon ik weer opgelucht ademhalen. Geldgebrek heb ik echter wel nog steeds dus dáár helpt het niet tegen.
PS: het schijnt die magneetstrip op het pasje te zijn die zoveel goed doet! Van de effecten van de chip heb ik niet veel goeds gehoord - niet magnetisch hè, en dan die straling!
PS: het schijnt die magneetstrip op het pasje te zijn die zoveel goed doet! Van de effecten van de chip heb ik niet veel goeds gehoord - niet magnetisch hè, en dan die straling!
En nu nog liegen ook. Als jij er positief over wil zijn, vooral doen. Daar zal niemand over vallen en is niemand over gevallen. Maar als jij uitspraken wil gaan doen dat het werkt, dan dien je bewijs te leveren. En daarin heb je schromelijk gefaald.Tendel schreef:En dat een ander negatief is over het feit dat ik er positief over ben,
Nogmaals, dan moet je een mening geven en die niet presenteren als feit.Tendel schreef:Hier mogen we meningen schrijven over een dienst of product.
En er zijn ook mensen die uitgedokterd zijn en nog steeds geen heil zien in EnergenstixTendel schreef:Wellicht zijn er hier mensen die nog niet lang genoeg de medische molen hebben meegemaakt. Eenmaal "uitgedokterd" zoekt men naar alternatieven.
Kijk, daarvoor heb je nu wetenschappelijk onderzoek. Dan kunnen we bewijzen dat iets werkt. Alleen, over Energetix is geen wetenschappelijk onderzoek wat de werking aantoont. Dus is die ervaring niet nodig, want we kunnen nu al zeggen dat het niet werkt.Tendel schreef:Negatief zijn over iets is altijd makkelijk. Maar wat mij verbaasd is dat mensen een mening hebben ook al zijn ze er nog nooit mee in aanraking geweest.
Waarom al die testimonials? Daarmee toon je nog steeds geen werking aan.
De originele topic om hier te reageren is nog steeds:
Ervaring met Energetix magnet Therapy.
Velen zitten hier dus duidelijk verkeerd.
Heeft niks te maken met gemagnetiseerd worden, middeleeuwen, of magie.
Weet men niets af van Energetix? Dan zit je verkeerd.
Tuurlijk wel, dat lijkt me overduidelijk. Het is een soort van geklets in de ruimte (waar géén magnetisme zou zijn uiteraard), een middeltje als paardenpoep tegen de Pest of het laten verdwijnen van een door midden gezaagde vrouw. Krek hetzelfde.Tendel schreef: Heeft niks te maken met gemagnetiseerd worden, middeleeuwen, of magie.
Ik zou zeggen lees je eigen bijdragen terug, die hebben ook weinig met het onderwerp te maken.
En door deze opmerking geef jee gelijk aan niks te begrijpen van de elementaire werking waarop dit zogenaamd genezend stukje metaal gebaseerd zou zijn.
Hard roepen, veel schreeuwen en geen wol.
En door deze opmerking geef jee gelijk aan niks te begrijpen van de elementaire werking waarop dit zogenaamd genezend stukje metaal gebaseerd zou zijn.
Hard roepen, veel schreeuwen en geen wol.
Fijn dat jij gebrainwasht bent en dat je van je klachten af bentTendel schreef:De originele topic om hier te reageren is nog steeds:
(door jezelf te genezen).
Maar hou die onzin voor jezelf aub.
Dat is wederzijds.
Oooh, wil je die kant op gaan? Waarom begon je dan over astronauten die last hebben van het gebrek aan zwaartekracht? Door jou foutief gezien als magnetisme?Tendel schreef:De originele topic om hier te reageren is nog steeds:
Maar misschien was het je nog niet volledig duidelijk, maar de titel is al fout. Energetix is namelijk geen therapie of behandelmethode of geneeswijze. Energetix is een sieraad (een erg breed woord, maar redelijk toepasbaar op energetix), met een magneetje erin. Niets anders dan de Biostabil indertijd.
We dienen dus de topic titel te veranderen, te veranderen in hetzij "Ervaring met magneettherapie", in welk geval het niets te maken heeft met Eergetix, of te veranderen in "wie heeft ervaring met Energetix" in welk geval zowel persoonlijke ervaring als het wijzen op de gelijkenis met de Biostabil als wijzen op het totale gebrek aan onderzoek die de werking van Energetix bevestigt ook onder de noemer valt.
Ik begrijp dat jij liever wil dat dit over Energetix gaat. Dus dan kan het woord therapie weg. En snap ik niet waarom jij over astronauten en zwaartekracht begon. Waarbij ik nogmaals wil vermelden dat jij zwaartekracht met magnetisme verwarde.
Doch, jij stelde dat dieren baat hebben bij de Energetix sieraden. Waar is het onderzoek dat dit aantoont?
Wat is wederzijds dat je die onzin voor jezelfTendel schreef:Dat is wederzijds.
moet houden, dat jij je laat brainwashen door zoiets
dat zegt toch al genoeg.
-
Hoezo heeft het daar niets mee te maken? Omdat dat in jouw straatje beter te pas komt of wat?Tendel schreef:De originele topic om hier te reageren is nog steeds:
http://www.skepsis.nl/magneettherapie.html
Met magneettherapie bedoelen we alles wat gebruik maakt van permanente magneten. Mesmer begon hier al mee (wellicht afgekeken van de jezuïet Hell), en hoewel hij snel ontdekte dat het zonder magneten net zo goed ging, worden door anderen nog steeds geneeskrachtige magneten aangeboden. Wereldwijd ging er in 1999 voor ongeveer vijf miljard dollar om in magneetpleisters, -gordels, -hangers, -matrassen, -kussens, en magnetische armbanden, inlegzolen, enzovoorts. (1) Er is wel onderzoek naar de effectiviteit van magneten gedaan, en bij sommige kleine onderzoeken, met tien of minder patiënten, wordt wel eens een effect gevonden dat statistisch weinig indrukwekkend is.
Volgens veel reclame bevorderen magneten de bloedsomloop, bijvoorbeeld omdat er ijzer in rode bloedlichaampjes zit. Die verklaring is onzin. Bloed trekt zich niets aan van magneten. Het hele menselijke lichaam bevat maar ongeveer drie gram ijzer en niet eens in magnetiseerbare vorm. Een schijf bloedworst blijft echt niet aan een magneet hangen. Zelfs al zou bloed dat wel doen, dan nog zou een magneet de stroomsnelheid van het bloed niet kunnen vergroten, integendeel. Wetenschappers hebben zich zelfs moeite gegeven om experimenteel te laten zien dat het bloed niet sneller gaat stromen bij een magneet. Als magneten werkelijk de bloedsomloop zouden bevorderen, zou een magneet vlak bij de huid een rode plek moeten geven en men kan makkelijk vaststellen dat zoiets niet gebeurt. (2)
Vaak wordt vermeld dat dieren ook baat hebben bij magneten, en meer in het bijzonder dat er in de paardensport grote successen mee geboekt worden. Paarden kunnen de reclame voor magneetverbanden niet lezen, dus van een placebo-effect kan geen sprake zijn. Maar paarden zijn net als mensen gevoelig voor aandacht, en jockeys zijn vaak nogal lichtgelovig.
-
Ik heb eens aandachtig op die site van Energetix gekeken en ja hoor: een hoop oude wijn in nieuwe zakken. Er is niets te vinden over welke wetenschappelijke onderbouwing dan ook en de verkoop gaat o.a. via een soort Tupperware parties:Tendel schreef:De originele topic om hier te reageren is nog steeds:
Daarnaast voorzien onze sieraden vele mensen van hun levensonderhoud. Het is op thuisparties en evenementen altijd weer leuk, de klanten met magneet sieraden van ENERGETIX *** enthousiast te maken. Onze onafhankelijke distributeurs geven sieraden adviezen als extra inkomen of als hoofd inkomen met fantastische carrière mogelijkheden.
Voor zo'n slordige 35 euro per maand kun je bovendien de Energetix Power Drink kopen om er thuis een soort homeopatisch middel van te maken: 'Een maatbekertje (15ml) veranderd uw dagelijkse 1,5 liter water in een verfrissend genoegen'.Maak het mee! Nodig vrienden en bekenden uit en beleef de geweldige sfeer van een sieraden presentatie. Aan u de keus waar: bij u thuis, bij de vereniging, in de club of in een bedrijf. In elk geval belonen wij uw inzet met een aantrekkelijk gastvrouw/heer cadeau.
Op weer een andere pagina:
'Naast de sieraden bieden wij u ook andere accessoires die uw dagelijkse leven met de kracht van magneten verrijken'
De meest hilarische vind ik: 'De MagnetPanty, speciaal voor de vrouw, biedt natuurlijke energie en aantrekkingskracht.'
Een setje met een/1 witte en een/1 zwarte onderbroek voor 49 euro.
Als je dat zelfgebrouwen powerdrankje bovendien nog roert met een roerstokkie voor 30 euro per stuk kun je op zijn minst weer over het salontafeltje springen, ook als je dat van tevoren nooit kon:
'Invigorating. The unique magnetic water stick enables you to create a magnetic force field directly in your drinking water. The water stick comes in different designs and makes the 1.5 litres we need to drink each day more enjoyable.'
Gebruik je ook nog een magnetische onderzetter -Aantal magneten: 4
Magneet kracht: 0,18 Tesla- onder je glas voor maar 44.99 p.st., zijn er vast al hélemaal ongekende mogelijkheden in zicht.
Tjonge jonge toch!
Kan het plaatsen van magneten op je huid je genezen van pijn, ongemak en verstuikingen? Zogenaamde ‘magnetische therapie “wordt vaak beschouwd als een fabel/hoax onder het mom van’ alternatieve geneeskunde ‘. Maar nu heeft een studie door onderzoekers van biomedische engineering aan de Universiteit van Virginia geconstateerd dat magneten echt ondersteuning bieden aan de biologische aspecten van genezing . Het wetenschappelijk bewijs voor deze toch wel controversiële therapie kan leiden tot een bredere acceptatie van magneet therapie bij sporters, ouderen en anderen.
Magnetische armband gebruikt voor Magneet therapie
Thomas Skalak, hoogleraar en voorzitter van biomedische techniek bij UV, bestudeert de effectiviteit van magnetische therapie reeds meerdere jaren. Skalak is een expert in de microcirculatie onderzoek – de studie van de bloedstroom door kleine bloed vaten . Met deze achtergrond, begon hij te onderzoeken of magneten de bloed stroom verbeteren – een van de belangrijkste claims van bedrijven die magneten te verkopen.
Tot nu toe hebben veel critici van magnetische therapie aangenomen dat het magnetisch veld opgewekt door de medische magneten alleen maar kon een paar millimeter door dringt in de huid – niet genoeg om de bloedvaten beïnvloeden.
Dubbel gecontroleerd onderzoek.
Nu hebben Skalak en zijn team in de peer-reviewed American Journal of Physiology dat een magnetisch veld – gecreëerd door magneten met een sterkte van 70 milli-tesla, of ongeveer 10 keer de kracht van de koelkast magneten – vastgesteld dat gezwollen bloedvaten ontspannen en krimpen. Hierdoor wordt de doorbloeding verbeterd.
“Het verhogen van de bloedstroom kan worden gebruikt om de zwelling van de spieren, ligamenten, en andere zachte weefsels te verminderen,”aldus Skalak. Zwelling is een zeer voorkomende bijwerking van kleine en grote verwondingen, zoals spier kneuzingen en verstuikingen gewricht. “Als een blessure niet opzwelt, zal het sneller genezen – en de persoon zal minder pijn en een betere mobiliteit ervaring”, zegt Skalak.
Magneten het middel na blessure.
Als magneet therapie direct wordt gebruikt na een blessure, dan kunnen de magneten vermindering van de zwelling van verstuikingen, bulten, blauwe plekken veroorzaken. Magneten kunnen net als ijs packs en kompressen worden gebruikt – maar met gunstiger resultaten en prettiger toepasbaar.
Overige bewijsmateriaal voor effectiviteit magneet therapie.
De onderzoekers ‘experiment toonden de effectiviteit van de magneten ook aan op ratten. Eerst werden de achterpoten van de ratten behandeld met een ontstekingsremmende middel dat weefsel zwelling veroorzaakt, en vervolgens werden magneten aangebracht waarna ze duidelijk konden zien dat zwelling verdween. N.B. Het team heeft ook kwantitatieve metingen van de ratten ‘bloedvat met een diameter vóór en na de magnetische therapie om de resultaten te bevestigen.
Skalak en zijn team worden ondersteund door een vijf-jaar, met 875.000 dollar subsidie van het Nationaal Instituut van de National Health Center voor complementaire en alternatieve geneeskunde. De onderzoekers zijn van plan om verder te studeren op de optimale veldsterkte van de magneten op specifieke weefsel locaties – een kenmerk dat meeste commercieel verkrijgbare magneten niet hebben. De magneet sieraden van Energetix zijn over het algemeen 1200 milli-Tesla. DIt wordt geacht veilig en effectief te zijn.
Bron: Via : MedGadget
Magnetische armband gebruikt voor Magneet therapie
Thomas Skalak, hoogleraar en voorzitter van biomedische techniek bij UV, bestudeert de effectiviteit van magnetische therapie reeds meerdere jaren. Skalak is een expert in de microcirculatie onderzoek – de studie van de bloedstroom door kleine bloed vaten . Met deze achtergrond, begon hij te onderzoeken of magneten de bloed stroom verbeteren – een van de belangrijkste claims van bedrijven die magneten te verkopen.
Tot nu toe hebben veel critici van magnetische therapie aangenomen dat het magnetisch veld opgewekt door de medische magneten alleen maar kon een paar millimeter door dringt in de huid – niet genoeg om de bloedvaten beïnvloeden.
Dubbel gecontroleerd onderzoek.
Nu hebben Skalak en zijn team in de peer-reviewed American Journal of Physiology dat een magnetisch veld – gecreëerd door magneten met een sterkte van 70 milli-tesla, of ongeveer 10 keer de kracht van de koelkast magneten – vastgesteld dat gezwollen bloedvaten ontspannen en krimpen. Hierdoor wordt de doorbloeding verbeterd.
“Het verhogen van de bloedstroom kan worden gebruikt om de zwelling van de spieren, ligamenten, en andere zachte weefsels te verminderen,”aldus Skalak. Zwelling is een zeer voorkomende bijwerking van kleine en grote verwondingen, zoals spier kneuzingen en verstuikingen gewricht. “Als een blessure niet opzwelt, zal het sneller genezen – en de persoon zal minder pijn en een betere mobiliteit ervaring”, zegt Skalak.
Magneten het middel na blessure.
Als magneet therapie direct wordt gebruikt na een blessure, dan kunnen de magneten vermindering van de zwelling van verstuikingen, bulten, blauwe plekken veroorzaken. Magneten kunnen net als ijs packs en kompressen worden gebruikt – maar met gunstiger resultaten en prettiger toepasbaar.
Overige bewijsmateriaal voor effectiviteit magneet therapie.
De onderzoekers ‘experiment toonden de effectiviteit van de magneten ook aan op ratten. Eerst werden de achterpoten van de ratten behandeld met een ontstekingsremmende middel dat weefsel zwelling veroorzaakt, en vervolgens werden magneten aangebracht waarna ze duidelijk konden zien dat zwelling verdween. N.B. Het team heeft ook kwantitatieve metingen van de ratten ‘bloedvat met een diameter vóór en na de magnetische therapie om de resultaten te bevestigen.
Skalak en zijn team worden ondersteund door een vijf-jaar, met 875.000 dollar subsidie van het Nationaal Instituut van de National Health Center voor complementaire en alternatieve geneeskunde. De onderzoekers zijn van plan om verder te studeren op de optimale veldsterkte van de magneten op specifieke weefsel locaties – een kenmerk dat meeste commercieel verkrijgbare magneten niet hebben. De magneet sieraden van Energetix zijn over het algemeen 1200 milli-Tesla. DIt wordt geacht veilig en effectief te zijn.
Bron: Via : MedGadget
@Tendel
Welk deel van de UVa publicatie begreep je precies niet?
Dit: "Lack of regulation and widespread public acceptance have turned magnetic therapy into a $5 billion world market. Hopeful consumers buy bracelets, knee braces, shoe inserts, mattresses, and other products that are embedded with magnets based on anecdotal evidence, hoping for a non-invasive and drug-free cure to what ails them. "
Of dit: "In their initial study, magnets of 70 milliTesla (mT) field strength—about 10 times the strength of the common refrigerator variety—were placed near the rat’s blood vessels."
Welk deel van de UVa publicatie begreep je precies niet?
Dit: "Lack of regulation and widespread public acceptance have turned magnetic therapy into a $5 billion world market. Hopeful consumers buy bracelets, knee braces, shoe inserts, mattresses, and other products that are embedded with magnets based on anecdotal evidence, hoping for a non-invasive and drug-free cure to what ails them. "
Of dit: "In their initial study, magnets of 70 milliTesla (mT) field strength—about 10 times the strength of the common refrigerator variety—were placed near the rat’s blood vessels."
@tendel, begrijp ik nu goed dat je het toch wil hebben over magneettherapie en dus niet over Energetix?
Of ben je gewoon weer aan het draaien, omdat je zelf er niets van snapt? En omdat je blijkbaar denkt, magneet is magneet, zwaartekracht is magnetisme en wellicht nog wel veel meer foutieve aannames?
Of ben je gewoon weer aan het draaien, omdat je zelf er niets van snapt? En omdat je blijkbaar denkt, magneet is magneet, zwaartekracht is magnetisme en wellicht nog wel veel meer foutieve aannames?
En misschien nog wel het meest belangrijke stukje tekst wat de Energetix troep onmiddelijk naar de prullenbak van de kwakzalverij doet verdwijnen:
"A key to the success of magnetic therapy for tissue swelling is careful engineering of the proper field strength at the tissue location, a challenge in which most currently available commercial magnet systems fall short. The new research should allow Skalak’s biomedical engineering group to design field strengths that provide real benefit for specific injuries and parts of the body. "
Nogmaals, niemand hier ontkent of bevestigt dat magnetisme een heilzame werking zou kunnen hebben.(met de nadruk op "zou kunnen")
Wat hier bestreden wordt is het "piggy-backen" op experimenteel onderzoek om prullaria aan de man te brengen, nog afgezien van het feit dat er sinds de publicatie al 5 jaar verstreken zijn en géén vervolgstudies zijn gepubliceerd.
De Energetix hangertjes hebben niets met bovenstaand onderzoek te maken, of het zou moeten zijn dat het onderzoek onontkoombaar aantoont dat Energetix niet kàn werken. De veldsterkte wordt immers niet "zorgvuldig aangepast" aan de specifieke klacht, noch wordt het magneetveld "op de weefsellocatie" waar het probleem zich bevindt toegepast.
"A key to the success of magnetic therapy for tissue swelling is careful engineering of the proper field strength at the tissue location, a challenge in which most currently available commercial magnet systems fall short. The new research should allow Skalak’s biomedical engineering group to design field strengths that provide real benefit for specific injuries and parts of the body. "
Nogmaals, niemand hier ontkent of bevestigt dat magnetisme een heilzame werking zou kunnen hebben.(met de nadruk op "zou kunnen")
Wat hier bestreden wordt is het "piggy-backen" op experimenteel onderzoek om prullaria aan de man te brengen, nog afgezien van het feit dat er sinds de publicatie al 5 jaar verstreken zijn en géén vervolgstudies zijn gepubliceerd.
De Energetix hangertjes hebben niets met bovenstaand onderzoek te maken, of het zou moeten zijn dat het onderzoek onontkoombaar aantoont dat Energetix niet kàn werken. De veldsterkte wordt immers niet "zorgvuldig aangepast" aan de specifieke klacht, noch wordt het magneetveld "op de weefsellocatie" waar het probleem zich bevindt toegepast.